[ND2] kiedy będzie dało się kupić w salonie w Polsce?
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Trochę już minęło od premiery ND2 na Zachodzie, więc postanowiłem wrzucić kilka ciekawostek (dla tych, którzy nie czytają miata.net/linkowanych tam testów, bo wiadomo, nic nowego nie napiszę niż tam):
- silnik wszystkich zachwyca, Auto Motor und Sport zmierzył 6.5 s do 100 kmh z 2 osobami na pokładzie i pełnym bakiem. Do 180 kmh jest 2.5 sekundy szybciej niż w ND1. Zgodnie z wykresem momentu obrotowego testerzy odczuli zdecydowanie większą moc silnika od 4000 obrotów na minutę w górę
- amerykański Motor Trend zmierzył czas na Laguna Seca o ponad 2 sekundy szybciej niż w ND1
- brytyjski PistonHeads dotąd preferujący GT86 dał zdecydowane zwycięstwo ND2 w porównaniu z Toyotą. Poza silnikiem doceniono zmianę zawieszenia (ale to raczej ustawienia od ND1 2018), lepszy układ kierowniczy (zastrzegając, że to może dlatego, iż teraz można ją pod siebie lepiej ustawić) i lepszy dźwięk silnika
- analizując prezentację Jona Colemana z Mazda USA miatowicze doszli do ciekawych wniosków: z racji tego, że nowy zespół napędowy znacznie mniej oscyluje w odpowiedzi na ruchy pedałem gazu, trwałość zmęczeniowa skrzyni biegów została dodatkowo zwiększona (bo dba o to przede wszystkim 5 wersja skrzyni oraz dwumasowe koło zapasowe)
- nowy silnik ma dwukrotnie szybszą reakcję na gaz. Jako użytkownik ND1 nie mogę się nadziwić, że coś udało się poprawić.
Czytając pistonheads pomyślałem o Bonito - jednak jest możliwe, że ktoś uważał ND1 za słaby samochód, a ND2 za niemal perfekcyjny. Sam na jazdę testową czekam z pewną obawą - czy dam radę się powstrzymać przed updatem.
BTW czy moderator naszego forum i redaktor podwójnaciągła.pl był w Rumunii na jazdach dla dziennikarzy z Europy?
- silnik wszystkich zachwyca, Auto Motor und Sport zmierzył 6.5 s do 100 kmh z 2 osobami na pokładzie i pełnym bakiem. Do 180 kmh jest 2.5 sekundy szybciej niż w ND1. Zgodnie z wykresem momentu obrotowego testerzy odczuli zdecydowanie większą moc silnika od 4000 obrotów na minutę w górę
- amerykański Motor Trend zmierzył czas na Laguna Seca o ponad 2 sekundy szybciej niż w ND1
- brytyjski PistonHeads dotąd preferujący GT86 dał zdecydowane zwycięstwo ND2 w porównaniu z Toyotą. Poza silnikiem doceniono zmianę zawieszenia (ale to raczej ustawienia od ND1 2018), lepszy układ kierowniczy (zastrzegając, że to może dlatego, iż teraz można ją pod siebie lepiej ustawić) i lepszy dźwięk silnika
- analizując prezentację Jona Colemana z Mazda USA miatowicze doszli do ciekawych wniosków: z racji tego, że nowy zespół napędowy znacznie mniej oscyluje w odpowiedzi na ruchy pedałem gazu, trwałość zmęczeniowa skrzyni biegów została dodatkowo zwiększona (bo dba o to przede wszystkim 5 wersja skrzyni oraz dwumasowe koło zapasowe)
- nowy silnik ma dwukrotnie szybszą reakcję na gaz. Jako użytkownik ND1 nie mogę się nadziwić, że coś udało się poprawić.
Czytając pistonheads pomyślałem o Bonito - jednak jest możliwe, że ktoś uważał ND1 za słaby samochód, a ND2 za niemal perfekcyjny. Sam na jazdę testową czekam z pewną obawą - czy dam radę się powstrzymać przed updatem.
BTW czy moderator naszego forum i redaktor podwójnaciągła.pl był w Rumunii na jazdach dla dziennikarzy z Europy?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
... a ja cały czas nie mogę zrozumieć, dlaczego ludzie tak bardzo ekscytują się tymi motorami 2.0.
