Zakup NB na co zwrócić uwagę.
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Doszedłem do wniosku że chcę kupić MX5. NA jest uroczę, ale nie w moim stylu, NC mi się po prostu nie podoba, ND mi się podoba, ale nie mam tyle kasy żeby bez kredytów/leasingów ją brać. NB natomiast jest moim zdaniem ładnym autem, zatem na NB mój wybór padł.
A) Przynudnawy zarys historyczny( można pominąć):
To nie będzie mój pierwszy roadster, aktualnie mam MGF i autko uwielbiam, wydaje mi się że to jest idealny dla mnie układ napędu; silnik centralnie i napęd na tył, auta ciężko się nauczyć ale daje frajdę z jazdy i bardzo specyficznie się prowadzi, wszak MR to bardzo wąskie grono (elise, mr2, boxster a później to już auta za worki dolarów). Niestety nie jest to zbyt bezawaryjne auto (chociaż już chyba wszystkie typowe usterki w moim są naprawione) i nie jest też zbyt mocne, dlatego na drodze ewolucji postanowiłem rozejrzeć się za Porsche Boxsterem S z okolic 2000 roku (tak naprawdę to powinien to być Lots Elise ale to jest już trochę za bardzo torowe auto dla mnie). Boxster to auto wyśmienite, wiem że może się okazać kosztowne w eksploatacji (generalnie się nie pasuje, ale jak już się popsuje to klękajcie narody), ale bardzo mi się podoba (ma słabość do linii aut z silnikiem za kierowcą) do tego silnik wzdłużnie i boxer, mógłby być tylko trochę lżejszy i bez znaczka Porsche za który trzeba dołożyć +30% a który mi do szczęścia potrzebny nie jest a wręcz przeciwnie. Nie mniej jednak postanowiłem odłożyć zakup Boxstera na przyszły sezon chyba że zamiast boxstera kupie za rok nową MX5. W związku z powyższym, może to być ostatnia szansa aby sprawić sobie jedno z najbardziej kultowych aut w historii. Każdy fan motoryzacji w pewnym okresie swego życia powinien mieć mx5 (pomijając tych fanów dla których pasat w TDi po chip tuningu to jest najbardziej sportowe auto na świecie), może ten moment nadszedł i dla mnie. Chciałbym sprzedać MGFa i kupić za to MX5 (może wymienić?), mogę dołożyć trochę, albo i trochę więcej jak będzie warto. Chciałbym pojeździć z silnikiem z przodu* i zobaczyć jak się tym obsługiwać, na pewno będzie inaczej niż MGF, będzie chętniej tyłem zamiatać, szybciej zrywać przyczepność przy ruszaniu, ale pewnie też łatwiej będzie prowadzić się przez zakręt, tak czy siak kolejne fajne auto do poznania i nauki. Auto chciałbym kupić jeszcze w tym roku żeby sierpień-wrzesień nacieszyć się jazdą bez dachy, ale zimą nie ma lekko, mimo że to drugie auto to też będzie użytkowane.
*dobra dla purystów wiem że MX5 to też auto z silnikiem centralnie tyle że przed a nie za kierowcą.
B) Czego oczekuje:
Chciałbym kupić uczciwy egzemplarz, nie po dzwonie, nie spawany z dwóch, bez 50kg szpachli. Może być po stłuczce jakiejś, byle był dobrze zrobiony, zadbany, sztywny i prosto się prowadził. Nie szukam egzemplarza kolekcjonerskiego, dopieszczonego, nie chcę tyle kasy wydawać, zresztą takiego cukierka później byłoby mi się ciężko pozbyć. Najchętniej kupiłbym jakieś auto z forum, w takich miejscach można zazwyczaj liczyć na uczciwego sprzedawce.
C) Wreszcie pytania?
1) Ile kasy powinienem szykować na zdrowego poprawnego NB?
2) Jak z dostępnością i ceną hard topów?
3) Czy między NB a NBFL są jakieś inne różnice poza światłami i rzekomo sztywnością?
4) Jaki silnik, poza różnicą w mocy jest coś co by przemawiało za jednym albo drugim? Jakieś typowe usterki? Czy jest mocno odczuwalna różnica między nimi? Czy dopiero przy wysokich obrotach? Jak z momentem?
5) LSD -> jak się sprawdza czy auto je posiada? Mam na myśli mniej ekstremalny test niż jazda bokiem, VIN może?
6) Typowe miejsca korozji?
7) Na co zwrócić uwagę przy oględzinach dachu? Typowe miejsca przetarć, może uszczelki, czy są problemy z spasowaniem dachu do szyb?
8) Mx5 z allegro są warte zachodu? Mam na myśli głównie te od handlarzy, ściągnięte z Niemiec czy Szwajcarii, no normalne auta czy wraki na szybko odpicowane, a może nie ma reguły?
9) Auto przed zakupem sprawdzić w ASO czy normalny mechanik też da radę?
10) Jakieś inne rzeczy które powinienem sprawdzić?
11) Jest może jakaś dobra dusza z Wrocławia która mogłaby mi NB pokazać/przewieść ? Mogę się odwdzięczyć przejażdżką MGFem
przepraszam że tak przydługo ale mam nadzieje że wybaczycie
Doszedłem do wniosku że chcę kupić MX5. NA jest uroczę, ale nie w moim stylu, NC mi się po prostu nie podoba, ND mi się podoba, ale nie mam tyle kasy żeby bez kredytów/leasingów ją brać. NB natomiast jest moim zdaniem ładnym autem, zatem na NB mój wybór padł.
A) Przynudnawy zarys historyczny( można pominąć):
To nie będzie mój pierwszy roadster, aktualnie mam MGF i autko uwielbiam, wydaje mi się że to jest idealny dla mnie układ napędu; silnik centralnie i napęd na tył, auta ciężko się nauczyć ale daje frajdę z jazdy i bardzo specyficznie się prowadzi, wszak MR to bardzo wąskie grono (elise, mr2, boxster a później to już auta za worki dolarów). Niestety nie jest to zbyt bezawaryjne auto (chociaż już chyba wszystkie typowe usterki w moim są naprawione) i nie jest też zbyt mocne, dlatego na drodze ewolucji postanowiłem rozejrzeć się za Porsche Boxsterem S z okolic 2000 roku (tak naprawdę to powinien to być Lots Elise ale to jest już trochę za bardzo torowe auto dla mnie). Boxster to auto wyśmienite, wiem że może się okazać kosztowne w eksploatacji (generalnie się nie pasuje, ale jak już się popsuje to klękajcie narody), ale bardzo mi się podoba (ma słabość do linii aut z silnikiem za kierowcą) do tego silnik wzdłużnie i boxer, mógłby być tylko trochę lżejszy i bez znaczka Porsche za który trzeba dołożyć +30% a który mi do szczęścia potrzebny nie jest a wręcz przeciwnie. Nie mniej jednak postanowiłem odłożyć zakup Boxstera na przyszły sezon chyba że zamiast boxstera kupie za rok nową MX5. W związku z powyższym, może to być ostatnia szansa aby sprawić sobie jedno z najbardziej kultowych aut w historii. Każdy fan motoryzacji w pewnym okresie swego życia powinien mieć mx5 (pomijając tych fanów dla których pasat w TDi po chip tuningu to jest najbardziej sportowe auto na świecie), może ten moment nadszedł i dla mnie. Chciałbym sprzedać MGFa i kupić za to MX5 (może wymienić?), mogę dołożyć trochę, albo i trochę więcej jak będzie warto. Chciałbym pojeździć z silnikiem z przodu* i zobaczyć jak się tym obsługiwać, na pewno będzie inaczej niż MGF, będzie chętniej tyłem zamiatać, szybciej zrywać przyczepność przy ruszaniu, ale pewnie też łatwiej będzie prowadzić się przez zakręt, tak czy siak kolejne fajne auto do poznania i nauki. Auto chciałbym kupić jeszcze w tym roku żeby sierpień-wrzesień nacieszyć się jazdą bez dachy, ale zimą nie ma lekko, mimo że to drugie auto to też będzie użytkowane.
*dobra dla purystów wiem że MX5 to też auto z silnikiem centralnie tyle że przed a nie za kierowcą.
