Mazda MaX5 Cup sezon 2016

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

29 mar 2016, 22:53

Pierwsze świąteczne wyścigi sezonu 2016 już za nami. Na starcie pojawiła się rekordowa w cupie liczba 50 wyścigowych MX5-tek. Zmienił się nieco harmonogram dnia, gdzie pierwszy wolny trening zamieniony został na dodatkowy wyścig. Po kwalifikacjach przystępowaliśmy do 3 wyścigowych sprintów po 10 okrążeń każdy. Do każdego kolejnego wyścigu startowaliśmy z pozycji uzyskanej w poprzednim. Pojawiła się również nowa regulacja mająca za zadanie jeszcze bardziej ujednolicić już i tak zwartą stawkę – wszystkie pojazdy poddawane są pomiarowi na hamowni a w pojazdach, które przekroczą 132KM lub 156Nm instalowane są zwężki.

logoIMGP9347.JPG


Swój debiut w pucharze MaX5 miałem w zeszłym roku, kiedy wystartowałem w Oschersleben z zespołem SP support. Nie był to do końca udany debiut ale pozwolił mi zasmakować jazdy w pucharze. Spodobało mi się podejście do bezpieczeństwa, zasad fair play i przede wszystkim regulacji szczegółowo opisujących wymagania techniczne samochodu (moc silnika i kary wagowe, opony, zawieszenie). Dzięki temu na pierwszym miejscu stoją umiejętności kierowcy a w całej stawce jest tak ciasno, że trudno byłoby wcisnąć fabrycznie kładziony lakier między zderzaki zawodników.

Tym razem startuję wraz z jednym z czołowych zespołów - dobrze Wam znanego IL Motorsport wspierany również przez polskiego dystrybutora Kmparts. Nie zawiodłem się, samochód spisywał się bezproblemowo, co pozwoliło mi się spokojnie skupić na jeździe.

W kwalifikacjach zająłem 23 miejsce, pierwsza połowa stawki ze stratą 3.2s do najszybszego zawodnika. Wszystkie kolejne trzy wyścigi obfitowały w niesamowicie napięte akcje i zachowanie lakieru w nietkniętym stanie wymagało bardzo podzielnej uwagi. Udało mi się to aż do początku trzeciego wyścigu, gdzie dostałem niegroźnego kuksańca w tył na szykanie Audi S.

logoIMGP9424.JPG


Pierwszy wyścig to straconych kilka pozycji po zamieszaniu na drugim zakręcie po starcie ale dalej kilka wyprzedzań i finisz na 18tej pozycji. Najszybszy czas okrążenia niecałe 2s straty do najszybszych, co dawało dobre szanse na kolejne wyprzedzania w kolejnym wyścigu.
Drugi wyścig to walka do ostatniego tchu o 12 pozycję. Ostatecznie udało się ukończyć na 15 pozycji. Najlepsze kółko to 1.8s straty do najlepszych.
W trzecim wyścigu wspiąłem się do pierwszej dziesiątki, żeby po swoich błędach ale też po ciekawej walce na ostatnim kółku ukończyć zawody na 12 miejscu. Było bardzo ślisko ale też trudy dnia mocno dawały się we znaki. Najszybsze kółko było wolniejsze o 1.6s od najszybszego.

logoIMGP9538.JPG


Ostatecznie dało mi to 14tą pozycję w klasyfikacji pierwszej rundy na 50 sklasyfikowanych zawodników. Cieszy mnie zarówno bliskie ściganie się jak i systematyczna poprawa tempa.
Koledzy zespołowi startowali ze zmiennym szczęściem. Rudy, dwukrotny mistrz serii, ukończył w generalce na 1szym miejscu ex aequo, natomiast Chris ze względu na problemy z mocą był w trzeciej dziesiątce.

Więcej info i zdjęć wraz z onboardami na moim profilu: https://www.facebook.com/artur.turcu

IMGP9573_m.jpg
Podziękowania dla sponsora Kmparts!