Wiem, że Mazda fatalnie potraktowała 1.5 w kwestii wyposażenia, ale dam sobie głowię uciąć, że 1.5 daje o wiele więcej frajdy.
Zresztą Goha, która jeździ przecież 2.0 (co prawda w eNCeku), sama stwierdziła, że rozumie magię małych silników w MX-5 i często bierze moje 90KM, by się pobawić.
Cieszę się, że nie stoję przed tym problemem, ale obstawiam, że wziąłbym 1.5 i szukał akcesoriów wnętrza od 2.0 ... albo bym znalazł rynek, na którym załapali o co c'mon w MX-5 - jeżeli taki istnieje .
Wiem, że Mazda fatalnie potraktowała 1.5 w kwestii wyposażenia, ale dam sobie głowię uciąć, że 1.5 daje o wiele więcej frajdy.
Zresztą Goha, która jeździ przecież 2.0 (co prawda w eNCeku), sama stwierdziła, że rozumie magię małych silników w MX-5 i często bierze moje 90KM, by się pobawić.
Cieszę się, że nie stoję przed tym problemem, ale obstawiam, że wziąłbym 1.5 i szukał akcesoriów wnętrza od 2.0 ... albo bym znalazł rynek, na którym załapali o co c'mon w MX-5 - jeżeli taki istnieje .
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Arvi pisze:Cieszę się, że nie stoję przed tym problemem, ale obstawiam, że wziąłbym 1.5 i szukał akcesoriów wnętrza od 2.0 ... albo bym znalazł rynek, na którym załapali o co c'mon w MX-5 - jeżeli taki istnieje .
No właśnie akcesoria akcesoriami, ale jest sporo rzeczy, których łatwo nie dołożysz. Choćby Matrix-LED to nie jest zwykłe zamontowanie innych świateł. Stołków Recaro też tak łatwo nie kupisz. Żeby założyć podgrzewane fotele (dla mnie mus do jazdy zimowej top-down) pewnie musisz rozpruć połowę samochodu żeby zrobić instalację.
Dlatego nie ma się co dziwić, że 1,5 nie jest popularny. Podejrzewam, że i 2,0 w SkyEnergy nie idzie.
EDIT: Dodajmy jeszcze jedno - jak ktoś kupuje nowy samochód, różnica w cenie pomiędzy 90, a 97 tys. nie jest aż taka wielka, żeby świadomie rezygnować z prawie 20% mocy. Popatrz np. na Mercedesa SLC - tam masz rozrzut w modelach od 155 tys. do prawie 300. Można się zastanawiać nad tym czy różnica pomiędzy nimi jest tego warta. Ale tu?
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2018, 7:42 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Arvi, każdy jest inny, co najlepiej pokazuje wątek Nasze Mazdy MX5 Plus ND2 z silnikiem 2.0 właśnie łączy dwa światy - wysokobrotowość 1.5 z wysoką mocą 2.0.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Widzicie... moim zdaniem w MX-5 nie chodzi o moc, a doznania jakie mamy z każdego przejechanego kilometra.
A tak mi się dobrze tym samochodem jeździ, że im wolniej te kilometry pokonuję, tym lepiej (bo dłużej za kółkiem człowiek spędza).
... i tu nie chodzi o wysokie obroty.
Problem jest taki, że eNCeku jak kręcimy wysoko, to nagle się okazuje, że jedziemy 160 km/h - w moim jak kręcimy wysoko i walczymy o życie z kierownicą, to jedziemy 57 km/h.
A tak mi się dobrze tym samochodem jeździ, że im wolniej te kilometry pokonuję, tym lepiej (bo dłużej za kółkiem człowiek spędza).
... i tu nie chodzi o wysokie obroty.
Problem jest taki, że eNCeku jak kręcimy wysoko, to nagle się okazuje, że jedziemy 160 km/h - w moim jak kręcimy wysoko i walczymy o życie z kierownicą, to jedziemy 57 km/h.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Arvi pisze:Widzicie... moim zdaniem w MX-5 nie chodzi o moc, a doznania jakie mamy z każdego przejechanego kilometra.
