Garaz podziemny

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

sulejman
Posty: 45
Rejestracja: 31 paź 2016, 17:45
Model: NC FL2

05 lis 2017, 22:53

Czy ktos mial jakies problemy ze zjazdem do garazu podziemnego?
Chodzi konkretnie o model NCFL.

Wiem, ze Miata jest dosyc niskim samochodem, ale ktos z Was tego doswiadczyl?

Podejrzewam, ze kazdy zjazd jest inny i nie potrafie powiedziec jaki jest moj, bo raczej nie ma jakis okreslonych regul jezeli chodzi o kat zjazdu.

Martwie sie, ze moge zahaczyc podwoziem jak bede zjezdal.
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

06 lis 2017, 8:07

To zależy od profilu zjazdu, ja niestety rysuje przedni zderzak na dole rampy. Nie dotyczy to zreszta tylko miaty, ale i innych aut z dość niskim dołem przedniego zderzaka.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

06 lis 2017, 8:24

Jakie pytanie taka odpowiedź.

Zjeżdżała do mnie do garażu NCFL i nie miała problemów :geek:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 lis 2017, 8:43

p.rew pisze:To zależy od profilu zjazdu, ja niestety rysuje przedni zderzak na dole rampy. Nie dotyczy to zreszta tylko miaty, ale i innych aut z dość niskim dołem przedniego zderzaka.
Zjeżdżanie tyłem rozwiązuje ten problem. Już 3 lata tak wjeżdżam do garażu.
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

06 lis 2017, 8:54

nickesh v2.0 pisze:
p.rew pisze:To zależy od profilu zjazdu, ja niestety rysuje przedni zderzak na dole rampy. Nie dotyczy to zreszta tylko miaty, ale i innych aut z dość niskim dołem przedniego zderzaka.
Zjeżdżanie tyłem rozwiązuje ten problem. Już 3 lata tak wjeżdżam do garażu.


Przy mojej rampie pewnie urwałbym wydech! Niestety projektant bardzo chciał oszczędzić na miejscu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 lis 2017, 9:28

No właśnie jakoś ten wydech jest wyżej, niż przednia dokładka, mimo że z pozoru nie wygląda. A i tak mam trochę większą końcówkę, niż seria. Po prostu z przodu jest większy "nawis" (że pozwolę sobie na terminologię szkutniczą).

Próbowałeś tak? Mnie też się początkowo wydawało, że to nie może zadziałać. A działa :)
sulejman
Posty: 45
Rejestracja: 31 paź 2016, 17:45
Model: NC FL2

06 lis 2017, 17:50

Dzieki za odpowiedz.

jak bede mial problemy to chyba sprobuje rozwiazania nickesh :)
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

06 lis 2017, 20:28

Na wszelakie pochylenie, zjazdy są normy budowlane... coś mi na szybko świta, że max. 15% spadku może być. Rozróżnia się też rampy pod dachem i bez - mogą mieć różne nachylenie max. No i temat wypłaszczeń na końcach... szukaj normy i/lub warunki techniczne odbioru robót.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

07 lis 2017, 9:59

Jak planujesz jeździć kozą to wjedziesz wszędzie tam gdzie konserwa, w najgorszym wypadku ukosem trzeba garba brać.
W ekstremalnych sytuacjach potrzebna jest pomoc tak jak w drodze na Hungaroring :)
Nickesh, Liliputek pamiętacie akrobacje? :)

Pierwsza część filmiku pokazuje jak wjeżdżać uglebioną Miatą a druga jak nie wyjeżdżać. Dla uspokojenia dodam, że tarły tylko śruby od środkowej rozpórki.Auto do tego było obciążone na maksa jak się dało.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

08 lis 2017, 7:17

Pamiętam dokładnie. Tak na oko to wjazd i wyjazd czterech Miat trwał godzinę :D

Na pocieszenie powiem Ci, że tam nie przytarłem, a na zjeździe do mojego garażu czasem mi się zdarza, więc wyobraź sobie, co ja mam na co dzień :roll:
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2017, 11:50

generalnie b6+eibach 195/45/16 trze (zalezy od geo pewnie jescze i kol). Ursynowskie lezace policjanty bokiem.
Ja bym przy takich problmach polecal jakies frame railsy i dobre sruby od rozporek . Raz do roku je jakims antyrdzennym zenzajerem i jazda.
Ale te cholerne sruby sa mocne -był jakiś film Czestera jak kotwice z rozpórki zrobił więc gniocja nie łamiocja :D
bezmiatowy //
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2017, 11:53

no i trzeba uwazać też na te wystające pajace od bramy -kiedyś Wojti chyba na tym dyfer zostawił a jak ja wiozłem parę kolumn wiozłem i auto siadło to też o rozpórkę się oparło.
Jak na filmie -chcesz podnieść auto przeodem - gaz. Podnieś tył - hamulec to sie pochyli przód. Najgorzej zhamować na przeszkodzie bo wtedy można seryjnym zderzakiem obetrzeć
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 557
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

15 lis 2017, 13:28

Ja po obniżeniu mam taki problem, że nie wjadę do swojego garażu na wprost. Spadek chyba 12,5% i problemem nie jest kąt przy wjżdżaniu na prostą podłogę garażu - przełamanie z ulicy na podjazd robi się problematyczne. Żeby nie przytrzeć muszę wbijać tyłem, pod kątem i dopiero jak już auto jest na spadku to mogę wyprostować i wjechać do garażu. Wyjazd z garażu jest prostszy, jedynie trzeba skręcić żeby koła pojedynczo wydostawały się na płaską powierzchnię :)
Wjeżdżając prosto zawieszam się i przycieram podłużnicami, teraz już railsami - dźwięk nie jest koniecznie miły :D
sulejman
Posty: 45
Rejestracja: 31 paź 2016, 17:45
Model: NC FL2

09 gru 2017, 9:28

Baaardzo dziekuje za odpowiedzi.

Okazalo sie, ze Miata nie ma zadnych problemow ze zjazdem do garazu nawet z takim klocem jak ja.

Bede sie martwil teraz jak bede kupowal Bilsteiny, ale to problem na poznie :D
ODPOWIEDZ