Czy warto się nią interesować?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

01 mar 2007, 20:07

a przy 60-80 (czyli najczęstsza prędkość przy której dochodzi do wypadku) to życie masz na włosku, dobrze mieć miękkie (może nie takiej miękiej) lądowanie;). Polecam obejrzeć testy bez poduchy i z. Połamany nos goi się. Połamane kręgi szyjne- nie. Drift, jasne że najlepiej nie trzepnąć w nic, ale kombo pasy (najlepiej 4 punkty ale...)+ air to fajna sprawa;)
kot...
Posty: 77
Rejestracja: 22 lut 2007, 18:29
Lokalizacja: Wroclaw/ Olsztyn

01 mar 2007, 20:39

tunix pisze:
kot... pisze:no tak...tylko ze jest zielona :cry:


Ale wybrzydzasz :) Ja sprzedaje srebrną jakby co ;)

tx


Za ile srebrna? Jakis link do ogloszenia?
Gdybym wydawala na auto 5 tys pln to bym nie wybrzydzala :wink:
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

01 mar 2007, 20:56

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2255523

Tylko nie wybrzydzaj, że nie ma dachu ;)

tx
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

01 mar 2007, 21:11

przy pasach 4 punktowych jakbyś miał wykorzystać poduche powietrzną to auto musiałoby Ci się złożyć na twarz miażdżąc ciało ;) w pasach szelkowych chodzi o to zeby być na sztywno do fotela i poducha jest nie potrzebna (np. rajdy etc) tylko jedna zasada, muszą być mega sztywno spiete, a nie zarzucone
[url]www.driftking.pl[/url]
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

01 mar 2007, 21:37

Kolumna kierownicy robi wpadke w kierowce już przy 50 km/h (i mówie tu o autach 2-3gwiazdki NCAP, każde kolejne 10km/h to gwiazdka więcej, przy 80km/h upraszczając wpadnie w kierowce gwiazdki S-klasy). Pasy szelkowe mają zupełnie inną przewage nad innymi pasami: utrzymują kręgosłup w jednej nieobciążonej (może przesadziłem- najmniej obciążonej)pozycji- szczególnie przydatne przy dachu albo uderzeniu bocznym (kiedy to nasz kręgosłup znieść olbrzymie przeciążenie w dość karkołomnym kierunku). W locie do kierownicy ma prawie taki sam wynik jak zwykłe pasy;). Naciąg, prawda jest ważny (szkoda że im większy tym trudniej się w nich na codzień jeździ:/ ).
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

01 mar 2007, 21:54

niestety.. coś za coś, ja jednak dalej bede się upierał ze poducha przy pasach szelkowych jest mało przydatna, dobrym ustaweniu fotela i wszystich komponentów jest mniej przydatna... w każdym bądź razie, bez niej auto dla mnie jest i tak pełno wartościowe :)
[url]www.driftking.pl[/url]
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

01 mar 2007, 22:10

niestety miatką śmigam na codzień (takie fajne to niestety:) więc montaż szelek po prostu był by zbyt totalnym rozwiązaniem:/ (stąd zostaje podusia i twu twu odpukać w vinyl obym ani ja, ani ty, ani nikt inny nie musiał zabierać głosu o konieczności (bądź jej braku) posiadania airbagów post factum;)
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

01 mar 2007, 22:13

ja też śmigam miatką na codzień i o braku poduszek przypomina mi kontrolka migaąca na tablicy, to chyba miał być taki sygnał dla człowieka który jej pozbawił poduszek "zwolnij" ;) ale Twoje słowa to święta racja! i koniec OT o poduszkach ;)
[url]www.driftking.pl[/url]
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

01 mar 2007, 22:28

driftking pisze:czy auto bez poduszek to już źle? Kiedyś słyszałem, że poduszki przy 40km/h niepotrzebnie obijają twarz a przy 140km/h niepotrzebnie przedłużają cierpienie... napewno lepiej bez poduszek jak poduszki nieorginalne...