A tak mi się dobrze tym samochodem jeździ, że im wolniej te kilometry pokonuję, tym lepiej (bo dłużej za kółkiem człowiek spędza).
... i tu nie chodzi o wysokie obroty.
Problem jest taki, że eNCeku jak kręcimy wysoko, to nagle się okazuje, że jedziemy 160 km/h - w moim jak kręcimy wysoko i walczymy o życie z kierownicą, to jedziemy 57 km/h.
Mówiąc całkiem szczerze, gdyby nie ESP, pewnie też wolałbym mieć mniej mocy. Ale jak już jest...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie Terminatorze, jak mam ochotę na wyzwanie, jadę bez ESP i nawet na suchym w chłodny dzień łatwo się spocić
Czy ja wiem? Mam NA, siedziałem w ND i w mojej ocenie miejsca jest wiecej w ND
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja miałem NB, NA i NBfl, zanim wsiadłem do ND. Szczerze? W ND jest faktycznie mało miejsca, ale powiedziałbym, że różnice są najbardziej odczuwalne chyba jednak na stołku pasażera, na którym nie zasiadam. Ja siedząc na stołku kierowcy mam wrażenie minimalnie mniejszej przestrzeni, ale dyskomfortu nie odczuwam.
Dodam, że mam materiałowe fotele.
W ND poczucie klaustrofobii potęgować mogą fotele Recaro. Jak się na nich siada, to ma się wrażenie, że się jest przyklejonym - jakby zrośniętym z autem. Dupa po tym materiale po prostu się nie chce przemieszczać.
PS Jeśli ktoś się chce pozbyć Recaro, to zamienię się za materiałowe chętnie.
Dodam, że mam materiałowe fotele.
W ND poczucie klaustrofobii potęgować mogą fotele Recaro. Jak się na nich siada, to ma się wrażenie, że się jest przyklejonym - jakby zrośniętym z autem. Dupa po tym materiale po prostu się nie chce przemieszczać.
PS Jeśli ktoś się chce pozbyć Recaro, to zamienię się za materiałowe chętnie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
W porównaniu do mojej nbfl to w nd faktycznie troszkę mniej miejsca, udało się dzisiaj załatwić też jazdę próbną z pakietem recaro i potwierdzam, że wrażenie otulenia autem się potęguje siedzi się też minimalnie niżej niż na normalnych fotelach. Zgodnie z tym co przeczytałem na forum bilsteiny dużej różnicy nie robią, czuć, że jest lepiej, ale wielkiej różnicy nie ma.
Produkcja ND2 teraz wychodzi na styczeń a odbiór koniec marca - początek kwietnia.
Produkcja ND2 teraz wychodzi na styczeń a odbiór koniec marca - początek kwietnia.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Verteru pisze:Phill pisze:Czy ja wiem? Mam NA, siedziałem w ND i w mojej ocenie miejsca jest wiecej w ND
Mam 190cm. NA jeżdżę na co dzień, a siadając w ND w salonie nie potrafiłbym ruszyć nawet..
Mam 194cm i mieszczę się bez problemu Wszystko zależy od budowy ciała.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Pojawiły się niesamowite testy ND2
0-240 kmh (234 kmh na GPS)
https://youtu.be/c_jzyfkkq84
Gdyby szóstka była krótsza i po zmianie z V na VI obroty by nie spadały na 5550 rpm tylko okolice 6300 rpm, to spokojnie pękłoby 250 kmh (a może nawet 260). Niesamowite! Plus II bieg dalej pozawala zachować prawo jazdy w zabudowanym (95 kmh max). WOW!
A tu test na Nurburgringu - seryjny samochód, seryjny zawias (bilstein), seryjna geometria, seryjne opony s001 i hamulce:
https://youtu.be/GnEhfuSkTEU
Zbieram szczękę z podłogi.
0-240 kmh (234 kmh na GPS)
https://youtu.be/c_jzyfkkq84
Gdyby szóstka była krótsza i po zmianie z V na VI obroty by nie spadały na 5550 rpm tylko okolice 6300 rpm, to spokojnie pękłoby 250 kmh (a może nawet 260). Niesamowite! Plus II bieg dalej pozawala zachować prawo jazdy w zabudowanym (95 kmh max). WOW!
A tu test na Nurburgringu - seryjny samochód, seryjny zawias (bilstein), seryjna geometria, seryjne opony s001 i hamulce:
https://youtu.be/GnEhfuSkTEU
Zbieram szczękę z podłogi.
Wojtek Wawa pisze:Gdyby szóstka była krótsza i po zmianie z V na VI obroty by nie spadały na 5550 rpm tylko okolice 6300 rpm, to spokojnie pękłoby 250 kmh (a może nawet 260). Niesamowite! Plus II bieg dalej pozawala zachować prawo jazdy w zabudowanym (95 kmh max). WOW!
Obawiam się że nie jest aż tak różowo, przy takich prędkościach opory są już dość znaczne i coraz więcej mocy potrzeba żeby urwać każde kolejne 10kmph. Jak sprawdzałem kiedyś vmax w daily to na 6 biegu rozpędzanie kończyło się przy ok 6000rpm mimo że moc maksymalna jest przy ok 6700rpm. Ludzie modyfikujący auta tej marki mówili że dociągnięcie do odcinki na 6-biegu (ok 7000rpm) wymaga dorzucenia ok 150KM
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
heretic pisze:Wojtek Wawa pisze:Gdyby szóstka była krótsza i po zmianie z V na VI obroty by nie spadały na 5550 rpm tylko okolice 6300 rpm, to spokojnie pękłoby 250 kmh (a może nawet 260). Niesamowite! Plus II bieg dalej pozawala zachować prawo jazdy w zabudowanym (95 kmh max). WOW!
Obawiam się że nie jest aż tak różowo, przy takich prędkościach opory są już dość znaczne i coraz więcej mocy potrzeba żeby urwać każde kolejne 10kmph. Jak sprawdzałem kiedyś vmax w daily to na 6 biegu rozpędzanie kończyło się przy ok 6000rpm mimo że moc maksymalna jest przy ok 6700rpm. Ludzie modyfikujący auta tej marki mówili że dociągnięcie do odcinki na 6-biegu (ok 7000rpm) wymaga dorzucenia ok 150KM
Zgadza się. Passat B8 2.0TDI potrzebował ok. 30kW zeby utrzymać ekspresówkowe 120km/h. Natomiast 110kW, które silnik mógł dać, wystarczały do 215km/h, jeśli mnie starcza pamięć nie myli.
Generalnie - przyjmuje się, że przy prędkościach zauważalnie poddźwiękowych (a jednak w takich się poruszamy ) opory rosną z kwadratem prędkości. Zatem do poruszania się z prędkością 180km/h potrzebujemy 225% mocy koniecznej do 120km/h.
Dlatego te wszystkie samochody osiągające 300+ km/h mają takie absurdalne moce.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
ND2 pojawiło się w konfiguratorze na mazda.pl Tzn pojawiły się jego ceny, moc i masa ND2. Ale już opcje są niezmienione - nie ma ani Android Auto, jako opcji, ani kamery cofania, hamowania w korku itp. Szkoda, bo to jest akurat niewiadoma od ponad dwóch miesięcy - chyba, że ktoś już wie, czy pakiet Safety jest już wliczony w wersję SkyFreedom czy nie?
Ostatnio zmieniony 25 paź 2018, 8:54 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
W Sosnowcu stoi nowiutki piękny biały RF, czyzby już ND2?
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2138
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A dasz radę się dowiedzieć szczegółów?
- Adam_F
- Donator
- Posty: 785
- Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
- Model: ND
- Wersja: SkyPASSION
- Lokalizacja: Pyrlandia
Wojtek Wawa pisze:Pojawiły się niesamowite testy ND2
0-240 kmh (234 kmh na GPS)
https://youtu.be/c_jzyfkkq84
Gdyby szóstka była krótsza i po zmianie z V na VI obroty by nie spadały na 5550 rpm tylko okolice 6300 rpm, to spokojnie pękłoby 250 kmh (a może nawet 260). Niesamowite! Plus II bieg dalej pozawala zachować prawo jazdy w zabudowanym (95 kmh max). WOW!
A tu test na Nurburgringu - seryjny samochód, seryjny zawias (bilstein), seryjna geometria, seryjne opony s001 i hamulce:
https://youtu.be/GnEhfuSkTEU
Zbieram szczękę z podłogi.
Zaczynam chorować na ND 2 :-O
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND
Jest : ND
Pakiet safety jest wliczony w cenę wersji SkyFreedom. Mam propozycję na papierze jakby co, aha a kamera cofania też jest w wyposażeniu wymieniona.
Wojtek Wawa pisze:ND2 pojawiło się w konfiguratorze na mazda.pl Tzn pojawiły się jego ceny, moc i masa ND2. Ale już opcje są niezmienione - nie ma ani Android Auto, jako opcji, ani kamery cofania, hamowania w korku itp. Szkoda, bo to jest akurat niewiadoma od ponad dwóch miesięcy - chyba, że ktoś już wie, czy pakiet Safety jest już wliczony w wersję SkyFreedom czy nie?
W wymienionym wyposażeniu na propozycji nie ma android auto, sprzedawca w salonie też o tym nic nie wspominał także pewnie dalej będzie to opcja montowana lokalnie u dealera.
2 tygodnie temu zamówiłem RF, pakiet safety przedstawiono mi jako opcje a nie wliczony w skydreedom.
Wybór ostatecznie padł na skypassion, tutaj abym skorzystać z pakietu safety konieczne było zamówienie również nawigacji. Ostatecznie skończyło się bez pakietu safety oraz bez nawigacji za to z android auto Teraz nic tylko czekać do marca
Wybór ostatecznie padł na skypassion, tutaj abym skorzystać z pakietu safety konieczne było zamówienie również nawigacji. Ostatecznie skończyło się bez pakietu safety oraz bez nawigacji za to z android auto Teraz nic tylko czekać do marca
Ja pisałem o wersji z miękkim dachem także może przy rf jeszcze nie zaktualizowali cennika? Zamówiłeś już z silnikiem 184KM? Bo jak pytałem w salonie na początku października to sprzedawca powiedział, że jeszcze nie jest w stanie przyjąć zamówienia i przedstawić mi cennika, ale miał na myśli rf a przy sofcie nie było problemu i wszystkiego się dowiedziałem.
Off top
Pojeździłem dla zabawy trochę w Forzie Motorsport 7 na Laguna Seca wersją fabryczną a później podkręconą do 184KM i wyszła mi różnica na korzyść mocniejszej opcji około 2,1s także by się zgadzałoWojtek Wawa pisze: ↑24 wrz 2018, 5:51Trochę już minęło od premiery ND2 na Zachodzie, więc postanowiłem wrzucić kilka ciekawostek (dla tych, którzy nie czytają miata.net/linkowanych tam testów, bo wiadomo, nic nowego nie napiszę niż tam):
...
- amerykański Motor Trend zmierzył czas na Laguna Seca o ponad 2 sekundy szybciej niż w ND1
...
fen, tak zamówiłem już z silnikiem 184 km. Szczerze mówiąc nie zależy mi specjalnie na tym pakiecie, jednak jeżeli faktycznie byłoby to w pakiecie skyfreedom to oznaczałoby, że sprzedawca wprowadził mnie w błąd:/ ale z drugiej strony przynajmniej nie miałem większych dylamatów co zamówić, przez co wydałem mniej
2,1 sekundy naprawdę jestem ciekawy czy będę czuł różnice w stosunku do poprzedniego
2,1 sekundy naprawdę jestem ciekawy czy będę czuł różnice w stosunku do poprzedniego
Na stronie mazda.pl pojawiła się wersja 2019 wraz z katalogiem:
https://www.mazda.pl/assets/poland/cenn ... 202018.pdf
https://www.mazda.pl/assets/poland/cenn ... 202018.pdf
Czy ktoś ma lub zamówił opcję 25? Obszycie deski alcantarą.
Szczerze, chciałbym to zobaczyć i porównać do floka.
Szczerze, chciałbym to zobaczyć i porównać do floka.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki, czyli to konsola a nie deska - podszybie czy jak kto zwał.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić