nc 1.8 a 2.0

jakie są różnice

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
MKubaM
Posty: 330
Rejestracja: 07 cze 2013, 22:28
Model: NC
Wersja: Niseko 2.0
Lokalizacja: POS

17 lut 2016, 17:39

Co do wpływu skrzyni 6MT na spalanie w mieście, to powinno być raczej odwrotnie. Wg danych fabrycznych 2.0 NC 6MT po mieście powinno palić więcej o 0.6 l/100 km od 2.0 5MT ( 10.6 a11.2 l/100 km). Dla NCFL dane te wynoszą odpowiednio 10,1 a 10,5 l/100 km. To raczej kwestia NC/NCFL i może mnie wyeksplatowanego auta. Ale kurcze, kto w sportowym aucie patrzy na spalanie ! ;)
Pozdrawiam, Kuba

NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

17 lut 2016, 22:03

Specjalnie nie patrzę, tylko takie spostrzeżenie, bo mnie dziwi nieco :-) Patrzą ci, co montują gaz w MX-piątkach...
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

25 mar 2016, 5:42

Podobnie jak kilka innych osób przeglądam forumową giełdę w poszukiwaniu ncfl 2.0 sport i mam kilka pytań na które na pewno są w poszczególnych wątkach odpowiedzi, jednak od przyswajania tej wiedzy w tak krótkim czasie mam już mętlik.
1. Co ma wersja Sport w porównaniu do zwykłej 2.0?
- amortyzatory b6
- skrzynię 6b
- zawsze LSD
- ksenony
- felgi 17"
Czy coś jeszcze a może coś pomyliłem?
2. Ponieważ trakcja jest dla mnie ważna interesuje mnie ile kosztują amortyzatory b6, sprężyny eibach, zestaw b12 pro kit?
Nowe czy używanymi też można się nacieszyć?
Ponieważ auto oprócz przyjemności ma służyć do nauki jazdy (myślę o rookie podczas MMC) niezbędna wydaje mi się tylna szpera i staby od RXa.
3. Czy swap 1.8 na 2.0 jest kosztowny, bezkonfliktowy? Trzeba zmieniać skrzynię, dyfer?
4. Jeżeli zostawiłbym 1.8 czy można założyć Torsen czy musi to być LSD od nc, czy pasują inne, oczywiście chodzi mi o prostą i bezkonfliktową modyfikację. Czytałem, że tylne dyfry występują w różnych przełożeniach, niestety nie wiem które jest korzystniejsze, do jakiego użytkowania i z jaką skrzynią.
5. Czemu w MMC koledzy używają mniejszych felg np 16" zamiast 18"? Chodzi o różnice w wadze, koszcie opon?
Szukam ncfl ponieważ czytałem, że ma bardziej liberalne ESP (pozwala na małe boki) a może nie?
Generalnie to boję się rdzy.
Jeżeli ktoś ma nc albo nb w dobrym stanie, bezwypadkową, bez rdzy dobrze zrobioną i zabezpieczoną, w odpowiadającej moim marzeniom konfiguracji to chętnie rozważę oferty.
Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość w zgłębianiu tematu.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5470
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 mar 2016, 8:30

ad1. Nic wiecej nie przychodzi mi do glowy ;)

ad2. jak kompletujesz zawias od zera to wybierz gotowy gwint nowy lub uzywany. Nie szedlbym w dobieranie sprezyn do amorow bo trafienie tak aby graly ze soba to loteria. Sredni gwint zawsze bedzie lepszy niz dobierane combo amorkow plus sprezyny.
Szpera to zawsze podstawa ;) staby to bardzo tani i skuteczny mod.

ad3. Kosztowny to slowo umowne. Musisz wymienic komputer (lub przeprogramować), dolozyc do wiazki kabel do zmiennej fazy. Skrzynia i dyfer oczywiscie pasuja, sprzeglo i kolo zamachowe nie.

ad4. Mozna wlozyc ale tylko od NC. Przelozenia byly chyba dwa 3,9 i 4,1. Napisz jaka skrzynie chcesz zastosowac.

ad5.16stki sa tansze w zakupie, opony rowniez i mniej ich szkoda ;) Zadne ESP nei pozwala na boki. Na torze ESP się zawsze wyłącza bo bardzo przeszkadza.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

25 mar 2016, 9:02

Ad1. Z różnic niemechanicznych - wersja Sport miała zawsze skórę i system Bose, ale to dość umowna kwestia, bo wiele zależy od rynku z którego nabywamy auto. Ja piszę o rynku niemieckim.

