[ND2] kiedy będzie dało się kupić w salonie w Polsce?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 11:12

Zaraziłem brata ND w długi weekend. W sobotę w salonie dowiedział się coś co już wiemy - nie da się zamawiać rocznika 2018 do produkcji, a 2019 jeszcze nie jest oferowany. Oraz coś, co jest dość miłe, czyli że wszystkie pozostałe 2018 (czytaj dwie) są już zarezerwowane (zapisał się na listę oczekujących).

Brat wrażenie z jego jedynego salonu w mieście wyniósł średnie i nie jest przekonany, czy naprawdę tak jest w istocie, czy to niedoinformowanie sprzedawczyni. Stąd zakładam wątek na forum, analogiczny do tego dla USA na miata.net.

Kto cokolwiek wie, niech pisze.

1. Kiedy będzie można zamawiać ND2 (2019)?

2. Jakieś przeczucia co do cen? Patrząc na mazdę 6 spodziewam się wzrostu ceny o około 7 k zł, ale możliwe że matrycowe światła LED i nowy silnik dobiją do +10 k zł, a co Wy sądzicie?

3. Kiedy będą dostawy?

Gdy tydzień temu sprawdzałem na miata.net, pół-insider spodziewał się dostaw w USA na koniec lipca. Na chłopski rozum u nas powinno być podobnie. Zwłaszcza, że rocznik 2018 się sprzedał a sezon w pełni, a raczej właśnie się rozpoczął i zapewnie nie tylko brat poluje na mx5.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 11:43

Ok, znalazłem odpowiedź na Miata.net, tzn jak jest w Niemczech

1. Zamawiać już można w DE
2. Cena jedynie niecałe 1800 zł w górę!
Osiągi rewelacyjnie poszły do góry, bo oficjalnie do 100 kmh aż 0.8s mniej.

Bazuję na tym co poniżej

" 16th May 2018, 13:59 #2568
Ulli
New-tral

Join Date: Jun 2016
Location: Germany
Posts: 7
It is a suprise. It seems that the Europeans are the first ones this time.

The new performance-enhanced ND is available today from German dealers. They got their documents yesterday from Mazda Germany.

Now also extendable steering column
2.0L now as G-184 (184 German HP) with 205Nm torque, softtop 0-100km/h in 6.5 seconds before 7.3 seconds.
Prices rise at the 2.0L by 400 €.
Camera is actually mounted higher up in the bumper.
Fuel consumption G-184 combined 6.9L on 100km, extra weight 1kg on Roadster.

The most important thing though:
The 205 Nm are already at 4000 rpm (G-160 200/4600). The engine now runs much better over the entire speed range up to 7000 rpm and with a modified power development than the current G-160. Says Mazda Germany."
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 11:50

Mazda Polska, minął miesiąc od możliwości zamawiania w Niemczech. Kiedy polscy dealerzy będą mogli przyjmować zamówienia?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

11 cze 2018, 11:59

Do tych osiągów to ja bym podszedł z dystansem - wszystko zależy. Według pomiarów w testach redakcyjnych moja wersja ND Club (na rynek USA) ma 5.8/5.9 do 100 km/h - wszystko przez to, że to chyba najlżejsza i "najbardziej sportowa" z wersji. Pomiędzy sobą wszystkie MX-5 ND różnią się znacząco, bo jak inaczej mówić o różnicy 5.8 vs 7.2/7.3? Dla porównania Grand Touring soft top ma 6.4 s do 100 km/h.

Inna sprawa to przyjęta metodologia testowa - wyniki które podaję bazują chyba na metodzie one foot rollout.

Z drugiej strony obecności dodatkowych 24 KM chyba trudno będzie nie odczuć + moment wygląda kusząco. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 12:11

Hookie, dokładnie jak napisałeś. Podałeś też osiągi do 96 kmh. Ja zacytowałem oficjalne niemieckie liczby - faktem jest ścięcie 0.8 s.

Na zimówkach na driftboxie polski 2.0 skypassion pokazuje 6.5 s do 100 kmh. Czyli analogicznie ND2 ma niecałe 6 s. Fajnie.

Ech, liczyłem że czeka post z adresem dealera, który przyjmuje zamówienia. Bardziej się nie mogę doczekać niż mój brat. Oby nie pojawiła się moja w dziale "MX5 sprzedam", bo mnie żona zamorduje.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

11 cze 2018, 12:15

No upgrade zacny. Zapewne garść wykrytych bolączek ND poprawią, dadzą lepszy moment, większą moc, lepsze przyspieszenie... Pytanie co jeszcze. :) Wzrost cenowy, przynajmniej u zachodnich sąsiadów, pomijalny. Pytanie czy na polskim rynku będzie tak samo. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 12:50

6sek? :O potrzebuje większe turbu :(
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 cze 2018, 13:07

Albo większą zdolność kredytową ;)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 cze 2018, 13:08

Z ceną nie powinno być źle, podobno EU z Japończykami dogadywało zniesienie ceł na ich auta w zamian za... cło na francuskie sery...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 13:55

Z innego źródła dowiedziałem się "jeden (bardzo sympatyczny i pomocny) czlowiek z salonu (...) pomeczyl importera i dowiedzial sie... ze informacja o ND2 dla dealerow (czyli taka PRZED informacja dla klientow) pojawi sie we wrzesniu. A niestety dostepnosc, ceny i specyfikacje na polskim rynku zaleza tylko i wylacznie od importera (w DE np maja zupelnie inne)."

Czyli miatowicze w DE już sobie czekają na odbiór zamówionych w połowie maja egzemplarzy ND2 184 PS, a u nas Mazda Polska nie przyjmuje zamówień co najmniej do września.

Naprawdę czasem jesteśmy jak trzeci świat i nie wiem czyja to wina - Polaków, czy Japończyków.

Smutne, bo to oznacza utratę sezonu dla brata, a może nawet klienta dla Mazdy Polska - bo dziś chce podpisywać papiery, i wiem że codzienność go nie rozczaruje, ale za pół roku nadejdzie zima i smutne deszczowe dni i wizja limuzyny jadącej w krakowskim korku samodzielnie może przeważyć.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2018, 14:18

Pierwszy test ND2 z google translatorem
https://translate.google.com/translate? ... 26170.html
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 cze 2018, 16:27

Jednego nie rozumiem - jak Twój brat ma chęć zamawiać ND2 już, to nie może po prostu kupić jej w DE? Musi być to salon PL?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
mar77
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2018, 13:59
Model: Inny

11 cze 2018, 16:49

Tak z ciekawości zapytam. Byli już ludzie, którzy zamawiali samochody w zagranicznych salonach? Jakie są problemy/korzyści? Czy jest problem z przerejestrowaniem (dodatkowe opłaty). Jak z przejazdem przez granicę? Jest jakaś różnica w VAT albo innych podatkach, o których nie mam pojęcia? Jak z finansowaniem? Trzeba szukać czegoś za granicą, czy na miejscu ogarną temat z zagranicznym dealerem? Rozumiem, że specyfikacja też będzie trochę inna od Polskiej. Będą jakieś problemy z ewentualnym serwisem?
B4ndit
Posty: 157
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
Model: Inny
Wersja: BMW M2, ex NCFL
Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin

12 cze 2018, 13:51

mar77 pisze:Tak z ciekawości zapytam. Byli już ludzie, którzy zamawiali samochody w zagranicznych salonach? Jakie są problemy/korzyści? Czy jest problem z przerejestrowaniem (dodatkowe opłaty). Jak z przejazdem przez granicę? Jest jakaś różnica w VAT albo innych podatkach, o których nie mam pojęcia? Jak z finansowaniem? Trzeba szukać czegoś za granicą, czy na miejscu ogarną temat z zagranicznym dealerem? Rozumiem, że specyfikacja też będzie trochę inna od Polskiej. Będą jakieś problemy z ewentualnym serwisem?


Przerabiałem temat przy zakupie samochodu pół roku temu, ale w drugą stronę (z PL do DE). W drugą stronę (z DE do PL) to raczej nie ma to sensu. Samochody w Polsce są zazwyczaj tańsze niż gdzie indziej w EU. Sytuacja pozornie zmienia się w przypadku aut powyżej 2.0l (akcyza :roll: ), ale tylko pozornie, bo:
1. jak kupujesz np w DE i sprowadzasz do Polski, to i tak akcyzę będziesz musiał zapłacić
2. jak kupujesz w PL i sprowadzasz do DE to i tak występujesz o zwrot akcyzy.

Natomiast jeśli masz możliwość zarejestrowania auta zagranicą, to zdecydowanie się opłaca kupienie go w Polsce albo w Danii przez niskie marże (wychodzi od kilku do kilkunastu procent taniej). Sporo Niemców właśnie tak robi i nawet są firmy wyspecjalizowane w kupowaniu nowych samochodów z Danii lub Polski.

Procedura w dowolną stronę jest taka sama. Kupujesz samochód bez VAT'u w kraju A, przewozisz niezarejestrowany samochód do kraju B, płacisz VAT i inne podatki w kraju B, występujesz o zwrot ewentualnych podatków akcyzowych w kraju A (są w tym małe kruczki, w razie czego służę pomocą)
mar77
Posty: 17
Rejestracja: 09 sty 2018, 13:59
Model: Inny

12 cze 2018, 16:46

B4ndit pisze: W drugą stronę (z DE do PL) to raczej nie ma to sensu.

Tak właśnie podejrzewałem. Poczekam na lokalnych dealerów.
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

12 cze 2018, 17:30

Brat wrażenie z jego jedynego salonu w mieście wyniósł średnie i nie jest przekonany, czy naprawdę tak jest w istocie, czy to niedoinformowanie sprzedawczyni.


Wybaczcie proszę za mały offtop, ale jeśli ten temat był wspomniany to zostawię coś tutaj:
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... thusiasts/
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2018, 22:45

Świetny tekst, nie mogłem się oderwać i przeczytałem do końca kosztem snu. Dzięki!
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

13 cze 2018, 9:43

Jest w tym sporo prawdy. Równie ciężko kupić wersję goło i wesoło najniższą w cenniku. Mam dwa takie doświadczenia i raz skończyło się na tym, że bardzo długo i uporczywie molestowany sprzedawca zamówił w końcu na produkcji auto, stwierdził że NIGDY jeszcze nie widział tak "biednego" egzemplarza. Za drugim razem sprzedawca twardo stał na swoim stanowisku. Skończyło się kupnem auta że stocku z imponującym rabatem... Żeby pozbyć się namolnego klienta (i pewnie zalegającego auta...).
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 cze 2018, 9:57

Wątpię, żeby w PL pojawiły się na stocku przed końcem tego roku. Raczej na placu w Antwerpii mają jeszcze kilka różnych egzemplarzy z różną konfiguracją dla MMPOL z rocznika 2018 (i może nawet 2017?).

Niemniej, co wiemy o wersji na 2019 rok (za flyin' miata):

Mazda USA won't release any details yet, but it's become pretty clear that the 2019 ND is going to have some tasty upgrades.
The headline news is the engine. An extra 26 hp and a 7500 rpm redline. That's been accomplished with lighter pistons, larger valves, lighter rods, stiffer valvesprings, a larger throttle body and a modified crankshaft. There's been no mention of a camshaft change, but it's likely. The compression ratio was already the highest of any production gasoline engine, so we don't think that's going to change. We can also see some extra strength added to the block and a new oil/water heat exchanger.
What does this mean for us? Well, we expect the character of the engine has changed, as most of the power gains are probably in the upper range. This will make it more rewarding to rev and more playful. We've driven Skyactiv engines with BBR cams and valve springs that really changed the feel of the engine and made it really fun. Around town, we figure the low-end grunt will remain. All the existing flexibility with a revitalized top end? That's good news.
The bad news is likely going to be strength. The stock rods in the 2016-18 engine are a weak point once you get much above 200 rwhp, and taking an ounce and a half out of them probably isn't going to help. It does appear the exhaust manifold has the same pattern and the intake side probably does as well, so we're hopeful that our BBR turbo and Edelbrock supercharger systems will bolt up. No word yet on whether the emissions compliance will carry over from those two systems, though.
We can also see what appears to be a change in the transmission bolt pattern as well as block reinforcement in that area, so there is likely a transmission change with a stiffer, better supported housing (yay!) that may not be backwards compatible (sigh).
No word on suspension, but since the 2018 soft top got an updated suspension and steering rack calibration there may be no change there.
There's also mention of new colors and we've seen a picture of an RF in a real blue, so we're pretty excited about that. Otherwise, there's no report of any exterior changes.
In all, it's reminiscent of the difference between the original 1990-93 and the 1994-97 cars. Not a revolution but a nice handy update to a range of components.
Nice work, Mazda! We're hoping to pick up one of the new models to use as a development platform. Then we'll find out how to fix what we don't like and emphasize what we do.
https://www.roadandtrack.com/…/2019-mazda-mx5-miata-horsep…/

Podsumowując:

* zmodyfikowany silnik o większej mocy i odcięciu o 700 obrotów wyżej (zwracają uwagę, że lżejsze korby mogą gorzej znosić podnoszenie mocy)
* kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach
* kamerę cofania montowaną w innym miejscu

Reszta to absolutna kosmetyka zależna od rynku. W USA zrezygnowali z CD którego w EU nigdy nie było, pakietu Brembo z USA w EU raczej nadal nie będzie, a możliwe, że z katalogu wyleci nawet pakiet Recaro (jeszcze większe problemy z Recaro jako dostawcą foteli). Podobnie warianty kolorystyczne soft-topów i wnętrza, które raczej w PL dostępne nie będą.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 cze 2018, 10:34

DMK,

gdybyś przeczytał co linkowałem powyżej i cytowałem, to twoja lista wyglądałaby lepiej :-) W skrócie
1. przerobiony silnik, moment obrotowy o 5 Nm większy 600 rpm niżej, moc 24 KM więcej 1000 rpm wyżej, odcinka jak napisałeś 7500, oficjalnie 0.8 s do 100 kmh szybciej, max speed 5 kmh w górę (tu akurat zaskoczenie, że tak mało), spalanie spadło, ciężko stwierdzić o ile, oficjalne realne spalanie 6.9 (obecna ND nie była badana wg nowych norm, wg starych nierealistycznych 6.6, ale nijak nie da się tego porównać).
2. lekki dwumas + kolejna generacja skrzyni biegów ze zmienionym trzecim biegiem (o tym dowiedziałem się dzisiaj) - lepsze przez zastosowanie tego koła dwumasowego wyciszenie top up (redukcja wibracji)
3. inny wydech z poprawionym brzmieniem ze względu na wyższe obroty
4. regulowana kierownica - tu też zgoda
5. zmienione zawieszenie - tu pytanie, czy nie chodzi o zmiany już wprowadzone w krótkiej serii 2018 obecnego ND.
Rzeczy, które może będą, a może nie w Europie to
A. rozpoznawanie znaków
B. automatyczne hamowanie awaryjne w korku
C. inteligentny tempomat
Mało prawdopodobne, że będzie u nas seryjna
D. kamera cofania - a to inne mocowanie to raczej tylko w USA - ze względu na lokalne przepisy

Chciałem nie spamować, żeby nie rozmyć tego wątku - najważniejsze jest zamówienie u dealera w Polsce, ale skoro rośnie, to wrzucę artykuł, którego link Ci się przerwał. Jest jednak znacznie mniej detaliczny i ma mniej zdjęć, niż to co wrzucałem na samej górze, wprost z Japonii

https://www.roadandtrack.com/new-cars/f ... ails-news/
Awatar użytkownika
WiTo71
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:52
Model: ND RF
Wersja: SF Recaro Sport
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2018, 18:35

Witam,
odnoszę wrażenie, że jest to niestety arogancja japońskich producentów.
Świadomie nie wymieniłem wyłącznie Mazdy ponieważ po tym jak dowiedziałem się, że nie mogę już kupić ND (nikt w salonie Mazdy jak i w centrali Mazda Polska nie potrafił udzielić mi konkretnej odpowiedzi na pytanie, kiedy będę mógł złożyć zamówienie na MX 5 nie ważne czy aktualną wersję, czy poliftową), poziom mojego wq..a sięgnął zenitu.
Postanowiłem więc, że zmieniam markę i kupuję nową Hondę Civic Typ R.
Okazało się, że nie jest to takie proste, bo nie mogę odbyć jazdy testowej ponieważ w poznańskim salonie Hondy nie posiadają aktualnie testowego Type R-a...bo go sprzedali i czekają na nowy :).
Zamówienia na nowe auta oczywiście przyjmują, ale bez jazdy próbnej...chyba, że gdzieś w Polsce znajdę jakieś auto testowe, ponieważ nowa dostawa Type R-ów będzie prawdopodobnie najwcześniej w sierpniu :).
Zastanawiam się o co chodzi, kto komu robi łaskę !
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2018, 22:55

Lepiej przynajmniej oglądanij filmik zachar off o skrzynkach biegów w nowym type r... Mi też w ogóle nie pasowało wnętrze w porównaniu z ND. Kilka klas niżej imho. Poza tym to chyba zupełnie różne samochody. Napęd na różne koła, inne nadwozia. Według mnie przeciwieństwa niemal.
Co do nd, według mazda.de, mają ich ponad 200 na stanie. W Polsce rzeczywiście jest ich brak. Dziwne.
Awatar użytkownika
WiTo71
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:52
Model: ND RF
Wersja: SF Recaro Sport
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2018, 9:26

Wojtek Wawa

Temat skrzyń biegów w Type R-ch jest mi oczywiście znany. Jest to kolejny przykład na ignorancję producenta…problem jest powszechnie znany na świecie i łatwy do rozwiązania, natomiast Honda udaje, że nic się nie dzieje. Mało tego, obarcza całą winą użytkowników, próbując im wmówić brak umiejętności obchodzenia się z manualną skrzynią biegów.
Wychodzi na to, że problem skrzyń biegów stał się ostatnio domeną japońskich producentów…ND przecież miała też taką przypadłość;).

Mam wrażenie, że nie do końca zrozumiałeś, co miałem na myśli wspominając o Type R.
Nie chcę rozwijać dlaczego akurat pomyślałem o Type R.
Nie miałem na celu porównywania tych dwóch samochodów, bo nie można porównywać aut o kompletnie innym charakterze.
Chciałem jedynie przedstawić moją opinię dotyczącą podejścia japońskich producentów do polskiego klienta.
Prawdopodobnie masz rację mówiąc, że Mada de ma ok 200 ND na stocku…Mazda us pewnie dwa razy tyle…tylko według mnie, nie o to tu chodzi.
Wychodząc z takiego założenia, oddział Mazda Polska jest nie potrzebny, bo przecież zawsze można kupić auto w Niemczech.
Uważam, że jeżeli decydujesz się na zakup samochodu danej marki, to obsługa powinna być taka sama jak w każdym innym kraju, np. w Niemczech.
Z założenia traktują nas gorzej... Polak i tak kupi to, co mu się podsunie pod nos.
W Polsce ND oferowana jest tylko w trzech wersjach wyposażenia, a za naszą zachodnią granicą doszła w tym roku wersja Sakura (z bordowym soft topem).
Do tego podobno możesz również negocjować ceny.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 cze 2018, 9:40

Z tym gorzej bym nie przesadzał. Analizują sprzedaż na bieżąco i na tej podstawie rozdzielają auta na kraje. A ze sprzedaż przewyższyła ich oczekiwania, a do tego złożyło się to z, nazwijmy to, liftem, a to jest korpo i nie reaguje na incydenty szybko, to mamy sytuacje jaka mamy ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

15 cze 2018, 11:58

Nie oszukujmy się, to jest biznes. Polski rynek samochodów jaki jest każdy wie, takie zabawki mają średni zbyt. To nie jest aroganckie traktowanie klienta, tylko po prostu analiza tego co się opłaca a co nie. Do tego jeszcze producenci spoza europy mają pod górkę. Poza tym obsuwa może wynikać z innych powodów, tak pierwsze z brzegu to chociażby tłumaczenie softu, bo z tego co na forum czytałem to podobno mają być jakieś zmiany w android auto.

A co do tych skrzyń to trzeba tutaj mazdę obronić, bo w przeciwieństwie do hondy nie zamiatała problemów pod dywan tylko wymieniali skrzynie, a i sam problem został wyeliminowany stosunkowo szybko. Oczywiście nie zmienia to faktu, że nie jest coś co powinno się w ogóle zdarzyć.
Awatar użytkownika
WiTo71
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:52
Model: ND RF
Wersja: SF Recaro Sport
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2018, 12:07

A tak poza tym...jestem wk...y, bo nie mogę kupić MX 5 ;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 cze 2018, 12:12

WiTo71 pisze:A tak poza tym...jestem wk...y, bo nie mogę kupić MX 5 ;)


Ale nie ma absolutnie ŻADNEJ konfiguracji, czy tej, którą chcesz kupić?

PS Trochę dramatyzujesz, bo nawet stoją po salonach: https://www.otomoto.pl/osobowe/nowe/mazda/mx-5/

PS2 Podejrzewam, że raczej nie ma Twojej konfiguracji. Mojej też w modelu na 2018 nie było (wcale, ani jednej sztuki, po prostu takiej nie wyprodukowali) i musiałem dorzucić TwinTone (czyli kawałek gloss folii za kupę hajsu), żeby kupić.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
WiTo71
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:52
Model: ND RF
Wersja: SF Recaro Sport
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2018, 12:37

Sprawdzałem ok. 3 tyg. temu w VC w Poznaniu na stocku nic nie znaleźli.
Specjalnego wyboru konfiguracji nie ma:
ND SF softtop, Recaro, Machine Grey...i właśnie wszystko rozbija się o kolor...nie chcę innego...zdaję sobie sprawę z tego, że to jest mój wymysł...ale cóż jak kupować to, co mi się najbardziej podoba.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

15 cze 2018, 12:39

D4C,

masz rację, że podejście Mazdy i Hondy do wpadki ze skrzynią biegów jest zupełnie przeciwne, chwała dla Mazdy Polska. Dodam, że z dachami też Mazda pokazała klasę - wymieniali dachy nawet delikatnie przytarte, bez żadnego nacisku (mi np samo ASO zgłosiło).

Co do linka od Ciebie, nie każdy chce też samochód, w którym siedziało 1000 osób (tak jak inni nie chcą demo z 30 osobami na koncie) i kilka tysięcy razy trzaśnięto drzwiami, więc linkowanie do allegro/otomoto jest bez sensu :-) Poza tym połowa ofert ma... 10-15 000 zł powyżej cenników (1.5 za 107 k, skypassiony za wiecej niz freedomy, i wszystkie po sluzbie salonowej). Sprytnie tylko inaczej się nazywają w opisie, a co innego jest na zdjęciach (kto ogarnia ND ten zobaczy od razu).

Natomiast kompletne olanie sezonu 2018 pod względem sprzedaży nowych mx5 jest co najmniej dziwne. W ciągu 5 dni zgłębiania tematu spotkałem 3 niedoszłych klientów Mazda Polska, których odesłano z kwitkiem. Sugerujesz, że tracą na każdym sprzedanym egzemplarzu ND? To raczej niemożliwe, nie jest to Veyron dla grupy VAG.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

15 cze 2018, 14:50

WiTo71 pisze:ND SF softtop, Recaro, Machine Grey...i właśnie wszystko rozbija się o kolor...nie chcę innego...zdaję sobie sprawę z tego, że to jest mój wymysł...ale cóż jak kupować to, co mi się najbardziej podoba.


Czyli chcesz bardzo konkretny konfig, który się po prostu wyprzedał. Dla mnie to nie jest absolutnie dziwne. W dzisiejszych czasach producenci nie są w stanie dostarczyć odpowiednio dużo telefonów na premierę, a co dopiero aut. I to jest towar sporo droższy, więc analiza rynku jest jedynym racjonalnym źródłem wiedzy. Nie chcę nikogo tu bronić, ale Mazda to nie marka premium, nie robią auta na zamówienie. Klepią jakaś "macierz" konfiguracji, z naciskiem jakie konfigi najlepiej się sprzedają i tyle. Twój był dobry, więc się sprzedał. Trzeba teraz albo kompromisu z Twojej strony, albo cierpliwości.

PS W tym roku aut z pakietem recaro było bardzo mało. I ciągle mają problem z Recaro jako dostawcą foteli. A na niektórych rynkach nie ma ich wcale dostępnych.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2018, 14:56 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