Konfigurator ND

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Arturro
Posty: 534
Rejestracja: 02 lip 2007, 16:52
Model: ND
Wersja: Club Sport +
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2015, 8:32

Trochę szperania było, ale udało się wyszukać i złamać system.

Co prawda jeszcze nie oficjalne, ale wyposarzenie i ceny pewnie nie ulegną zmianie :

http://www.mazda.pl/konfigurator/?locale=pl-pl&vehicle=MX5&bodyStyle=3500&baseUrl=../car-config-html5/#baseVehicleId=NB0DEADMSD&colour=41W&wheel=WHE_270TRB&trim=510STA&navigationType=grade

Miłego konfigurowania :winner:
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

26 lip 2015, 10:02

Zdziwiła mnie informacja ze musiałeś szukać, więc sam spojrzałem i faktycznie mazda ukryła strony o mx-5. Jeszcze kilka dni temu konfigurator i strony informacyjne były dostępne z głównej strony tak samo jak dla każdego innego modelu.
#miatarri
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2015, 11:31

Bez dopłaty tylko kolor biały? :lol:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1176
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

26 lip 2015, 15:52

Niepomalowana tańsza, co się dziwić ;)
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

08 sie 2015, 9:25

Wstępnie zarezerwowana ND 2.0 SkyFREEDOM w kolorze Crystal White, za ok. 2 tygodnie powinna stać w Poznaniu.
Jak wszystko dobrze się ułoży z leasingiem, to zostawiam NC i biorę ND...oczywiście jeśli mi się w ogóle spodoba :)
Martwi mnie zmiana dachu z PRHT na miękki...muszę rozważyć wszystkie za i przeciw.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

08 sie 2015, 10:10

szymon1984 pisze:Wstępnie zarezerwowana ND 2.0 SkyFREEDOM w kolorze Crystal White, za ok. 2 tygodnie powinna stać w Poznaniu.
Jak wszystko dobrze się ułoży z leasingiem, to zostawiam NC i biorę ND...oczywiście jeśli mi się w ogóle spodoba :)
Martwi mnie zmiana dachu z PRHT na miękki...muszę rozważyć wszystkie za i przeciw.

:winner: Czyli w weekend 22/23.08 można wybrać się do Voyager Club, aby obejrzeć tą piękność? :)
Awatar użytkownika
Smock
Donator
Donator
Posty: 776
Rejestracja: 28 kwie 2012, 20:34
Model: NC FL
Lokalizacja: Poznań

08 sie 2015, 10:21

szymek pisze: :winner: Czyli w weekend 22/23.08 można wybrać się do Voyager Club, aby obejrzeć tą piękność? :)


Chyba jeszcze nie :cry:
MarcinZ
Posty: 364
Rejestracja: 26 lis 2010, 7:49
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2015, 17:41

zmiana dachu z prth na miękki to najlepsze co mogło się wydarzyć - to roadster w końcu :winner:
Aktualnie Pajero 2, poprzednio MX-5 NA 90' Euro i MX-5 NA 93' Kanada
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

08 sie 2015, 20:15

Szymek - jak będzie, to dam znać, póki co stoi jeszcze w porcie. Równie dobrze może być 17-18 sierpnia, ale jak MMPOL wstrzyma celowo dostawy, to poczekam nieco dłużej.

MarcinZ - ja akurat nie jestem purystą, to moje auto na co dzień, również zimą. Dlatego dla mnie to minus.
Martwi mnie kilka drobiazgów, m.in. brak schowka przed pasażerem, brak regulacji wysokości fotela (działa tylko tak, że jak przysuwasz fotel bliżej kierownicy, to fotel wędruje do góry i odwrotnie) i po raz kolejny (w XXI wieku...) brak wzdłużej regulacji kierownicy.
Za to coś czego mi najbardziej obecnie brakuje, czyli bezkluczykowy dostęp, porządny bluetooth i USB, zdecydowanie doceniam i ciesze się, że będzie w wyposażeniu.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

08 sie 2015, 20:28

szymon1984 pisze:MarcinZ - ja akurat nie jestem purystą, to moje auto na co dzień, również zimą. Dlatego dla mnie to minus.
Martwi mnie kilka drobiazgów, m.in. brak schowka przed pasażerem, brak regulacji wysokości fotela (działa tylko tak, że jak przysuwasz fotel bliżej kierownicy, to fotel wędruje do góry i odwrotnie) i po raz kolejny (w XXI wieku...) brak wzdłużej regulacji kierownicy.
Za to coś czego mi najbardziej obecnie brakuje, czyli bezkluczykowy dostęp, porządny bluetooth i USB, zdecydowanie doceniam i ciesze się, że będzie w wyposażeniu.


A ja podziwiam Mazdę za regulację pozycji w MX-5. W Swifcie, którego miałem wcześniej nie potrafiłem się ułożyć wygodnie, a miał regulację wysokości kierownicy, fotela, oparcie i odległość. W NB (więc nawet bez regulacji wysokości) jestem w stanie znaleźć punkt, w którym mi wsjo pasuje pomimo ponad 180cm.

I nie przesadzajmy- zimą mx5 służy do wciskania banana na gębę przy każdym zakręcie :kciuk:
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

08 sie 2015, 20:37

szymon1984 pisze:MarcinZ - ja akurat nie jestem purystą, to moje auto na co dzień, również zimą.


A jaka jest przewaga prht nad softem w zimie?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Pilar
Posty: 53
Rejestracja: 23 sie 2014, 15:27
Model: Inny
Wersja: S2K AP1
Lokalizacja: Katowice

09 sie 2015, 14:36

Hookie pisze:
szymon1984 pisze:MarcinZ - ja akurat nie jestem purystą, to moje auto na co dzień, również zimą.


