Hardtop do ND?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

01 mar 2018, 15:27

W tym roku w Genewie Fiat zaprezentuje Abartha 124 GT, który będzie wyposażony poza zwykłym dachem w hardtop z włókna węglowego. Podobno akurat dach MX-5 ND i Fiata 124 jest taki sam, więc możliwe że hardtop będzie pasował.

Carbonowy hardtop ma ważyć około 16kg
... i pewnie cena zwali z nóg ;)

Obrazek
#miatarri
Awatar użytkownika
mydlo
Posty: 229
Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
Model: ND
Wersja: Skypassion
Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań

01 mar 2018, 16:49

Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany :roll:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2018, 17:34

Dokładnie to jest na maksa bez sensu :) Ale kiedyś nie było takich materiałów na soft, jak dziś.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 mar 2018, 17:45

mydlo pisze:Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany :roll:


w NBFL ( i w kilku innych autach np. S2k) auto z hardtopem wygląda lepiej niż z miękkim dachem bo linia dachu jest niżej i bardziej opływowo poprowadzona.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 447
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

01 mar 2018, 20:08

Hardtop ma też większą szybę, więc widoczność do tyłu jest sporo lepsza, jest ciszej wewnątrz (szczególnie przy wyższych prędkościach) jest bardziej odporny na zimową pogodę (np oblodzenie) i na niektóre tory/eventy nie wypuszczają z ST. Jeśli ktoś i tak nie jeździ top down w zimie, mieszka w klimacie z bardziej śnieżną zimą albo bierze udział w wydarzeniach sportowych gdzie jest wymagany to ma sens.
Swoją drogą ciekawe jak jest rozwiązane tylne i boczne mocowanie, bo w ND nic takiego nie ma, a w Fiacie też nie zauważyłem żeby było...
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2018, 7:47

Odśnieżanie auta jest prostsze :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 mar 2018, 8:33

Pomijając ciężki, zalegający, śnieg na soft-topie. Spotkałem się z dwoma stelażami wygiętymi przez to.
(Prowadzi to do rozmów z sąsiadami: - Oooo sąsiad gdzieś jedzie w taką pogodę takim samochodem? - Nie. Odśnieżam, by mi dachu nie wygięło)

A widoczność to kolosalna różnica - jedną zimę przejeździłem z wypożyczonym HT - mega różnica.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2018, 14:26

Arvinski pisze:A widoczność to kolosalna różnica - jedną zimę przejeździłem z wypożyczonym HT - mega różnica.


W pierwszej NA miałem HT i ta widoczność byłaby dla mnie argumentem chyba jedynym - trochę jakbyś miał nagle szybę paronamiczną za sobą.

A tak raczej nie czułem potem potrzeby posiadania.

W przypadku kupowanai HT do NA/Nb warto mieć możliwość sprawdzenia spasowania. Kupowałem w roadstery.pl i Marcin miał wtedy 3 dachy, z nich jeden pasował idealnie (co ciekawe - nie był to fabryczny Mazdowy dach). Pozostałe dwa mniej lub bardziej źle się spasowywały z uszczelką z przodu i szumiały.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 mar 2018, 15:18

Dziubas pisze:W przypadku kupowanai HT do NA/Nb warto mieć możliwość sprawdzenia spasowania.


Legendy miejskie mówią nawet o latającym HT na autostradzie :).

Niektórzy o tym słyszeli, inni znają typa, który to na własne oczy widział ... a są i wśród nas szczęśliwcy, którzy raz rękę podali człowiekowi, który dotykał tego legendarnego hardtopa :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 mar 2018, 15:33

Występują do NA/NB hardtopy nieoryginalne tzn. jakieś zamienniki niemazdowe?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2018, 20:11

Zmartwiliście mnie tym śniegiem gnącym stelaż. Ale to musi być chyba z pół metra mokrego śniegu?
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2018, 21:34

Fifkers pisze:Występują do NA/NB hardtopy nieoryginalne tzn. jakieś zamienniki niemazdowe?


Ewidentnie. Marcin powiedział że to nieoryginał po paru szczegółach, ale więcej nie było wiadomo. Pasował najlepiej. Nie wiem co się z nim stało, bo został z moją byłą mazdą (która została z moją byłą dziewczyną), wypłynął razem z tą mazdą w okolicach 2013? gdzieś pod Płońskiem (NA i Hardtop za 5k) i potem po nich (Maździe i hardtopie) słuch zaginął. Śledztwo prowadzone przez Marcina :)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 974
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

04 mar 2018, 18:02

Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.
Załączniki
dach.JPG
dach.JPG (478.4 KiB) Przejrzano 1561 razy
LILIPUTEK - z miłości do jazdy :winner:
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2018, 18:12

mydlo pisze:Korzystając z okazji, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć fenomen zakładania hard topa? Wyobrażam sobie słoneczny, zimowy dzień ( jak dzisiaj) i skorupę za kupę siana nad głową, której nie można zdjąć wtedy kiedy ma się na to ochotę - czuję się sfrustrowany :roll:

Dołączam się w bólu :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 721
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

04 mar 2018, 19:32

Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.

Jeżeli miałoby być tak jak w RF to wtedy jest mniej miejsca niż przy ST :/
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 mar 2018, 19:39

Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.


IMO super wygląda :kciuk: co do wiekszej ilości miejsca na głowę to byłbym ostrożny. W NBFL hardtop jest niższy niż dach składany.
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

04 mar 2018, 20:37

Z ciekawości na ostatnim trackdayu zdjąłem hardtop i pojechałem bez niego. To czy tam jest więcej czy mniej miejsca w zasadzie nie ma znaczenia, bo różnica jest zbyt mała, przynajmniej dla mnie, mam ok. 183 cm. Było niewygodnie z hardtopem i nie zmieniło się to po jego zdjęciu.

Jedyny minus normalnego dachu jest taki, że jest tam stelaż, więc "sufit" jest mocno nieregularny w porównaniu do gładkiego hardtopa i to będzie chyba najbardziej przeszkadzać. Pamiętam, że w NA na Silesi udało mi się mocno przerysować kask tym stelażem, gdy auto zgubiło przyczepność, a potem nagle ją odzyskało. Oczywiście mowa o standardowym fotelu i pasach.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

05 mar 2018, 8:35

ND wygląda w moje ocenie bardzo słabo z HT
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

04 kwie 2018, 13:04

Liliputek pisze:Ja na przykład zainwestowałbym w taki dach z jednego powodu - nie mieszczę się w kasku przy zamkniętym dachu. A sztywny dach chyba by to m i umożliwił. Z tego powodu odpadam ze wszystkich kjs-ów. Przeróbka fotela nic nie daje chyba, że z ogromną ingerencją w auto a tego nie chcę.
Dach z włókna szklanego oczywiście w stanach można zakupić - ok. 1500$.



Nawet cena znośna. Do mr2 ludzie na allego za 15to letni hardtop potrafia wolac 6k zl. Alternatywnie Toyota ma jeszcze hardtopy na stanie za jedyne 20k zl od sztuki;)

Sam hardtop to moim zdaniem fajna opcja jak ktos jezdzi zima albo potrzebuje na tor ale z softtopem tez mozna zima smigac, chyba wszystko kwestia ceny.
ODPOWIEDZ