Mazda MX-5 NB - wersje wyposażenia

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2018, 15:05

Witam wszystkich forumowiczów!

Jest to mój pierwszy post na forum, od pewnego czasu szukam dla siebie jakiegoś funcara na co dzień. Padło na MX-5 NB, najlepiej po liftingu. Poluję na wersję 1.8, koniecznie z Torsenem i najlepiej skrzynią 6-ściostopniową. Stąd też zrodziło mi się w głowie pytanie - jak sprawa wyposażenia wyglądała w konkretnych wersjach MX-5 NB? Z tego co zdążyłem wywnioskować wersji jest multum, a do tego mam wrażenie, że nawet te same mają często zupełnie inne wyposażenie i czuję się nieco zagubiony. Wcześniej jak szukałem autka, to sprawdzałem sobie co ma konkretna wersja wyposażenia i wiedziałem od razu którą chcę. Tutaj nawet nie wiem jaką bym chciał przez ten natłok i brak przejrzystości :lol: Często sprzedający sam nie wie czy jego auto ma szperę czy nie. Dlatego teraz już konkretnie:

W jakich wersjach wyposażenia Torsen był w standardzie? Czy istnieje jakaś wersja, która w standardzie miała mój cały pakiet wymagań: Torsen, klima, skóra, grzane fotele, 6-stopniowa skrzynia? No i właśnie, jak to jest z tą skrzynią, do pewnego roku była piątka a potem szóstka, czy może były oferowane równologle...?

Z góry dzięki za odpowiedzi :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lip 2018, 15:12

Klimę w standardzie mialy z tego co wiem tylko Memories III z 2004r i Impuls z 2005r. Poza tym zawsze była w opcji i raczej nie często się ją spotyka. 6- biegów miała przedliftowa 10-th Anniversary (niebieskie wnętrze, alkantara bez podgrzewania) oraz Miracle 1,8 6b (beżowe skóry bez podgrzewania), a po lifcie Sportive (podgrzewane czarne skóry). I chyba tyle.
Torsen jest w prawie każdej 1,8. Nigdy nie było go seryjnie w 1,6.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2018, 15:27

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Mam w takim razie jeszcze jedno pytanko - znalazłem MX-5 po lifcie, 1.8 w wersji Silver Blues. Właściciel niestety nie potrafi mi odpowiedzieć czy to autko posiada szperę, a sam samochód stoi na tyle daleko, że ciężko mi podjechać i sprawdzić samemu. Czy możliwe jest, by Silver Blues w 1.8 była bez Torsena?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lip 2018, 15:35

Silver Blues 1,8 ma szperę, ale nie Torsena tylko Tochigi Fugi Super LSD (chyba nie przekręciłem nazwy ;)) Inny rodzaj szpery. Niestety bywają one awaryjne w odróżnieniu od torsena. Torsen był montowany do 2002r. Potem Fuji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2018, 16:13

O, to ciekawa sprawa. Teraz nie wiem czy się cieszyć, że jest, czy smucić, że to nie Torsen :p
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

24 lip 2018, 16:41

Lepsze fuji niz otwartyt dyfer :)
Jeśli nie będziesz jej katował to długo Ci posłuży.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2018, 16:48

mike_d pisze:Lepsze fuji niz otwartyt dyfer :)
Jeśli nie będziesz jej katował to długo Ci posłuży.

no chyba że już jest skatowana i spina na ostatnich kilka zębów ;)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

24 lip 2018, 22:06

Ja mam Fuji i nie narzekam specjalnie. Dodajmy, że finalne przełożenie w 5b i 6b jest takie samo, znaczy na trasie nie będzie ciszej i nie zaoszczędzisz, ale skrzynia jest gęściej zestopniowana w 6.

Co do samej wersji, to pomyśl co stylistycznie Ci pasuje. Sportive jest w skórze, taki raczej sportowy, a Memories, czy Impuls jest w drewnie i ma zdecydowanie retro charakter.
The answer is always Miata.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 lip 2018, 22:38

Przełożenia dyfrów w 5b i 6b są różne. Jedynie speed miał 6b z dyfrem jak w 5b.
https://www.beavismotorsport.com/guides ... miata-mx5/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 lip 2018, 23:52

Chezus pisze:Dodajmy, że finalne przełożenie w 5b i 6b jest takie samo, znaczy na trasie nie będzie ciszej i nie zaoszczędzisz, ale skrzynia jest gęściej zestopniowana w 6.

Przy 100km/h w skrzyni 5 masz 3tys obr, a w 6 ok. 2750obr.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

25 lip 2018, 9:40

Fifkers pisze:
Chezus pisze:Dodajmy, że finalne przełożenie w 5b i 6b jest takie samo, znaczy na trasie nie będzie ciszej i nie zaoszczędzisz, ale skrzynia jest gęściej zestopniowana w 6.

