Strona 1 z 1

Turbo Miata vs Porsche na Torze Poznań

: 30 gru 2016, 20:04
autor: remik
Z tymi prawdziwymi prosiakami to przesada, ale fun na pewno 500+ ;) Gratki !!

Re: [tomat0] bzyk

: 31 gru 2016, 12:06
autor: PiotrekR
remik pisze:Z tymi prawdziwymi prosiakami to przesada


Czyżby?

Re: [tomat0] bzyk

: 31 gru 2016, 15:08
autor: remik
PiotrekR pisze:Czyżby?


Niestety tak. Nawet jak zrobisz z tego 400KM + , nie przeniesiesz tego na koła i trakcje - a czasy na TP zatrzymają się i tyle .Pewnych rzeczy nie przeskoczysz niestety .. Ale nie jest to dobre miejsce na takie dysputy (offtop) ..

Re: [tomat0] bzyk

: 01 sty 2017, 12:53
autor: Dr.KoKoN
A ja jestem innego zdania... tak z doswiadczenia :)

Re: [tomat0] bzyk

: 01 sty 2017, 15:36
autor: Andy
Kto powiedział ze nie można założyć 4 slickow Szerokośći 245 na miate np?

Re: [tomat0] bzyk

: 01 sty 2017, 17:12
autor: Alex
A na prosie nie mozna? Bez sensu dyskusja, najwiecej i tak zalezy od kierownika

Re: [tomat0] bzyk

: 01 sty 2017, 17:20
autor: grzes
Remik nie przeniesiesz 400KM na kola i czego dokladnie nie przeskoczysz i dlaczego

Zreszta, bez sensu jest 400KM w mx5. Trzeba zostac po bezpiecznej stronie napedu i z odpowiedia opona/hamulcem dobry driver moze smialo grac na nerwach porschakowiczom na TDTP.

Re: [tomat0] bzyk

: 01 sty 2017, 19:30
autor: Andy
A jest jeszcze aerodynamika

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 10:29
autor: remik
Alex pisze:A na prosie nie mozna? Bez sensu dyskusja, najwiecej i tak zalezy od kierownika


No właśnie, totalnie bez sensu dalsza dyskusja. Mocno porobiony Seicento na sliku z profi driverem lata za prosiakami które się dopiero uczą , objedzie większość porobionych MX-5 , to normalne , tylko są jakieś granice .
Natomiast - Jeśli ktoś uważa, że czas na TP i podobnych obiektach spada liniowo wprost z zwiększeniem mocy i skillu , to jest jednak w dużym błędzie ..

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 12:24
autor: piwo
to prawda. najbardziej spada chyba z jakoscia opon jakich sie uzywa.

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 13:16
autor: grzes
mysle ze nikt nie jest na tyle bity tutaj zeby liczyc na takie cuda ;-) ale nie popadajmy w skrajnosci.

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 14:13
autor: Dziubas
Ładny offtop się zrobił, trzeba więc przypomnieć, że w przypadku Kokona więcej Prosiaków było za nim, niż przed. http://tptd.pl/2016/12ed2016/ZB%20WSZYSCY.pdf
Więc chłopaki turbiaki, Miata Big Challenge na nowy rok - zjedźta do tych 1:44 ;)

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 14:19
autor: Danillo
A zestaw Kokona na sprzedaz jest...

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 15:56
autor: turbo pchała
Apropo przeniesienia napedu, aerodynamiki i ble ble ble:
https://youtu.be/ioy1zeB49sU

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 16:48
autor: Alex
Danillo pisze:A zestaw Kokona na sprzedaz jest...

Razem z glowa? ;-)

Re: [tomat0] bzyk

: 02 sty 2017, 22:00
autor: Dr.KoKoN
ciupas pisze:Ładny offtop się zrobił, trzeba więc przypomnieć, że w przypadku Kokona więcej Prosiaków było za nim, niż przed. http://tptd.pl/2016/12ed2016/ZB%20WSZYSCY.pdf
Więc chłopaki turbiaki, Miata Big Challenge na nowy rok - zjedźta do tych 1:44 ;)


Dzięki Ciupasku :D

fakt prosiaki mnie objechały ale 8 w generalce na 71 aut nie dokonca ogarniajac jeszcze dobrze tor uznam za dobry wynik ;)
jeden litwin na oponach z E zrobił 1:42 na poznaniu bardzo pomodzoną mazda... wiec wg mnie na szerokim slicku da sie zejsc na 1:39

a no i ktoś tu napisał ze tak uważa?
"Natomiast - Jeśli ktoś uważa, że czas na TP i podobnych obiektach spada liniowo wprost z zwiększeniem mocy i skillu , to jest jednak w dużym błędzie .."

chyba nie :) ale.... np. poznań faworyzuje mocne auta szczególnie jak nadrabiają na prostych ... takie prosiaki 400+ np a w zakręcie już stoją :)

Re: [tomat0] bzyk

: 03 sty 2017, 20:58
autor: remik
Dr.KoKoN pisze:chyba nie :) ale.... np. poznań faworyzuje mocne auta szczególnie jak nadrabiają na prostych ... takie prosiaki 400+ np a w zakręcie już stoją :)


Na tle innych prawdziwych torów w Europie, to on średnio faworyzuje mocne - ale mniejsza o to . Chcesz jednak powiedzieć , że prosiaki które regularnie jeżdżą Poznań poniżej 1:39 (pierwsze dziesiątka GT3 cup) - "stoją" w zakręcie przy średniej okrążenia 153-156 km/h ? .. Hmm, ciekawe ile one tam jadą ...
Chyba, że piejesz do początkujących w seryjnych prosikach cabrio, to ja takich sejem goniłem na pierwszym lewym ;)

PS: może moderator przeniesie ten offtop do innego działu ... sorrki .

