Maks. osiągi bez turbo.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Kardyniak
Posty: 118
Rejestracja: 30 kwie 2014, 16:47
Lokalizacja: Białystok

21 maja 2014, 11:10

Witam. Jestem tu nowy i czytam przydatne wątki, aczkolwiek na to pytanie jeszcze nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawiam się ile to można wykrzesać koni (oczywiście tak mniej więcej) z NA 1.6/1.8 nie wkładając suszary. Może ktoś posiada taki setup i hamował auto?
Do tego pytania. Co można zmienić w fabrycznym setupie by zwiększyć osiągi?
- cały uk.wydechowy
- filtry
- wydajniejsza chłodnica
- co jeszcze ??
Pozdrawiam ;)
Hakuuna ma Miataaa!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 maja 2014, 11:13

Moc jest funkcją pieniędzy w tym przypadku szczególnie wolno narastającą, więc pytanie brzmi ile masz zamiar wydać.
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

21 maja 2014, 11:21

Najpierw należy wymienić sterowanie. Modyfikacje dolotu/wydechu/wtrysków/pompy/wałków bez poprawek w sterowaniu przyniosą efekt odwrotny do zamierzonego. Niestety nie ma tak łatwo i mityczny graal typu 'power rura' nie istnieje...
Zacznij od modyfikacji wyprzedzenia zapłonu - to jedyny gwarantowany konik :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 maja 2014, 11:37

Kardyniak pisze:ienić sterowanie. Modyfikacje dolotu/wydechu/wtrysków/pompy/wałków bez poprawek w sterowaniu przyniosą efekt odwrotny do zamierzonego. Niestety nie ma tak łatwo i mityczny graal typu 'power rura' nie istnieje...
Zacznij od modyfikacji wyprzedzenia zapłonu - to jedyny gwarantowany konik

Z projektów które znam są dobrze udokumentowane i można te części kupić, to najmocniejszy jest projekt firmy Maruha.
Tu masz opis dokładny co, za ile i co to daje http://www.maruhamotors.co.jp/miata/parts/bp21lkit.html
ps. Większości śmiertelników po obejrzeniu cen firmy Maruha "oranżada z komunii się odbija" :mrgreen:

pps. jak mówili poprzednicy bez doładowania = drogo.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 maja 2014, 13:57

ja kilka rzeczy zmieniłem, jakieś przyrosty są...
ale nie wiem kiedy będzie hamownia... :jupi:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 maja 2014, 15:11

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