Nowy mx5 maniak

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

02 sty 2007, 17:16

witam. za pare dni staje się posiadaczem mazdy mx5- wycieczka do niemiec (zaliczka i badania tech. auta już za mną). Jest to wersja NB 1.9 z 5ęcio biegową skrzynią (dość chyba dziwne, bo cały czas znajduje tylko 6tki). Czy wiecie może coś na ten temat? (tzn. czy jest to jakiś wynalazek niezwykły, którego serwisowanie będzie nieziemsko trudne?) i co ważniejsze: gdzie dobrze i w miare tanio robią mx w gdańsku (na wszelki wypadek taka informacja, jak mi moja mjatka odmówi posłuszeństwa). I ost.: sprowadza ktoś hardtopy??

z góry dzięki za odpowiedzi!!
Mirek
Posty: 49
Rejestracja: 27 lip 2006, 9:31
Lokalizacja: Prudnik

02 sty 2007, 19:50

Cześć ! Skrzynie 5-biegowe to standard w Mx-ie.Sam jeżdżę MX 5 NB- 1999.Szóstki , o ile wiem są rzadkością. Między innymi robionymi w wersji Anniwersary produkowanej na dziesięciolecie Mx-a.Pzdr Mirek z południa.P.S. Z hardtopami jest gorzej .Szukaj na ebay.de lub miatamarkt.de
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 sty 2007, 20:57

Witaj w klubie!
w NB/NBFL skrzynie 6-biegowe montowane były tylko z silnikiem 1.9 w 1999 roku w modelu 10th Anniversary (koła 15" ale piękny chrom, błękitne wnętrze i lakier), w 2000 roku w modelu Miracle (drewniana kiera, lewarek i ręczny NARDI, jasnoszare wnętrze i 3 kolory nadwozia - czarny, BRG i przepiękny Merlot Mica zwany również Artvin Rouge) i od 2001 roku w wersji wyposażenia Sportive (16" koła, sportowe hamulce, zawieszenie bilstein itp). Jak trafiałeś na takie tylko, to powiedz gdzie szukałes;)
Skrzynia 5 jest praktycznie taka sama od początku (ale różnice między NA i NB są) i praktycznie nie ma z nią problemów. To 6ka sprawiała problemy raczej.
Od razu jedź na duuuży placyk i zobacz na ile możesz sobie pozwolić. Żebyś potem się nie dziwił, że Ci krawężnik spod ziemi wyrósł...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

02 sty 2007, 21:44

Dzięki za informacje o skrzyni, odetchnołem...:)
A może jeszcze jakieś informacje o serwisach od was wyciągne;)... to już wogle był bym spokojny... ASO się boje (na banki nie napadam) i nie mam nazwiska Kulczyk więc raczej musze w tej materii kąbinować.
Jak tylko dojedzie obiecuje dokleić jakieś fotki co by nie być gołosłownym.

A tą sportiv (2002 abo 2001) to nawet jeździłem.. Była w ogłoszeniach .. z pod warzszawy..ale przebyła swoje w zakładach blacharkich i się tylko niepotrzebnie fatygowałem by ją zobaczyć.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 sty 2007, 18:19

Ancymon pisze:Dzięki za informacje o skrzyni, odetchnołem...:)
A może jeszcze jakieś informacje o serwisach od was wyciągne;)... to już wogle był bym spokojny... ASO się boje (na banki nie napadam) i nie mam nazwiska Kulczyk więc raczej musze w tej materii kąbinować.
Jak tylko dojedzie obiecuje dokleić jakieś fotki co by nie być gołosłownym.

A tą sportiv (2002 abo 2001) to nawet jeździłem.. Była w ogłoszeniach .. z pod warzszawy..ale przebyła swoje w zakładach blacharkich i się tylko niepotrzebnie fatygowałem by ją zobaczyć.

