Zegary custom do Mxa

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2015, 21:36

Rozwaliło mnie to:
http://revlimiter.net/blog/2014/06/much ... auges-wow/

:ryjezesmiechu:

Podrzućcie proszę jakieś fajne stronki gdzie można takie sprawy pooglądać.

Takie już są konkretne:
Obrazek
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 lut 2015, 21:52

Ale chodzi Ci o klaster, czy tarcze?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2015, 22:09

W sumie ciekawi mnie czy produkcja własnych tarcz nie jest stosunkowo prosta...
Klaster też niczego sobie - to już grubszy temat, ścieżki elektryczne i te sprawy.

Najbardziej zastanawia mnie, że przebieg siedzi w module i przekładając cały klaster trzeba sobie skorygować licznik - dobrze myślę? :roll:
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

14 lut 2015, 22:10

#miatarri
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 lut 2015, 22:22

Nie... Klaster to nakładka. Miałem od KG Works w swojej NA.

Klastry robi też:

AWD - Art Works Dewa (w tym i tarcze)

Rs products

KG Works
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

14 lut 2015, 22:29

Adam z revlimiter gdzieś pisał tutorial, jak zrobić tarcze. Zawsze myślałem, że jest na jego stronie, jeśli ktoś nie chce kupować od niego. Chciałem właśnie go znaleźć i tu wkleić, ale poległem. Znikneło? Internet zapomniał? Czy to tylko moje google-fu dziś zawodzi?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lut 2015, 1:25

szy pisze:Adam z revlimiter gdzieś pisał tutorial, jak zrobić tarcze. Zawsze myślałem, że jest na jego stronie, jeśli ktoś nie chce kupować od niego. Chciałem właśnie go znaleźć i tu wkleić, ale poległem. Znikneło? Internet zapomniał? Czy to tylko moje google-fu dziś zawodzi?


Adam to zdjął bo ludzie robili i sprzedawali pod jego marką i był smutny. Generalnie ja robiłem z tamtych instrukcji i to jest zrobiowalne, ale dalekie od ideału.

Robiąc tarcze samodzielnie największy problem jest z równomiernością podświetlenia. Tutaj jest LEDami podświetlone i ładnie widać w czym problem:
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lut 2015, 1:27

Autopaga zlecal to w jakieś firmie, wyszlo przyjemnie.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

15 lut 2015, 8:44

A dziwisz się? Też bym zdjął, gdyby ktoś coś sprzedawał pod moją "marką"!
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2015, 11:21

Nie dziwota.
Tym nie mniej temat ciekawy - wyprodukowanie własnych blatów nie wydaje się być karkołomnym zadaniem...
Za mną chodzi coś takiego a'la Ferrari - nazywa się Sunstorm.

Obrazek

Więcej pomysłów:
http://revlimiter.net/store/gauges-nb.php

Największa zabawa byłaby przy zmianie na pionowy start z konwersją licznika na km-y, kalibracja, trzeba mieć tester do ODB i poprzemieniać kable - trochę zabawy jest...
Pytanie do Was - czy ktoś samodzielnie zmieniał cały moduł - czy dobrze mi się wydaje, że przebieg auta siedzi właśnie tutaj i wymieniając na inny trzeba "ruszyć" stan licznika?
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

15 lut 2015, 12:49

Nic nie trzeba zmieniać na km z mph.Jest opcja zakupu w kmh.A pionowy start ogarnął Kurak.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2015, 13:41

Rafa pisze:Nic nie trzeba zmieniać na km z mph.Jest opcja zakupu w kmh.A pionowy start ogarnął Kurak.

Pozdr
Rafa


Tak tak - wiem, ale miałem na myśli w sensie jakbym sam robił.
Do Kuraka na pewno się uśmiechnę jak będę robił "piony" - chyba, że od razu zamienić na pionowy start i potem tylko, blaty i...ta kalibracja. ;/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 lut 2015, 13:53

Przecież zmieniasz tylko tarcze, po co zmieniać cały mechanizm? :geek:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

15 lut 2015, 14:42

W przypadku innych tarcz to zmiana miejsca początkowego wskazówki to wyjęcie jej i włożenie tak, żeby domyślnie pokazywała 0 pionowo w dół - przy nowych tarczach pin blokujący i tak wklejasz na nowo na tarczę.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 lut 2015, 16:59

Dokladnie, nic nie trzeba kalibrowac, wsio jest p'n'p.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

15 lut 2015, 18:12

kurde podoba mi się ten dresiarki zółty obrot. tylko do memories może być kupa. ;)
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

26 lut 2015, 21:11

była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa :lipa:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 lut 2015, 0:29

Ja jestem bardzo ciekaw jak to działa w realu. Bo nie jestem przekonany tak wstępnie :D
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

27 lut 2015, 19:18

I te gole laski w tle... co za golfiasta drama
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2015, 8:39

Firma ogłasza się od początków allegro (+ - 2003 rok? ) i ogłoszenie wygląda tak samo.
Jeśli nie zmienili sposobu produkcji lub dostawcy od tego czasu to jest to zwykły wydruk na papierze kredowym/folii.
Kumpel brał od nich tarcze do swojego Gulfa wieki temu i.... generalnie typowy agro-tuning z połowy lat '90.
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2015, 10:04

Blade pisze:i.... generalnie typowy agro-tuning z połowy lat '90.


