[ND2] kiedy będzie dało się kupić w salonie w Polsce?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 sie 2018, 13:09

Wojtek Wawa pisze:Jak zapewne śledzący doniesienia o ND2 wiedzą, coś poszło nie tak z prezentacją ND2 w USA. Samochody okazały się szybsze jedynie o 0.1 s do 402 m od poprzedników. Z tym, że nie dostarczono poprzedników do porównań i póki tego ktoś nie ogarnie, nie damy rady sprawdzić czy te 25 KM jest naprawdę tam.

Nie ma możliwości, by słynąca z uczciwości Mazda, oszukała na danych technicznych - zapewne mają w Kaliforni gorsze paliwo, mniej tlenu w powietrzu, za gorąco, lub coś jeszcze. Straight Pipes zmierzyli ND1 vs ND2 i wyszła spodziewana przepaść. Ale im wyszło około 9 s do 100 kmh w ND1 i każdy czeka na te najlepsze czasy.

Czekam na info, kiedy pojawią się pierwsze ND2 w Warszawie, jako demo. Ktoś coś wie?

Eeee? Jakim cudem wyszło 9s? Toż nawet 1,5 RF ma 8,6 w kwitach. A realnie pewnie jest zauważalnie lepiej. Automat tak zabija?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2018, 13:20

TerminatorzePi,

link był (tam wyszło im 8.3 w ND1 i to soft top!)
https://youtu.be/LWcGJTd1fI4?t=6m2s

Jak pisałem, czekam na dobre testy porównawcze z UE i demo w Warszawie :-)
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

16 sie 2018, 13:28

Wojtek Wawa pisze:TerminatorzePi,

link był (tam wyszło im 8.3 w ND1 i to soft top!)
https://youtu.be/LWcGJTd1fI4?t=6m2s

Jak pisałem, czekam na dobre testy porównawcze z UE i demo w Warszawie :-)

OK. Faktycznie, już to nawet oglądałem :ryjezesmiechu:
Słabo na początku i długie zmiany biegów. Dlatego tak im wyszło.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Krzych1991
Posty: 1
Rejestracja: 18 mar 2018, 11:07
Model: Inny

20 sie 2018, 15:44

MichałJerzy pisze:Witam wszystkich.
ND2 można już zamawiać.
Pakiet safety zawierający nowe systemy bezpieczeństwa kosztuje 5000 zł dopłaty w Passion i ma w sobie nawigację poza nowościami. We Freedom jest w standardzie czyniąc go bardziej atrakcyjnym. Wcześniej 10k różnicy nie było warte głośników, keyless i świateł (chyba że komuś zależało na pakiecie sportowym).
Poza tym ceny bez zmian.
Pozdrawiam.


Ceny nie pozostały bez zmian, wersja Freedom kosztuje o 2k więcej (115900zł).
Mimo to uważam, że wersja Freedom stała się bardziej atrakcyjna.
Poza tym nie wiem, czy ceny innych wersji wyposażenia także wzrosły.
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

01 wrz 2018, 18:35

Z całym szacunkiem ale nie kupiłbym kota w worku... czyli teraz zamówić ND2 bez wcześniejszej jazdy próbnej... ma być więcej koni, większa moc, ale będąc kupcem chciałbym to sprawdzić,
ktoś wie kiedy ND2 bedą w salonach w PL?
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

03 wrz 2018, 11:24

Zależy od salonów czy wezmą na skład. Jest szansa że MMP coś zorganizuje dla potencjalnych klientów we własnym zakresie, ale nie jest to nic potwierdzonego. Jeśli tak będzie sprzedawca obiecał dać mi info.
Najlepiej popytać dealerów. Ja nie drążyłem bo mi się nie śpieszy.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2018, 11:52

Pojawił się cennik wersji soft top i RF, ale niestety nie podano co zawierają obecnie dane wersje wyposażenia. Niemniej najtańsza 2.0 ND2 naprawdę kusi - poniżej 100 k tyle dobrego:
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23844733, ... znych.html
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

03 wrz 2018, 12:52

Ale oficjalnego cennika nie widziałem na stronie, czy się mylę...?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 wrz 2018, 13:14

dmk pisze:Ale oficjalnego cennika nie widziałem na stronie, czy się mylę...?