ASO możesz się nie bać bo toto się nie psuje. Wymieniaj co 10.000 olej i filtry. filtry to jakieś 50pln max, na oleju nie oszczędzaj - polecam MOTUL 8100 x-cess. Raz do roku warto pójść na ustawianie geometrii, najlepiej wiosną. Podkreślam - geometrii, a nie zbieżności. O nastawach przeczytaj na miata.net.
Co 30.000 mniej więcej komplet świec i pewnie kable - też nie ma sensu oszczędzać, bo to tańsze niż padnięte cewki.
Drogą stosunkowo zabawą jest rozrząd, ale to co 90.000. Mogą Ci się przydarzyć stukające silentblocki, które są tanie (50-60 pln), ale jest ich multum i wymiana wiąże się z wyjmowaniem wahaczy i potem ustawianiem geometrii.
Przy dużych przebiegach pojawiają się problemy z uszczelniaczami zaworów, których jest też niemało - 16 sztuk, a każdy swoje kosztuje.
W zależności od tego jak jeździsz, będziesz zmieniał klocki częściej, lub rzadziej. Przód oryginalny to jakieś 70 euro chyba. Ja używam akurat droższych EBC GreenStuff i wierzę, że są lepsze;)
Nic więcej nie będziesz naprawiał.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

04 sty 2007, 8:34

też mi powiedziano żebym poszukał nastawów geometrii na miata.net ale nie moge znaleźć... może ktoś ma dokładny link?

no i jeszcze jedna sprawa: hamulce - w porównaniu do mojej corolli 93 r. te z mazdy są tragiczne... czytałem ze modele do 93 r. miały gorsze hamulce - zastanawiam sie czy robić jakiś upgrade czy moze tylko zmienić klocki na lepsze (np ten green stuff co piszesz) i może wymienić tarcze (choć wygladają na dobre). Czy ktos z modelem do 93 r. ma naprawde dobre hamulce bez wiekszych kombinacji?
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2007, 9:32

yanik pisze:t

no i jeszcze jedna sprawa: hamulce - w porównaniu do mojej corolli 93 r. te z mazdy są tragiczne...


Wydaje Ci się ;). Też miałem takie wrażenie, gdy przesiadłem się 2 miesiące temu z Galanta do MX5. Jak ruszyłem nią pierwszy raz to się przeraziłem.. Tego nie da się zatrzymać! Ale po przejechaniu kilku km wszystko stało się jasne.
Różnica jest w tzw. "feelingu". W Toyocie miałeś silne wspomaganie hamulcy i lekko pracujący pedał. Tu masz poczuć ten hamulec, nacisnąć go a nie się z nim pieścić. Po 2-3 tygodniach się przyzwyczaisz i go wyczujesz ;)
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

04 sty 2007, 10:35

No, z hamulcami to takie same wrażenia miałem i mam do dziś. Każde współczesne auto zdaje się hamować lepiej. Prawdziwe w poprzednim zaniu jest tylko 'zdaje się'. Hamulec w miacie jest twardy, ale po przyłożeniu odpowiedniej siły działa równie dobrze, jak nie lepiej. Czytałem gdzieś, że podobno człowiekowi łatwiej jest kontrolować nacisk w zakresie mocno/bardzo mocno/do końca niż leciutko/delikatnie/przedobrzyłem;)
Nastawy:
http://www.miata.net/garage/align.html
http://www.hummingbirds.net/alignment.html
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

04 sty 2007, 20:39

Witaj w klubie Ancymon
jak na razie nie mam doświadczeń serwisowych z warsztatami Mazdy w Trójmieście (też jestem z tego rejonu), co najwyżej z częściami. I tak Auto-Perfect (salon w Gdańsku, serwis w Gdyni) jest generalnie tańszy od Zdanowicza, ale działa opieszale. To co Zdanowicz ściąga w 5 dni, w Auto-Perfect potrafi trwać nawet i 2 tygodnie. Oczywiście mówię o częściach niestandardadowych, które nie mają zamienników. Tak miałem np. z przewodem hamulcowym. W Japparts nie potrafili mi pomóc, chociaż mieli przewody za 30 zeta, w Zdanowiczu dostałem od razu, ale za 180... Bardziej standardowe części, typu klocki, filtry dostaniesz w Japparts na Zaspie lub Japauto na Chmielnej za normalne pieniądze. Intercars czy Fotę możesz sobie podarować od razu, MX-5 to dla nich zbyt rzadki model, by mogli na nim zarabiać.
Jakbyś miał jakieś namiary na dobry serwis w Trójmieście, to chętnie skorzystam, bo wymiana rozrządu też mnie niedługo czeka.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

05 sty 2007, 9:45

dzieki za linki do nastawów - czy ktos z was bawil się z tymi nastawami? czy ktoś zna magika w wawie ktory by umial i chcial sie pobawić geometrią?
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 sty 2007, 14:58

Nie ukrywam, ze mi geometria tez by sie przydala. Znacie kogos w Wawie godnego polecnia??
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

05 sty 2007, 23:41

lkraw pisze:Nie ukrywam, ze mi geometria tez by sie przydala. Znacie kogos w Wawie godnego polecnia??