Przy 100km/h w skrzyni 5 masz 3tys obr, a w 6 ok. 2750obr.


Ale w NB, czy w NC?

RS pisze:Przełożenia dyfrów w 5b i 6b są różne. Jedynie speed miał 6b z dyfrem jak w 5b.
https://www.beavismotorsport.com/guides ... miata-mx5/


Źle to ująłem. Nie chodziło mi o przełożenie finalne jako przełożenie dyfra, tylko przełożenie wynikowe najwyższego biegu i dyfra.

https://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S8_Gears.html

Rzeczywiście 6 biegowa konfiguracja jest minimalnie dłuższa, ale na tyle, że różnicy większej to chyba w trasie nie zrobi.
The answer is always Miata.
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

10 sie 2018, 20:31

Wracam do Was chłopaki z pytaniem. W końcu znalazłem MX-5 NBFL 1.8 z okolic, więc siłą rzeczy moje zainteresowanie tym konkretnym egzemplarzem jest całkiem spore. Nie jest to żadna wersja specjalna, więc... no właśnie, co to jest? Czy regularna wersja wyposażenia była dostępna tylko jedna, do której po prostu dorzucało się elementy wyposażenia? Czy był jakiś podział tak jak obecnie mamy SkyENERGY, SkyPASSION i SkyFREEDOM? Madzia posiada elektryczne szyby i lusterka, szperę, ABS, poduchy kierowcy i pasażera, drewniany pakiet Nardi Torino. Z kolei nie ma skór, klimatyzacji i grzanych stołków. Z racji, że wszędzie widzę wersje limitowane, to zacząłem się zastanawiać z jaką wersją mam do czynienia tutaj. Może jakaś podpowiedź jak to wyglądało?
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

10 sie 2018, 21:13

Bl4ck4lbum pisze:Wracam do Was chłopaki z pytaniem. W końcu znalazłem MX-5 NBFL 1.8 z okolic, więc siłą rzeczy moje zainteresowanie tym konkretnym egzemplarzem jest całkiem spore. Nie jest to żadna wersja specjalna, więc... no właśnie, co to jest? Czy regularna wersja wyposażenia była dostępna tylko jedna, do której po prostu dorzucało się elementy wyposażenia? Czy był jakiś podział tak jak obecnie mamy SkyENERGY, SkyPASSION i SkyFREEDOM? Madzia posiada elektryczne szyby i lusterka, szperę, ABS, poduchy kierowcy i pasażera, drewniany pakiet Nardi Torino. Z kolei nie ma skór, klimatyzacji i grzanych stołków. Z racji, że wszędzie widzę wersje limitowane, to zacząłem się zastanawiać z jaką wersją mam do czynienia tutaj. Może jakaś podpowiedź jak to wyglądało?

z kredensem w środku kojarze tylko memories, magic lub impuls, ale kazda z nich miała świnię, także nie pokrywa się to z Twoim opisem - wychodzi na to że to jakas wersja individual albo super special, ktorej nie znam ;) a tak serio to pewnie "zwykla" 1.8 ale ktos ja doposazyl w drewno, co przecierz nie powinno być niczym nadzwyczajnym, przykladowo w pl podejrzewam ze co druga 1.6 jezdzi z lsd a przecierz nie bylo tego w serii.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Bl4ck4lbum
Posty: 30
Rejestracja: 24 lip 2018, 14:02
Model: NB
Wersja: Turbo mieszaniec
Lokalizacja: Sosnowiec

10 sie 2018, 21:55

Oki, wielkie dzięki. Swoją drogą - ugh, te fotele :lol: Jednak dobrze jest mieć skórę.
Załączniki
38425791_1745531725502307_2815720949406498816_n.jpg
38425791_1745531725502307_2815720949406498816_n.jpg (270.95 KiB) Przejrzano 1246 razy
38519130_1761904150591592_940632618469163008_n.jpg
38519130_1761904150591592_940632618469163008_n.jpg (341.88 KiB) Przejrzano 1246 razy
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2018, 15:56

Hmmm, a w NB kombinacje z drewnem na środku i gałce, ale bez ręcznego i kierownicą Nardi w skórze to się zdarzały, czy to raczej dłubanina?
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

13 sie 2018, 17:01

Zdecydowanie dłubanina. To w ogóle dziwnie musi wyglądać. Znaczy mówisz, że drewniana tylko konsola?
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

14 sie 2018, 13:17

Chezus pisze:Zdecydowanie dłubanina. To w ogóle dziwnie musi wyglądać. Znaczy mówisz, że drewniana tylko konsola?

Konsola i gałka. Ręczny jest czarny, kierownica Nardi, ale w skórze, tak jak fotele. Reszta wnętrza czarna.

Nie mam pod ręką zdjęcia, potem wrzucę jakieś.
ODPOWIEDZ