B) Czego oczekuje:
Chciałbym kupić uczciwy egzemplarz, nie po dzwonie, nie spawany z dwóch, bez 50kg szpachli. Może być po stłuczce jakiejś, byle był dobrze zrobiony, zadbany, sztywny i prosto się prowadził. Nie szukam egzemplarza kolekcjonerskiego, dopieszczonego, nie chcę tyle kasy wydawać, zresztą takiego cukierka później byłoby mi się ciężko pozbyć. Najchętniej kupiłbym jakieś auto z forum, w takich miejscach można zazwyczaj liczyć na uczciwego sprzedawce.
C) Wreszcie pytania?
1) Ile kasy powinienem szykować na zdrowego poprawnego NB?
2) Jak z dostępnością i ceną hard topów?
3) Czy między NB a NBFL są jakieś inne różnice poza światłami i rzekomo sztywnością?
4) Jaki silnik, poza różnicą w mocy jest coś co by przemawiało za jednym albo drugim? Jakieś typowe usterki? Czy jest mocno odczuwalna różnica między nimi? Czy dopiero przy wysokich obrotach? Jak z momentem?
5) LSD -> jak się sprawdza czy auto je posiada? Mam na myśli mniej ekstremalny test niż jazda bokiem, VIN może?
6) Typowe miejsca korozji?
7) Na co zwrócić uwagę przy oględzinach dachu? Typowe miejsca przetarć, może uszczelki, czy są problemy z spasowaniem dachu do szyb?
8) Mx5 z allegro są warte zachodu? Mam na myśli głównie te od handlarzy, ściągnięte z Niemiec czy Szwajcarii, no normalne auta czy wraki na szybko odpicowane, a może nie ma reguły?
9) Auto przed zakupem sprawdzić w ASO czy normalny mechanik też da radę?
10) Jakieś inne rzeczy które powinienem sprawdzić?
11) Jest może jakaś dobra dusza z Wrocławia która mogłaby mi NB pokazać/przewieść ? Mogę się odwdzięczyć przejażdżką MGFem
przepraszam że tak przydługo ale mam nadzieje że wybaczycie
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Ekhm viewtopic.php?f=29&t=17020
Jakby nie interesował Cię taki stary rocznik w 1.6, to zawsze i tak możemy pogadać, ja chętnie pomacam i przejadę się MG, też coś ciekawego
Jakby nie interesował Cię taki stary rocznik w 1.6, to zawsze i tak możemy pogadać, ja chętnie pomacam i przejadę się MG, też coś ciekawego
Wszystko jest tutaj:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=14951&p=285475
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11922&p=224238
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=490&p=312514#p312514
Jest taka opcja na forum
Pozdr
Rafa
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=14951&p=285475
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=11922&p=224238
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=490&p=312514#p312514
Jest taka opcja na forum
Pozdr
Rafa
- Załączniki
-
- szukaaaj.JPG (8.52 KiB) Przejrzano 2734 razy
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Hej, jeszcze tu jestem:) Trafił mi się niespodziewany wyjazd z kraju (właściwie spodziewany ale nie tak długi), wróciłem niedawno. Mojego MGFa sprzedaje w ten weekend, chciałem kupić Toyotę MR2, ale ciężko dostać normalny egzemplarz, to co sprawdzałem nie warte było swej ceny, oglądałem dziś MX5, w skrócie to jeździ to lepiej niż oczekiwałem, wygląda gorzej niż oczekiwałem.
Jak się zdecyduje, to będę musiał kupić dach. Powiedzcie proszę, gdzie warto to zrobić? Planuje cabriotop w Żaganiu, tam nowy dach z Sonnenland z szklaną szybą i montażem wychodzi 2300-2400zł,zniosę, ale może da się gdzieś taniej? We Wrocławiu spec od dachów cabrio powiedział że daszek to koszt 2000-3500zł ale nie wiem ile bierze za montaż.
Jak się zdecyduje, to będę musiał kupić dach. Powiedzcie proszę, gdzie warto to zrobić? Planuje cabriotop w Żaganiu, tam nowy dach z Sonnenland z szklaną szybą i montażem wychodzi 2300-2400zł,zniosę, ale może da się gdzieś taniej? We Wrocławiu spec od dachów cabrio powiedział że daszek to koszt 2000-3500zł ale nie wiem ile bierze za montaż.
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
polokokt pisze:Pietrygi
polokokt pisze:U Pietrygi, jakiś czas temu obiła mi się cena 1600 o oczy, ale nie wiem jak to wygląda w tym momencie i ile za montaż dodatkowo liczą.
Dzięki, nie widzę na stronie co prawda dachów, ale zadzwonię jutro, z Wrocławia jeszcze nie tak daleko, można śmignąć. Taki dach da się samemu w MX5 przełożyć czy nie warto próbować? Na ebayu widzę nowe dachy od 1400-2400zł.
Ja nie wiem czy mogę sobie z tego wątku zrobić "Stop pytań o" ale mam kolejne:)
Jak powinien wyglądać bagażnik w MX5 NB? Ten co oglądałem był dość spartański, wykładnia sobie leżała luzem na kole zapasowym, tak ma być czy brakuje tam jakiejś dykty/deski/pokrywy?
powinna byc deseczka po prawej stronie przykrywajaca aku
Na co zwrocic uwage?
jak koledzy napisali, poczytaj tematy, ale ...
kupujesz na sezon i jak sie spodoba to zmienisz na NC/ND (nie podoba sie, ale nowsze bezp itd) czy do konca swiata i jeden dzien dluzej chcesz trzymac? w opcji drugiej czytaj tematy, w opcji pierwszej zwroc uwage czy spinki w nadkolach sa oryginalne czy nic nie jest polamane przy zaczepie lampy, w komorze silnika, czy sruby maja 11-15 lat, czy po lewej stronie sruby sa tak samo zardzewiale jak po prawej.
o jednym z naszych kolegow inny kolega napisal mi na PW, nie wierz jednemy jego slowo i to dobre nastawienie jezeli ktos mowi,ze dba o auto a hamulce dzialaja na flinstona, a tak dba, ze po roku reanimowany blotnik zrudzial to widzisz jak czlowiek dba. Poczytaj tematy olej, hamulce i zobacz co na aucie jest.
sprawdz opony, jak ktos dba o auto to nie jezdzie na slicach z 2011
jak masz drewno, klime, bile, rozporki to plus bo ciezko dostac, zniakaja w 5min i ceny sa zajebiste
sprawdz czy byl rozrzad robiony i czy sa na to papiery?
sprawdz czy jest zabezp podwozie bo jak ktos dba to ma to ogarniete a nie nastawia sie na handel
fajnie jak na nadkolach z tylu jej baranek bo znaczy,ze albo oryginal albo dobrze zrobione plus szczelinka na progu tzn,ze nie byle mietek latal
Na co zwrocic uwage?
jak koledzy napisali, poczytaj tematy, ale ...
kupujesz na sezon i jak sie spodoba to zmienisz na NC/ND (nie podoba sie, ale nowsze bezp itd) czy do konca swiata i jeden dzien dluzej chcesz trzymac? w opcji drugiej czytaj tematy, w opcji pierwszej zwroc uwage czy spinki w nadkolach sa oryginalne czy nic nie jest polamane przy zaczepie lampy, w komorze silnika, czy sruby maja 11-15 lat, czy po lewej stronie sruby sa tak samo zardzewiale jak po prawej.
o jednym z naszych kolegow inny kolega napisal mi na PW, nie wierz jednemy jego slowo i to dobre nastawienie jezeli ktos mowi,ze dba o auto a hamulce dzialaja na flinstona, a tak dba, ze po roku reanimowany blotnik zrudzial to widzisz jak czlowiek dba. Poczytaj tematy olej, hamulce i zobacz co na aucie jest.
sprawdz opony, jak ktos dba o auto to nie jezdzie na slicach z 2011
jak masz drewno, klime, bile, rozporki to plus bo ciezko dostac, zniakaja w 5min i ceny sa zajebiste
sprawdz czy byl rozrzad robiony i czy sa na to papiery?
sprawdz czy jest zabezp podwozie bo jak ktos dba to ma to ogarniete a nie nastawia sie na handel
fajnie jak na nadkolach z tylu jej baranek bo znaczy,ze albo oryginal albo dobrze zrobione plus szczelinka na progu tzn,ze nie byle mietek latal
bezmiatowy //
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
polokokt pisze:Z tego co pamiętam, to u mnie jest tylko szmata po całości, a jedynie nad akumulatorem jest kawałek deski.
