Czy ktoś z Was obniżył mx5 i żałował?

Bo plusy gleby są oczywiste :-)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wilko77
Posty: 180
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
Model: NA
Wersja: relaksacyjna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 lip 2018, 21:06

ozon pisze:Po tej wypowiedzi sam czuję się zmotywowany do obniżenia :)


są minusy

Obrazek

:lol:
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 lip 2018, 21:28

Ja obniżyłem i mimo że czuję każdy wybój i każdą nierówność asfaltu, a niektóre koleiny dupą oraz podwoziem (z pięknym hrrrrr), nie mówiąc o tym, że przy wysiadaniu zastanawiam się czy dziś jest ten dzień, w którym skręcę kostkę, to do serii nie wracam :D

EDIT: Ale na daily jako jedyne to jednak nie wiem ;) Chyba, że ktoś ma stalowe pośladki albo uważa, że cierpienie uszlachetnia ;) :lol:

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

06 lip 2018, 15:34

Ja trochę żałuje, bo boli strasznie jak przycieram podwoziem :(
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

06 lip 2018, 15:44

frame rails i po bólu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

06 lip 2018, 20:36

Chyba tak zrobię, ale najpierw muszę hajsu dozbierać, bo wszystko poszło w zawias xD
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2018, 14:01

Jednak nie obniżyłem i nie żałuję. Pozdrowienia z Beskidu Niskiego
20180715_141013.jpg
20180715_141013.jpg (1.41 MiB) Przejrzano 2253 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lip 2018, 19:24

Wojtek Wawa pisze:Jednak nie obniżyłem i nie żałuję. Pozdrowienia z Beskidu Niskiego

I prawidłowo. Precz z terrorem jedynych słusznych rozwiązań :)



przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
PKort
Posty: 42
Rejestracja: 10 mar 2017, 8:43
Model: NC
Wersja: NC1
Lokalizacja: Warszawa/okolice

26 lip 2018, 18:53

Od kiedy obniżyłem, to zawadzam o co drugi próg w okolicy.
Tak wygląda typowa sytuacja - zostawię to już bez dalszych komentarzy:
IMG_2685a.JPG
IMG_2685a.JPG (1.38 MiB) Przejrzano 2149 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 lip 2018, 18:58

Czym obniżałeś?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
PKort
Posty: 42
Rejestracja: 10 mar 2017, 8:43
Model: NC
Wersja: NC1
Lokalizacja: Warszawa/okolice

26 lip 2018, 19:03

Z tego co widzę w wątkach to standardowo - seryjne Bilstein B6 + Eibach Pro-Kit
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2018, 20:32

PKort pisze:Od kiedy obniżyłem, to zawadzam o co drugi próg w okolicy.
Tak wygląda typowa sytuacja - zostawię to już bez dalszych komentarzy:
IMG_2685a.JPG

Pokonuj próg po przekątnej...
Awatar użytkownika
PKort
Posty: 42
Rejestracja: 10 mar 2017, 8:43
Model: NC
Wersja: NC1
Lokalizacja: Warszawa/okolice

26 lip 2018, 20:37

MMRS pisze:
PKort pisze:Od kiedy obniżyłem, to zawadzam o co drugi próg w okolicy.
Tak wygląda typowa sytuacja - zostawię to już bez dalszych komentarzy:
IMG_2685a.JPG

Pokonuj próg po przekątnej...

Tak też robię. Wzbudza to pewne zaskoczenie wśród współuczestników ruchu, ale cóż poradzić. Przecież nie wysiądę i nie przeniosę samochodu nad progiem. Nie pracuje w Biedronce, nie mam takich umiejętności :-)
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 lip 2018, 20:45

Po skosie... nuuuda. Ostatnio trafilem na próg samorobke jak na zdjęciu. Gv lip nie chciał przejść nad nim. Musiałem tyłem przez próg przejeżdżć :D
Czy żałuję? Nie :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

20 sie 2018, 13:24

mydlo pisze:Trochę mnie to dziwi że niektórzy mówią o przecierkach na prokicie czy serii... Mi się to absolutnie nigdy nie zdarzyło jeżdżąc z prokitem, natomiast w poprzednich samochodach (nie mx5) zdarzało mi się to bardzo często, zwłaszcza na koleinach, więc nadal podtrzymuję że sprężyny trochę poprawiają wygląd, a nie odejmują z funkcjonalności czy komfortu absolutnie nic.


W końcu po roku jazdy na serii obniżyłem ProKitem i.. tak powinno być od początku! Paskudne dziury w nadkolach NC zniknęły i wreszcie samochoód wygląda tak jak powinien. Po kilku dniach na pierwszy rzut oka komfort jest ten sam co na serii, o przycieraniu nie ma mowy a różnica wizualna i w prowadzeniu jest kolosalna.
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

24 paź 2019, 10:38

ok, po byciu czlonkiem klubu koza, wstapilem na chwile do klubu liftow (jak widac na obrazku), a potem wypisalem sie z obu montujac pro-kit do bilsteinow:) zdjecia obnizonego jak sie troche sprezyny ubija, bo zaraz po wymianie auto siedzi tylko o pare mm nizej niz koza:)
IMG_20191020_140218-992x744.jpg
IMG_20191020_140218-992x744.jpg (127.92 KiB) Przejrzano 1777 razy
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

24 paź 2019, 11:20

bez żalu ;)
Załączniki
IMG_20181124_134213.jpg
IMG_20181124_134213.jpg (2.8 MiB) Przejrzano 1757 razy
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2019, 11:30

Kilka lat temu miałem usportowioną wersję Fiata Bravo, pięknie wyglądającą i nisko zawieszoną - to był niestety koszmar, tłukłem zawieszeniem co chwilę o dziury, progi i wybrzuszenia, dwa razy urwałem osłonę silnika. W moim NCfl na seryjnych Bilnsteinach, gdy kogoś wiozę i mam wyładowane auto czasem zdarzy się przytrzeć na progach...Gdybyśmy mieli drogi jak w Szwajcarii to może tak, ale upierdliwość niskiego zawieszenia jednak jest spora, do tego ten koszmarny zgrzyt blachy o asfalt, włos się jeży. Używam auta rekreacyjnie, nie latam po torze i lekka koza sprawia, że jazda jest bezstresowa...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

24 paź 2019, 11:39

Ja mam -35 mm już rok i nigdy o nic nie przytarłem. Jeździ mi się zupełnie bezstresowo, a wygląd i czucie auta są totalnie lepsze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

24 paź 2019, 12:33

KyRy pisze:
24 paź 2019, 11:20
bez żalu ;)
Chyba nikt nikdy nie zalowal:)))
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
LikelyJupiter8

24 paź 2019, 19:28

Ja jestem rookie w tych sprawach obniżania, czyli według ogólnie przyjętego slangu - koza team. MX5 kupiłem do jazdy codziennej - takiej wyzwanie - od lata po zimę. Traktuje ten samochód jak każdy inny daily car. Dla mnie obniżenie nie ma takiego znaczenia jak większe usztywnienie samochodu - dlatego jeśli miałbym się zdecydować na jakiekolwiek zmiany to raczej w tym kierunku niż bliżej ziemi. Ale (to już nie jest zgodne z tym wątkiem) i tak ostatnio podjąłem decyzję o zastopowaniu zmian - wydech, amortyzatory itp. Nie zmieniam na razie nic. MX5 to samochód bardzo słabiej jakości wykonania (dach, siedzenia, lakier) - zacząłem myśleć o powrocie do BMW i zacząłem myśleć coraz bardziej o Z4.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

27 mar 2020, 9:40

Mam Eibach prokit (ncfl) i staby z rx8, przy oryginalnych amortyzatorach. Obniżenie 30-35 mm. Jeździ się pozytywnie. Wpływ na komfort niewielki in minus, ale subiektywnie dużo lepsze prowadzenie. Progi generalnie nie są problemem, chociaż znam 2 wąskie, lane z asfaltu w okolicy, przez które muszę wolno przejeżdżać żeby nie przytrzec osłoną, ta pod katem jak auto "resoruje". Podjazdy, zjazdy nie są problemem. Do codziennej jazdy super, ale już nie ryzykowałbym większego zglebienia.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