Kalendarz wyścigowy MaX5 cup 2016:
Wtorek, 17 maja - Zolder (B) - DNRT
Weekend, 3 - 5 czerwca - Zandvoort - Race Day z Max Verstappen
Niedziela, 12 czerwca - Zandvoort - DNRT
Piątek, 5 sierpnia - Zandvoort - DNRT
Środa, 7 września - Assen - DNRT
Sobota, 15 października - Zandvoort - DNRT Finale Races
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 mar 2016, 5:17

Gratuluję i życzę powodzenia w kolejnych wyścigach :winner: .
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

31 mar 2016, 17:43

Gratulacje i powodzenia :)
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

31 mar 2016, 18:17

9 minuta szczeke z ziemi zbieram :) graty
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

31 mar 2016, 21:29

Rewelacja, jest walka na całego :kciuk:
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

31 mar 2016, 21:49

I taka jeszcze fotka z innej perspektywy. Przekroczyliśmy teoretyczny limit 47 zawodników w wyścigu. Dopuszczono warunkowo wszystkie MX'y do wspólnego wyścigu pod warunkiem, że nie będzie szalonych manewrów i dużych kolizji. No i chyba się udało.

12901520_1322310767784603_2757638341035068217_o.jpg
Jeśli jechać w korku, to tylko w szybkim.


Dajcie mi znać, czy taka forma onboardów z krótkim komentarzem do każdego z nich jest dla Was ciekawa.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 mar 2016, 22:59

Widzę, że Zandvoort to taki Wasz Ułężm, tylko że prawdziwy i poważny :mrgreen:

rafal87 pisze:9 minuta szczeke z ziemi zbieram :) graty
+1
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 mar 2016, 23:09

Oglądałem z zapartym tchem i analizowalem sobie po swojemu :P
Życzę powodzenia i coraz lepszych wyników!
White NA BP'95
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

31 mar 2016, 23:32

onboardy są świetne, gdyby jeszcze lusterko nie zasłaniało większości widoku do przodu :)

gratulacje udanego debiutu w nowym zespole! :kciuk: życzę, żeby apetyt na więcej nigdy Ci się nie skończył :)
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

01 kwie 2016, 7:12

Gratulacje i powodzenia życzę! Pięknie wygląda taka ilość mx-ów na torze jednocześnie (ostatnia fota)...
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2016, 19:39

:winner:

Dobrze widzę, że mieszkasz w Berlinie? Dojeżdżasz na każdy wyścig? Jak z tymi w tygodniu? Można przyjechać pokibicować? :D

Mam multum pytań, ale to się już na PW zgadamy :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

02 cze 2016, 17:54

No jasne, że można. Serdecznie zapraszam jak tylko macie taką możliwość.

W najbliższy weekend wracamy ścigać się na tor Zandvoort, tym razem jednak w wyjątkowej oprawie. Jak przystało na Max5 cup zawody uświetni prezentacja bolidu F1 Redbull Racing w wykonaniu nikogo innego jak, a jakże, Max'a Verstappena. Spodziewamy się 100 000 widzów w trakcie weekendu, a 56 zgłoszonych do pucharu mx5 zawodników z pewnością wypełni wyścigową akcją każdy centymetr toru i zapewne niejedną pułapkę żwirową.

Program przedstawia się następująco:
Piątek 3.06: 13:50 pierwszy wolny trening
Sobota 4.06: 9:30 kwalifikacje
Sobota 4.06: 14:35 pierwszy wyścig
Niedziela 5.06: 10:55 drugi wyścig

Rywalizację możecie śledzić na bieżąco poprzez live timing:
https://livetiming.raceresults.nu/zandvoort

Jeszcze parę zdjęć z ostatnich wyścigów na torze Zolder w Belgii.
Wyścigowość kipiała w całej rozciągłości stawki z każdym pokonywanym przez zawodników metrem. Tor Zolder okazał się być trudny do opanowania ze swoimi zdradzieckimi szykanami i tarkami wielkości progów zwalniających, o które nie raz zahaczyliście podwoziem na Waszym osiedlu. 17 miejsce z 43 startujących w klasyfikacji dwóch dzisiejszych wyścigów uznaję za umiarkowany sukces.
Załączniki
TNA_7872.jpeg
TNA_6491.jpeg
TNA_6807.jpeg
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

04 cze 2016, 3:05

Kurcze i dopiero teraz znalazlem ten wątek..... A mam tak blisko..... Trzymam kciuki za "27-ke" Artur pokaż im.
Może sie uda pokazać na trybunach.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

04 cze 2016, 9:09

Ja to samo, powodzenia.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

29 cze 2016, 23:17

Krótkie podsumowanie ostatnich czerwcowych dwóch weekendów wyścigowych. :)

13403845_10153480488236761_3889310974775793262_o.jpg
Foto Marta Wiśniewska

4, 5 czerwiec 2016, Zandvoort

Wyścigi serii MaX5 uświetniły tym razem wyjątkowo występy Max’a Verstappen’a za kierownicą bolidu Red Bull F1. Maszyna prawdopodobnie była z 2013 czyli sprzed wprowadzenia jednostek V6 Turbo. Miałem więc pierwszy raz okazję posłuchać ryku silnika F1 i to w tym lepszym, niebotycznie kręconym V8.
Obok naszej serii oraz pokazów F1 na torze występowały bolidy F4, historyki GT, parada supersamochodów oraz przejażdżki formułkami doubleseater. Myślę, że kibice nie mieli wątpliwości, które ściganie było najbardziej emocjonujące.