Hehe. No takiego tjuna nie chcemy of kors :)
Dopadnę cały fabryczny zestaw to rozbebeszę i zobaczę co by tu wykombinować. Jak zrobię 1 moda (nie będzie karkołomny) - dam znać tutaj.
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2015, 21:35

No dobra...nikt nic nie dopisał w temacie, zatem ja zainspirowany żółtym rev limiterem coś zadziałam.
W planach:
- podmiana komputera (bez korekty przebiegu of kors :D),
- mix blatów + foliowanie obrotomierza (ew. "wydruk" nowego),
- naprawa obwodu drogowych lub podmiana,
- usunięcie chromowanych pierścieni.
Załączniki
Zdjęcie-0051.jpg
in progres.jpg
weraxxx
Posty: 102
Rejestracja: 05 cze 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

24 mar 2015, 22:31

Widzę, że nie tylko ja jestem zainteresowana zrobieniem homemade tarcz. Właśnie na revlimiter podpatrzymałym pewien wzór i to mnie zainspirowało. Robert, dobrze rozumiem, że masz już na to jakiś patent? Rozmontowałeś już swoje liczniki? ;)
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2015, 23:01

weraxxx pisze:Widzę, że nie tylko ja jestem zainteresowana zrobieniem homemade tarcz. Właśnie na revlimiter podpatrzymałym pewien wzór i to mnie zainspirowało. Robert, dobrze rozumiem, że masz już na to jakiś patent? Rozmontowałeś już swoje liczniki? ;)



Tak - mam już drugi zestaw - rozkminiłem budowę tego - jest dość prosta, ale jest kilka newralgicznych momentów.
Plan miminum to montaż customa z 2 zestawów z białym obrotomierzem (wtedy będzie mix podświetleń - pewnie w weekend zrobię, Może nie wyjdzie tak wiejscu jakby się wydawało).
Natomiast plan maksimum to projekt w dwg, wycięcie na ploterze i druk UV cokolwiek by to nie znaczyło :)
W przeciągu tygodnia zrobię minimum...a w przeciągu miesiąca...maksimum :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

26 mar 2015, 6:46

Robert pisze:Natomiast plan maksimum to projekt w dwg, wycięcie na ploterze i druk UV cokolwiek by to nie znaczyło


Druk UV is the way to go. Nadal będziesz miał problem z równomiernością podświetlenia jednak - oraz dostanie PCV 0.5mm graniczy z cudem jeśli nie chcesz arkusza 4x5m, a rzadko która drukarnia ma takie na stanie.
weraxxx
Posty: 102
Rejestracja: 05 cze 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

26 mar 2015, 7:56

Plan maksimum nie jest aż taki trudny do wykonania, wystarczy dobrze przygotowany plik w dwg lub ai, do dobrej drukarni i wszystko pięknie ładnie. Konieczne jest PCV 0,5 mm?
Masz dokładny obrys tarcz? W sensie, czy wymontowywałeś swoje i 'odrysowywałeś' czy kupiłeś inny komplet i stad masz wymiary? ;)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

26 mar 2015, 8:12

Ja odrysowałem swoje, są skany też u mnie w wątku. Grubsze PCV średnio już, ale może inszy materiał się nadać. A, no i trzeba kilka kryć zrobić żeby zegary były faktycznie nieprzezroczyste. Przy jednym tylko jest tragedia. I jeśli drukarnia nie kryje białym (większość kręci nosem) to trzeba od tyłu dać maskę koloru, kolorowa folia jest słaba (trzeba kilka warstw) a nadrukiem ciężko wcelować.
weraxxx
Posty: 102
Rejestracja: 05 cze 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

27 mar 2015, 15:29

Kurcze, to ja jednak myślałam, ze jest to troche prostsze ;) hmm ciężka sprawa...
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 mar 2015, 16:51

Jak masz dobrą drukarnię to jest prosta. Ale takiej ja nie znalazłem.
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2015, 17:50

Dzięki Kurak za cenne uwagi - ja jeszcze nie wiem jaką mam, dopiero się przekonam :D
Dam znać jak się temat potoczy.
ODPOWIEDZ