Zegary custom do Mxa
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 889
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
- Model: Inny
- Wersja: 0.9 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
W międzyczasie zrobiłem mały mod - czyli mix fabrycznych zestawów zegarów Yazaki Meter do Mx-5 NB /NBFL.
Efekt taki jak chciałem - kontrastująca tarcza obrotomierza Całość zmieniła podświetlenie na zielono.
Więcej uwag i zdjęcia z przebiegu pracy i ustawiania - niebawem. Poniżej efekt końcowy jeszcze przed montażem:
Efekt taki jak chciałem - kontrastująca tarcza obrotomierza Całość zmieniła podświetlenie na zielono.
Więcej uwag i zdjęcia z przebiegu pracy i ustawiania - niebawem. Poniżej efekt końcowy jeszcze przed montażem:
1.8 NB LSD A3F była..
-
- Posty: 889
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
- Model: Inny
- Wersja: 0.9 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Obiecany making of oraz uwagi dla tych którzy chcieliby sami poeksperymentować.
Temat nie jest trudny, wszystkie założenia mojego planu minimum się powiodły.
Przed robotą
Warto sprawdzić dla porównania jak się ustawiają zegary na rozgrzanym silniku, ile rpm mamy na wolnych obrotach. Przed wyjęciem wskazówek dużych zegarów warto organoleptycznie zobaczyć z jakim tempem wracają one na swoje pozycje.
Co jest potrzebne
- śrubokręt "gwiazdka" i płaski,
- 2 kostki gitarowe (do podważenia wskazówek),
- ostrożność (jedno omsknięcie śrubokręta i można zrobić kreskę na blacie).
- higiena (trzebea zadbać aby zamknąć cały zestaw bez kurzu i pyłu i odcisków palców)
- przeczytanie i obejrzenia RevLimitera... http://revlimiter.net/blog/2011/09/nb-g ... ce-how-to/
Ważne sprawy i uwagi
- małe wskazówki mają ograniczniki plexi z podkładek przekazujących podświetlenie, z tego też powodu trzeba je ustawiając docisnąć do oporu, inaczej nie będą zatrzymywały się na ustawieniach minimalnych,
- nie można bez większych modyfikacji zmienić koloru podświetlenia jednego zegara. Każda para lampek podświetla 2 zegary.
- śrubki do przykręcania tarcz są świetną podstawą do zrobienia "dźwigni" i podważania wskazówek.
- wskazówek obrotomierza i prędkościomierza nie można wcisnąć na siłę do końca ponieważ ruch powrotny będzie spowalniany lub wręcz blokowany. Ruch wskazówek na największych zegarach odbywa się z pewną bezwładnością.
- chromowane ringi zegarów wymagają innej wersji czarnej kratki z tworzywa z otworami dookoła. Pewnie też można wkleić ale to już zabawa chyba będzie - jak ktoś ma pourywane zaczepy można tak zrobić.
Kalibracja
Tak jak piszą Koledzy - jeżeli wszystko grało - można zrobić organoleptycznie i nasadzić wskazówki, już po rozgrzaniu silnika i zatankowaniu do pełna. Prędkościomierz i obrotomierz ustawiamy na sucho. Lub ew. obrotomierz na wolnych obrotach.
Co dalej
Pojeżdżę chwilę z takim zestawem w międzyczasie zobaczę jeszcze jaki efekt daje oklejenie zegara półprzezroczystą folią + ew. korekta doświetlenia zegarów. Do końca kwietnia może będę miał już prototyp zestawu wydrukowany w UV...
Temat nie jest trudny, wszystkie założenia mojego planu minimum się powiodły.
Przed robotą
Warto sprawdzić dla porównania jak się ustawiają zegary na rozgrzanym silniku, ile rpm mamy na wolnych obrotach. Przed wyjęciem wskazówek dużych zegarów warto organoleptycznie zobaczyć z jakim tempem wracają one na swoje pozycje.
Co jest potrzebne
- śrubokręt "gwiazdka" i płaski,
- 2 kostki gitarowe (do podważenia wskazówek),
- ostrożność (jedno omsknięcie śrubokręta i można zrobić kreskę na blacie).
- higiena (trzebea zadbać aby zamknąć cały zestaw bez kurzu i pyłu i odcisków palców)
- przeczytanie i obejrzenia RevLimitera... http://revlimiter.net/blog/2011/09/nb-g ... ce-how-to/
Ważne sprawy i uwagi
- małe wskazówki mają ograniczniki plexi z podkładek przekazujących podświetlenie, z tego też powodu trzeba je ustawiając docisnąć do oporu, inaczej nie będą zatrzymywały się na ustawieniach minimalnych,
- nie można bez większych modyfikacji zmienić koloru podświetlenia jednego zegara. Każda para lampek podświetla 2 zegary.
- śrubki do przykręcania tarcz są świetną podstawą do zrobienia "dźwigni" i podważania wskazówek.
- wskazówek obrotomierza i prędkościomierza nie można wcisnąć na siłę do końca ponieważ ruch powrotny będzie spowalniany lub wręcz blokowany. Ruch wskazówek na największych zegarach odbywa się z pewną bezwładnością.
- chromowane ringi zegarów wymagają innej wersji czarnej kratki z tworzywa z otworami dookoła. Pewnie też można wkleić ale to już zabawa chyba będzie - jak ktoś ma pourywane zaczepy można tak zrobić.
Kalibracja
Tak jak piszą Koledzy - jeżeli wszystko grało - można zrobić organoleptycznie i nasadzić wskazówki, już po rozgrzaniu silnika i zatankowaniu do pełna. Prędkościomierz i obrotomierz ustawiamy na sucho. Lub ew. obrotomierz na wolnych obrotach.
Co dalej
Pojeżdżę chwilę z takim zestawem w międzyczasie zobaczę jeszcze jaki efekt daje oklejenie zegara półprzezroczystą folią + ew. korekta doświetlenia zegarów. Do końca kwietnia może będę miał już prototyp zestawu wydrukowany w UV...
- Załączniki
1.8 NB LSD A3F była..
-
- Posty: 889
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
- Model: Inny
- Wersja: 0.9 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Alan pisze:Nie dało się zmienić wskazówki prędkościomierza na czerwoną?
Nawet o tym nie pomyślałem - IMO niesymetrycznie wygląda lepiej, ale może looknę w tygodniu.
1.8 NB LSD A3F była..
-
- Posty: 889
- Rejestracja: 11 lip 2013, 21:46
- Model: Inny
- Wersja: 0.9 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
makler pisze:Odświeze temat, @Robert wymodziles cos nowego? Ja myśle żeby u siebie zrobić wersje z żółtym obrotomierzem z rev.
Niestety temat nie ruszył bo nie było za bardzo chętnych na podzielenie się kosztem druku UV.
Kupiłem czarne zegary i zrobiłem mix. Biały obrotomierz z czerwoną iliminacją, reszta green + usunięcie chromów.
Efekt całkiem Pro - podświetlenie dawało radę. Tak to wyglądało na sesji pożegnalnej mojej NB - więcej zdjęć w mojej stopce.
1.8 NB LSD A3F była..
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Troszkę odświeżę temat.
Czy można jakoś skorygować licznik w górę przy wymianie zegarów? Przełożenie jakiegoś modułu czy coś takiego...
W nowych mam mniejszy a chciałbym zachować oryginalny przebieg...
Czy można jakoś skorygować licznik w górę przy wymianie zegarów? Przełożenie jakiegoś modułu czy coś takiego...
W nowych mam mniejszy a chciałbym zachować oryginalny przebieg...
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
tomasz01 pisze:Troszkę odświeżę temat.
Czy można jakoś skorygować licznik w górę przy wymianie zegarów? Przełożenie jakiegoś modułu czy coś takiego...
W nowych mam mniejszy a chciałbym zachować oryginalny przebieg...
Można przyłożyć sam wyświetlacz km z kawałkiem układu do którego jest przymocowany i wtedy będziesz miał oryginalny przebieg bo jest on zapisany w tym układzie
odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......
ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......
ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Kwietniu pisze:odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......
ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
U mnie w wątku Kurakmobila są linki do skanów.
Kurak pisze:Kwietniu pisze:odkop!
myśle że kilka osób się zaciekawi co do tego znaleziska:
https://mazda626.net/topic/39309-making-custom-gauge-faces/
tutek jak zrobić swoje zegary by Adam z revlimiter.net
jedynie czego brakuje to plików......
ps. jak ktoś chce zmienić swoje podświetlenie na jakiekolwiek to da się to zrobić dość łatwo:
U mnie w wątku Kurakmobila są linki do skanów.
Mam juz dawno te scany ale nie mam pojecia jak je ladnie przeprojektować ale i tak dzięki.
Narazie zrobilem inny myk kupilem z uk biale( kremowe) pionowe starty z 6 ganga ale to nie jest do konca to.... Fotki u mnie w topiku
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
hej, może ktoś podesłać skany tarczek NA?
fotoszopa nie umiem, ale może coś w cadzie wymodzę
btw. Pionowy start zasłania kontrolki poduszki, podnoszenia świateł, immo/transpondera... zastanawiałem się, czy może ktoś próbował je przenieść?
Przy pionowym starcie, w czwartym kwadrancie obrotomierza można chyba by je chyba jakoś upchać przeciągając żaróweczki i czymś je oddzielając, choć nie wiem czy się zmieszczą i czy misja w ogóle jest warta zachodu
fotoszopa nie umiem, ale może coś w cadzie wymodzę
btw. Pionowy start zasłania kontrolki poduszki, podnoszenia świateł, immo/transpondera... zastanawiałem się, czy może ktoś próbował je przenieść?
Przy pionowym starcie, w czwartym kwadrancie obrotomierza można chyba by je chyba jakoś upchać przeciągając żaróweczki i czymś je oddzielając, choć nie wiem czy się zmieszczą i czy misja w ogóle jest warta zachodu