Ad2. j.w.

Ad3. Jeśli mówimy o swapie 1.8 -> 2.0 z pozostawieniem dotychczasowej skrzyni biegów (5b.), nie trzeba wymieniać sprzęgła i zamachu.

Ad4. W 1.8 w zależności od rocznika były takie przełożenia jak napisał Five. Dyfer z LSD z wersji 6b. miał na rynku europejskim przełożenie 3,73. Robiąc swap 1.8 -> 2.0 najlepiej chyba poszukać kompletnego zestawu napędowego (silnik, skrzynia, wał, dyfer), bo np. dobrać dyfer z LSD do skrzyni 5b. tak, by zachować identyczne przełożenie główne może być ciężko (jest ich na rynku niewiele).

Ad5. j.w.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 mar 2016, 12:26

NC sport ma też aluminiowe nakładki na pedały i rozpórkę kielichów pod maską.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

25 mar 2016, 23:31

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Podsumowując, swap na 2.0 w postaci kompletnego układu napędowego wydaje mi się kosztowny.
Jeżeli zdecydowałbym się na 1.8 ponieważ są tańsze, to potrzebowałbym dołożyć:
dyfer z LSD od nc, (1. rozumiem, że pasuje bez przeróbek)
gwint (czytałem na forum dobre opinie o B12 pro kit, 2. czy jednak gwint będzie lepszy, tańszy, dostępniejszy?)
staby z rxa
rozpórkę kielichów (3. czy te od 2.0 pasują do 1.8?)
4. czy 1.8 ma w serii pozostałe rozpórki, czy coś trzeba jeszcze dołożyć?
5. Ile orientacyjnie może to kosztować, czy po doposażeniu 1.8 w LSD, gwint i rozpórki nie zbliżę się do cen 2.0 sport?
6. Co polecacie jeszcze jako obowiązkowy i opłacalny mod w nc?
7. W swoich autach montujecie dystanse żeby wysunąć koła na zewnątrz auta. Nie ma na rynku felg z takim ET, żeby nie trzeba było stosować dystansów? Czy pełnią one jakąś dodatkową funkcję?
8. Czy któraś wersja NCFL lub NC z silnikiem 1.8 wyszła fabrycznie z LSD? Widziałem, że anniversary mają dołożoną rozpórkę kielichów.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 20:50 przez nikolakis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

28 mar 2016, 16:27

Na motogratka.pl znalazłem takiego mx5.
http://moto.gratka.pl/tresc/19998521.html
Obrazek
NCFL 1.8 2010 r. cena 34 500 zł, 116000 km wg sprzedającego, "po zapaleniu auta delikatne stuki w silniku".
Czy w 1.8 te stuki to jakaś typowa usterka, czy raczej trzeba rozglądać się za nowym silnikiem?
W ogłoszeniu sprzedający podał, że auto bogato wyposażone, chociaż ma materiałową tapicerkę :?:
ubek
Donator
Donator
Posty: 1348
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

28 mar 2016, 17:05

Mozna powiedziec ze typowa, panewki. Choc auta nie widzialem, nie slyszalem wiec nie wyrokuje.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

28 mar 2016, 20:48

OK, zakładając, że obróciły się panewki to do wymiany będą same panewki czy raczej wraz z wałem?
Czy opłaca się to naprawiać czy taniej szukać innego silnika?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 mar 2016, 19:04