A jaka jest przewaga prht nad softem w zimie?


Dokładnie, ja też tego nie rozumiem. Jedyną ważną rzeczą jest zaimpregnowanie dachu...i tyle
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

09 sie 2015, 15:03

Pilar pisze:Dokładnie, ja też tego nie rozumiem. Jedyną ważną rzeczą jest zaimpregnowanie dachu...i tyle


MX5 to moje pierwsze auto z miękkim dachem i wszyscy, którzy wiedzieli o zamiarze kupna, odradzali mi ze względu na to, że to niby wiać będzie, zimą zimno a wiosną mokro.

Pojeździłem trochę w lutym i nic... w środku ciepło, sucho i przyjemnie... dodatkowo mechanika raczej ci się nie zepsuje a elektryka od dachu tym bardziej...

Patrząc na dach w ND, to podzielam zdanie kolegów. Nie widzę sensu wsadzania PRHT, chociażby ze względu na masę oraz czas składania - rozkładania. W ND, gdy chcesz złożyć dach i luzujesz blokadę, dach podchodzi na tyle wysoko, że nie trzeba się gimnastykować, żeby włożyć rękę pod spód a także szyby same zjeżdżają w dół :shock: szkoda, że nie ma czegoś takiego w NC...

Jedyną wadą - wg. mnie - miękkiego dachu jest to, że ktoś może ci go pociąć. :(
No i jak parkujesz pod chmurką... to chyba tak trochę... ... żal :?
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

09 sie 2015, 22:04

PRHT to nie dla mnie priorytet, ale moim zdaniem jest po prostu bardziej odporny na uszkodzenia, zapewnia większą sztywność i większe bezpieczeństwo, poza tym podoba mi się w moim egzemplarzu jego połysk w kolorze piano black, świetnie kontrastujący z białym perłowym lakierem na reszcie nadwozia. Mięki dach wygląda wg mnie z kolei bardziej stylowo i proporcjonalnie i dużo szybciej się składa/rozkłada.
Argument o kilkunastu kg w tą, czy w drugą stronę, jest akurat dla mnie nieistotny.
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

09 sie 2015, 22:06

rachey pisze:I nie przesadzajmy- zimą mx5 służy do wciskania banana na gębę przy każdym zakręcie :kciuk:

A mi raczej do dojazdów do pracy ;)
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

09 sie 2015, 22:09

szymon1984 pisze:
rachey pisze:I nie przesadzajmy- zimą mx5 służy do wciskania banana na gębę przy każdym zakręcie :kciuk:

A mi raczej do dojazdów do pracy ;)

Mi też. Mniejszym lub większym bokiem :lol:
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Arturro
Posty: 534
Rejestracja: 02 lip 2007, 16:52
Model: ND
Wersja: Club Sport +
Lokalizacja: Warszawa

15 sie 2015, 11:33

Kurcze martwi mnie ubogość dodatkow jakie mozna skonfigurowac ( vs np mazda.de ). Załamuje brak LSD ( dyfra ).. ktos wie cos na ten temat ? MX5 BEZ BLOKADY NIE MA SENSU...
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

15 sie 2015, 11:47

LSD jest standardem w każdym 2.0 w PL.

http://www.mazda.pl/assets/poland/cars/ ... anguage=en
Arturro
Posty: 534
Rejestracja: 02 lip 2007, 16:52
Model: ND
Wersja: Club Sport +
Lokalizacja: Warszawa

15 sie 2015, 16:18

THX Berger !!

No to chyba zamienie Golfa R na ND ;)
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

16 sie 2015, 19:15

Ja czekam twardo na twardziocha. Ale jestem ciekam wrazeń z codziennego użytkowania ND z miękkim dachem (autostrada, dłuższe przejazdy), napiszcie coś, jak już będziecie po pierwszych zachwytach.
Arturro
Posty: 534
Rejestracja: 02 lip 2007, 16:52
Model: ND
Wersja: Club Sport +
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2015, 18:18

Mialem juz sporo cabrio : 5 x mx5, 3 x golf, m3 e46, z4 , sL 560 w107, boxter, garbus - poza z4 wszystkie softtop. Moim zdaniem hardtop ma wiecej wad niż zalet.. prawdziwy roadster musi byc softtop ! Mx5 ND będzie softop only i bardzo dobrze ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 sie 2015, 13:56

Arturro pisze:Mialem juz sporo cabrio : 5 x mx5, 3 x golf, m3 e46, z4 , sL 560 w107, boxter, garbus - poza z4 wszystkie softtop. Moim zdaniem hardtop ma wiecej wad niż zalet.. prawdziwy roadster musi byc softtop ! Mx5 ND będzie softop only i bardzo dobrze ;)
+1. Po długich rozważaniach i wielu przemyśleniach też już dawno doszedłem do tego wniosku. W większości sytuacji składam dach bo muszę - zaczyna lać, albo zostawiam auto na parkingu. Wtedy nie ma czasu na trzymanie guziczka. HT w NC-kach wygląda kosmicznie i zawsze podobał mi się z estetycznego punktu widzenia. Ale wciąż sofcik jest bardziej praktyczny w Miacie. A jak w ND da się go ściągnąć jedną ręką, bezproblemowo podczas jazdy... Ideał :kciuk:
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

18 sie 2015, 17:04

mi też się soft podoba. rzadko, bo rzadko, ale czasem, jak niestety muszę wyglądać bardziej poważnie, a mam akurat do dyspozycji tylko mxa, to twardy dach robi niezbędną robotę ;)

edit: a co z tymi fotami, na których mx jest z hardtopem, i info, że w 2016? bo z kolei rzeczywiście, w ostatnich kilku artykułach mowa jest o tym, że PRHT nie będzie, przynajmniej w 2016.
ODPOWIEDZ