Acha, ok to jest tak samo
eiti
dzięki za odpowiedź!
Planowałem kupić Toyotę MR2 Spyder i zamontować tam turbo tworząc prawie idealny samochód pod moje potrzeby. Bardzo lekki, silnik centralnie, sporo mocy, nadal dość bezawaryjny, unikatowy. Problem taki że jak kupie MR2 i doinwestuje to już raczej nie będę mieć okazji pojeździć kultową MX5, zatem chcę kupić MX5 teraz, na rok, pojeździć gdzieś do lipca - sierpnia 2016, w między czasie poszukać dobrej MR2 co nie jest łatwe, no chyba że MX5 mnie tak urzeknie że nie będę chciał nic innego, ale wtedy i tak sprzedam tę swoją "budżetową" i kupie jakąś Sportive albo coś gotowego z kompresorem/turbo. NC odpada, ND hmm, no można by teoretycznie, ale nie jestem wielkim fanem nowych aut za tyle kasy (nie mam na myśli że MX5 jest droga względem innych aut bo nie jest, 100tyś zł to uczciwa cena za nową MX5 ale to nadal 100tyś zł)
Auto oglądałem i sprawdzałem na SKP, nie wygląda na bite z przodu, chociaż tych śrub i spinek to nie sprawdzałem, hamulce są ok, opony na sezon moim zdaniem, z bajerów to nie ma klimy ani rozpórek itd, jest ogrzewanie postojowe (o.O). Są papiery do auta, nawet sporo, rozrząd był robiony miesiąc temu, podwozie ok.
W aucie które chcę kupić jest do zrobienia:
- dach
- fotel kierowcy
- dwa małe ogniska rdzy na masce
i tyle. Mechanicznie sprawdzone że jest cacy, podwozie jest idealnie, widać że ktoś albo ktoś garażował i nie wyjeżdżał nią przy złej pogodzie, albo zrobił konserwacje jakiś czas temu, progi i nadkola były... jak to progi i nadkola w starej NB ale to już jest zrobione, ciężko mi ocenić fachowość ale wygląda ładnie. Auta z silnikiem 1.8, bardzo fajnie jedzie, z żalem muszę przyznać że daje więcej frajdy z jazdy niż MGF, chociaż zdaje się być mniej wymagające, design w środku względem MGF pozostawia natomiast wiele do życzenia.
Jak już wspomniałem fotel... jakie pasują do NB przed liftem? Nie wiem czy muszę szukać foteli tylko do MX5 NB przed lift na allegro czy inne (np. NB po lift, NC) też będą pasować? A może są jakieś fajne fotele do NB robione przez inne firmy?
Fotele od na do nbfl mają takie same szyny montażowe, można je wymieniać pnp.jeśli chcesz wstawić kubeł, to np. W firmie mirco można zamówić takie z gotowymi otworami pod mx5.
Inne fotele to zawsze większą bądź mniejsza rzeźba.
Inne fotele to zawsze większą bądź mniejsza rzeźba.
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
polokokt Dzwoniłem do Pietrygi, jak zostawię swoją starą szybkę w rozliczeniu to razem z montażem daszek 1650zł. Dłużnym Ci piwo bo tak to bym zostawił w Żaganiu 2400zł
Odnośnie foteli to wyczytałem że ponoć najwygodniejsze są te z NB 2001-2005, czy one tak wyglądają?:
Odnośnie foteli to wyczytałem że ponoć najwygodniejsze są te z NB 2001-2005, czy one tak wyglądają?:
Małe zdjęcie wrzuciłeś, na telefonie trudno mi powiedzieć, czy to na pewno fotele z nbfl. Jeśli to te same co te, to tak
Jedna uwaga - na fotelach z nbfl siedzi się odrobine wyżej niż na fotelach z nb, więc jeśli jesteś wysoki to możesz mieć potrzebę wydzierania gąbki.
Jedna uwaga - na fotelach z nbfl siedzi się odrobine wyżej niż na fotelach z nb, więc jeśli jesteś wysoki to możesz mieć potrzebę wydzierania gąbki.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ciap podlinkował jak wyglądają fotele z NBFL. Bo na tych Twoich zdjęciach faktycznie ciężko ocenić, czy to jest od NA czy NBFL czy jeszcze coś innego?