nikolakis pisze:Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Podsumowując, swap na 2.0 w postaci kompletnego układu napędowego wydaje mi się kosztowny.
Jeżeli zdecydowałbym się na 1.8 ponieważ są tańsze, to potrzebowałbym dołożyć:
dyfer z LSD od nc, (1. rozumiem, że pasuje bez przeróbek)
gwint (czytałem na forum dobre opinie o B12 pro kit, 2. czy jednak gwint będzie lepszy, tańszy, dostępniejszy?)
staby z rxa
rozpórkę kielichów (3. czy te od 2.0 pasują do 1.8?)
4. czy 1.8 ma w serii pozostałe rozpórki, czy coś trzeba jeszcze dołożyć?
5. Ile orientacyjnie może to kosztować, czy po doposażeniu 1.8 w LSD, gwint i rozpórki nie zbliżę się do cen 2.0 sport?
6. Co polecacie jeszcze jako obowiązkowy i opłacalny mod w nc?
7. W swoich autach montujecie dystanse żeby wysunąć koła na zewnątrz auta. Nie ma na rynku felg z takim ET, żeby nie trzeba było stosować dystansów? Czy pełnią one jakąś dodatkową funkcję?
8. Czy któraś wersja NCFL lub NC z silnikiem 1.8 wyszła fabrycznie z LSD? Widziałem, że anniversary mają dołożoną rozpórkę kielichów.

Były święta i mało kto tu zaglądał, więc może teraz ktoś odpowie na moje pytania, proszę :poklony: .
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 mar 2016, 19:28

nikolakis pisze:Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Podsumowując, swap na 2.0 w postaci kompletnego układu napędowego wydaje mi się kosztowny.
Jeżeli zdecydowałbym się na 1.8 ponieważ są tańsze, to potrzebowałbym dołożyć:
dyfer z LSD od nc, (1. rozumiem, że pasuje bez przeróbek)
gwint (czytałem na forum dobre opinie o B12 pro kit, 2. czy jednak gwint będzie lepszy, tańszy, dostępniejszy?)
staby z rxa
rozpórkę kielichów (3. czy te od 2.0 pasują do 1.8?)
4. czy 1.8 ma w serii pozostałe rozpórki, czy coś trzeba jeszcze dołożyć?
5. Ile orientacyjnie może to kosztować, czy po doposażeniu 1.8 w LSD, gwint i rozpórki nie zbliżę się do cen 2.0 sport?
6. Co polecacie jeszcze jako obowiązkowy i opłacalny mod w nc?
7. W swoich autach montujecie dystanse żeby wysunąć koła na zewnątrz auta. Nie ma na rynku felg z takim ET, żeby nie trzeba było stosować dystansów? Czy pełnią one jakąś dodatkową funkcję?
8. Czy któraś wersja NCFL lub NC z silnikiem 1.8 wyszła fabrycznie z LSD? Widziałem, że anniversary mają dołożoną rozpórkę kielichów.

B12 to jest bilstein b8 + eibach pro kit.
Gwint zależnie od potrzeb może kosztowac od 1.5k do 8k, ilu ludzi tyle wersji, jak masz kasę na dobry gwint, to może być to lepsza opcja niż b12. Odnośnie b12, to tutaj też warto pomyśleć o Koni Yellow jako alternatywie dla amortyzatorów + jakaś sprężyna.

Odnośnie LSD nie mam pojęcia.
Staby z rx8 to jest koszt około 300 zł razem z wymianą.

Obowiązkowe mody to IMO:
obniżenie + stabilizatory z rx8.

Nie wiem czy 1.8 ma w serii rozpórki, ale na allegro to jest koszt około 350 zł.
Moim zdaniem kluczowa kwestia jest w punkcie 5. Nie wiem za ile chcesz dostać 1.8 NC/NCFL, ale żeby zrobić z tego 2.0 LSD to potrzebujesz:
silnika - koszt około 3.5k
Zawieszenie - 3k
LSD - nie mam pojęcia
rozpórki - 350 zł
i robocizna, conajmniej z 2k, chyba, że będziesz to robił sam.
Już chyba lepiej iśc w silnik 2.5 przy tym nakładzie wydatków i pracy...
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 mar 2016, 20:55

unaimed1337 dziękuję bardzo za odpowiedź :poklony: .
Myślę raczej o zakupie 1.8 (bo jest ich trochę na otoMoto i są znacznie tańsze od 2.0) i doposażeniu jej do standardu 2.0 sport (bez zmiany silnika) czyli dokupieniu LSD, rozpórek, stabów i gwintu.

Czy któraś wersja 1.8 nc/ncfl była fabrycznie wyposażona w LSD?
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

31 mar 2016, 8:21

Ja mam u siebie 2.0 SWAPA z 1.8. ;) Jakieś pytanie to śmiało.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

31 mar 2016, 21:42

skuri dzięki.
Po namyśle poczekam aż pojawi się coś w 2.0 ncfl.
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 kwie 2016, 17:57

Podepnę się jeszcze pod temat.

