Zbyt mocno wieje po czuprynie...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

taaadziiik
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2015, 2:58

Witam,
przymierzam się do zakupu mx-5 (padło na NCFl), dziś miałem okazję pierwszy raz przejechać się salonową, rocznik 2014. I spośród paru rzeczy, które mnie zaskoczyły in minus, jednym z rozczarowań był wiatr hulający po czaszce :shock: czytałem na forum, że panowie po 190 cm się mieszczą w swoich miatach bez problemu, sam mam 188 i po maksymalnym odsunięciu/obniżeniu fotela zmieściłem się akuratnie, jednak po złożeniu dachu nie był to przyjemny "wiatr we włosach", który uznawałem za jeden z wabików w roadsterze, tylko zwyczajnie pizgało złem, tak, że miałem ochotę się schować gdzieś niżej, a pogoda nie była najgorsza...

Stąd pytanie, czy istnieje np. jakaś dokładka do ramki szyby, która by niejako podniosła jej próg, tak aby powietrze wpadało te parę cm wyżej i bardziej omijało moją głowę? (uprzedzam, że nie idzie tu o windshot, który był w wyższej wersji i na podmuchy z tyłu nie narzekałem). Czy po prostu ten typ tak ma, a ja jestem za wysoki i nic z tym się nie da zrobić? :(
Pytanie poparte nie najlepszym stanem ogólnym zatok i niechęcią do noszenia nakryć głowy, szczególnie w aucie ;)
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

23 kwie 2015, 6:02

Nic takiego nie ma, kup czapke z daszkiem polubisz to:)
denis1980
Posty: 605
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:58
Lokalizacja: Zgierz

23 kwie 2015, 6:30

możesz rozważyć też obniżenie fotela, przez wycięcie gąbki.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

23 kwie 2015, 7:34

Windshot był postawiony? Ten kawal bariery z tyłu wbrew pozorom także pomaga ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 8:33

tadzik, rozluznij sie, rozsiadz w fotelu rozkoszuj fotelem i juz jestes pare cm nizej w fotelu. Potem delikatnie gaz, mocno gaz i nadal wiatr to Twoj najwiekszy problem :D :senkju:
bezmiatowy //
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

23 kwie 2015, 9:13

denis1980 pisze:możesz rozważyć też obniżenie fotela, przez wycięcie gąbki.


w NC nikt tego nie robił
miata lov!
Awatar użytkownika
ozon
Posty: 38
Rejestracja: 10 lis 2014, 8:12
Model: NC
Lokalizacja: Wa-wa

23 kwie 2015, 9:31

No niestety, w naszym klimacie to może przez kilka dni w roku można byłoby jeździć bez dachu.
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 9:59

troll? popatrz na zdjecia aut w sniegu i uzytkownikow mx-ow smigajacych bez dachu i do z przyjemnoscia
bezmiatowy //
daxxx
Donator
Donator
Posty: 226
Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
Model: NB MSM
Lokalizacja: Warszawa Jelonki

23 kwie 2015, 10:00

ozon pisze:No niestety, w naszym klimacie to może przez kilka dni w roku można byłoby jeździć bez dachu.


Masz na myśli Polskę? :-)
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2015, 10:04

Myślę, że znaczna część użytkowników tego forum, "kilka dni" miało już zaliczone w..... lutym ;)
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 kwie 2015, 11:51

Śmiem twierdzić, że przy +40 C i bezchmurnej pogodzie trudniej wytrzymać z otwartym dachem niż przy 0 C, zwłaszcza jak przytrafi się sygnalizacja z zapalonym czerwonym...
taaadziiik
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2015, 14:19

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, nie spodziewałem się takiego feedback'u :senkju:

Sigma pisze:Windshot był postawiony? Ten kawal bariery z tyłu wbrew pozorom także pomaga ;)

Windshot był postawiony ;)

Może ogólnie nie miałem za dużo do czynienia z cabrio (jeden przejazd z4 bez dachu po osiedlu rok temu, bodaj w sierpniu, ciepło było na zewnątrz i przyjemnie w kabinie) i dlatego zaskoczył mnie efekt trochę chłodniejszych podmuchów na czubku głowy.

denis1980 pisze:możesz rozważyć też obniżenie fotela, przez wycięcie gąbki.

Wycinanie gąbki wydaje mi się dość radykalnym rozwiązaniem; łatwiej byłoby, gdyby ktoś miał pozytywne doświadczenia w tej kwestii w NC, miałbym się do czego odnieść ;)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 kwie 2015, 14:23

Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

23 kwie 2015, 14:32

Nie wiem co nazywasz "pizganiem złem", bo to kwestia dość indywidualna, ale ja przy 183cm wzrostu uważam, że autem bez dachu komfortowo da się podróżować (dłuższe dystanse) do 120-130km/h, a mam też doświadczenia z aut o wyższej przedniej szybie niż mx-5. Najprzyjemniej jest poniżej 110. Krótkie odcinki da się oczywiście pokonywać szybciej.

Teraz jest jeszcze w miarę chłodno, w słońcu jest fajnie, ale w cieniu bądź jak mocniej wieje, to nawet potrafi być zimno. We wtorek około południa zdażyło mi się zamknąć dach, bo stojąc na światłach w cieniu wiało od tyłu i mimo ogrzewania ustawionego na maksa było mi zbyt zimno. Dla porównania, przy 5 stopniach w styczniu z otwartym dachem w korku nie byłem w stanie wytrzymać z ogrzewaniem ustawionym na maksimum, gdyż było za gorąco.

