porada co kupić

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

fd12
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 11:50
Model: NA

29 sty 2017, 15:12

koledzy proszę o podpowiedz, czy bardziej rozsądnie jest kupić młodszą NB 1800, z mniejszym przebiegiem ale bez klimatyzacji , czy starszą z klimą. -2- jak sprawdza się twardy składany dach i czy nie jest on trochę sprzeczny z ideą kabrio. -3- jaki jest zdroworozsądkowy przebieg samochodu , czy bać się przebiegu 200.000 km i więcej.pozdrawiam
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

29 sty 2017, 15:27

1) Jak dla mnie klima jest zbyteczna. Nie u nas zbytnio temperatur >35 przez 2-3 miesiące. Bajer ceniony ale wolałbym np .lepsze zawieszenie niż klime

2) Twardy składany dach występuje tylko w Nc (prth). W Na, Nb jest miękki z możliwością dołożenia hardtopu na zimę na przykład. Są osoby, którzy lubią taki dach. Klik i sie zamyka, samo bez gimnatyki sięgania do dachu itp. Zależy czy lubisz totalną wygodę

3) Przebiegiem się raczej nie martw. Lepiej patrz na utrzymanie auta (głównie rdza).
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 sty 2017, 15:55

Klima to zbawienie w lecie. Nie myśl, że otwarty dach i pęd powietrza Cię ochłodzi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

30 sty 2017, 8:20

Fifkers pisze:Nie myśl, że otwarty dach i pęd powietrza Cię ochłodzi.
Święta prawda, tym bardziej, że w godzinach szczytu po miescie pędu za bardzo nie ma.
Jak bym miał taki wybór to zdecydowanie starszą, z dużym przebiegiem, ale z klimą. Zresztą nie ma co patrzeć na przebiegi w samochodach teraz, jak i tak wszystko przy granicy się kręci, żeby miało poniżej magicznej granicy 200tyś. Bo jak powszechnie wiadomo, samochód powyżej 200tyś wybucha. :wsciekly:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

30 sty 2017, 9:48

Też wolałbym starszą a z klimą - inna rzecz że klimę do nowszej sobie dołożysz; czasami się trafiają :)

Ja kupiłem miatę bez klimy tylko dlatego że miałem już zarezerwowaną klimę z montażem - te dwa miesiące temperatur 30+ które mamy gwarantowane co roku wystarczą żeby obrzydzić jazdę roadsterem bez chłodzenia - przynajmniej w korkach w mieście ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 sty 2017, 10:12

mike_d pisze:inna rzecz że klimę do nowszej sobie dołożysz; czasami się trafiają

Tak, sama klima 2tys plus montaż z tysiąc, a i tak znaleźć zestaw klimy jest ciężko. Z anglika nie pasuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

30 sty 2017, 12:31

Poniżej tej kwoty się zmieściłem (klima + montaż) - ale to już wiadomo, trochę loteria. Inna rzecz że i tyle bym dał - miaty bez klimy są wyraźnie tańsze więc jest z czego urwać.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, 13:17 przez mike_d, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

30 sty 2017, 20:31

Wszystko zależy do czego używasz auta i w jakich godzinach. Ja na przykład wyjeżdżam do pracy z samego rana, wracam pod wieczór jak już jest chłodniej i na mieście nie ma korków. Mogę policzyć na palcach jednej ręki ile razu użyłem klimy w zeszłym sezonie w moim daily zanim jeszcze kupiłem Miatę.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 sty 2017, 21:26

mike_d pisze:miaty z klimą są wyraźnie tańsze więc jest z czego urwać.

Chyba droższe ;) I jeśli chodzi o NBFL to mało jest egzemplarzy z klimatyzacją.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

31 sty 2017, 13:17

Miało być "miaty bez klimy są wyraźnie tańsze" :). I zgadzam się co do popytu - jak szukałem było dokładnie zero dostepnych NBFL 1.8 z klimą (* no dobra, była jedna (non-speed) za ~27k do lekkiego zrobienia ale pomijam jako żart cenowy )
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2017, 15:43

vodka pisze:Wszystko zależy do czego używasz auta i w jakich godzinach. Ja na przykład wyjeżdżam do pracy z samego rana, wracam pod wieczór jak już jest chłodniej i na mieście nie ma korków. Mogę policzyć na palcach jednej ręki ile razu użyłem klimy w zeszłym sezonie w moim daily zanim jeszcze kupiłem Miatę.


