WItam serdecznie,
przymierzam się do zakupu NBFL. Samochód obecnie użytkuje koleżanka. Prezentuje się tak:
Jest to wersja z podgrzewanymi fotelami, elektryczne szyby i lusterka, podgrzewana szyba tylna, silnik 1.6 84KW, rocznik 2003.
Zabrałem ją do Fauverta na przegląd przedzakupowy i dostałem taki raport:
http://imgur.com/a/mA2b4
W skrócie jako wady wykryli:
-zwarcie na sondzie lambdzie, nie wiem jaki to jest koszt, z tego co widzę nowa sonda to ~200PLN
-czujnik obrotów koła, kontrolka ABS świeci
-świecą się kontrolki od poduszek powietrznych, po podłączeniu do komputera w ogóle nie udało się połączyć, nie wiem czy jest to problem z np. przewodami czy w ogóle nie ma poduszek w samochodzie
-problem ze zbieżnością a faktycznie rozbieżnością na przedniej osi, również kąt pochylenia koła jest poza normą, widoczne na zdjęciach
-grubość powłoki lakiernicznej jest w normie poza lewym przednim błotnikiem
-pojawiła się korozja na wydechu oraz na tej osłonie wydechu, jednak jest to minimalny ślad, na razie bym się tym nie przejmował
-pojawia się powoli korozja na dolnej krawędzi drzwi kierowcy, na razie również niewiele, ale trzeba by to jak najszybciej ratować
-jest wilgoć po lewej stronie bagażnika, którąś drogą dostaje się do niego woda
Niby lista jest długa, ale tak na prawdę większość to drobne sprawy, które występują w większości samochodów. Niestety nie wiem jak wygląda sytuacja z olejem w dyferencjale oraz z rozrządem, tak czy tak obie rzeczy do wymiany od razu po zakupie.
Dach jest w bardzo dobrym stanie, lakier również, silnik suchy, sprzęgło bez zastrzeżeń
I teraz pytanie do Was Co myślicie o takim egzemplarzu i ile jest według Was wart?
Wskazówki dotyczące konkretnej NBFL
Moderator: Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli "koleżanka" nie wie co jest z autem to bym go omijał.
Znawca nie jestem ale dla mnie ten samochód ma niezłą historię z przodu. Te pierdoły będą Cię sporo kosztować nie mówiąc o bezpieczeństwie. Popatrz, że żaden z systemów bezpieczeństwa nie działa!
Znawca nie jestem ale dla mnie ten samochód ma niezłą historię z przodu. Te pierdoły będą Cię sporo kosztować nie mówiąc o bezpieczeństwie. Popatrz, że żaden z systemów bezpieczeństwa nie działa!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
a jak to wyglada po maska i pod spodem z przodu
jak pas przedni
czy widac ze sruby byly ruszane
jak podluznice
ja tez obstawiam przednie bum ale jak powazne ciezko stwierdzic....
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
jak pas przedni
czy widac ze sruby byly ruszane
jak podluznice
ja tez obstawiam przednie bum ale jak powazne ciezko stwierdzic....
Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
No właśnie wszystko wygląda zdrowo. Przednie bum ma sens, ale maska nie była ruszana, jedyne śruby jakie widać, że były ruszane to te od tego aluminiowego elementu na bagażniku, pod maską wszystko wygląda na oryginał, szyby też oryginalne, podłużnice tak samo, silnik też nie wygląda na ruszany. Wszystko wskazuje, że była jakaś przygoda w lewym przodzie gdzie jest malowany błotnik i problem z czujnikiem obrotu koła.
Pytanie czy wiecie jak sprawdzić te poduszki? Którędy lecą przewody, wtyczki?
A nawet jeżeli bym ryzykował i decydował się to jaka kwota jest rozsądna? Kusi trochę, bo wizualnie jest bardzo ładnie i stan blacharski też bez zastrzeżeń, jedyne zmartwienie to właśnie ta lewa strona :/
Pytanie czy wiecie jak sprawdzić te poduszki? Którędy lecą przewody, wtyczki?
A nawet jeżeli bym ryzykował i decydował się to jaka kwota jest rozsądna? Kusi trochę, bo wizualnie jest bardzo ładnie i stan blacharski też bez zastrzeżeń, jedyne zmartwienie to właśnie ta lewa strona :/
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja bym odpuścił. Poza geometria prosty jest? Sprawdzili to?
Jakby nie było błędów 12-13 tys spoko. Z błędami itp. 9?
Jakby nie było błędów 12-13 tys spoko. Z błędami itp. 9?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Abs może wariować jeżeli koronka jest zabrudzona - miałem tak u siebie
IMO poważny problem to kontrolka poduszek i geometria z przodu. musiałbyś skonsultować się z kimś kto Ci powie czy te rzeczy są do naprawienia, czy też raczej są rezultatem poważnej kolizji (jak sugerują koledzy powyżej)
Na zdjęciach wygląda ładnie.
IMO poważny problem to kontrolka poduszek i geometria z przodu. musiałbyś skonsultować się z kimś kto Ci powie czy te rzeczy są do naprawienia, czy też raczej są rezultatem poważnej kolizji (jak sugerują koledzy powyżej)
Na zdjęciach wygląda ładnie.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Podjedź razem z koleżanką na czwartkowy (dzisiejszy) warszawski spot i ludzie z forum zrobią Ci porządne oględziny na miejscu
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba