Mazda MX5 model

do podglądu ewentualnych zmian :)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

08 maja 2014, 22:03

Witam ;)

Jako, że nie posiadam jeszcze MX5, muszę zadowolić się faktem, że mogę sobie wydłubać ją w 3D :P Nie robiłem nic chyba od roku, więc warto odswieżyć stare hobby :)

Generalnie celem modelu będzie prezentacja ewentualnych zmian w samochodzie (nie obejdzie się prawdopodobnie bez takich, choć będzie to zależeć od wersji wozu :P) Model będzie dostępny za darmo do pobrania jak go skończę, więc każdy kto by chciał będzie mógł przy nim podłubać, ale kiedy to będzie nie wiem, będę go dłubał raczej w wolnych chwilach po pracy.

Mam nadzieję, że czujni posiadacze MX5 w razie czego sprawnie wyłapią nieścisłości w modelu :D

Na razie wrzucam bazowe kształty wozu, które później będą uszczegółowione :)

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 maja 2014, 22:10

Hobby fajne, ale czy warto rzeźbić od zera?

http://www.3dcadbrowser.com/download.aspx?3dmodel=29425

i wiele, wiele więcej w sieci...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

08 maja 2014, 22:14

dmk: Jasne, że można kupić gotowy, ale zapewniam Cie, że nie jest to jakość jaka mnie interesuje :D Poza dawno nic nie modelowałem dla siebie, więc z chęcią przy tym podłubie ;) Ten model co podesłałeś jest ok, ale brakuje mu masę detali i nie jest do końca zgodny z orygonałem :P
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

09 maja 2014, 9:36

heh, jakbym widział siebie sprzed roku ;) . Powodzenia i czekam na dalszy rozwój prac.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 maja 2014, 7:19

To może od razu popraw mu aerodynamikę nadkoli, żeby nie rdzewiały ;P
Poza pokazaniem różnić między NB i NBFL, to może być dobra baza do wizualizacji modów :)
W czym to robisz? 3D Max? CINEMA 4D? Daj znać, gdybyś potrzebował pomocy :)
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

20 maja 2014, 21:19

Dzięki Panowie ;)

nickesh: 3ds max, aczkolwiek zastanawiam się czy nie zrobić go w Aliasie w nurbsach, tylko na to więcej czasu bym potrzebował niestety...

Nie wrzucam niczego nowego, poza wizką wizji MX5, która kiedyś mnie tam chwyciła ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2014, 22:35

Kocur! Zrób sobie taką in real! :D
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

20 maja 2014, 22:53

Zajebiście wygląda ostatnia wizualizacja - Zumbach Spitfire Edition :winner:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

21 maja 2014, 14:23

Właśnie, tylko jednego emblematu brakuje;)
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

22 maja 2014, 11:21

Dzięki Panowie, wszystko zależy od tego w jakim kolorze uda się dorwać MX5, plusem jest to, że Green Mica jest dość popularna, ale za to 1.8 i Torsen już niekoniecznie :P Szkoda, że Mazda zrezygnowała z koloru British Racing Green, ten byłby idealny :winner:

spilner: To jest edycja poprawna politycznie :D

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pokem
Posty: 125
Rejestracja: 17 mar 2010, 13:55
Model: NA
Wersja: 1,6 90KM
Lokalizacja: Kielce

22 maja 2014, 12:54

Też się kiedyś bawiłem i mam model NA zrobiony w blenderze :mrgreen:

Obrazek
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2014, 13:25

Beger, na pewno znajdziesz dobra podstawe, felgi nawet masz jak na tacy, bo jaro sprzedaje, wiec realizuj ten prodzekt! :D
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2014, 11:55

Pokem jest jakaś szansa, żebyś udostępnił taki model?
Obrazek
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

18 lis 2014, 16:43

Pozwolę sobie odświezyć temat bo jest dla mnie ciekawy. Czy ktoś z Was zrobił może NBFL? Niestety nie mam czasu posiedzieć przy PC i wyrzeźbić. Swojego czasu, na obronę robiłem NA i taki był mój koncept samochodu idealnego, czas leci i pewne priorytety się zmieniają. Mam kochaną NB i brak wizualizacji :)

Obrazek

Obrazek
osemka
Donator
Donator
Posty: 140
Rejestracja: 10 wrz 2014, 7:53
Model: NB FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 gru 2014, 20:24

Naprawdę, naprawdę przyzwoite są wasze modele :) Ja zajmuje się tym zawodowo, znaczy się modelowaniem powierzchniowym dla przemysłu motoryzacyjnego, dlatego jakbyście mieli jakieś pytanie, postaram się pomóc!
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

03 gru 2014, 9:27

osemka pisze:Naprawdę, naprawdę przyzwoite są wasze modele :) Ja zajmuje się tym zawodowo, znaczy się modelowaniem powierzchniowym dla przemysłu motoryzacyjnego, dlatego jakbyście mieli jakieś pytanie, postaram się pomóc!
Zawsze wychodzi dużo lepiej, jak ktoś to robi z zamiłowania, nie? Projekty komercyjne nie są tak doskonałe i projektanci aż tak się do nich nie przykładają, bo się nie opłaca.
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

