Zegary custom do Mxa

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2015, 22:52

W międzyczasie zrobiłem mały mod - czyli mix fabrycznych zestawów zegarów Yazaki Meter do Mx-5 NB /NBFL.
Efekt taki jak chciałem - kontrastująca tarcza obrotomierza :) Całość zmieniła podświetlenie na zielono.
Więcej uwag i zdjęcia z przebiegu pracy i ustawiania - niebawem. Poniżej efekt końcowy jeszcze przed montażem:
Załączniki
zegary1.jpg
weraxxx
Posty: 102
Rejestracja: 05 cze 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz

29 mar 2015, 9:04

Wygląda super, gratuluje i zazdroszczę sukcesu :D czekam na więcej zdjęć making of
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2015, 18:06

Obiecany making of oraz uwagi dla tych którzy chcieliby sami poeksperymentować.
Temat nie jest trudny, wszystkie założenia mojego planu minimum się powiodły.

Przed robotą
Warto sprawdzić dla porównania jak się ustawiają zegary na rozgrzanym silniku, ile rpm mamy na wolnych obrotach. Przed wyjęciem wskazówek dużych zegarów warto organoleptycznie zobaczyć z jakim tempem wracają one na swoje pozycje.

Co jest potrzebne
- śrubokręt "gwiazdka" i płaski,
- 2 kostki gitarowe (do podważenia wskazówek),
- ostrożność (jedno omsknięcie śrubokręta i można zrobić kreskę na blacie).
- higiena (trzebea zadbać aby zamknąć cały zestaw bez kurzu i pyłu i odcisków palców)
- przeczytanie i obejrzenia RevLimitera... http://revlimiter.net/blog/2011/09/nb-g ... ce-how-to/

Ważne sprawy i uwagi
- małe wskazówki mają ograniczniki plexi z podkładek przekazujących podświetlenie, z tego też powodu trzeba je ustawiając docisnąć do oporu, inaczej nie będą zatrzymywały się na ustawieniach minimalnych,
- nie można bez większych modyfikacji zmienić koloru podświetlenia jednego zegara. Każda para lampek podświetla 2 zegary.
- śrubki do przykręcania tarcz są świetną podstawą do zrobienia "dźwigni" i podważania wskazówek.
- wskazówek obrotomierza i prędkościomierza nie można wcisnąć na siłę do końca ponieważ ruch powrotny będzie spowalniany lub wręcz blokowany. Ruch wskazówek na największych zegarach odbywa się z pewną bezwładnością.
- chromowane ringi zegarów wymagają innej wersji czarnej kratki z tworzywa z otworami dookoła. Pewnie też można wkleić ale to już zabawa chyba będzie - jak ktoś ma pourywane zaczepy można tak zrobić.

Kalibracja
Tak jak piszą Koledzy - jeżeli wszystko grało - można zrobić organoleptycznie i nasadzić wskazówki, już po rozgrzaniu silnika i zatankowaniu do pełna. Prędkościomierz i obrotomierz ustawiamy na sucho. Lub ew. obrotomierz na wolnych obrotach.

Co dalej
Pojeżdżę chwilę z takim zestawem w międzyczasie zobaczę jeszcze jaki efekt daje oklejenie zegara półprzezroczystą folią + ew. korekta doświetlenia zegarów. Do końca kwietnia może będę miał już prototyp zestawu wydrukowany w UV...
Załączniki
białas.jpg
c.d.n.
podświetlenie przed kalibracją.jpg
In da najt.
pierwszy montaż.jpg
Pierwszy montaż - jeszcze bez korekty wskazań.
Zdjęcie-0088.jpg
Jednym z powodów zmiany obudowy była również uszkodzona ścieżka świateł drogowych - łatwiej zmienić obudowę niż przekręcać ścieżki na swoją obudowę.
Zdjęcie-0093.jpg
Mimo czerwonej wskazówki komponuje się całkiem nieźle.
Zdjęcie-0091.jpg
Pierwsze wrażenie.
Zdjęcie-0089.jpg
Biały aRPiMiter - miał być żółty, ale biały też robi robotę.
Zdjęcie-0086.jpg
Przekładka na casing ze zdrową taśmą.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 mar 2015, 18:18

Nie dało się zmienić wskazówki prędkościomierza na czerwoną?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2015, 18:26

Alan pisze:Nie dało się zmienić wskazówki prędkościomierza na czerwoną?


Nawet o tym nie pomyślałem - IMO niesymetrycznie wygląda lepiej, ale może looknę w tygodniu.
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 21:14

Odświeze temat, @Robert wymodziles cos nowego? Ja myśle żeby u siebie zrobić wersje z żółtym obrotomierzem z rev.
Mx-5 2003 1.8 146 KM
Robert
Posty: 889
Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
Model: Inny
Wersja: 0.9 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2015, 17:27

makler pisze:Odświeze temat, @Robert wymodziles cos nowego? Ja myśle żeby u siebie zrobić wersje z żółtym obrotomierzem z rev.


Niestety temat nie ruszył bo nie było za bardzo chętnych na podzielenie się kosztem druku UV.
Kupiłem czarne zegary i zrobiłem mix. Biały obrotomierz z czerwoną iliminacją, reszta green + usunięcie chromów.
Efekt całkiem Pro - podświetlenie dawało radę. Tak to wyglądało na sesji pożegnalnej mojej NB - więcej zdjęć w mojej stopce.

Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

20 kwie 2016, 22:18

Troszkę odświeżę temat.
Czy można jakoś skorygować licznik w górę przy wymianie zegarów? Przełożenie jakiegoś modułu czy coś takiego...
W nowych mam mniejszy a chciałbym zachować oryginalny przebieg...

:diablo:
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2016, 23:34

tomasz01 pisze:Troszkę odświeżę temat.
Czy można jakoś skorygować licznik w górę przy wymianie zegarów? Przełożenie jakiegoś modułu czy coś takiego...
W nowych mam mniejszy a chciałbym zachować oryginalny przebieg...

:diablo:


Można przyłożyć sam wyświetlacz km z kawałkiem układu do którego jest przymocowany i wtedy będziesz miał oryginalny przebieg bo jest on zapisany w tym układzie
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

20 kwie 2016, 23:40

:kciuk: Jakieś lutowanie wchodzi w grę czy tylko "rozłącz" i "złącz"?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1330
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2016, 23:48

tomasz01 pisze::kciuk: Jakieś lutowanie wchodzi w grę czy tylko "rozłącz" i "złącz"?

Z tego co pamiętam żadnego lutowania, wszystko p&p
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

27 lip 2016, 13:22

odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......

ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
Obrazek
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 sie 2016, 23:42

Kwietniu pisze:odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......

ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
Obrazek


U mnie w wątku Kurakmobila są linki do skanów.
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

19 wrz 2017, 14:36

Kurak pisze:
Kwietniu pisze:odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......

ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
Obrazek



U mnie w wątku Kurakmobila są linki do skanów.

Mam juz dawno te scany ale nie mam pojecia jak je ladnie przeprojektować :( ale i tak dzięki.
Narazie zrobilem inny myk kupilem z uk biale( kremowe) pionowe starty z 6 ganga ale to nie jest do konca to.... Fotki u mnie w topiku
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

20 wrz 2017, 12:41

hej, może ktoś podesłać skany tarczek NA?
fotoszopa nie umiem, ale może coś w cadzie wymodzę :D

btw. Pionowy start zasłania kontrolki poduszki, podnoszenia świateł, immo/transpondera... zastanawiałem się, czy może ktoś próbował je przenieść?
Przy pionowym starcie, w czwartym kwadrancie obrotomierza można chyba by je chyba jakoś upchać przeciągając żaróweczki i czymś je oddzielając, choć nie wiem czy się zmieszczą i czy misja w ogóle jest warta zachodu
Awatar użytkownika
ZetMichał
Posty: 96
Rejestracja: 22 cze 2017, 22:17
Model: NA
Wersja: 1996
Lokalizacja: Kraków

28 wrz 2017, 20:49

Żadna dobra dusza nie poratuje skanami?
Nie chcę rozbierać kilka razy zegarów :(
ODPOWIEDZ