13392234_1760744634160915_5746824663662206216_o.jpg
Foto Mechanical Ali

IMG_5841.JPG
Foto Thomas Bakker

Po relatywnie słabych, zatłoczonych kwalifikacjach startowałem z 18 pozycji do pierwszego wyścigu w rekordowej stawce 54 samochodów. Na polach startowych hostessy przed naszymi leciwymi Mx’ami, 50 tys. kibiców na trybunach i okolicznych wydmach. No nie powiem, serce zabiło mi szybciej. Po udanym starcie Manfred, znajomy, z którym ścierałem się w poprzednich wyścigach, nie przebierał w środkach chcąc znaleźć się jak najszybciej przede mną. Dohamowaniu do szykany Audi S mocno opóźniłem starając się bronić pozycji od wewnętrznej strony i nie zostawiając żadnego marginesu bezpieczeństwa. Niestety pedał hamulca dość miękko zapadł się w podłogę i nie miałem do dyspozycji siły potrzebnej do wyhamowania przed apeksem. Zatrzymałem się w drzwiach ładnie pomalowanej miaty Timo. Wygięty dolny wahacz, wyciek płynu z chłodnicy, gorzki koniec wyścigu na pierwszym okrążeniu.

IMG_6874.JPG
Foto Thomas Bakker

TNA_0495.JPG
Foto Thomas Bakker

Do późnego wieczora pracowaliśmy by naprawić zawieszenie i całą resztę wymagającą wymiany. Udało się. Kolejnego dnia start z ostatniej pozycji w stawce. Ciężka praca poprzedniego dnia opłaciła się, bo miałem dzięki niej wyścig z największą ilością wyprzedzań. Zatrzymałem się na mecie 30 pozycji wyżej na 24-tym miejscu. Na torze wyprzedziłem 24 zawodników, pozostali mieli defekt lub dostali karę. Koniec końców bardzo satysfakcjonująca końcówka weekendu.

TNA_2964.JPG
Foto Thomas Bakker

TNA_1854.JPG
Foto Thomas Bakker


12 czerwiec 2016, Zandvoort

TNA_3009.JPG
Foto Thomas Bakker

Już w kolejnej końcówce tygodnia kolejny start. Tym razem w tradycyjnej formule: kwalifikacje i trzy wyścigi. Do rywalizacji stawiło się „jedynie” 47 mx’ów.
Na początek pozytywne dla mnie zaskoczenie, pierwsza dziesiątka w kwalifikacjach ze stratą sekundy do PP. Tuż za mną znalazł się zespołowy kolega Rudy. Dość niecodzienne warunki na torze (temperatura, przyczepność) sprawiła, że dużo lepiej spisywały się tzw. „deszczówki” czyli świeże Toyo R1R z dużą ilością bieżnika. Takie opony kleją się tak dobrze asfaltu, że nasze Mx’y mają problem z odpychaniem się na prostej i zwykle jest to strata. Nie tym razem jednak.

IMG_7497.JPG
Foto Thomas Bakker

Wyścig 1.
Bezustanna walka z przeciwnikami powoduje duże straty czasu. Każda zmiana linii na obronną, każde nieoptymalne wyjście z zakrętu to strata, której nie da się skompensować mocą. Doświadczony Rudy kończy ten wyścig na pierwszej pozycji sprawnie i szybko rozprawiając się z przeciwnikami. Po 20 minutach ścigania dojeżdżam 12 sekund za nim na 12tej pozycji. Jest ciasno!



Wyścig 2.
Podobna sytuacja jak w pierwszym wyścigu. Dużo walki, brakuje jeszcze trochę czystej prędkości, żeby odjechać przeciwnikowi zajętemu walką z innym zawodnikiem. W pierwszej dziesiątce jest już na tyle ciasno, że decydujące potrafią być pojedyncze momenty, kiedy tracisz lub zyskujesz te 0.2s. Dobre wyjście na prostą start meta lub zepsute wejście natychmiast skutkuje zyskiem/stratą pozycji lub dwóch. Finisz na 13-tej pozycji.