Re: [tomat0] bzyk

: 03 sty 2017, 21:01
autor: funky
Czy Ty właśnie porównujesz GT3 Cup do otwartych trackdayów z miatami?

Re: [tomat0] bzyk

: 03 sty 2017, 21:13
autor: remik
funky pisze:Czy Ty właśnie porównujesz GT3 Cup do otwartych trackdayów z miatami?


Takie porównanie nie ma sensu. Moja wypowiedź raczej jest odniesieniem do tego co napisał Dr.KoKoN odnośnie pomodzonej MX-5 ze wschodu, co to zrobiła 1:42 na Poznaniu .
PS: otwarty TPTD jest teoretycznie szybszy od race GT3 dla tych aut, w race często jest jazda defensywna, a to jednak negatywnie wpływa na ostateczny "lap time" , nie odwrotnie ...

Re: [tomat0] bzyk

: 03 sty 2017, 21:35
autor: grzes
Remik, wybacz... nie wiem co Cie boli w tym ze mamy ucieche ze niedzielnych porszakowiczow mozna lac turbo miata- tylko tak to widze. Cala reszta wywodow, to jakas pomylka, jak "kula w plot". I jezeli Ty to robiles sejem, to szacun i uklon, ja bede z uciecha sledzil jak ktos to zrobi miata. Kompletnie nie lapie co i w jaki sposob, po co chcesz udowodnic.


... Gt3.. cup.. ja Cie prosze.

Re: [tomat0] bzyk

: 03 sty 2017, 21:48
autor: remik
grzes pisze: Kompletnie nie lapie co i w jaki sposob, po co chcesz udowodnic.
... Gt3.. cup.. ja Cie prosze.


Grześ - nic nie chcę udowodnić - ciekawa dyskusja się wywiązała i tyle. (takie lubię )

Wbrew pozorom, te GT3 nie jest jakieś lata świetlne , a do lepszych czasów poniżej 1,4x po prostu trzeba podejść już mocno profi , tylko tyle chciałem powiedzieć ..stay tuned i end w tym wątku ..

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 7:51
autor: matpilch
kontynuując offtop, który w wolnej chwili przeniosę, w piekarach śl jest na sprzedaż gt3 cup za 360k. może ktoś kupi i będzie gonił turbo miaty na poznaniu?

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 8:37
autor: grzes
rozwazalbym....... ale jezeli by to bylo GT2. ;-) :kciuk:

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 14:30
autor: Hantkus
Jebaliśmy te prosiaki jak małe dzieci, to ich właściciele podchodzili, kleili gadkę i łączyli wyrazy szacunku nie odwrotnie :)

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 14:37
autor: grzes
o jest I Hanktus ;-)


wlasnie chyba zrozumialem...
remik, zapewno chodzilo Ci o to, ze to nie byly "prawdziwe" prosche do scigania uszykowane na tor, ani kierowcy godni rywalizacji? taki jest podprogowy przekaz?

Cos w tym pewnie jest: ale tym wieksza czyn spoleczny w wykonie Sluby/Hanktusa/Tomato/Rockiego.. I kazdego kto krecil fajny czas na Poznianiu, udowadniajac wlasnie ze mx5 to samochod ktory potrafi godnie pojechac, od jakiego czasu dla kogo to godnie? kwestia sporna.

Ja pozniej 2min na poznaniu jeszcze okrazenia nie zrobilem za kolkiem, wiec kazdy kto zejdzie pozniej ten jest godnym kierowca nie zaleznie od fury, a jak mam to porwnac do przejazdu na prawym ktorego mialem okazje gosci I bylo to wysokie 1:3xxxx (testy wyscigowki) to wcale mi ta 20 sekundowa przepasc nie ujmuje.

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 14:57
autor: kermit01
To w ogóle bez sensu te prosiaki kupować i tyle kasy wydawać, przeciez za 360 k to można mieć ze 12 turbo miat! Dziwni Ci ludzie..:)

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 15:06
autor: piwo
tak tylko wez jezdzij taka miata co robi czas ponizej 1m50s na codzien do pracy, czy po zakupy. a takim porschakiem co robi taki czas to prosta sprawa. wsiadasz do seryjnego auta, wlaczasz klime czy tam ogrzewanie i jezdzisz.to ze tomat0 (Dr.KoKoN?) zrobil czas ponizej 1m50s nie znaczy ze kazdy by to zrobil w jego mx5. to juz po prostu kwestia wybitnych umiejetnosci zawodnika i tyle. dobre czasy podlubanych miat to 1m52-55. a dla prosiakow zwlaszcza gt3 normalny czas jest conajmniej te 5s szybszy. i to by zejsc 1s ponizej pewnego progu to czasami wzrost kosztow ktory przyrasta lawinowo. bo na poczatku wystarczy po prostu sie nauczyc toru co zajmuje pewnie te 3 pelne trackdaye. a potem zaczyna sie rozkminianie z oponami, hamulcami, masa, moca itd. i w pewnym momencie z codziennego seryjnego auta niewiele zostaje i fakt kreci dobre czasy tyle tylko ze nie nadaje sie do jazdy na codzien. a do porschaka zawsze mozna wsiasc i odjechac.
ale fakt faktem ze mazda ma super przelicznik cena zakupu/ rezultaty osiagane na torze. chyba jeden z lepszych. ale pewnie jakby poszukal to by sie znalazlo cos rownie ciekawego.

Re: [tomat0] bzyk

: 04 sty 2017, 16:17
autor: grzes
No i znowu idziemy w skrajnosci;) absolutna racja.
Panowie nikt przeciez porsche nie ujmuje, to zadziwiajace jak luzna dygresja- poniekad prawdziwa wywoluje skrajne przemyslenia.