czy w praktyce NA 1.8 jest wyraznie szybsza od NB 1.8

prosze o info od osob ktore porownywaly seryjne auta na podobnych kolach

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 9:11

Czy w praktyce NA 1.8 jest wyraznie szybsza od NB 1.8 - prosze o info od osob ktore porownywaly obie mazdy w seryjnym wydaniu wiadomo NA wazy mniej.
Danej papierowe mnie nie interesuja.
ps: czy NA jakos odczuwalnie gorzej sie prowadzi od NB?

zastanawiam sie nad zamiana NB na NA ale nie chce nic stracic a zyskac troche lepsze osiagi :mrgreen:
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

20 sie 2008, 9:48

Graf, w piątek będę w Krk i pamiętam o spotkaniu:) Porównasz sobie sam :cool:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 9:59

Nigdy nie prowadziłem na ale po swapie u agenta cięliśmy się for fun ze świateł pod krakusem i było chyba szybciej u mnie.. tyle że ja mam nbfl a agent ma 17" koła.
tel: 500294594 skype: lediable86
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

20 sie 2008, 10:19

leDiable, ale start miałeś dużo gorszy :mrgreen:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 10:23

To fakt, nie potrafiłem jeszcze startować miatą wtedy i mieliło mi koła :lol: Poza tym ty chyba jeszcze pilotkę miałeś więc ciężko tak porównywać :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 sie 2008, 14:28

NB 1.8 ma wiecej kucykow niz NA 1.8, wiec sadze, ze pomimo lekkiej roznicy w wadze wychodzi na to samo.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 15:29

9 kucy nie robi zadnej roznicy a NA jest chyba lzejsza o 100KG?
Agent musialbys zalozyc 15tki, albo nawet 14tki zeby porownanie mialo sens,
jak le Diable cie przechodzi to nie na co porownywac
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

20 sie 2008, 16:38

a ja powiem ze subiektywne odczucia z jazdy mialem takie że dobrze ułożoną NA 1,6 jest szybciej niż w 1,9 NB!!! NB po prostu bardziej szła z dołu i nie czuć było tak przyspieszenia jak w 1,6 powyżej 4 tys.. poza tym NB jest bardziej cywilizowana, komfortowa to tez ma oczywiste znaczenie w odczuciach z jazdy i odczuwanej predkości
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 17:51

GRAF pisze:9 kucy nie robi zadnej roznicy a NA jest chyba lzejsza o 100KG?
Agent musialbys zalozyc 15tki, albo nawet 14tki zeby porownanie mialo sens,
jak le Diable cie przechodzi to nie na co porownywac


Ciebie też przechodziłem jak miałeś 16" czy tam 17", teraz tylko na biegach ci odskakuję jak dobrze zmienię tak że myślę że jest sens sprawdzić. Poza tym agent miał pilotkę na pokładzie więc była mniejsza różnica masy bo ja byłem sam :razz: Tak samo to że spod świateł ruszaliśmy ma wpływ na wynik, potencjał auta lepiej się sprawdza z rolki.
tel: 500294594 skype: lediable86
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

21 sie 2008, 6:30

15 założe następnym razem, bo teraz na wesele i musi jakoś wyglądać :cool:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

21 sie 2008, 22:26

leDiable pisze:
GRAF pisze:9 kucy nie robi zadnej roznicy a NA jest chyba lzejsza o 100KG?
Agent musialbys zalozyc 15tki, albo nawet 14tki zeby porownanie mialo sens,
jak le Diable cie przechodzi to nie na co porownywac


Ciebie też przechodziłem jak miałeś 16" czy tam 17", teraz tylko na biegach ci odskakuję jak dobrze zmienię tak że myślę że jest sens sprawdzić. Poza tym agent miał pilotkę na pokładzie więc była mniejsza różnica masy bo ja byłem sam :razz: Tak samo to że spod świateł ruszaliśmy ma wpływ na wynik, potencjał auta lepiej się sprawdza z rolki.

mi nie o takie ledwo ledwo odchodzenie chodzi, myslalem ze 1.8 w NA robi przeciag i znika :twisted:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

22 sie 2008, 12:07

GRAF pisze:
leDiable pisze:
GRAF pisze:9 kucy nie robi zadnej roznicy a NA jest chyba lzejsza o 100KG?
Agent musialbys zalozyc 15tki, albo nawet 14tki zeby porownanie mialo sens,
jak le Diable cie przechodzi to nie na co porownywac


Ciebie też przechodziłem jak miałeś 16" czy tam 17", teraz tylko na biegach ci odskakuję jak dobrze zmienię tak że myślę że jest sens sprawdzić. Poza tym agent miał pilotkę na pokładzie więc była mniejsza różnica masy bo ja byłem sam :razz: Tak samo to że spod świateł ruszaliśmy ma wpływ na wynik, potencjał auta lepiej się sprawdza z rolki.

mi nie o takie ledwo ledwo odchodzenie chodzi, myslalem ze 1.8 w NA robi przeciag i znika :twisted:


Takie rzeczy tylko w erze.. albo z turbiną :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

22 sie 2008, 13:18

leDiable pisze:
Takie rzeczy tylko w erze.. albo z turbiną :mrgreen:

rzeczywiste 100Kg mniej wagi (jesli tyle mniej wazy NA?) dalo by duzy efekt
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

22 sie 2008, 17:05

hej hej ale leDiable, nie ma serii :P Stożek, lżejsze koło zamachowe to nie pies :P Więc prosze nie porównywać :P Autorowi tematu chodziło o stock NA i stock NB ;)

W sumie to na wiosennym zlocie w TG jeździliśmy po lotnisku, tylko wtedy było mokro i wszystko od gum wtedy zależało.

A Agent ma 17" felgi ale ja bym postawił piwo, ze jego 17-tki są lżejsze np od moich 16-tek ;) Już na pewno sumując wagę całego koła włącznie z oponą ;)
Jak ktos chce testować jak przyspiesza 1.8 w NA to polecam start z Agentem, bo on już trochę tą Miatą jeździ i potrafi dobrze wystartować :)
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

22 sie 2008, 17:50

mnie intersuje tylko roll np 60 (II bieg) - 160, startow na 1/4 nie uskuteczniam bo nie chce niszczyc auta
meiselp
Posty: 151
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

22 sie 2008, 20:36

leDiable pisze:
GRAF pisze:9 kucy nie robi zadnej roznicy a NA jest chyba lzejsza o 100KG?
Agent musialbys zalozyc 15tki, albo nawet 14tki zeby porownanie mialo sens,
jak le Diable cie przechodzi to nie na co porownywac


Ciebie też przechodziłem jak miałeś 16" czy tam 17", teraz tylko na biegach ci odskakuję jak dobrze zmienię tak że myślę że jest sens sprawdzić. Poza tym agent miał pilotkę na pokładzie więc była mniejsza różnica masy bo ja byłem sam :razz: Tak samo to że spod świateł ruszaliśmy ma wpływ na wynik, potencjał auta lepiej się sprawdza z rolki.


Jesli Agentowa Natalia miała nadrobić 100 kg różnicy pomiędzy NA a NB to leDiable udał Ci się komplement i myślę, że Natalia bardzo "serdecznie" Ci podziękuje przy najbliższym spotkaniu :mrgreen:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

22 sie 2008, 23:46

Nie całe 100 kg ale zawsze jakieś tam dodatkowe kg :mrgreen: Koło zamachowe lekkie i sam stożek nic teoretycznie nie dają do osiągów a nawet odejmują :wink: Jak mam chociaż 140 km to jestem szczęśliwy, na hamownie póki co nie mam odwagi jechać :razz: Więc moje auto rozpatruję jako stock.
tel: 500294594 skype: lediable86
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

24 sie 2008, 21:50

leDiable, jak by Ci to powiedzieć... moja Nati + maks (York mini) nie dają nawet 60kg. I choćby nie wiem co to nie jestem w stanie nadrobić 14 km + Twoje przeróbki w silniku. A odnośnie zmian, o których wspominasz dają coś niecoś bo inaczej nie stosowano by tego nagminnie w rajdach samochodowych.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2008, 23:03

AGENt pisze:leDiable, jak by Ci to powiedzieć... moja Nati + maks (York mini) nie dają nawet 60kg.

Twoja Nati jest zgrabna więc wątpię by ważyła z maksem na rękach więcej niż 50 kg ale zawsze to jest minimum 40 kg. A 40 kg to w tą czy w tamtą robi jednak różnicę.
AGENt pisze:A odnośnie zmian, o których wspominasz dają coś niecoś bo inaczej nie stosowano by tego nagminnie w rajdach samochodowych.

Przeróbki takie jak sprzęgło czy stożek są stosowane bo seryjne sprzęgła nie wytrzymują dużych mocy a stożek przepuszcza więcej powietrza niż seryjny filtr. Sprzęgło samo z siebie nie daje żadnych osiągów, dolot da jak się przerobi także wydech i to zestroi. Ja mam stock wydech więc dolot nie daje nic poza dźwiękiem. Sprzęgło poza tym mam uliczne a nie spieka :razz: Myślę że na 15" kołach siedząc sam w aucie byś mnie objechał bez problemu :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

24 sie 2008, 23:09

leDiable, a koło zamachowe to co? :P Im lzejsze tym szybsza reakcja na gaz :) Pamietam jak zdyskfalifikowali chyba jeszcze Kuzaja albo Śp. Kuliga za to że w wyścigach N grupą miał właśnie lżejsze koło zamachowe :P ;) ;) ;)

Gdyby zmiany nic nie wnosiły to nikt by ich nie wprowadzał ;) Ja jestem tego zdania ;) A czy na lepsze czy na gorsze to juz nie jest wazne.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2008, 23:18

Koło nie zmienia mocy ani momentu :razz: Przy czym samo koło daje marginalną różnicę. To tak jak się kłócić że ktoś ma plastikową dokładkę 3 cm pod zderzakiem przez co ma mniej areodynamiczne i cięższe auto. Panowie, nie przesadzajmy ze szczegółami :mrgreen:

DieSpinnePL pisze:Gdyby zmiany nic nie wnosiły to nikt by ich nie wprowadzał

Moje najbliższe mody nic nie będą wnosić do parametrów jezdnych auta :razz:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2008, 22:42 przez leDiable, łącznie zmieniany 1 raz.
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 sie 2008, 18:03

leDiable pisze:Koło podobno zwiększa moc a zmniejsza moment :razz:

Koło nie zmienia mocy ani momentu! Po prostu pozwala silnikowi szybciej osiagac wysokie obroty za cene mniejszej kumulacji energi czego efektem sa gorsze obroty jałowe i mocniejsze wytracanie predkosci np. przy jezdzie pod gorke.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

25 sie 2008, 22:42

Dziękuję za poprawienie mnie. Nie byłem pewny a taką opinię usłyszałem. Czyli moc i moment mam serię jeśli nie mniej :razz:
tel: 500294594 skype: lediable86
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 sie 2008, 10:51

Zostaje również osłabione hamowanie silnikiem ;)
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