Nie chcesz zatem sprzedać swojej klimy? :mrgreen:

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Awatar użytkownika
ansayamina
Posty: 91
Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
Model: NB

31 sty 2017, 16:08

1. Młodsza. Albo inaczej - mniej rdzawa. Przebieg jest stosunkowo słabym wyznacznikiem stanu pojazdu, zbyt wiele czynników wpływa na ten by sam przejechany dystans dyktował co padnie następne. Rozrząd thou.
2.Klaustrofobicznie, ale sprawdza się zimą jak nie masz dobrej czapki i topdown w śniegu nie jest dla Ciebie atrakcją. Natomiast w ciepłych okresach <dla mnie wszystko powyżej dziesiątego stopnia w plusie> jazda z nim faktycznie motywuje do zakupu pojazdu z klimą.
Fifkers pisze:Klima to zbawienie w lecie. Nie myśl, że otwarty dach i pęd powietrza Cię ochłodzi.

Po wycieczce do Budapesztu mam poważne wątpliwości czy klima wyrobi w NB i to co słońce daje i to co od skrzyni i wału bije. Co do pędu, poświęcając fryzurę chłodzenie atmosferą jest całkiem całkiem. A kręte drogi są przeważnie pośród lasów, więc problemu też nie będzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

31 sty 2017, 18:40

Latem przy 30 stopniach pęd powietrza nie daje żadnego ochłodzenia. Nawet jakbyś jechał w cieniu cały czas to powietrze i tak jest gorące. Jak jest już naprawdę gorąco to jest zawsze opcja zamknięcia dachu i schłodzenia zamkniętego wnętrza z czym klima na pewno nie będzie miała problemu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2017, 19:20

Raz w życiu mi się zdarzyło, że zamknąłem dach z powodu słońca - w czasie wakacji w Chorwacji. Raz na 8 lat jazdy bez klimy.
Awatar użytkownika
ansayamina
Posty: 91
Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
Model: NB

31 sty 2017, 19:23

Fifkers pisze:Latem przy 30 stopniach pęd powietrza nie daje żadnego ochłodzenia. Nawet jakbyś jechał w cieniu cały czas to powietrze i tak jest gorące. Jak jest już naprawdę gorąco to jest zawsze opcja zamknięcia dachu i schłodzenia zamkniętego wnętrza z czym klima na pewno nie będzie miała problemu.
Z podniesionymy oknami i windszotem, tak. Z otwartym wszystkim, przy stówie powietrze tarmosi całe wnętrze.

Skyluker pisze:Raz w życiu mi się zdarzyło, że zamknąłem dach z powodu słońca - w czasie wakacji w Chorwacji. Raz na 8 lat jazdy bez klimy.
To. Chociaż w moim wypadku to ja z pięć razy w minionym roku jechałem z dachem zamkniętym..
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

31 sty 2017, 19:28

ansayamina pisze:Z podniesionymy oknami i windszotem, tak. Z otwartym wszystkim, przy stówie powietrze tarmosi całe wnętrze.

No nie będę się kłócił, ale właśnie tak wracałem z Bieszczad rok temu w wakacje przy ponad 30 stopniach i wspomniane powiewy wiatru przypominały powietrze wydobywające się z piekarnika podczas wyciągania pizzy ;)
Z mojej strony zaleta posiadania klimy jest bezsporna, ale każdy kupuje co chce i używa czego chce :)
EOT
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

01 lut 2017, 13:23

Cool breeze scoop też jest jakąś opcją na lato. Nie mówię, że zastąpi to klimę, ale pomaga.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 lut 2017, 15:16

MikeyMike pisze:Cool breeze scoop też jest jakąś opcją na lato. Nie mówię, że zastąpi to klimę, ale pomaga.

Akurat miałem to urządzenie zamontowane podczas wspomnianego wyjazdu w Bieszczady (w NB bez klimy) :D Działa fajnie, ale i tak powyżej pewnej temperatury spada jego skuteczność. Klimy w upały niestety nie zastąpi, za to chłodzi nogi grzane przez tunel środkowy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
XwA
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 09 lis 2016, 13:09
Model: NB FL
Wersja: Memories I
Lokalizacja: Bialystok

02 lut 2017, 8:26

Fifkers pisze:Tak, sama klima 2tys plus montaż z tysiąc, a i tak znaleźć zestaw klimy jest ciężko. Z anglika nie pasuje.


Czy ktos jeszcze moglby to potwierdzic. Myslalem o zakupie autka bez klimy i dokupieniu jej w UK. :facepalm:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

02 lut 2017, 9:28

klima z angola nie pasuje p&p
Awatar użytkownika
diuk
Posty: 24
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:02
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

03 lut 2017, 8:55

do jazdy na codzien, w mieście w lecie - klima musi być.

skrzynia biegów działa jak kaloryfer - grzeje nieźle. widziałem już przypadek na forum jak ktoś w desperacji owijał skrzynię bandażami izolującymi ciepło
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

03 lut 2017, 11:26

Ile osób, tyle opinii...