Strona potrafi być i z pół roku zapóźniona :lol:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
galex
Posty: 491
Rejestracja: 28 lis 2013, 9:30
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

04 wrz 2018, 15:58

To jak to jest w USA już dawno jeżdzą, testują a u nas jeszcze nie ma ND2...
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 wrz 2018, 6:07

Nie tylko w USA, ale np. we Włoszech już są nabywcy:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=677152
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 7:49

Już tak nie narzekajcie na dostepność ND2 w Polsce. Z miesiąc temu można było zamawiać. A że demo nie ma? W Polsce to samochód niszowy, dealerom nie opłaca się zamawiać nowych samochodów na październik, by mieć potem problem ze sprzedażą demówek. Nie dość, że same w sobie dużo tracą na wartości, to jeszcze za kwartał koniec roku i kolejne rabaty trzeba będzie udzielać. A na demówki nie ma preferencyjnych warunków finansowania, a chętnych kupujących za gotówkę jest mało (nisza w niszy szukających ND2).
Kompletnie więc nie dziwię się, że nie ma testówek nawet w Warszawie. Z resztą przecież wiadomo, że ND2 jest znakomita, wystarczy przejechać się ND i jeśli się podoba, zamawiać ND2 - będzie jeszcze lepiej zarówno pod względem osiągów i wrażeń, jak i trwałości (dwumas chroniący skrzynię i to bazującą na tej póki co niezniszczonej v4).

Nawet linkowany Włoch nie wstawił zdjęcia demówki, tylko odbioru swojej, zamówionej wcześniej ND2.

I piszę tę obronę Mazdy czekając właśnie na naprawę skrzyni biegów w moim ND1 :-(
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 11:15

W zeszłym roku ponad 200 MX-5 sprzedanych w PL (najlepiej sprzedawane auto w kategorii, ekhm, cabrio) - biorąc pod uwagę marże na takich pudełkach, to chyba nie jest jednak nisza ;)

just my 0.02$
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 11:29

Gdyby tyle sprzedawały salony w jednym mieście, choćby w stolicy, to byłoby na tyle wiele, że kupienie ND2 na demo w końcu roku, na koniec sezonu, miałoby sens.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

05 wrz 2018, 11:32

Szczerze mówiąc nie bardzo wiem po co demo lifta jeśli ktoś chcę kupić MX5. Tam się przecież nic nie zmienia w zasadzie poza większą mocą i regulacją kierownicy. W każdym razie nic na niekorzyść. Więc jak pasuje obecna wersja to tym bardziej będzie się zadowolonym z liftingu. Grunt że można zamawiać.
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

05 wrz 2018, 11:55

Po co demo - chyba to oczywiste! Po to żeby podjąć świadomą decyzję o zakupie.
Na przykład ja chcąc zmienić NC na ND2 chcę się przekonać czy warto (przy ND uznałem po jeździe próbnej, że nie warto, bo oba samochody jeżeli chodzi o osiągi są bardzo zbliżone).
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

05 wrz 2018, 12:22

No to musisz poczekać. Jak osiągi są kluczowe to MX-5 chyba nie jest dobrym kierunkiem?

PS. Dlaczego teraz wszyscy są tacy roszczeniowi?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 wrz 2018, 12:35

To nie jest roszczeniowość tylko raczej rozczarowanie działaniem sieci dealerskiej w polsce. Tutaj każdy dealer to mała firma, która musi się uporać z demo-carami itd.

