NB sugestie na jaki silnik polować.
Moderator: Moderatorzy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Cześć,
Szukam właśnie swoja Mazdę i zakup będzie jako tako w ciemno. Furę będę brał raczej z DE przez rodzinę bo u nas nic nie ma ciekawego. Oni oglądają ja płacę i przyjeżdżają nim do Polski przy jakiejs okazji lub lecę samolotem po auto.
Wiem, że najlepiej pojeździć itd. ale ja kupuję auta w inny sposób, po prostu szkoda mi czasu a czas to pieniądz
Do rzeczy
Najpopularniejszy silnik to 110km jest nawet ładna sztuka niedaleko hiddenhausen w wersji miracle za 4000euro ale właśnie z tym slabiutkim silnikiem.
Nie jestem jakimś tam wariatem, że chce odrzutowiec po prostu wcześniej miałem V70 180km przy ok 1600kg a teraz jeżdżę Astrą 150km tą odchudzoną i też się jakoś zbiera. Mniej więcej przy takiej dynamice chciałbym pozostać.
Doskonale wiem że nikt za mnie nie wybierze ale może już ktoś się sparzył na wyborze silnika? Mazda jest też bez turbo i odczucia są zupełnie inne.
Auto ma służyć do jazdy hobbystycznej (chyba), no ale wiadomo ospalego osiołka nie chce mieć pod butem. Z drugiej strony 1.8 jest o wiele mniej dostępnych na rynku. Różnica to pewnie z 700 euro na zadbanej sztuce ale żeby pot nie żałować...
Pozdrawiam
Szukam właśnie swoja Mazdę i zakup będzie jako tako w ciemno. Furę będę brał raczej z DE przez rodzinę bo u nas nic nie ma ciekawego. Oni oglądają ja płacę i przyjeżdżają nim do Polski przy jakiejs okazji lub lecę samolotem po auto.
Wiem, że najlepiej pojeździć itd. ale ja kupuję auta w inny sposób, po prostu szkoda mi czasu a czas to pieniądz
Do rzeczy
Najpopularniejszy silnik to 110km jest nawet ładna sztuka niedaleko hiddenhausen w wersji miracle za 4000euro ale właśnie z tym slabiutkim silnikiem.
Nie jestem jakimś tam wariatem, że chce odrzutowiec po prostu wcześniej miałem V70 180km przy ok 1600kg a teraz jeżdżę Astrą 150km tą odchudzoną i też się jakoś zbiera. Mniej więcej przy takiej dynamice chciałbym pozostać.
Doskonale wiem że nikt za mnie nie wybierze ale może już ktoś się sparzył na wyborze silnika? Mazda jest też bez turbo i odczucia są zupełnie inne.
Auto ma służyć do jazdy hobbystycznej (chyba), no ale wiadomo ospalego osiołka nie chce mieć pod butem. Z drugiej strony 1.8 jest o wiele mniej dostępnych na rynku. Różnica to pewnie z 700 euro na zadbanej sztuce ale żeby pot nie żałować...
Pozdrawiam
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Najlepiej szukaj 1.8 146 KM (po lifcie) aczkolwiek nie ma jakieś ogromnej różnicy w mocy w praktyce, miałem wcześniej 1.6 też daje rade, najbardziej w poszukiwaniach skupilbym się na zdrowej blacharce, silnik zawsze możesz zmienić, 1.8 na allegro od 1500 zł
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Przejedź się jednym i drugim. Wiadomo, że 1,8 lepszy, bo zawsze lepiej mieć więcej mocy, ale nikt Ci nie powie jakie będą Twoje subiektywne odczucia. Może 1,6 Ci wystarczy, może różnica 1,6 vs 1,8 będzie mało odczuwalna.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Da się trafić klimę w 1,6?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
-
- Donator
- Posty: 56
- Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
I to nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że łatwiej jest kupić 1.6 z klimą niż 1.8 z klimą
Ogólnie ja też na początku polowałem na 1.8 NBfl, ale po kilku przejażdżkach próbnych dwiema wersjami silnikowymi zbyt dużej różnicy nie odczuwałem, więc stwierdziłem, że wolę kupić 1.6 z klimą gdyż takich jest (było) znacznie więcej w necie wystawionych i było w czym wybierać.
Ogólnie ja też na początku polowałem na 1.8 NBfl, ale po kilku przejażdżkach próbnych dwiema wersjami silnikowymi zbyt dużej różnicy nie odczuwałem, więc stwierdziłem, że wolę kupić 1.6 z klimą gdyż takich jest (było) znacznie więcej w necie wystawionych i było w czym wybierać.