Jeździłem Mx-5 bez klimy przez kilka sezonów, często w korkach, także na skórzanych stołkach, w upałach - przeżyłem. Moja babcia również nie narzekała. Nigdy nie nazwałbym takiej jazdy nieprzyjemną. Wiadomo - z klimą wygodniej, ale nie ma co siać paniki, jak tej klimy nie ma.

Myślę, że klima się przydaje, jeśli Mazdą podróżujemy w eleganckim stroju latem (garnitur) i po wyjściu z auta chcemy być zawsze tak bardzo odświeżeni, jak tylko się da. ;) W innych przypadkach to po prostu miły dodatek.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

03 lut 2017, 11:29

zgadzam się z przedmówcą w 100%
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

03 lut 2017, 11:30

Ahaha:) To będzie tylko moje opinie) Jestem cudzoziemcem z Uzbekistanu gdzie latem temp dochodzi do +60 na spoko, polskie lato dla mnie raczej "wiosna" :D Choć i mam miata z klima, ale nigdy jej nie uzywałem.
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

04 lut 2017, 18:43

Miałem roadstera bez klimy, z kimą i teraz znowu bez klimy. Fajniej mieć niż nie mieć ale absolutnie można się bez niej moim zdaniem obejść. Słabo jest w pełnym słońcu podczas upałów w korkach w mieście oraz gdy chcesz jechać gdzieś autostradą szybciej i zamykasz dach a poza tym to czapka z daszkiem, okulary i śmigać można śmiało. Jak robi się gorąco to wpierw kładę windshoota, później opuszczam szybę od strony pasażera a jak już jest ekstremalnie to idzie w dół okno od strony kierowcy.
Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2017, 0:14

tinuviel pisze:Miałem roadstera bez klimy, z kimą i teraz znowu bez klimy. Fajniej mieć niż nie mieć ale absolutnie można się bez niej moim zdaniem obejść. Słabo jest w pełnym słońcu podczas upałów w korkach w mieście oraz gdy chcesz jechać gdzieś autostradą szybciej i zamykasz dach a poza tym to czapka z daszkiem, okulary i śmigać można śmiało. Jak robi się gorąco to wpierw kładę windshoota, później opuszczam szybę od strony pasażera a jak już jest ekstremalnie to idzie w dół okno od strony kierowcy.
Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.


To chyba jest kwestia osobista - jak kupowałem drugą MX warunkiem podstawowym była klima. Dla mnie nawet lekki powiew chłodu na twarz w goruncu korkowym, czy też w prażącym słońcu południa robi różnicę. Trzecia, obecna, była trochę dziełem impulse buying i klimy nie ma, ale chciałbym, żeby miała. A no i jak parują szyby, przy zamkniętym dachu, się przydaje...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

05 lut 2017, 10:15

tinuviel pisze:Klima wieje zimnym powietrzem ale przy otwartym dachu i upale (a przecież wtedy ją dopiero odpalamy) nie ma kolosalnej różnicy bo to trochę tak jakbyś sobie latem w domu otworzył lodówkę na oścież w nadziei że Ci schłodzi mieszkanie. Trzeba dopiero zamknąć dach żeby klima konkretnie zbiła temperaturę.


Jest kolosalna różnica, jeśli puścisz klimę na nogi - podczas upału temperatura powietrza (przynajmniej u mnie) w okolicy stóp jest nie do wytrzymania. Tunel grzeje jak nienormalny, a ruchu powietrza tam nie ma. Puszczając powietrze z zewnątrz bez klimy czuję się jakbym włączył suszarkę. Ja bym MXa bez klimy nie kupił.
Awatar użytkownika
diuk
Posty: 24
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:02
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

08 lut 2017, 13:24

zgadzam się z przedmówcą w 100%

;)
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

09 lut 2017, 11:26

+1 do klimy. Poza tym oczywistym komfortem w gorace dni (nawet z otwartym dachem robi sie taka fajna wanienka chlodnego powietrza tam gdzie siedzisz i jest bosko) jest jeszcze kwestia praktyczna, mianowicie parowanie auta. Przy soft topie potrafi to byc problem jak parkujesz na zewnatrz bez garazu (nawet mimo szczelnych uszczelek). W NC wlaczam odparowywanie przedniej szyby, klima napiera i w kilka sekund jest 100% przejrzystosc szyb (wszystkich), bez klimy, o ile nie jest to kultowe NA w zaje***** stanie to bym sobie odpuscil, albo dolozyl pozniej.
tinuviel
Donator
Donator
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
Model: Inny
Wersja: MR2 ZZW30
Lokalizacja: Wrocław

09 lut 2017, 21:44

+ 1 co do odparowywania. Nadal -1 do wspaniałości klimy w roadsterze, ale może to faktycznie kwestia indywidualna. :D
ODPOWIEDZ