I to pewnie ode mnie słyszałeś;)
W tej miatce ładne są felgi - od 10AE (cyba nigdy potem chromowane/polerowane nie były sprzedawane). Jak na ten wiek, jest strasznie tania i to daje dużo do myślenia. Musiała być kupiona za jakieś 5.000 euro, czyli mniej niż połowa ceny w jakiej ten rocznik 'chodzi'. Odradzam.
Miałem napisać, że podjadę ją zobaczyć (nawet mam po drodze, jadę jutro po południu na [URL=http://www.projektdakar.pl/run/h6_2007_1.html]wyścig terenowy do Olszyny[/URL] , ale nawet mi się nie chce. Karolowa przy niej, to cymesik - sam chciałbym być tak traktowany, jak Żabusia. No, może niekoniecznie przez Karola;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Ancymon
Posty: 210
Rejestracja: 02 sty 2007, 12:59
Lokalizacja: Z za zakrętu..

01 mar 2007, 22:29

:)
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2007, 6:51

Wszystkie mankamenty Zaby opisalem w linku Gielda - pytanie wstepne.
A ze zielona ... dla mnie to plus (dobieralem pod kolor siersci Brata), bo ostatecznie nawiazuje do tradycji brytyjskich roadsterow :lol: Przyznaje jednak, ze srebrny to najlepszy kolor, bo swirli i rysek nie widac, ani kurzu.
Forumowiczom dziekuje za mile slowa.
Nie przekonmujcie zbytnio, bo nie bede mial sie czym pojawic w Kaliszu :cry:
BTW: Hard Top do NC w AZ Auto w W-wie - 11K PLN (koszmarna cena!!!) :evil:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2007, 8:01

Na www.miatamarkt.de jest kilka interesujących ofert. Do koloru do wyboru: czerń, tytan, srebro, zieleń, bordo, żółć czy niebieski. Jest w czym poszperać. Np. z ostatnich:
1. Mazda MX-5 NB 10th Anniversary
Kontaktdaten
Aufgegeben von: tremor
Ort: Feuchtwangen D - Bayern
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von tremor darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 9500,00
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1840 ccm / 140 PS
Modell: NB 10th Anniversary
Baujahr: 1999
Kilometerstand: 76000
Farbe: blau
Extras: 6-Gang
CD Player
Leder
Elektrische Fensterheber
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: 03/2008
Anzeigenbeschreibung
Das Fahrzeug wurde von mir aus 2.Hand gekauft,bin also der dritte Besitzer.Ist ein Nichtraucherfahrzeug was mich betrifft(die Vorbesitzer angeblich auch) und befindet sich in einem guten Zustand(Verdeck absolut dicht).Sommerräder /Alu und Winter/Stahl sind dabei sowie ein CD-Radio von Pioneer.Auf Wunsch schicke ich gern ein paar Bilder.

2. Mazda MX-5 1.6 Miracle
Kontaktdaten
Aufgegeben von: neophyta
Telefon: 02841-969140
Ort: Rheinberg D - Nordrhein-Westfalen
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von neophyta darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: VB 8.900
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1597/110
Modell: SONDERMODELL MIRACLE
Baujahr: 2000
Kilometerstand: 79900
Farbe: bordeaux metallic
Extras: Stereoanlage
CD Player
Leder
Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: 05/07
Anzeigenbeschreibung
Das Auto ist unfallfrei und wurde stets penibel bei Mazda gewartet (Service Heft komplett gestempelt!). Desweiteren befindet sich das Auto in einem Top Zustand und hat niemals mehr ausser "Luft, Licht und Liebe" benötigt. Er ist zudem "Raucherfrei".
Einige weitere Optionen:
- Persenning in beige
- Überrollbügel aus Edelstahl (verchromt)
- Frontgrill aus Edelstahl
- Touring Paket
- Nardi Holzlenkrad
- beige Lederausstattung
- Schalt-/Handbremshebel aus Holz
- Mittelkonsole Holzapplikationen
- weiß hinterlegte Armaturen
- Sonderlackierung bordeaux metallic
- 1 von 2.570 Stück deutschlandweit
Es handelt sich hier um einen Privatverkauf. Erreichbar bin ich am besten telefonisch unter der 0172-7100783 oder o.a. Nummer.
E-Mail: neo1488@web.de
Ihr könnt das Fahrzeug nahezu täglich im Porsche Zentrum Niederrhein besichtigen.
sportwagen Zentrum Niederrhein GmbH
Am Schürmannshütt 2
47441 Moers

3. Mazda Tribute 2.0
Kontaktdaten
Aufgegeben von: mx5@cablemail.de
Telefon: 0172 - 8151050
Ort: Ottobrunn b. München D - Bayern
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von mx5@cablemail.de darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 9.900
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1989 ccm, 124 PS
Baujahr: 2002
Kilometerstand: 78.000
Farbe: Silbermetallic
Extras: Tempomat
Klimaanlage
Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
Anzeigenbeschreibung
1. Hand, unfallfrei, Privatwagen. Gepflegter Zustand und technisch i.O.. Das Auto wird finanziert. Eine 1-jährige Gebrauchtwagengarantie ist möglich, wenn die Abwicklung über meinen Mazda-Händler läuft, die Kosten für die Garantie ca. 300 EUR.

4. MX 5 Sunracer
Kontaktdaten
Aufgegeben von: Chrl
Ort: Berlin D - Berlin
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von Chrl darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 13500
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1600/110
Modell: NBFL
Baujahr: 2002
Kilometerstand: 38000
Farbe: Gelbmetallic
Extras: Klimaanlage
CD Player
Leder
Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: neu
Anzeigenbeschreibung
Sondermodell Sunracer, 1.Hd, Unfallfrei, Scheckheft gepflegt, 8x17 Alufelgen plus Serienalus mit neuwertiger Bereifung, ZV mit FB und Sitzheizung

5. Top Phoenix, Silbergrau, wenig KM
Kontaktdaten
Aufgegeben von: dyassailor
Telefon: 07641/572217
Ort: Reute D - Baden-Württemberg
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von dyassailor darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 11990
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1900/110
Modell: Phoenix
Baujahr: 06/2002
Kilometerstand: 59500
Farbe: Titansilber metallic (super!)
Extras: Stereoanlage
CD Player
Leder
Elektrische Fensterheber
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: auf Wunsch neu!!!
Anzeigenbeschreibung
Top gepflegtes Sondermodell Phoenix, nur 59 500 km, Lederausstattung, Nebelscheinwerfer, Verdeckpersenning, Radio/CD, Windschott, ... in sehr gutem Zustand von Privat abzugeben.
Händler-VK über 12.800,- Euro!
Anschauen lohnt sich!

6. schöner NB-FL Hardtop + Klima sucht neues Zuhause!
Kontaktdaten
Aufgegeben von: Daex
Telefon: 01705688888
Ort: Bonn D - Nordrhein-Westfalen
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von Daex darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 11.111
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1598/110
Modell: All Season
Baujahr: 2001
Kilometerstand: 49000
Farbe: piniengrün metallic
Extras: Klimaanlage
CD Player
Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Hardtop
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: 03/2008 / 03/2008
Anzeigenbeschreibung
Name: MX 5 NB-FL All Season
Erstmals auf die Straße losgelassen: März 2001, seitdem 49000 km zurück gelegt.
Pferdchen: 110
Wohnort: Garage
Haarfarbe: piniengrün metallic
Anzahl Besitzer: 2 (ganz liebe)
Krankheiten und Frakturen: Keine
Besondere Kennzeichen:
Touring-Paket (Lederlenkrad, -Schalthebel und -Handbremshebel, „Öhrchen“ el. beheizbar)
Mit meinem Wintermützchen (Hardtop), der Klimaanlage und neuwertigen Ganzjahres“söckchen“ auf Leichtmetallrädern garantiere ich, auch saisonunabhängig, puren Fahrspaß!
Leider bin ich meinem Frauchen zu klein geworden (schnief...), deshalb suche ich nun einen neuen Besitzer ;-)