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
we wszystkich trzech wersjach (1.6, 1.8 i 1.8 vvt) mocy nie ma za dużo. Ze świateł objedzie cię każdy hot hatch a całkiem prawdopodobne że większość kompaktowych diesli. Silnik nie jest najważniejszy w tym aucie i to nie jest samochód na szybkie proste. Na winklach wszystkie silniki sprawdzą się podobnie, no chyba że śmigasz po zakrętach 120 na godzinę - wtedy lepszy będzie 1.8vvt. No ale jakbyś śmigał to pewnie nie musiałbyś pytać
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
a ja z kolei mam inne odczucia.. miałem nbfl 1.6 i szybko sprzedałem bo było zdecydowanie za mało (i nie chodzi tu o ściganie na prostej), w 1.8 czuć różnice w mocy (choć faktycznie gdy oglądałem różne sztuki 1.8, to w tych zajechanych i zmęczonych egzemplarzach nie było odczuwalnej różnicy w stosunku do 1.6).
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3769
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Różnicę mocy głównie czuć przy jakiś dłuższych podjazdach pod górkę albo przy wyprzedzaniach.
Z 1,6 trzeba po prostu czasem się wcześniej przygotować do takiego manewru
Przy normalnym/szybszym śmiganiu po winklach nie czuć w ogóle różnic silnikowych.
Z 1,6 trzeba po prostu czasem się wcześniej przygotować do takiego manewru
Przy normalnym/szybszym śmiganiu po winklach nie czuć w ogóle różnic silnikowych.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Moje zdanie na temat tych silnikow:
Osobiście miałem NA 1.6 115KM, potem NBFL Sport 1.8 146KM, a teraz NA 1.8 130KM - nie powiem, najlepiej z nich wszystkich szła wersja Sport 146KM - moim zdaniem różnica 1.6 do poliftowego 1.8 jest bardzo duża (zakładam, że NB 1.6 110KM jest podobna do NA 1.6). Wiele zależy też od tego w jakim stanie są dane silniki.
Obecnie mam NA 1.8 130KM, w tym silniku czuć małą różnice w stosunku do 1.8 146KM, ale dalej jest ona wyczuwalna.
Tak jak pisali poprzednicy, na zakrętach to wszystko nie ma znaczenia.
Tak czy siak, powiedziałbym czy będziesz miał 1.6 czy 1.8 - nie ma znaczenia, zabawy będziesz miał na pewno dużo Oby tylko silnik w danym aucie był w dobrym stanie. Warto też pamiętać, że 1.8 w niektórych wersjach jest powiązane z dodatkowymi fruktami, które dla niektórych będą istotne (rozpórki, bilsteiny, torsen, heble)
Powodzenia!
Osobiście miałem NA 1.6 115KM, potem NBFL Sport 1.8 146KM, a teraz NA 1.8 130KM - nie powiem, najlepiej z nich wszystkich szła wersja Sport 146KM - moim zdaniem różnica 1.6 do poliftowego 1.8 jest bardzo duża (zakładam, że NB 1.6 110KM jest podobna do NA 1.6). Wiele zależy też od tego w jakim stanie są dane silniki.
Obecnie mam NA 1.8 130KM, w tym silniku czuć małą różnice w stosunku do 1.8 146KM, ale dalej jest ona wyczuwalna.
Tak jak pisali poprzednicy, na zakrętach to wszystko nie ma znaczenia.
Tak czy siak, powiedziałbym czy będziesz miał 1.6 czy 1.8 - nie ma znaczenia, zabawy będziesz miał na pewno dużo Oby tylko silnik w danym aucie był w dobrym stanie. Warto też pamiętać, że 1.8 w niektórych wersjach jest powiązane z dodatkowymi fruktami, które dla niektórych będą istotne (rozpórki, bilsteiny, torsen, heble)
Powodzenia!
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
z elastycznością tez się zgodzę 1.8 146 KM dużo lepiej zbiera się od dołu
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
- NDiable
- Posty: 62
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
- Model: ND RF
- Wersja: SkyPassion
- Lokalizacja: Kraków
Ja pamiętam że przesiadka z NBFL 1.8 do nie-mx-5 1.4 turbo (11 KM mniej) było dla mnie szokiem - spodziewałem się że może być wolniej, ale nie sądziłem że aż tak przy praktycznie tej samej masie. Mazdowskie BP-Z3 jest bardzo udanym silnikiem.
Nie jeździłem nigdy 1.6 ale podejrzewam że różnica jednak może być odczuwalna.
Nie jeździłem nigdy 1.6 ale podejrzewam że różnica jednak może być odczuwalna.
Proud member of KOZA TEAM
-
- Donator
- Posty: 3676
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
ja nie brałem 1.6 pod uwagę ze wzgledów o których wspomniał Berger: 1.8 jak upolujesz konkretną wersje (np sportiva) z odpowiedniego roku, będzie miała komplet fajnych dodatków: większe hamulce, rozpórki, torsena, skrzynie szóstkę, bilsteiny itd.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 732
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Tylko że 1.8 do 20k ze świecą szukać.
Narazie "zleciłem" oglądanie https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d153bd3239
5km od domu gdzie mam rodzinę, nie zaszkodzi sprawdzić
Narazie "zleciłem" oglądanie https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d153bd3239
5km od domu gdzie mam rodzinę, nie zaszkodzi sprawdzić
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0