NB sugestie na jaki silnik polować.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

27 mar 2018, 17:30

Cześć,
Szukam właśnie swoja Mazdę i zakup będzie jako tako w ciemno. Furę będę brał raczej z DE przez rodzinę bo u nas nic nie ma ciekawego. Oni oglądają ja płacę i przyjeżdżają nim do Polski przy jakiejs okazji lub lecę samolotem po auto.
Wiem, że najlepiej pojeździć itd. ale ja kupuję auta w inny sposób, po prostu szkoda mi czasu a czas to pieniądz ;)

Do rzeczy
Najpopularniejszy silnik to 110km jest nawet ładna sztuka niedaleko hiddenhausen w wersji miracle za 4000euro ale właśnie z tym slabiutkim silnikiem.
Nie jestem jakimś tam wariatem, że chce odrzutowiec po prostu wcześniej miałem V70 180km przy ok 1600kg a teraz jeżdżę Astrą 150km tą odchudzoną i też się jakoś zbiera. Mniej więcej przy takiej dynamice chciałbym pozostać.

Doskonale wiem że nikt za mnie nie wybierze ale może już ktoś się sparzył na wyborze silnika? :) Mazda jest też bez turbo i odczucia są zupełnie inne.
Auto ma służyć do jazdy hobbystycznej (chyba), no ale wiadomo ospalego osiołka nie chce mieć pod butem. Z drugiej strony 1.8 jest o wiele mniej dostępnych na rynku. Różnica to pewnie z 700 euro na zadbanej sztuce ale żeby pot nie żałować... :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :poklony:

Pozdrawiam
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

27 mar 2018, 18:30

Najlepiej szukaj 1.8 146 KM (po lifcie) aczkolwiek nie ma jakieś ogromnej różnicy w mocy w praktyce, miałem wcześniej 1.6 też daje rade, najbardziej w poszukiwaniach skupilbym się na zdrowej blacharce, silnik zawsze możesz zmienić, 1.8 na allegro od 1500 zł :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 mar 2018, 19:05

Przejedź się jednym i drugim. Wiadomo, że 1,8 lepszy, bo zawsze lepiej mieć więcej mocy, ale nikt Ci nie powie jakie będą Twoje subiektywne odczucia. Może 1,6 Ci wystarczy, może różnica 1,6 vs 1,8 będzie mało odczuwalna.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

27 mar 2018, 20:57

Da się trafić klimę w 1,6?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

27 mar 2018, 21:11

Da.
hanc
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

27 mar 2018, 22:35

I to nawet pokusiłbym się o stwierdzenie, że łatwiej jest kupić 1.6 z klimą niż 1.8 z klimą :P
Ogólnie ja też na początku polowałem na 1.8 NBfl, ale po kilku przejażdżkach próbnych dwiema wersjami silnikowymi zbyt dużej różnicy nie odczuwałem, więc stwierdziłem, że wolę kupić 1.6 z klimą gdyż takich jest (było) znacznie więcej w necie wystawionych i było w czym wybierać.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3676
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 mar 2018, 23:55

we wszystkich trzech wersjach (1.6, 1.8 i 1.8 vvt) mocy nie ma za dużo. Ze świateł objedzie cię każdy hot hatch a całkiem prawdopodobne że większość kompaktowych diesli. Silnik nie jest najważniejszy w tym aucie i to nie jest samochód na szybkie proste. Na winklach wszystkie silniki sprawdzą się podobnie, no chyba że śmigasz po zakrętach 120 na godzinę - wtedy lepszy będzie 1.8vvt. No ale jakbyś śmigał to pewnie nie musiałbyś pytać ;)
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

28 mar 2018, 6:57

a ja z kolei mam inne odczucia.. miałem nbfl 1.6 i szybko sprzedałem bo było zdecydowanie za mało (i nie chodzi tu o ściganie na prostej), w 1.8 czuć różnice w mocy (choć faktycznie gdy oglądałem różne sztuki 1.8, to w tych zajechanych i zmęczonych egzemplarzach nie było odczuwalnej różnicy w stosunku do 1.6).
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3769
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

28 mar 2018, 7:51

Różnicę mocy głównie czuć przy jakiś dłuższych podjazdach pod górkę albo przy wyprzedzaniach.
Z 1,6 trzeba po prostu czasem się wcześniej przygotować do takiego manewru ;)
Przy normalnym/szybszym śmiganiu po winklach nie czuć w ogóle różnic silnikowych.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

28 mar 2018, 15:33

Moje zdanie na temat tych silnikow:

Osobiście miałem NA 1.6 115KM, potem NBFL Sport 1.8 146KM, a teraz NA 1.8 130KM - nie powiem, najlepiej z nich wszystkich szła wersja Sport 146KM - moim zdaniem różnica 1.6 do poliftowego 1.8 jest bardzo duża (zakładam, że NB 1.6 110KM jest podobna do NA 1.6). Wiele zależy też od tego w jakim stanie są dane silniki.

Obecnie mam NA 1.8 130KM, w tym silniku czuć małą różnice w stosunku do 1.8 146KM, ale dalej jest ona wyczuwalna.

Tak jak pisali poprzednicy, na zakrętach to wszystko nie ma znaczenia.

Tak czy siak, powiedziałbym czy będziesz miał 1.6 czy 1.8 - nie ma znaczenia, zabawy będziesz miał na pewno dużo :) Oby tylko silnik w danym aucie był w dobrym stanie. Warto też pamiętać, że 1.8 w niektórych wersjach jest powiązane z dodatkowymi fruktami, które dla niektórych będą istotne (rozpórki, bilsteiny, torsen, heble)

Powodzenia!
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 mar 2018, 15:10

Przez ostatnie dwa lata miałem jednocześnie NB 1.6 i NBFL 1.8. Jeździłem nimi na zmianę. Dla mnie różnica jest kolosalna. W zakrętach też. W 1.6 bardzo brakowało mi mocy na wyjściach.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

29 mar 2018, 15:20

Mowa o torze czy ulicy? Przy zwykłej jeździe mi w NB 1.6 mocy brakowało tylko przy wyprzedzaniu - trzeba było bardziej redukować. 1.8 ma lepszą elastyczność.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

29 mar 2018, 16:37

z elastycznością tez się zgodzę 1.8 146 KM dużo lepiej zbiera się od dołu
Awatar użytkownika
NDiable
Posty: 62
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:04
Model: ND RF
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Kraków

29 mar 2018, 20:55

Ja pamiętam że przesiadka z NBFL 1.8 do nie-mx-5 1.4 turbo (11 KM mniej) było dla mnie szokiem - spodziewałem się że może być wolniej, ale nie sądziłem że aż tak przy praktycznie tej samej masie. Mazdowskie BP-Z3 jest bardzo udanym silnikiem.
Nie jeździłem nigdy 1.6 ale podejrzewam że różnica jednak może być odczuwalna.
Proud member of KOZA TEAM :kciuk:
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2018, 20:59

Szukaj od razu 1.8, jak się wkręcisz w mody to i tak będziesz chciał przełożyć, Twój portfel Ci podziękuje :D
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1180
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

29 mar 2018, 21:01

+1 do 1.8 - jak szukałem NBFL to po dokładnie trzech jazdach próbnych odpuściłem sobie 1,6; brakowało w nich mocy nawet przy typowo miejskiej jeździe (dynamiczne ruszanie spod świateł)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3676
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 mar 2018, 21:06

ja nie brałem 1.6 pod uwagę ze wzgledów o których wspomniał Berger: 1.8 jak upolujesz konkretną wersje (np sportiva) z odpowiedniego roku, będzie miała komplet fajnych dodatków: większe hamulce, rozpórki, torsena, skrzynie szóstkę, bilsteiny itd.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

12 kwie 2018, 20:15

Tylko że 1.8 do 20k ze świecą szukać.
Narazie "zleciłem" oglądanie https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d153bd3239

5km od domu gdzie mam rodzinę, nie zaszkodzi sprawdzić
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
ODPOWIEDZ