TNA_3693.JPG
Foto Thomas Bakker

TNA_1655.JPG
Foto Thomas Bakker

Wyścig 3.
Chyba najbardziej emocjonujący z trzech startów tego dnia. Dochodzi do kontaktów, pył i żwir latają wzniecane z poboczy, ręce pełne roboty, skupienie na kilku przeciwnikach na raz ze wszystkich stron, reakcje w ułamkach sekundy wymagające automatyzmu. Jest to świetna nauka rzemiosła wyścigowego, jednak trudno w takich warunkach skupiać się na poprawie czasów i analizie własnej jazdy.

TNA_3983.JPG
Foto Thomas Bakker

TNA_9704.JPG
Foto Thomas Bakker



Po raz pierwszy w tym sezonie udaje się dojechać w wyścigu w pierwszej dziesiątce. Po nałożeniu kary na zawodnika przede mną finisz na 9-tej pozycji! Po raz pierwszy w tym sezonie również wszystkie trzy samochody teamu IL Motorsport kończą wyścig w top 10.

TNA_9900.JPG
Foto Thomas Bakker

Na koniec mała ciekawostka: oryginalny wskaźnik temperatury wody potrafi się wychylić w prawą stronę. Podczas jazdy na track day'ach nigdy nie zdarzyło mi się podgrzać mojej zielonej do takiego stanu, nawet w letnie upały. Natomiast jadąc dużą część czasu na zderzaku przeciwników dopływ powietrza jest na tyle słaby, że można łatwo przegrzać silnik. Dlatego na filmikach zobaczycie, że często wychylam się, żeby złapać trochę świeżego powietrza.

Do ścigania wracamy po krótkiej przerwie w sierpniu.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 cze 2016, 8:44

Gratuluję, kibicuję, powodzenia. :winner: :winner: :winner:
artek
Posty: 86
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:13
Lokalizacja: Berlin

31 gru 2016, 16:49

Krótkie podsumowanie sezonu 2016 MaX5 Cup w liczbach oraz dla wytrwałych 36 minutowy skrót z ostatniej, mokrej rundy. Mimo wszystko zachęcam, bo zyskanych w 3 wyścigach pozycji było aż 41 a samych wyprzedzań i przetasowań jeszcze wiecej.

A oto te liczby:

- 1szy przejechany w całości sezon wyścigowy. Niewątpliwie wcześniejsze starty w Maluszkach pozwoliły nabrać ogłady wyścigowej, jednak wyścigowy tłok w pucharze MaX5 jest jedyny w swoim rodzaju i potrzeba czasu, żeby jazdę na limicie w takich warunkach opanować;

- 17cie ukończonych wyścigów z 18tu startów;

- puchar odbywał się na trzech wyścigowych torach: Zandvoort, Zolder, Assen;

- 187 przejechanych wyścigowych okrążeń;

- 178km/h maksymalna prędkość w tunelu aero na końcu prostej startowej na torze Zandvoort;

- 1 obowiązkowy pitstop (w jedynym 50cio minutowym wyścigu);

- 4 razy finish w top10;

- najlepszy finish na 7mej pozycji;

- 12ta pozycja w klasyfikacji generalnej z 86ciu sklasyfikowanych kierowców;

- niezliczona liczba wyprzedzań.



Ostatecznie finisz na 12tej pozycji w klasyfikacji generalnej sezonu 2016 i 3cie w klasyfikacji rookie. Biorąc pod uwagę doświadczenie przeciwników uplasowanych dookoła w punktacji uznaję liczby 12 i 3 za satysfakcjonujące i godne polubienia.

Do zobaczenia/usłyszenia w następnym roku. :)
Załączniki
14633460_1683335515314142_5735250969270479980_o.jpg
TNA_7919.JPG
TNA_7711.JPG
3_TNA_2906_mini.jpg
4_TNA_2156_mini.jpg
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

31 gru 2016, 17:25

Gratulacje! Życzę sukcesów w kolejnym sezonie ;)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

31 gru 2016, 19:19

super sprawa
1szej trojki w generalce w 2017

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 sty 2017, 9:12

No, coś pięknego! Trzymam mocno kciuki za kolejny sezon :)
ODPOWIEDZ