7. MAZDA MX-5 1.9i 16V Sportive schwarz
Kontaktdaten
Aufgegeben von: BigBruda@web.de
Telefon: 0171-1213633
Ort: Buchen D - Baden-Württemberg
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von BigBruda@web.de darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 13800
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1840 / 146
Modell: NB
Baujahr: 2001
Kilometerstand: 59000
Farbe: schwarz
Extras: Stereoanlage
6-Gang
CD Player
Leder
Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
Anzeigenbeschreibung
Alufelgen mit 225/35-17, H&R Sport-Fahrwerk, Leder-Sportsitze mit Sitzheizung, Chrom-Innenausstattung, Alu-Überrollbügel,Radio/CD, Front gecleant, Windschott, Edelstahl-Sportauspuff (kerniger Sound!!!), K & N 57i Kit, Spurverbreiterungen, Sommerfahrzeug, sehr gepflegt!

8. Gepflegter MX-5 NB
Kontaktdaten
Aufgegeben von: AlUgly
Telefon: 01758403884
Ort: Dortmund D - Nordrhein-Westfalen
Benutzeranzeigen: Alle Anzeigen von AlUgly darstellen
Anzeigeninformation
Preis in EUR: 9450
Hubraum (ccm)/Leistung (PS): 1840 / 140
Modell: NB
Baujahr: 11/2000
Kilometerstand: ca. 59500
Farbe: schwarz
Extras: Elektrische Fensterheber
Wegfahrsperre
Katalysator
ABS
Fahrerairbag
Beifahrerairbag
Zu verkaufen von: Privat
TÜV / AU: Januar 2008
Anzeigenbeschreibung
Leider muss ich meinen Mx-5 verkaufen da ein Kombi gebraucht wird.
Habe ihn im Januar 2006 von einem Mazda Händler aus erster Hand gekauft.
Sehr guter Zustand.
Tiefergelgt durch H+R Federn (ca.30mm)
Alufelgen von Oxigin in 7,5 x 17 mit 215/35
Bei Interesse einfach mal anrufen.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

02 mar 2007, 8:42

karol pisze:3. Mazda Tribute 2.0

Tu się chyba nieco rozpędziłeś z ctrl+c, ctrl+v :wink:
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2007, 8:48

marthen pisze:
karol pisze:3. Mazda Tribute 2.0

Tu się chyba nieco rozpędziłeś z ctrl+c, ctrl+v :wink:


Sprawdzałem czujność rewolucyjną naszej gromadki :wink:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 10:23

karol pisze:BTW: Hard Top do NC w AZ Auto w W-wie - 11K PLN (koszmarna cena!!!) :evil:


Dopłata do PRHT - poniżej 8 tys. :)

tx
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2007, 10:28

tunix pisze:Dopłata do PRHT - poniżej 8 tys.


Wychodzi ponad 3 tys. PLN na dodatki, a i o stelaż do HT martwić się nie trzeba :grin:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 10:37

karol pisze:
tunix pisze:Dopłata do PRHT - poniżej 8 tys.


Wychodzi ponad 3 tys. PLN na dodatki, a i o stelaż do HT martwić się nie trzeba :grin:


No i lans na parkingu Tesco - bezcenny ;)

tx
kot...
Posty: 77
Rejestracja: 22 lut 2007, 18:29
Lokalizacja: Wroclaw/ Olsztyn

02 mar 2007, 10:57

jesli chodzi o zasadnosc i uzytecznosc zwyklych pasow to mam w tym doswiadczenie... niestety niezbyt mile... zaliczylam dachowanie honda crx del sol i wiem ze poduszki w tamtej sytuacji moglyby wyrzadzic wiecej szkody niz ich brak. byc moze dlatego ze ich nie bylo nic mi ani paazerowi sie nei stalo...zupelnie nic.

w kazdym razie...fakt ze te auto jest zbyt tanie na ten rocznik...rezygnuje z niego. dzieki zapomoc :)
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 11:08

kot... pisze:zaliczylam dachowanie honda crx del sol i wiem ze poduszki w tamtej sytuacji moglyby wyrzadzic wiecej szkody niz ich brak. byc moze dlatego ze ich nie bylo nic mi ani paazerowi sie nei stalo...zupelnie nic.