W zasadzie jak wiecie jakie mają być ustawienia, to wystarczy sprawny operator kluczy;) No i musi się poddać perswazji, bo nastawy z miata.net są dokładnie odwrotne od fabrycznych, które przypadkiem mogą się znaleźć w maszynie do kontrolowania nastaw. Mnie za pierwszym razem powiedzieli, że robię to na swoją odpowiedzialność...
Jedyny trudny dla nierozgarniętego mechanika element to regulacja kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. W MX-5 nie ma do tego śrubki regulacyjnej - wykorzystuje się w tym celu mimośrody dolnego wahacza. Narysuję, żeby łatwiej było:
--o--...............................--o--
...|__________________| ==> przód auta
.......||||
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

XXX oznaczyłem koło
Przy regulacji kąta wyprzedzenia wykorzystuje się to, że górne mocowanie (cały wahacz - defacto) jest stałe. Regulując przód 'do środka' i tył 'na zewnątrz' przesuwamy do przodu dolne mocowanie sworznia zwrotnicy zwiększając wyprzedzenie. Od tego należy zacząć!
Potem regulujemy pochylenie koła kręcąc obiema śrubami jednocześnie (kąt wyprzedzenia sworznia zmienia się, ale nie dramatycznie). Zbieżność na końcu - zabawa drążkami nie wpływa na pozostałe parametry. Drobne rozbieżności, rzędu 1/4 stopnia czyli 15 sekund można sobie podarować. Zmiany tego rzędu zachodzą po kopnięciu w koło.
W zależności od tego jak obciążony jest w czasie normalnej eksploatacji samochód, warto zażyczyć sobie wrzucenia ciężarków w odpowiednie miejsce przed regulacją. Ja pakuję skromne 60kg na przedni fotel.
Powodzenia!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

06 sty 2007, 21:16

Dzięki PT!! (chyba pare razy widziałem cię i tak sobie mówiłem: niedługo też...). Jak można jakiś namiar na ciebie: majl albo coś.
WIĘC JUŻ!!
Heh.... właśnie wróciłem z niemiec swoją mazdą i już wiem że w miłość od pierwszej jazdy wierzyć trzeba:D!! Auto narazie stoi i jest rejestrowane ale niedługo wyruszy na drogi. Dzięki wszystkim za rady, mocno mnie uspokoiliście przed zakupem (wiecie... pierwsza miatka;). Postaram się wkleić jakieś zdjęcia (pewnie z końcem tygodnia) bo wypadlem narazie z powrotem na studia a auto garażuje u rodziny (zresztą musze szybko zrobić troche rzeczy: pasek rozrządu -98r. a nie był robiony o zgrozo, pomimo przebiegu 80K, klocki, bo przy hamowaniu cheblują już metalem chyba, no i filtry, olej i jakieś zabezpieczenie antywłamaniowe, co bym się z nią szybko nie rozstał).

Pozdrawiam euforycznie: MIATAmani wszelkich krajów łączcie się;)!!
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

06 sty 2007, 21:35

I właśnie... gdzie można zrobić pasek rozrządu (tzn. co polecacie)?? województwo pomorskie albo kujawsko-pomorskie, w ost. może być łódź albo poznań, wawa (choć do wawy mam dość daleko).

z góry dzięki, i sorewicz że tak was męcze pytaniami ale narazie jestem w temacie ziolony jak ma miata.
mox
Posty: 98
Rejestracja: 29 cze 2005, 11:41
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

08 sty 2007, 18:01

witamy, grono maniaców szybko rośnie, nie nadążam,

w kwestii warsztatów nie dziw się, że nie ma jakiś szybkich odzewów, raczej nie musimy tam smigac ;-)
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

08 sty 2007, 20:16

Hej Ancymon,
no nie wiem czy akurat mnie widziałeś, bo jak na razie 2 razy w Trójmieście się pojawiłem Miatą...:) Co do rozrządu, to gdzieś w postach przewinął się sklep Saga, poszukaj dobrze.
Daj znać, gdzie będziesz robił ten rozrząd, bo mnie to też czeka.