Jak wygląda kwestia żywotności silników w NC - jaki przebieg ma jeszcze sens przy zakupie a przy jakim należy omijać?

Obecnie jeżdżę NB'99 z zagazowanym 1.6, która ma 107 tys przebiegu (nabiłem jej 40 tyś przez jakieś 2,5 sezonu (od sierpnia 2013)).

Zastanawiam się czy przesiadka na NC, która jest 8-9 lat młodsza, ale z przebiegiem rzędu 170 tysięcy to dobry kierunek zmian czy szukać czegoś znacznie mniej wyjeżdżonego?

Myślałem o czymś takim - choć po lekturze posta o sprzedającym mam obiekcję czy auto jest tak cudne jak napisał:
http://otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-maz ... d0bb468f0d

Szczególnie, że silnik błyszczy :D

Co o tym myślicie?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

28 kwie 2016, 18:01

Co to za srebrno czerwone skrzynki (?) pod maską :omgomg: ?
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 kwie 2016, 18:05

Też mnie to zastanawiało....
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

28 kwie 2016, 19:26

danielski pisze:Co to za srebrno czerwone skrzynki (?) pod maską :omgomg: ?


Alarm? :ryjezesmiechu:

Poza tym myślałem, że w NC jest Fuji, a w ogłoszeniu Darek pisze, że Torsen.
Awatar użytkownika
MKubaM
Posty: 330
Rejestracja: 07 cze 2013, 22:28
Model: NC
Wersja: Niseko 2.0
Lokalizacja: POS

30 kwie 2016, 8:28

Skrzynki wyglądają na odstraszacz kun itp. zwierzaków lubiących kable. Sprzedawca twierdzi jednak ponoć, że to interkooler i dodaje ponoć 15 KM mocy ;)
Pozdrawiam, Kuba

NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 kwie 2016, 20:08

Ponowie pytanie, bo zeszło fibnalnie na temat kun i Darka...


Jak wygląda kwestia żywotności silników w NC - jaki przebieg ma jeszcze sens przy zakupie, a przy jakim należy omijać?


Poważnie interesuje mnie czy jest sens ładować się w NC z przebiegiem powyżej 150 000 km ?
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 kwie 2016, 21:43

Jak szukałem wersji dla siebie to doradzono mi, że lepiej szukać 2.0 niż 1.8 i wersji NCFL.
W NC zdarzały się kłopoty z panewkami i znikającym bez wcześniejszych objawów olejem.
W NCFL poprawiono kilka rzeczy w silniku i mam nadzieję, że wyeliminowano wszystkie wady.
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

28 cze 2016, 19:36

[quote="nikolakis"]Podobnie jak kilka innych osób przeglądam forumową giełdę w poszukiwaniu ncfl 2.0 sport i mam kilka pytań na które na pewno są w poszczególnych wątkach odpowiedzi, jednak od przyswajania tej wiedzy w tak krótkim czasie mam już mętlik.
1. Co ma wersja Sport w porównaniu do zwykłej 2.0?
- amortyzatory b6
- skrzynię 6b
- zawsze LSD
- ksenony
- felgi 17"
Czy coś jeszcze a może coś pomyliłem?



ma jeszcze rozpórke ??
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

28 cze 2016, 20:25

MorpheusJG pisze:ma jeszcze rozpórke ??

Tak, 2.0 sport ma fabryczną rozpórkę i nakładki metalowe na pedały :)
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

28 cze 2016, 22:19

-nagłośnienie Bose
-''komputer pokładowy''
-skóra
-PRHT
-klimatronic
-tempomat
...?
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Pubis
Donator
Donator
Posty: 58
Rejestracja: 24 maja 2016, 22:20
Model: Inny

12 lip 2016, 13:44

Temat różnic pomiędzy 1.8 i 2.0 ale też i "ekstrasów" w wersji sport też mnie interesował i choć pewnie broszura nie jest uniwersalna dla każdego rynku, jednak zgadza się prawie w 100% z tym co zostało wyżej napisane (na stronie 14 są dostępne wersje m.in. wersja sport). A że broszury/katalogi to fajna rzecz - załączam ;)
Załączniki

[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

ODPOWIEDZ