03 gru 2014, 16:10

Heh, projekty komercyjne pod względem jakości nadwozi są poza zasięgiem największych pasjonatów modelowania ;D No i jak ktoś w tym ma doświadczenie i się przykłada to się opłaca i to bardzo, choć dużym kosztem.

osemka: no, to jest nas dwóch :D choć ja dopiero teraz od grudnia zacząłem pracę w "strak'u", choć na razie to samo szkolenie :P

Pozdrawiam
osemka
Donator
Donator
Posty: 140
Rejestracja: 10 wrz 2014, 7:53
Model: NB FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

07 gru 2014, 11:32

nickesh pisze:]Zawsze wychodzi dużo lepiej, jak ktoś to robi z zamiłowania, nie? Projekty komercyjne nie są tak doskonałe i projektanci aż tak się do nich nie przykładają, bo się nie opłaca.


Najlepiej jak pracujesz z zamiłowania :D Nie do końca masz rację. Pasjonat robiąc projekt "do szuflady" może robić milion uproszczeń, bo i tak najprawdopodobniej rzeczywisty model z tego nie powstanie. A robiąc coś, co w przyszłości ma jeździć po drogach, musisz optymalizować projekt pod wieloma względami, szczególnie możliwościami technologicznymi i montażem ale czasami również bezpieczeństwem użytkowania, ergonomią a nawet termiką i optyką. Do tego dochodzi sprawa najważniejsza - design... Znalezienie tego optimum, żeby wszystkie warunki były spełnione i jednocześnie żeby jak najlepiej to wyglądało kosztuje kupę forsy i przeważnie ta forsa jest - wszystko zależy od tego jaki samochód projektujesz - czy mały, obrzydliwie tani miejski samochód na rynek chiński, czy prestiżowy samochód dla renomowanego koncernu.

Berger pisze:Heh, projekty komercyjne pod względem jakości nadwozi są poza zasięgiem największych pasjonatów modelowania ;D No i jak ktoś w tym ma doświadczenie i się przykłada to się opłaca i to bardzo, choć dużym kosztem.

osemka: no, to jest nas dwóch :D choć ja dopiero teraz od grudnia zacząłem pracę w "strak'u", choć na razie to samo szkolenie :P


Dokładnie tak. Ale nie tylko karoserie projektuje się z obłędną jakością :) Wnętrza, i to co się w zasadzie dopiero rozwija czyli design reflektorów też goni jakościowo exterior. A tak na marginesie: Autodesk Alias czy Icem Surf? :D
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

07 gru 2014, 20:52

osemka: od roku czy półtora używałem Aliasa do swojego dłubania po godzinach, teraz non stop lece na Icemie ;)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

08 gru 2014, 7:05

To i ja bym cos dlubnal po godzinach, tylko ze jakas podstawa nb by sie przydala bo od blueprintow zaczynac nie mam czasu :).
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

02 sty 2015, 5:34

Wczoraj znalazłem ciekawy model Mazdy NA - na dniach udostępnie go publicznie, na razie troche go poprawiłem, dodałem tego czego brakowało i ustawiłem prostą scenkę. To co udostępnie to będzie model 3D z materiałami i sceną pod 3ds max'a, co by sobie niektórzy wirtualnie pomodowali swoje bryki :) Poszukam jeszcze modelu NB. Na ten moment tak to wygląda:

Obrazek

Pozdrawiam
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

02 sty 2015, 16:55

NCFL szukałem, i ND... straszna rzeź i kicha, jeżeli coś posiadasz co wygląda choć troche podobnie jak w rzeczywistosci to jestem zainteresowany zabawą :D
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

02 sty 2015, 17:32

Ano raczej ciężko, ND jeszcze długo nie będzie.

Dziś udostępniam cały model (pochodzi z forzy) z moimi materiałami, światłem i prostą scenką. Zachęcam do tworzenia swoich wersji ;) Po weekendzie wrócę spowrotem do siebie więc kilka rzeczy poprawie, dodam (np miękki dach) uporządkuję i wrzucę ponownie, ale już można się bawić.

Plik można otworzyć pod 3ds max 2011 i nowszym oraz silnikiem renderującym vray , do tego są textury (przy otwarciu sceny trzeba będzie wskazać ścieżkę)

studio 3ds max

textury


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam i powodzenia
Ostatnio zmieniony 02 sty 2015, 17:51 przez Berger, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

02 sty 2015, 17:45

możesz to wypluć do Rhinoceros? *.3dm czy coś pochodnego?
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

02 sty 2015, 17:49

Niestety nie, pliki zawierają materiały i oświetlenie robione pod 3ds max i vray. Jeśli natomiast chodzi o sam model to tak, za chwile będzie pod tymi linkami:

exterior

interior


*obj możesz zaimportować do Rhino ale zaimportuje normalnie mesha (model jest jako mesh nie beziery czy nurbsy).
ODPOWIEDZ