Rozumiem, że znasz się na tym lepiej niż inżynierowie w Hondzie, Maździe i wszystkich innych firmach samochodowych razem. Przeprowadzałaś podobnie jak oni tysiące prób zderzeniowych i wydałaś na to porównywalne z nimi pieniądze. Rozumiem, że uważasz, że montowanie poduszek to zmowa producentów samochodów by wyłudzić od nas kierowców dodatkowe pieniądze. I że te poduszki to w sumie bywają groźne :)

Poduszki powietrzne nie odpalają się tak po prostu gdy auto jedzie w las, tylko w pewnych, ściśle określonych warunkach. Musi być odpowiedni kierunek uderzenia, prędkość pojazdu, jego przechył itp. Nie odpalają się tak po prostu podczas każdego dachowania. Gwarantuje Ci, że gdyby były niebezpieczne to w USA prawnicy dawno puściliby producentów samochodowych z torbami :)

tx
karol
Posty: 577
Rejestracja: 24 sie 2005, 12:50
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2007, 11:14

...kompromisowo dodam, że w miatkach są raczej jaśki, niż poduszki :smile: :grin: :lol:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

02 mar 2007, 11:44

ale niektórych sytuacji na drodze, nie da sie przewidzieć w laboratorium i nawet czsem nie używanie pasów może pomóc przeżyć, mój znajomy wydachował poloneza i przeżył tylko z tego powodu, że miał nie zapięte pasy, wyleciał po pierwszym koziołku z auta, a w miejsce kierowcy + przedni fotel wpasował się rów, miażdżąc wszysto w około ;) nie ma co dalej dywagować n/t bo zawsze lepiej mieć dodatkowe zabeziecznie niż go nie mieć, w większośći przypadków zdaje ono swój egzamin a w nielicznych nie sprawdza się i jak ancymon powidział aby nam nie było dane tego testować ;)
[url]www.driftking.pl[/url]
MK
Posty: 60
Rejestracja: 18 sty 2006, 16:32
Lokalizacja: Otwock

02 mar 2007, 14:27

w kazdym razie...fakt ze te auto jest zbyt tanie na ten rocznik...rezygnuje z niego. dzieki zapomoc


Wydaje mi się, że dobrze robisz... W każdym razie należy uważać i ewentualnie bardzo dokładnie sprawdzić. Rozmawiałem z właścicielem kilka dni temu i z ciekawszych informacji to te naprawy lakiernicze w komorze silnika dotycza... grodzi pomiedzy komora a silnikiem... A właściciel nie wie jak mocno było uderzone.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 mar 2007, 14:34

Co do pasów i poduszek - statystycznie z pasami jest bezpieczniej niż bez. Statystycznie z poduszkami jest bezpieczniej niż bez. Wolność polega na tym, że każdy powinien sobie sam wybrać jak chce zginąć i z czego się leczyć. Pod warunkiem, że nie za moje pieniądze.
Miałem dwa dzwony, oba bez poduch i bez strat na ciele. Prędkość około 40-60 przy czołówce i 60-80 przy zawinięciu na latarnię. VW Polo 6N, jeśli komuś to coś mówi.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 mar 2007, 14:36

tunix pisze:
kot... pisze:zaliczylam dachowanie honda crx del sol i wiem ze poduszki w tamtej sytuacji moglyby wyrzadzic wiecej szkody niz ich brak. byc moze dlatego ze ich nie bylo nic mi ani paazerowi sie nei stalo...zupelnie nic.