I tak, dla mnie kilka dni bez dachu było już w styczniu :)
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2015, 14:34

Jaro pisze:Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić

http://www.mazdaspeedy.com/2012/10/lowe ... -seat.html
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

23 kwie 2015, 14:44

Jaro pisze:Ponoć można obniżyć cały fotel jest na forach US info jak zrobić
cudze chwalicie, swego nie znacie ;)
viewtopic.php?f=22&t=3654&p=301872#p301872
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2015, 14:50

szy pisze:cudze chwalicie, swego nie znacie ;)
viewtopic.php?f=22&t=3654&p=301872#p301872


W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=398248&highlight=GordyM+mod&page=4
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2015, 13:35

W NA/NB rozwiązaniem jest podwyższenie windszota, które bardzo łatwo zrobić. Windszot robi różnicę...

W NCkach jest z tym trudniej, a 188 to jednak wysoko jest - możliwe, że Twoje subiektywne wrażenia sprawią, że to nie samochód dla Ciebie. BTW w książce o genezie MX-5 wyczytałem, że po teście modeli próbnych przez rosłych Australijskich dealerów Mazdy wysłali oni feedback, że git, ale trochę im wieje i niewygodnie, na co dostali odpowiedź, że MX-5 nie będzie samochodem dla wszystkich i jeśli Ci niewygodnie i wieje, to po prostu nie jest samochód dla Ciebie :)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
taaadziiik
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2015, 0:13
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 kwie 2015, 1:19

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi :senkju:

Pomyślę poważnie o tym obniżeniu fotela, gdyż po głębszym zastanowieniu decyzja zapadła i, przy dobrych wiatrach, biała piękność zawita u mnie w przyszłym tygodniu :winner: więc będzie też na czym pracować :D

Jak już będzie na miejscu, to postaram się przedstawić na forum wraz z wybranką jak należy ;)
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

25 kwie 2015, 7:16

A że ostatnio autko miałem nie do jazdy to dopiero wczoraj pojechałem na przejażdżkę Latką topless.
Oj jak miło czuprynką tarpało :D
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
pan_miko
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, 16:01
Model: NC FL
Lokalizacja: Łódź

26 kwie 2015, 15:38

Mam taki sam wzrost i model, da się przyzwyczaić, a jeśli za bardzo wieje to przesuwam fotel i jeden przeskok do przodu, odchylam oparcie i przesuwam tyłek na fotelu o jakiś cm do przodu. Jest w miarę wygodnie i nie wieje w czubek :D
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 11:40

Prawda jest też taka, że przy tym wzroście albo jest bardzo ciepło i przyjemnie wieje w czubek głowy albo jest zimniej i trzeba mieć czapkę/kaptur na głowie na top down, ewentualnie można próbować ustawić ogrzewanie, żeby trochę pomagało.
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

09 maja 2015, 19:35

Odkopię, bo jak widać nie tylko mx5tkowcy mają ten problem...

Do[Man]
Donator
Donator
Posty: 830
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:44
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk/Kutno

12 maja 2015, 19:48

Jak nie chcesz żeby wiatr wiał po czuprynie to polecam jedną metodę :mrgreen: ogolic głowę :lol:
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2020, 22:33

Kamien pisze: W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... mod&page=4
Czy ktoś z forum próbował to u siebie ? Czy zgnieciony boczek siedziska jest odczuwalny?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

30 cze 2020, 9:43

W kwietniu poza miastem jak się siedzi "normlanie" to wieje po czuprynie. Kup klubowe kominy i załóż na głowę jako czapka :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 cze 2020, 18:12

chebum pisze:
29 cze 2020, 22:33
Kamien pisze: W NCFL masz inne fotele (regulacja wysokości) i jest inne mocowanie... jest na nie inny patent
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... mod&page=4
Czy ktoś z forum próbował to u siebie ? Czy zgnieciony boczek siedziska jest odczuwalny?
Mam w Niseko fotel kierowcy z regulacją i wygląda na to, że cały mechanizm jest identyczny jak w NCFL. Zrobiłem ten mod, ale nie wiem o jakim zgnieceniu piszesz, a nie chce mi się przeglądać całego wątku z linku. Jest widoczne lekkie pofalowanie skóry w rogu pod oparciem, ale na tym nie siedzisz i nie ma to żadnego wpływu na wygodę fotela.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2020, 20:44

Fifkers pisze:
30 cze 2020, 18:12
Jest widoczne lekkie pofalowanie skóry w rogu pod oparciem, ale na tym nie siedzisz i nie ma to żadnego wpływu na wygodę fotela.
Dziękuję za info! Mi to cieszy. Na anglojęzycznym forum pisali, że po modzie fotel wypycha prawe biodro.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

01 lip 2020, 8:43

chebum pisze:
30 cze 2020, 20:44
Fifkers pisze:
30 cze 2020, 18:12
Jest widoczne lekkie pofalowanie skóry w rogu pod oparciem, ale na tym nie siedzisz i nie ma to żadnego wpływu na wygodę fotela.
Dziękuję za info! Mi to cieszy. Na anglojęzycznym forum pisali, że po modzie fotel wypycha prawe biodro.
Ja nie zauważyłem takiego problemu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