ND Android Auto
Wrażenia po instalacji
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To nie kwestia kabla. Procedura, opracowana metodą prób i błędów, jest na tyle skomplikowana, że opiszę ją o świcie z komputera.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak sam uruchamiam Android Auto (100% skuteczność) z AIO?
1. Włączamy silnik i czekamy, aż zgaśnie komunikat o ostrzeżeniu, jak niebezpieczny jest Infotainment Mazdy (to prawda:-). Generalnie nie śpieszymy się, gdy chcę mieć pewność sukcesu odpalenia AA czekam kolejne 10-15 sekund.
2. dobrze jest nie słuchać muzyki z USB, ani innej (w android auto możemy odpalić muzykę z telefonu)
3. przechodzimy do głównego ekranu (home). Nie ruszamy samochodem od odpalenia, nie zwlekamy za długo - zapewne trzeba wstrzelić się w przedział 10 s do pół minuty.
4. podłączamy telefon z Android Auto (należy mieć zainstalowany w miarę najnowszy - pojawiają się co miesiąc około 23 dnia miesiąca. Ściagamy Android Auto z googla wpisując frazę "Android Auto app mirror", gdyż w polskim sklepie play... nie ma Android Auto)
5. po podłączeniu na telefonie pojawi się pytanie na zgodę na używanie multimediów itp - musimy się zgodzić
6. czekamy około 10 sekund - pojawia się w tym czasie pojawia się black screen na ekranie Mazda Connect - nie panikujemy, będzie dobrze (jeśli zrobiliśmy wszystko dobrze dotąd)
7. pojawił się Android Auto
U mnie działa za każdym razem, ważne by nie wychodzić z Android Auto po jego uruchomieniu - wtedy nie udaje mi się już nigdy wrócić do Android Auto - pojawia się komunikat jak powyżej. A wyjść z Android Auto jest niestety bardzo łatwo - wystarczy nacisnąć którykolwiek przycisk - home, ulubione, czy prawdopodobnie nutkę i NAV.
Niby oczywistość, ale napiszę, że oficjalne Android Auto działają bez zastrzeżeń - to powyżej to ograniczenia tweekowanego oprogramowania.
Czy warto? Wg mnie tak - w razie wypadku/korku, mapy google same nam dadzą znać, że dostępna jest szybsza trasa. Wiedzą o większości robót drogowych i objazdach.
1. Włączamy silnik i czekamy, aż zgaśnie komunikat o ostrzeżeniu, jak niebezpieczny jest Infotainment Mazdy (to prawda:-). Generalnie nie śpieszymy się, gdy chcę mieć pewność sukcesu odpalenia AA czekam kolejne 10-15 sekund.
2. dobrze jest nie słuchać muzyki z USB, ani innej (w android auto możemy odpalić muzykę z telefonu)
3. przechodzimy do głównego ekranu (home). Nie ruszamy samochodem od odpalenia, nie zwlekamy za długo - zapewne trzeba wstrzelić się w przedział 10 s do pół minuty.
4. podłączamy telefon z Android Auto (należy mieć zainstalowany w miarę najnowszy - pojawiają się co miesiąc około 23 dnia miesiąca. Ściagamy Android Auto z googla wpisując frazę "Android Auto app mirror", gdyż w polskim sklepie play... nie ma Android Auto)
5. po podłączeniu na telefonie pojawi się pytanie na zgodę na używanie multimediów itp - musimy się zgodzić
6. czekamy około 10 sekund - pojawia się w tym czasie pojawia się black screen na ekranie Mazda Connect - nie panikujemy, będzie dobrze (jeśli zrobiliśmy wszystko dobrze dotąd)
7. pojawił się Android Auto
U mnie działa za każdym razem, ważne by nie wychodzić z Android Auto po jego uruchomieniu - wtedy nie udaje mi się już nigdy wrócić do Android Auto - pojawia się komunikat jak powyżej. A wyjść z Android Auto jest niestety bardzo łatwo - wystarczy nacisnąć którykolwiek przycisk - home, ulubione, czy prawdopodobnie nutkę i NAV.
Niby oczywistość, ale napiszę, że oficjalne Android Auto działają bez zastrzeżeń - to powyżej to ograniczenia tweekowanego oprogramowania.
Czy warto? Wg mnie tak - w razie wypadku/korku, mapy google same nam dadzą znać, że dostępna jest szybsza trasa. Wiedzą o większości robót drogowych i objazdach.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2018, 9:37 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
- 2451
- Donator
- Posty: 67
- Rejestracja: 07 sty 2017, 10:45
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Jak sam uruchamiam Android Auto (100% skuteczność) z AIO?
1. Włączamy silnik i czekamy, aż zgaśnie komunikat o ostrzeżeniu, jak niebezpieczny jest Infotainment Mazdy (to prawda:-). Generalnie nie śpieszymy się, gdy chcę mieć pewność sukcesu odpalenia AA czekam kolejne 10-15 sekund.
2. dobrze jest nie słuchać muzyki z USB, ani innej (w android auto możemy odpalić muzykę z telefonu)
3. przechodzimy do głównego ekranu (home)
4. podłączamy telefon z Android Auto (należy mieć zainstalowany w miarę najnowszy - pojawiają się co miesiąc około 23 dnia miesiąca. Ściagamy Android Auto z googla wpisując frazę "Android Auto app mirror", gdyż w polskim sklepie play... nie ma Android Auto)
5. po podłączeniu na telefonie pojawi się pytanie na zgodę na używanie multimediów itp - musimy się zgodzić
6. czekamy około 10 sekund - pojawia się w tym czasie black screen na ekranie Mazda Connect
7. pojawił się Android Auto
U mnie działa za każdym razem, ważne by nie wychodzić z Android Auto po jego uruchomieniu - wtedy nie udaje mi się już nigdy wrócić do Android Auto - pojawia się komunikat jak powyżej. A wyjść z Android Auto jest niestety bardzo łatwo - wystarczy nacisnąć którykolwiek przycisk - home, ulubione, czy prawdopodobnie nutkę i NAV.
Niby oczywistość, ale napiszę, że oficjalne Android Auto działają bez zastrzeżeń - to powyżej to ograniczenia tweekowanego oprogramowania.
Czy warto? Wg mnie tak - w razie wypadku/korku, mapy google same nam dadzą znać, że dostępna jest szybsza trasa. Wiedzą o większości robót drogowych i objazdach.
Dzięki za instrukcję. Robiłem mniej więcej jak piszesz tzn czas był dłuższy (bo oglądałem prędkościomierz ), w telefonie miałem włączone Android Auto (wersja 3.2.581533, z 3 maja więc świeża), problem w tym, że nie miałem komunikatu o zgodzie na używanie mediów, za to miałem komunikat jak powyżej.
Najpierw myślałem, że może coś się źle skompilowało albo skopiowało, ale później znalazłem to:
Everyone gets those errors they are just Gstreamer errors. You can use the multicontroller to scroll that textbox and when you get to the end you will see something like "nothing found waiting to connect" because it is waiting for you to plug your Android phone to the car's USB. If your phone is already connected then your USB cable is the problem and that issue is fixed by using a better quality USB cable.
źródło: https://github.com/Trevelopment/MZD-AIO/issues/8
Kabla używałem tylko do ładowania, więc wydawało się to logiczne wytłumaczenie
Dzisiaj wezmę 3 pendrive'y, 4 kable i powyższą instrukcję. Musi zadziałać
A udało Ci się uruchomić Waze zamiast Google Maps w Android Auto?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
1. Kabel. Mam taki wg mnie rewelacyjny, do szybkiego ładowania, w nylonowym oplocie, niełamliwy ASRock. Specjalnie kupiłem do a) szybkiego ładowania (Samsung s6) b) do Android Auto (mam 4 identyczne kable, w 2 innych samochodach z Android Auto fabrycznym działają bez zarzutu). Ale jeśli to kwestia kabla to byłoby super, dałbym i 100 zł zamiast 20
2. Waze - nie używam nigdzie, tylko mapy googla
3. Instrukcja - uwaga, nie należy czekać z podłączeniem telefonu zbyt długo (uzupełnię instrukcję). Dziś bardzo zależało mi na ominięciu korków, bo miałem do przejechania w porannym szczycie całą Warszawę w poprzek. I poczekałem za długo, przez co przedobrzyłem - czekałem z punktem 1 właśnie zamiast tych maksymalnie 20 sekund, około 2 minut (w między czasie ruszyłem, może nie wolno ruszać przy podłączaniu AA?) i już było za późno - tylko black screen, ale AA już się nie włączył. Z powrotem zrobiłem normalnie - 20 s w Home i podłączony telefon i omijałem korki jak szalony Jechałem długo, malowniczymi uliczkami, często po tralinkach, wśród drzew i parków, ale prawie w ogóle nie stałem w korkach. Średnie spalanie 6.8 l/100 km, mój rekord, ale pomógł start stop na pewno, bo 19 km zajęło 52 minuty - po głównych drogach byłoby co najmniej 1.5 h.
2. Waze - nie używam nigdzie, tylko mapy googla
3. Instrukcja - uwaga, nie należy czekać z podłączeniem telefonu zbyt długo (uzupełnię instrukcję). Dziś bardzo zależało mi na ominięciu korków, bo miałem do przejechania w porannym szczycie całą Warszawę w poprzek. I poczekałem za długo, przez co przedobrzyłem - czekałem z punktem 1 właśnie zamiast tych maksymalnie 20 sekund, około 2 minut (w między czasie ruszyłem, może nie wolno ruszać przy podłączaniu AA?) i już było za późno - tylko black screen, ale AA już się nie włączył. Z powrotem zrobiłem normalnie - 20 s w Home i podłączony telefon i omijałem korki jak szalony Jechałem długo, malowniczymi uliczkami, często po tralinkach, wśród drzew i parków, ale prawie w ogóle nie stałem w korkach. Średnie spalanie 6.8 l/100 km, mój rekord, ale pomógł start stop na pewno, bo 19 km zajęło 52 minuty - po głównych drogach byłoby co najmniej 1.5 h.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zrobiłem dziś drugie podejście i się chyba jednak poddam.
Tym razem udało mi się dobrać do CMU, ale nie mogłem nic dostać na serialu. Jedno z dwojga - albo za płytko byłem w stanie wbić się z przewodami, że nie stykało, albo coś mam nie tak z przejściówką TTL-USB.
W każdym razie, jakby ktoś był ciekaw, żeby dostać się do CMU, trzeba zdjąć (z grubsza w kolejności):
1) Osłony progów (są na zatrzaski)
2) Osłony boczne w nogach (trzeba odpiąć spinki, potem się po prostu zsuwa do tyłu)
3) Osłony słupków po obu stronach (zatrzaski)
4) Osłonę nóg pasażera (jedna śrubka z prawej strony, reszta na zatrzaski)
"W międzyczasie" wychodzą uszczelki.
5) Osłonę zegarów (zatrzaski)
6) Panelik z nawiewem środkowym i przyciskiem od awaryjnych (zatrzaski - strasznie upierdliwy demontaż; trzeba delikatnie, acz dość siłowo podważać czymś przy górnej krawędzi po odciągnięciu jej odrobinę pazurem - trzeba uważać, żeby nie podrapać)
7) I wreszcie można zdemontować CMU - jedna śruba i potem wyciągamy do siebie - dość mocne zatrzaski.
Myślę, że po drugim z rzędu upojnym wieczorze bez sukcesów chyba nie będzie mi się chciało po raz kolejny rozbierać połowy wnętrza.
Jedyny plus jest taki, że wszystko można nieinwazyjnie rozłożyć i złożyć, więc odbyło się bez strat w ludziach i sprzęcie.
Tym razem udało mi się dobrać do CMU, ale nie mogłem nic dostać na serialu. Jedno z dwojga - albo za płytko byłem w stanie wbić się z przewodami, że nie stykało, albo coś mam nie tak z przejściówką TTL-USB.
W każdym razie, jakby ktoś był ciekaw, żeby dostać się do CMU, trzeba zdjąć (z grubsza w kolejności):
1) Osłony progów (są na zatrzaski)
2) Osłony boczne w nogach (trzeba odpiąć spinki, potem się po prostu zsuwa do tyłu)
3) Osłony słupków po obu stronach (zatrzaski)
4) Osłonę nóg pasażera (jedna śrubka z prawej strony, reszta na zatrzaski)
"W międzyczasie" wychodzą uszczelki.
5) Osłonę zegarów (zatrzaski)
6) Panelik z nawiewem środkowym i przyciskiem od awaryjnych (zatrzaski - strasznie upierdliwy demontaż; trzeba delikatnie, acz dość siłowo podważać czymś przy górnej krawędzi po odciągnięciu jej odrobinę pazurem - trzeba uważać, żeby nie podrapać)
7) I wreszcie można zdemontować CMU - jedna śruba i potem wyciągamy do siebie - dość mocne zatrzaski.
Myślę, że po drugim z rzędu upojnym wieczorze bez sukcesów chyba nie będzie mi się chciało po raz kolejny rozbierać połowy wnętrza.
Jedyny plus jest taki, że wszystko można nieinwazyjnie rozłożyć i złożyć, więc odbyło się bez strat w ludziach i sprzęcie.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Strasznie mi przykro. Jak nie Ty to kto?
Wczoraj uratowała mnie Twoja instrukcja jak resetować infotainment. Dzięki wielkie. Byłem wówczas w środku niczego i ten reset pozwolił mi wrócić do Android Auto. Sama podróż genialna i opiszę ją na komputerze, strasznie pozytywnie zaskoczyła mnie ND, którą i tak kochałem już wcześniej.
Wczoraj uratowała mnie Twoja instrukcja jak resetować infotainment. Dzięki wielkie. Byłem wówczas w środku niczego i ten reset pozwolił mi wrócić do Android Auto. Sama podróż genialna i opiszę ją na komputerze, strasznie pozytywnie zaskoczyła mnie ND, którą i tak kochałem już wcześniej.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A jak się robi takie coś ?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Nowe przecieki z grupy Facebookowej, prawdopodobnie wejdzie to cacko do Kanady tej jesieni.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ciekawy jestem ceny. Ale jeżeli będzie to więcej niż 1000zl to poczuje się oszukany, bo dealerzy zapewniali mnie, ze to będzie tylko Update softu...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
dmk pisze:Ciekawy jestem ceny. Ale jeżeli będzie to więcej niż 1000zl to poczuje się oszukany, bo dealerzy zapewniali mnie, ze to będzie tylko Update softu...
Ja bym obstawiał nawet i więcej skoro np. koło dojazdowe w Maździe potrafi kosztować 2,5k
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zbychersky pisze:dmk pisze:Ciekawy jestem ceny. Ale jeżeli będzie to więcej niż 1000zl to poczuje się oszukany, bo dealerzy zapewniali mnie, ze to będzie tylko Update softu...
Ja bym obstawiał nawet i więcej skoro np. koło dojazdowe w Maździe potrafi kosztować 2,5k
Trzeba będzie poczekać na rozbiórki ze szrotów
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za newsy... i nie straszcie, bo ja maks dałbym 500 zł
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zbychersky pisze:dmk pisze:Ciekawy jestem ceny. Ale jeżeli będzie to więcej niż 1000zl to poczuje się oszukany, bo dealerzy zapewniali mnie, ze to będzie tylko Update softu...
Ja bym obstawiał nawet i więcej skoro np. koło dojazdowe w Maździe potrafi kosztować 2,5k
'Oficjalna' wersja brzmi - retrofit będzie tańszy niż nawigacja. Czyli nie będzie kosztować więcej niż 2,5kzł.
Na głowę upadli?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
2499?
To teraz ciekawostka: ta sama nawigacja do różnych modeli ma rożna cenę. Do CX3 kosztuje 2100....
To teraz ciekawostka: ta sama nawigacja do różnych modeli ma rożna cenę. Do CX3 kosztuje 2100....
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś już kupił moduł do Mazda Connect pod Android Auto/Apple Car play (oficjalnego softu wciąż nie ma). Cena za to to 163 USD
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=672313
Z tego co rozumiem, jedyna różnica to jedynie większy prąd ładowania - ciekawe czy udałoby się wyszarpać z ASO jedynie soft i napisać oświadczenie, że tego mocniejszego ładowania za ~700 zł + montaż (zapewne zrobi się z tego co najmniej 1200-1500) nie potrzebuję?
Okaże się z czasem, dam znać.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=672313
Z tego co rozumiem, jedyna różnica to jedynie większy prąd ładowania - ciekawe czy udałoby się wyszarpać z ASO jedynie soft i napisać oświadczenie, że tego mocniejszego ładowania za ~700 zł + montaż (zapewne zrobi się z tego co najmniej 1200-1500) nie potrzebuję?
Okaże się z czasem, dam znać.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Taktyczny obserwator tematu, równie CP. Najśmieszniejsze, ze na stronie Apple Mazda wisi w kategorii partnerów CP, a żadne ich auto tego nie ma.
Tym bardziej zainteresowany, ze za pare dni kończą mi się subskrypcje na live data we wbudowanej nawigacji, a nie mam zamiaru płacić ich chorego abonamentu za tak podstawowe dane.
Tym bardziej zainteresowany, ze za pare dni kończą mi się subskrypcje na live data we wbudowanej nawigacji, a nie mam zamiaru płacić ich chorego abonamentu za tak podstawowe dane.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tak na marginesie, co mnie najbardziej ewentualnie smuci, to prucie wnętrza (nawet przez serwis) do instalacji dodatkowej puszki. Pal licho koszty - chce się gadżet, to się za niego (ewentualnie) zapłaci, ale kupię specjalnie iPada i przykleję w miejscu seryjnej nawi. Ale nie wierzę, że serwis (szczególnie) rozbierze wnętrze nie pozostawiając żadnych śladów na tapicerce, plastikach itd.... za dużo już widziałem, jak to działa.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
dmk pisze:Tak na marginesie, co mnie najbardziej ewentualnie smuci, to prucie wnętrza (nawet przez serwis) do instalacji dodatkowej puszki. Pal licho koszty - chce się gadżet, to się za niego (ewentualnie) zapłaci, ale kupię specjalnie iPada i przykleję w miejscu seryjnej nawi. Ale nie wierzę, że serwis (szczególnie) rozbierze wnętrze nie pozostawiając żadnych śladów na tapicerce, plastikach itd.... za dużo już widziałem, jak to działa.
Zrób sam
Da się bez większych problemów. Przynajmniej do samego modułu mzd connect. Do dołu dalej nie demontowałem. Ale rzeźba jest, przyznam, spora.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
TerminatorPi pisze:dmk pisze:Tak na marginesie, co mnie najbardziej ewentualnie smuci, to prucie wnętrza (nawet przez serwis) do instalacji dodatkowej puszki. Pal licho koszty - chce się gadżet, to się za niego (ewentualnie) zapłaci, ale kupię specjalnie iPada i przykleję w miejscu seryjnej nawi. Ale nie wierzę, że serwis (szczególnie) rozbierze wnętrze nie pozostawiając żadnych śladów na tapicerce, plastikach itd.... za dużo już widziałem, jak to działa.
Zrób sam
Da się bez większych problemów. Przynajmniej do samego modułu mzd connect. Do dołu dalej nie demontowałem. Ale rzeźba jest, przyznam, spora.
A gwarancja...? Takie mody nawet na OEM częściach mogą anulować gwarancje. Podobnie jak montaż aero poza ASO (podobno).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
dmk pisze:TerminatorPi pisze:dmk pisze:Tak na marginesie, co mnie najbardziej ewentualnie smuci, to prucie wnętrza (nawet przez serwis) do instalacji dodatkowej puszki. Pal licho koszty - chce się gadżet, to się za niego (ewentualnie) zapłaci, ale kupię specjalnie iPada i przykleję w miejscu seryjnej nawi. Ale nie wierzę, że serwis (szczególnie) rozbierze wnętrze nie pozostawiając żadnych śladów na tapicerce, plastikach itd.... za dużo już widziałem, jak to działa.
Zrób sam
Da się bez większych problemów. Przynajmniej do samego modułu mzd connect. Do dołu dalej nie demontowałem. Ale rzeźba jest, przyznam, spora.
A gwarancja...? Takie mody nawet na OEM częściach mogą anulować gwarancje. Podobnie jak montaż aero poza ASO (podobno).
Powiem tak - zależy na co gwarancja. Na infotainment pewnie się producent może wypiąć, ale na silnik, czy zawieszenie to nie wpływa. I w przeciwieństwie do aero, ciężko to jawet zauważyć. Inna sprawa, że w naszym pięknym kraju gwarant zwykle szuka pretekstu żeby gwarancji nie uznać nawet w przypadkach oczywistych. Dodajmy, że w ramach dyrektywy GVO gwarant nie może wymagać napraw wyłącznie w ASO. (Z ograniczeniami)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
https://www.mazda-press.com/eu/news/201 ... -connect-/
Z tego co wyczytałem na jednej z grup koszt zamówienia do nowej Mazdy w DE to 300 euro, natomiast jeżeli chcemy dołożyć to około 220 euro plus koszt montażu. W skład wchodzi nowy soft i wymiana modułu USB.
Z tego co wyczytałem na jednej z grup koszt zamówienia do nowej Mazdy w DE to 300 euro, natomiast jeżeli chcemy dołożyć to około 220 euro plus koszt montażu. W skład wchodzi nowy soft i wymiana modułu USB.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
CarPlay w Maździe 6 (2018):
https://www.youtube.com/watch?v=RCBCP033Lj4
W zasadzie to chyba pierwsze video z realnie działającym CarPlayem w Maździe, bo do tej pory były tylko obietnice i zapewnienia.
https://www.youtube.com/watch?v=RCBCP033Lj4
W zasadzie to chyba pierwsze video z realnie działającym CarPlayem w Maździe, bo do tej pory były tylko obietnice i zapewnienia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Kumpel usłyszał przy zamawianiu nowej 6, że to opcja za 1300 zł - kolejne potwierdzenie.
Ale oficjalnie softu wciąż nie ma (ma być z końcem roku). Liczę, że sam soft rozwiąże temat (dla tych z Androidem, bo wiadomo, nowe kable są potrzebne dla iPhonów).
Ale oficjalnie softu wciąż nie ma (ma być z końcem roku). Liczę, że sam soft rozwiąże temat (dla tych z Androidem, bo wiadomo, nowe kable są potrzebne dla iPhonów).