Są dealerzy, którzy biorą maksymalną konfigurację na demo (+ wszystkie dodatki katalogowe), a są dealerzy, którzy biorą ekonomiczne wersje opowiadając, co to jeszcze może się znaleźć w wyższej wersji. Gdyby auta demonstracyjne dostarczała centrala i je "upłynniała" po "sezonie" problemu by nie było - ani po stronie dealerów, ani po stronie rozczarowanych klientów, którzy przychodzą do salonu i mogą swoją konfigurację tylko w katalogu obejrzeć.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 wrz 2018, 14:15

dudek_t, zmienia się: Jest koło dwumasowe (lekkie, bo lekkie, ale jest) + nieco zmieniona obudowa skrzyni. Te dwa elementy (plus 3 rewizje "bechów") mogą zasadniczo zlikwidować podatność skrzyń na zniszczenie poprzez normalną eksploatację.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 14:21

dudek_t, super że dzięki Tobie nie czuję się kosmitą rozumiejąc dealerów Mazdy. Do tego choć w DE zamawiać ND2 mogą od połowy maja, nikt jeszcze z Niemiec na miata.net nie pochwalił się jazdą testową. Wnioskuję, że i tam nikt demo nie kupuje zbyt chętnie. Pisałem z moderatorem Wernerem - on sam czeka na styczeń 2019, bo nie chce mieć ND2 rocznik 2018 (potem będzie większa utrata wartości). Tak samo rozumuje mój brat.

bonito, jeśli ND1 jest dla Ciebie gorsze niż NCFL2 (i nie jesteś w tym sam, Marek Drives ma tak samo), to ND2 Cię nie przekona. Tylko tym zakresem obrotów od 6000-7500? Albo jesteś bardzo wysoki i te 3 cm przesunięcia kierownicy Cię uratują, ale nie możesz tego sobie wyobrazić w ND1? Nagle stwierdzisz ND1 to był słaby krok do przodu, ale ND2 to rewolucja i od razu wystawisz NCFLa w dziale giełda?

dmk, czy w inych krajach niż Polska, dealerzy nie są właścicielami aut, a centrala? Serio ciekawe - wg mnie musi mieć wtedy odbicie w cenach katalogowych. I los takich demówek jest nie do pozazdroszczenia - czysty komunizm, takie samochody niczyje. Dealer nie musi o nie dbać, a je używa. Chyba wolę bardziej wolnorynkowy mechanizm - jak dbasz tak drogo potem sprzedasz.

cra3y, ale to co wymieniłeś nie jest do zbadania na jeździe testowej, albo nie ma wpływu na decyzję o zakupie - nie ocenisz trwałości, a jeśli się o nią boisz, i tak kupujesz ND2, bo nie ma lepszej oferty. Z resztą będąc wczoraj przymusowo w salonie widziałem ND1 wystawioną dokładnie za cenę ND2 (-2000 zł). Kupowanie dziś czegoś innego niż ND2 jako nową miatę, jest pozbawione sensu. A jak ktoś się nie zna, nie interesuje, nie czyta, to płaci za głupotę. I nie dotyczy to jedynie kupowania nowej mx5.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2018, 14:23 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 14:22

Tak w ogóle to czemu ND2 a nie NDfl?:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 14:25

A to akurat proste - tak opisuje ND 2019 mazda w oficjalnych prezentacjach dla dziennikarzy w USA. I jakoś ta amerykańska nomenklatura przyjęła się na naszym forum.

Do tego fl to face lifting - a w wyglądzie, poza tylnym zderzakiem z kamerą cofania, nie zmieniło się nic. Żaden lifting twarzy, za to zmiana całkiem duża silnika. Stąd ND2
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

05 wrz 2018, 14:31

dmk pisze:To nie jest roszczeniowość tylko raczej rozczarowanie działaniem sieci dealerskiej w polsce.

Po pierwsze, to nie tylko w Polsce. Po drugie, to nie tylko Mazda.
Widziałem gdzieś taki fajny artykuł (niestety, gdzies mi uciekł) "Why petrolheads are bad customers".
Paradoksalnie, salony nie zarabiają na sprzedaży samochodów! Salony zarabiają na kredytach, ubezpieczeniach, leasingach...
Najgorszy możliwy klient to taki, który:
  • Jest krytyczny
  • Zadaje dużo pytań
  • Chce jeździć testowo
  • Wie czego chce, a nie kupuje "bo fajna reklama"
  • Kupuje za gotówkę
Dlaczego? Dlatego, że kosztuje sprzedawcę w ciul czasu, a na koniec jest tylko marżunia z samochodu. I jeszcze pewnie klient się będzie targować, bo to jego gotówka i w całości, powiedzmy, 100 tys. zł pięć tysięcy różnicy robi większe wrażenie niż dziesięć, czy pięćdziesiąt złotych na racie miesięcznej.
A w tym samym czasie, w którym taki napaleniec przychodzi do salonu i truje dupe sprzedawcy, kolega sprzedaje dwa popularne SUV-y, bo ktoś obejrzał reklamę w telewizji. Do tego jeszcze sprzedawca podpowiedział "bardzo ważne dodatki" typu "ambient lighting". I oczywiście poszło w kredycie, więc jeszcze prowizja z kredyciku będzie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2018, 14:41

Dokładnie, ciekaw jestem gdzie dmk widział inny system (samochody demo rozwożone po dealerach przez centralę). I to dla samochodów sprzedawanych po około 4 egzemplarze rocznie/dealera

A link do artykułu dał w tym wątku D4C:
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... thusiasts/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 wrz 2018, 14:46

W innych markach ;)

Nie Mazda. Klasa premium i supercars.

PS Wiem doskonale ile dealer zarabia na sprzedaży jednego auta w Maździe.
PS2 Wszystkie demo-cary są z reguły w leasingu. Ale to tak zupełnie na marginesie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 wrz 2018, 15:33

Zmieniając nieco klimat: orientuje się ktoś jakie zmiany są w silniku 1.5? Bo ma on teraz bodaj 132KM, a nie miał czasem 135??

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

05 wrz 2018, 15:54

cra3y pisze:dudek_t, zmienia się: Jest koło dwumasowe (lekkie, bo lekkie, ale jest) + nieco zmieniona obudowa skrzyni. Te dwa elementy (plus 3 rewizje "bechów") mogą zasadniczo zlikwidować podatność skrzyń na zniszczenie poprzez normalną eksploatację.


Zgadza się. Tyle że... nic z tego nie zostanie potwierdzone/negowane podczas jazdy próbnej.
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

05 wrz 2018, 17:07

To na pewno :-) Wyjdzie w praniu później
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

05 wrz 2018, 23:54

Zmieniając nieco klimat: orientuje się ktoś jakie zmiany są w silniku 1.5? Bo ma on teraz bodaj 132KM, a nie miał czasem 135??

1.5 miał 131KM i 150Nm, teraz ma 132KM i 152Nm. Myślę że wiele zmian tam nie zaszło... Poza tym teraz już na pewno nikt w Polsce nie kupi 1.5 jak pomiedzy nim a 2.0 jest taka różnica i dodatkowo 2.0 kręci sie tak samo wysoko jak 1.5
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 wrz 2018, 5:01

pudel pisze:
Zmieniając nieco klimat: orientuje się ktoś jakie zmiany są w silniku 1.5? Bo ma on teraz bodaj 132KM, a nie miał czasem 135??

1.5 miał 131KM i 150Nm, teraz ma 132KM i 152Nm. Myślę że wiele zmian tam nie zaszło... Poza tym teraz już na pewno nikt w Polsce nie kupi 1.5 jak pomiedzy nim a 2.0 jest taka różnica i dodatkowo 2.0 kręci sie tak samo wysoko jak 1.5

Zwłaszcza, że dzięki polityce cenowej Mazdy, 1.5 jest dostępne chyba tylko w najbiedniejszej wersji wyposażenia.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