Pozdro
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

08 sty 2007, 20:34

Rozrząd kupuje jutro juz w japparts (chyba ok 300zeta za rolke, pasek i napinacz). potem kicam do ASO ( niestety, ale to dopiero za ok. tydzień) i za kolejne 300 zeta robią montaż (byłem u nich dziś i powiedzieli że moge przynieść własne części). Narazie musze na szybko wymyśleć hamulce (strasznie trzą i hałasują- dźwięk jak by już grama klocków nie było) i to musze zrobić we włocławku- miejscu rejestracji auta). Miatka w gdańsku będzie za około tydzien (góra dwa), więc daj na siebie jakiś namiar (gadu, albo majla- z twojego profilu jakoś nie idzie sprawdzić) to chętnie poznam miatowiczów z okolic;)

PS. widziałem po prostu miatke rysopisem pasującą do Twojej. Oznacza to tyle że musi nas nad morzem być więcej :D
PT
Posty: 81
Rejestracja: 17 paź 2006, 19:48
Lokalizacja: Tczew

08 sty 2007, 20:45

Hej Ancymon, wysłałem Ci nr kom na wiadomośc prywatną. A rozrząd będziesz robił u Zdanowicza czy w Auto-Perfect?
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

08 sty 2007, 20:58

Niestety nic nie dostałem (coś zpaprałem chyba przy logowaniu...) ale to mój mail: unknowen@tlen.pl (uwaga.. to nie unknown..), chętnie przedzwonie jakbyś mi przesłał nr kom.

pasek będe robił u Zdunowicza (wiem że przepłacam, ale to cena świętego spokoju;).

Mnie interesuje za to fragmęt o impregnacji podwozia:> może ja też się skusze...
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

08 sty 2007, 21:06

Ancymon pisze:Rozrząd kupuje jutro juz w japparts (chyba ok 300zeta za rolke, pasek i napinacz). potem kicam do ASO ( niestety, ale to dopiero za ok. tydzień) i za kolejne 300 zeta robią montaż (byłem u nich dziś i powiedzieli że moge przynieść własne części). Narazie musze na szybko wymyśleć hamulce (strasznie trzą i hałasują- dźwięk jak by już grama klocków nie było) i to musze zrobić we włocławku- miejscu rejestracji auta). Miatka w gdańsku będzie za około tydzien (góra dwa), więc daj na siebie jakiś namiar (gadu, albo majla- z twojego profilu jakoś nie idzie sprawdzić) to chętnie poznam miatowiczów z okolic;)

PS. widziałem po prostu miatke rysopisem pasującą do Twojej. Oznacza to tyle że musi nas nad morzem być więcej :D

Polecam gorąco hebelki EBC - nawiercane i rowkowane tarcze przód/tył i sportowe klocki. [URL=http://www.ebcbrakes.pl/]EBC[/URL]
Hamują wyśmienicie, nie istnieje fading (raczej odwrotnie, poprawia im się w trakcie). Troszkę szumią (nawiercenia i nacięcia) i na zimno hamują słabiej niż na ciepło, co nie znaczy gorzej niż oryginały. Koniecznie wymień płyn hamulcowy! Tu polecam [URL=http://www.motul.auto.pl/]MOTUL[/URL] Ja tego nie zrobiłem i w czasie jazdy po torze Kielce zagotowałem hamulce. Całe szczęście straciłem je na krajówce, przed zjazdem na tor i mogłem sobie spokojnie przejechać zjazd o 100m i zawrócić. Jakby to się stało 3 minuty wcześniej, jak sobie szalałem na skalniakach, to...
Po wymianie płynu problem zniknął zupełnie. W czasie zlotu jesiennego mimo ostrego traktowania na torze w Poznaniu wszystko było ok.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
ODPOWIEDZ