Fotele od NB w wiekszosci przypadkow* to jest fotel z oddzielnym zagłówkiem. W moim wątku (link w podpisie) na pierwszej stronie są zdjęcia moich foteli. W zależności od wersji były obszyte samym materiałem, w całości skórą, albo tak jak u mnie, łączona skóra z alkantarą. Ale kształt/forma fotela w 99% NB jest taki sam.
* - dałem gwiazdkę, bo widziałem gdzieś zdjęcia NB z fotelami gdzie zagłówek był zintegrowany. I były to fabryczne fotele do NB, ale to jakaś rzadka wersja była. Nie widziałem ich chyba nigdzie poza właśnie fotkami w internecie zza wielkiej wody. Czy tam moze z raz na niemieckim ebayu.
Co do wygody, na standardowych NB siedzi sie niżej niż na standardowych z NBFL. Ale... dla wyższej osoby i "lepiej zbudowanej" te fotele z NB w ogóle nie zapewniają trzymania bocznego Jakiegokolwiek. ja mam wrażenie, że ten fotel powinien być deczko większy dla mnie. Siedziałem za to na fotelach z NBFL z usuniętą częścią gabki z siedziska (popularna modyfikacja) i fajnie się w niego wpadało, całkiem wygodny. Według mnie, jak bym już musiał na coś zmienić, to właśnie na NBFL i podciąć gąbkę. Potem to już właściwie tylko jakieś kubełki czy tam inne stołki (typu od Lotusa, też sa super - ale to cena wysoka niestety).
Fotele od NB w wiekszosci przypadkow* to jest fotel z oddzielnym zagłówkiem. W moim wątku (link w podpisie) na pierwszej stronie są zdjęcia moich foteli. W zależności od wersji były obszyte samym materiałem, w całości skórą, albo tak jak u mnie, łączona skóra z alkantarą. Ale kształt/forma fotela w 99% NB jest taki sam.
* - dałem gwiazdkę, bo widziałem gdzieś zdjęcia NB z fotelami gdzie zagłówek był zintegrowany. I były to fabryczne fotele do NB, ale to jakaś rzadka wersja była. Nie widziałem ich chyba nigdzie poza właśnie fotkami w internecie zza wielkiej wody. Czy tam moze z raz na niemieckim ebayu.
Co do wygody, na standardowych NB siedzi sie niżej niż na standardowych z NBFL. Ale... dla wyższej osoby i "lepiej zbudowanej" te fotele z NB w ogóle nie zapewniają trzymania bocznego Jakiegokolwiek. ja mam wrażenie, że ten fotel powinien być deczko większy dla mnie. Siedziałem za to na fotelach z NBFL z usuniętą częścią gabki z siedziska (popularna modyfikacja) i fajnie się w niego wpadało, całkiem wygodny. Według mnie, jak bym już musiał na coś zmienić, to właśnie na NBFL i podciąć gąbkę. Potem to już właściwie tylko jakieś kubełki czy tam inne stołki (typu od Lotusa, też sa super - ale to cena wysoka niestety).
Czyli po uderzeniu jakimś-szpachla chyba?
Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
hm... to mnie zaskoczyliście. Poszukałem w necie na szybko i znalazłem kilka tematów gdzie ludzie piszą (również w odniesieniu do MX5) że aluminiowe elementy potrafią rdzewieć
tak to wygląda:
tak to wygląda:
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
ach miałem jeszcze o jedno spytać, auto z 99roku ma immobiliser czy nie? Zastanawiam się pod kątem montażu alarmu z pilotem do centralnego zamka. Wydaje mi się że kluczyk był zwykły, ale nie pamiętam dobrze.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Nie wiem, jak wersje limitowane, ale standardowa wersja seryjnie nie miała. Można montować, najlepiej od razu z otwieraniem bagażnika z pilota.tinuviel pisze:ach miałem jeszcze o jedno spytać, auto z 99roku ma immobiliser czy nie? Zastanawiam się pod kątem montażu alarmu z pilotem do centralnego zamka. Wydaje mi się że kluczyk był zwykły, ale nie pamiętam dobrze.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Czekaj, czekaj, immobiliser był zawsze w NB, centralny zamek - nie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Centralny nie był stałym elementem wyposażenia NB.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Hej, mam pytanie, możecie mi pomóc w doborze opon? Im więcej czytam tym mniej wiem...