Rozumiem, że znasz się na tym lepiej niż inżynierowie w Hondzie, Maździe i wszystkich innych firmach samochodowych razem. Przeprowadzałaś podobnie jak oni tysiące prób zderzeniowych i wydałaś na to porównywalne z nimi pieniądze. Rozumiem, że uważasz, że montowanie poduszek to zmowa producentów samochodów by wyłudzić od nas kierowców dodatkowe pieniądze. I że te poduszki to w sumie bywają groźne :)

Poduszki powietrzne nie odpalają się tak po prostu gdy auto jedzie w las, tylko w pewnych, ściśle określonych warunkach. Musi być odpowiedni kierunek uderzenia, prędkość pojazdu, jego przechył itp. Nie odpalają się tak po prostu podczas każdego dachowania. Gwarantuje Ci, że gdyby były niebezpieczne to w USA prawnicy dawno puściliby producentów samochodowych z torbami :)

tx

A zawiesił Ci się kiedyś komputer?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 14:41

Konrad pisze:Co do pasów i poduszek - statystycznie z pasami jest bezpieczniej niż bez. Statystycznie z poduszkami jest bezpieczniej niż bez. Wolność polega na tym, że każdy powinien sobie sam wybrać jak chce zginąć i z czego się leczyć. Pod warunkiem, że nie za moje pieniądze.
Miałem dwa dzwony, oba bez poduch i bez strat na ciele. Prędkość około 40-60 przy czołówce i 60-80 przy zawinięciu na latarnię. VW Polo 6N, jeśli komuś to coś mówi.


Jeśli ja popełnię błąd i zderzę się z Tobą to wolę żebyś miał pasy i to zapięte, mimo, że to ogranicza Twoją wolność. Może przeżyjesz i ja będę miał spokojniejsze sumienie.

tx
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 14:42

Konrad pisze:A zawiesił Ci się kiedyś komputer?


Nie należy więc wsiadać do auta bo w każdej chwili coś się może popsuć i zrobić nam kuku...

tx
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 mar 2007, 14:43

tunix pisze:
Konrad pisze:Co do pasów i poduszek - statystycznie z pasami jest bezpieczniej niż bez. Statystycznie z poduszkami jest bezpieczniej niż bez. Wolność polega na tym, że każdy powinien sobie sam wybrać jak chce zginąć i z czego się leczyć. Pod warunkiem, że nie za moje pieniądze.
Miałem dwa dzwony, oba bez poduch i bez strat na ciele. Prędkość około 40-60 przy czołówce i 60-80 przy zawinięciu na latarnię. VW Polo 6N, jeśli komuś to coś mówi.


Jeśli ja popełnię błąd i zderzę się z Tobą to wolę żebyś miał pasy i to zapięte, mimo, że to ogranicza Twoją wolność. Może przeżyjesz i ja będę miał spokojniejsze sumienie.

tx

Hmm, znaczy mam zapinać pasy, żebyś nie bał się we mnie wjechać? Chyba zdemontuję;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 mar 2007, 14:44

tunix pisze:
Konrad pisze:A zawiesił Ci się kiedyś komputer?


Nie należy więc wsiadać do auta bo w każdej chwili coś się może popsuć i zrobić nam kuku...

tx

Nie, wystarczy nie polegać na elektronice. Odkąd nie mam ABSu jeżdżę ostrożniej i wcale nie zazdroszczę tym, co mają.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 14:47

Konrad pisze:Hmm, znaczy mam zapinać pasy, żebyś nie bał się we mnie wjechać? Chyba zdemontuję;)


To znaczy, że każdy na drodze powinien minimalizować ryzyko swoje i innych. Wypadki się zdarzają, bo ludzie popełniają błędy. Jedni to rozumieją, innych trzeba zmuszać, np. nakazem jazdy w pasach :)

tx
Ostatnio zmieniony 02 mar 2007, 14:53 przez tunix, łącznie zmieniany 1 raz.
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

02 mar 2007, 14:48

Konrad pisze:Nie, wystarczy nie polegać na elektronice. Odkąd nie mam ABSu jeżdżę ostrożniej i wcale nie zazdroszczę tym, co mają.


To wyrzuć wtrysk i zamontuj gaźnik :)

tx
ODPOWIEDZ