Auto mam mieć w przyszłym tygodniu dopiero (1.8 NB przedlift), felgi kupiłem na forum, 16tki ( 100% kaprys bo auto stoi teraz na 14tkach, zimowe mam 15tki, 16tki mi do niczego nie pasuje ale urzekły mnie więc sobie zrobiłem prezent). Pytanie zatem w jakie opony i jaki rozmiar przyodziać te felgi? Jazda głównie cywilna + wycieczki na kręte górskie trasy. Chciałbym też wybrać się na tor autem od czasu do czasu ale nie jest no na tyle istotne aby miało stanowić kluczowy wyznacznik w doborze opon. Szukam opon które zapewnią bardzo dobrą trakcję na co dzień i na których będzie można udać się na tor (Wrocław Rakietowa nie Silverstone) gdyby mnie taka ochota naszła, nie odwrotnie. Pytałem o to już dwie osoby na forum (dzięki za propozycje Panowie), sam też trochę poszukałem, zebrałem kilka typów:
Do felg które mam (7.5 cala R16) teoretycznie pasują opony od 205-235, do Mx5 to chyba najlepiej wybrać 205/45R16
205/45R16 Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 ok. 1400zł -> bo wszyscy, wszędzie te opony polecają
205/45R16 YOKOHAMA 87V Parada ok. 1800zł -> bo podobno na torze opona się spisuje świetnie
205/45R16 Toyo Proxes T1-R ok. 1250zł -> bo miałem w MG i bardzo mi pasowały, ale do MX5 jakoś ludzie nie polecają tłumacząc że za tą kasę to możne lepsze kupić, tylko jakie?
205/45R16 Hankook Ventus Prime2 K115 1200zł -> dobra cena i podobno dobra opona
205/45R16 Michelin PILOT SPORT 3 1850zł -> drogo ale dużo dobrych opinii o tych oponach w MX5 znalazłem
205/45R16 Nankang NS2 920zł -> bo tanio i nie brzydkie a zaraz zima;)
Może coś innego?
Auto mam mieć w przyszłym tygodniu dopiero (1.8 NB przedlift), felgi kupiłem na forum, 16tki ( 100% kaprys bo auto stoi teraz na 14tkach, zimowe mam 15tki, 16tki mi do niczego nie pasuje ale urzekły mnie więc sobie zrobiłem prezent). Pytanie zatem w jakie opony i jaki rozmiar przyodziać te felgi? Jazda głównie cywilna + wycieczki na kręte górskie trasy. Chciałbym też wybrać się na tor autem od czasu do czasu ale nie jest no na tyle istotne aby miało stanowić kluczowy wyznacznik w doborze opon. Szukam opon które zapewnią bardzo dobrą trakcję na co dzień i na których będzie można udać się na tor (Wrocław Rakietowa nie Silverstone) gdyby mnie taka ochota naszła, nie odwrotnie. Pytałem o to już dwie osoby na forum (dzięki za propozycje Panowie), sam też trochę poszukałem, zebrałem kilka typów:
Do felg które mam (7.5 cala R16) teoretycznie pasują opony od 205-235, do Mx5 to chyba najlepiej wybrać 205/45R16
205/45R16 Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 ok. 1400zł -> bo wszyscy, wszędzie te opony polecają
205/45R16 YOKOHAMA 87V Parada ok. 1800zł -> bo podobno na torze opona się spisuje świetnie
205/45R16 Toyo Proxes T1-R ok. 1250zł -> bo miałem w MG i bardzo mi pasowały, ale do MX5 jakoś ludzie nie polecają tłumacząc że za tą kasę to możne lepsze kupić, tylko jakie?
205/45R16 Hankook Ventus Prime2 K115 1200zł -> dobra cena i podobno dobra opona
205/45R16 Michelin PILOT SPORT 3 1850zł -> drogo ale dużo dobrych opinii o tych oponach w MX5 znalazłem
205/45R16 Nankang NS2 920zł -> bo tanio i nie brzydkie a zaraz zima;)
Może coś innego?
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
bierz Adrenaliny
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !