Akcesoria "NC" MX-5
Pomysły, rozwiązania, gadżety
Moderator: Moderatorzy
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Witam serdecznie wszystkich "eMX- Maniaków" bez podziałów NA/NB/NC.
Szukając rozsądnego cenowo (pomijam celowo serwis) "Wiatrołapu, Windschotta , Windschota , Osłony przed wiatrem typu siatkowego (np. NE86-V4-336A), Wind Deflector-a" czy jak kto tam potrafi jeszcze określić czy inną nazwę tego ustrojstwa znaleźć zwracam się z prośbą do Was wszystkich:
Użytkowników o pomoc czy to w znalezieniu fajnie wyglądającego, zdającego swą rolę w/w "wynalazku" czy też podpowiedzi jak ten mały problem można rozwiązać. Proszę bez złośliwości o możliwości zamknięcia dachu....
Wiem, że wielu/e z Was radzi sobie w rożnych wersjach w różny sposób stąd też pomyślałem o forum. Pomagając jednemu udzielamy wskazówek kolejnym poszukującym.
A do Administratorów o ewentualną korektę lub uwagę lokalizacji lub tytułu wątku gdyż chciałbym to zostawić na ciekawe ewentualne gadżety, rozwiązania i pomysły związane z wersją NC.
By nie być podejrzanym o "nygustwo" podkleję kilka rozwiązań które znalazłem i poproszę o ewentualne komentarze lub podpowiedzi czy drogo, tanio, stylowo, banalnie ewentualnie beznadziejnie
Poczynając od najprostszego rozwiązania i nie najtańszego to serwis
Kolejna strona pozycja
http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/mazda/NE8_/NE86V4336A-wind_stop_(mazda).htm
- ten sam chyba model ale cena też lekko naginająca.
Inne rozwiązanie to sklep
http://sklep.voyagerclub.pl/mazda-mx5-osona-przed-wiatrem-typ-siatkowy-ne86-v4-336a.html
posiadający teoretycznie w swym asortymencie tą samą osłonę w rozsądnej cenie. Jednak chwilowy brak.
Owszem są i takie możliwości jak
http://www.mx5parts.co.uk/wind-deflector-mesh-type-mazda-mk335-2005-p-1324.html
z
ale przy jednostkowym zamówieniu troszkę jest możliwe przepłacić. Choć nigdy tego typu zakupu nie dokonałem więc pewności rownież nie mam.
Dlatego jeśli "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.." wdzięczny i zobowiązany zaprawdę będę
Szukając rozsądnego cenowo (pomijam celowo serwis) "Wiatrołapu, Windschotta , Windschota , Osłony przed wiatrem typu siatkowego (np. NE86-V4-336A), Wind Deflector-a" czy jak kto tam potrafi jeszcze określić czy inną nazwę tego ustrojstwa znaleźć zwracam się z prośbą do Was wszystkich:
Użytkowników o pomoc czy to w znalezieniu fajnie wyglądającego, zdającego swą rolę w/w "wynalazku" czy też podpowiedzi jak ten mały problem można rozwiązać. Proszę bez złośliwości o możliwości zamknięcia dachu....
Wiem, że wielu/e z Was radzi sobie w rożnych wersjach w różny sposób stąd też pomyślałem o forum. Pomagając jednemu udzielamy wskazówek kolejnym poszukującym.
A do Administratorów o ewentualną korektę lub uwagę lokalizacji lub tytułu wątku gdyż chciałbym to zostawić na ciekawe ewentualne gadżety, rozwiązania i pomysły związane z wersją NC.
By nie być podejrzanym o "nygustwo" podkleję kilka rozwiązań które znalazłem i poproszę o ewentualne komentarze lub podpowiedzi czy drogo, tanio, stylowo, banalnie ewentualnie beznadziejnie
Poczynając od najprostszego rozwiązania i nie najtańszego to serwis
Kolejna strona pozycja
http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/mazda/NE8_/NE86V4336A-wind_stop_(mazda).htm
- ten sam chyba model ale cena też lekko naginająca.
Inne rozwiązanie to sklep
http://sklep.voyagerclub.pl/mazda-mx5-osona-przed-wiatrem-typ-siatkowy-ne86-v4-336a.html
posiadający teoretycznie w swym asortymencie tą samą osłonę w rozsądnej cenie. Jednak chwilowy brak.
Owszem są i takie możliwości jak
http://www.mx5parts.co.uk/wind-deflector-mesh-type-mazda-mk335-2005-p-1324.html
z
ale przy jednostkowym zamówieniu troszkę jest możliwe przepłacić. Choć nigdy tego typu zakupu nie dokonałem więc pewności rownież nie mam.
Dlatego jeśli "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie.." wdzięczny i zobowiązany zaprawdę będę
Hej też szukam rozsądnego rozwiązania na windshot, czyli takiego żeby nie wstawać chcąc zamknąć dach.
Jedyną opcja przy wysokim windshotcie "to lewa ręka przez lewe ramię" , niezbyt to wygodne ale inaczej tego nie widzę.
Pietryga ma w rozsądnej cenie, chociaż wcześniej wolałbym zobaczyć u kogoś.
http://allegro.pl/windschott-mazda-mx5- ... 27527.html
Jedyną opcja przy wysokim windshotcie "to lewa ręka przez lewe ramię" , niezbyt to wygodne ale inaczej tego nie widzę.
Pietryga ma w rozsądnej cenie, chociaż wcześniej wolałbym zobaczyć u kogoś.
http://allegro.pl/windschott-mazda-mx5- ... 27527.html
Sebof01 pisze:ja mam ten siatkowy oryginalny - dostałem z autem.
Z tego co wiem (a wiem to z tego forum -chyba ) to chyba robią identyczny w cabrio pietryga czy jakoś tak za coś koło 300zł
O to zobaczę u Ciebie na Kamieniu
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
No u mnie z racji puszki czy konserwy jak już o PRHT słyszałem problemu z podniesieniem mieć nie powinienem . Ale zastanawia mnie fakt - jak już tu w jednym poście wyczytałem, że nie do końca jest tak wesoło z tym wiatrem mając wysoki Windblocker.
Sebof01 - ja widziałem u Ciebie go na PRS 2014 i jeśli mogę odczytać Twą opinie - czy potwierdzasz, że tworzą się jakieś nowe zawirowania w czasie jazdy? Czy raczej wiatru już nie czuć tylko Słoneczko pali czuprynkę jeśli ktoś ją ma? Oczywiście przy założeniu poniesionych szyb.
Sebof01 - ja widziałem u Ciebie go na PRS 2014 i jeśli mogę odczytać Twą opinie - czy potwierdzasz, że tworzą się jakieś nowe zawirowania w czasie jazdy? Czy raczej wiatru już nie czuć tylko Słoneczko pali czuprynkę jeśli ktoś ją ma? Oczywiście przy założeniu poniesionych szyb.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2014, 14:58 przez Peecer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Ignacy pisze:Hej też szukam rozsądnego rozwiązania na windshot, czyli takiego żeby nie wstawać chcąc zamknąć dach.
Jedyną opcja przy wysokim windshotcie "to lewa ręka przez lewe ramię" , niezbyt to wygodne ale inaczej tego nie widzę.
Pietryga ma w rozsądnej cenie, chociaż wcześniej wolałbym zobaczyć u kogoś.
Ignacy - widziałbym takie rozwiązanie troszkę ciężko opisać ale: jakby z dwóch wiatrołapów niskich z tym, że drugi byłby zmontowany do pierwszego na czy to szynie czy teleskopie. Driver po wcisnięciu tego drugiego odblokowywałby go i ten by się podnosił. Na zasadzie jakieś szuflady ..... Może troszkę kiepsko to opisałem ale gdybym posiadał lekko lepsze właściwości manualne i miał na takie robótki miejsce bym to wykonał. Niestety brak talentu wykonawczego a przede wszystkim pracowni uniemożliwia takie robótki ręczne. Choć piszą, że dla chcącego......
Rozglądałem się za w....em (jak go zwał) dłuższy czas, nie dlatego, żeby mnie wiatr przeszkadzał, ale żeby Żonie zrobić przyjemność. Przypadkowo znalazłem na forum i odkupiłem go od Naszego Kolegi w wersji siatkowej (tej na pierwszym zdjęciu). Montaż banalny.
Wieje w środku zdecydowanie mniej. Chociaż czubek łba i tak wystaje więc i tak jesteśmy bez czapeczek potargani. Przy nawiewie na kolana i zamkniętych oknach jest komfortowo i ciepło jak z dachem do ~90 km/h. Powyżej 100 wieje i tak zdrowo. PRHT zamyka się oczywiście bez problemu. Jedyny kłopot to gruba poprzeczka, która zasłania widok we wstecznym lusterku. Drugi mniejszy, to owady złapane w sieć.
Windshot ze strony Pietrygi ma inne mocowanie - na rzepy. Rozmawiałem z samym Mistrzem - ze względów patentowych te mocowane do fabrycznych zaczepów może sprzedawać tylko dla M i Ilmotosport - stąd wysoka cena.
Jeśli miałbym wybierać od początku, chyba zdecydowałbym się na przeźroczysty i wysoki
Na życzenie mogę zrobic jutro parę zdjęć
PZDR
Wieje w środku zdecydowanie mniej. Chociaż czubek łba i tak wystaje więc i tak jesteśmy bez czapeczek potargani. Przy nawiewie na kolana i zamkniętych oknach jest komfortowo i ciepło jak z dachem do ~90 km/h. Powyżej 100 wieje i tak zdrowo. PRHT zamyka się oczywiście bez problemu. Jedyny kłopot to gruba poprzeczka, która zasłania widok we wstecznym lusterku. Drugi mniejszy, to owady złapane w sieć.
Windshot ze strony Pietrygi ma inne mocowanie - na rzepy. Rozmawiałem z samym Mistrzem - ze względów patentowych te mocowane do fabrycznych zaczepów może sprzedawać tylko dla M i Ilmotosport - stąd wysoka cena.
Jeśli miałbym wybierać od początku, chyba zdecydowałbym się na przeźroczysty i wysoki
Na życzenie mogę zrobic jutro parę zdjęć
PZDR
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
zb pisze:Jeśli miałbym wybierać od początku, chyba zdecydowałbym się na przeźroczysty i wysoki
Na życzenie mogę zrobic jutro parę zdjęć
PZDR
Przeźroczysty wysoki masz na myśli wersje swoją czyli siatkową czy wersje "pleksi" czy z czego ona tam wykonana - biorąc pod rozwagę widoczność we wstecznym i łatwość czyszczenia z owadów
Jeżeli nie problem wrzuć prosze tu kilka fotek - posłużą kolejnym zainteresowanym zapewne. Nie wspominając o już mnie
Jak dla mnie to raczej mało wieje z siatkowym, ale nie mam porównania do serii, bo mnie zamontowali w salonie siateczkę przed odbiorem.
Generalnie 2 minusy jakie mi się nasuwają to
1. czasami drgało w duecie z osłoną roll bara (trzeba było dokręcać/ odginać) -nic strasznego, trochę ciężko wytłumaczyć - musiałbym pokazać. Obecnie wyeliminowałem defekt przez 2 gumowe podkładki.
2. latem po mieście wolałbym nie mieć żadnego windshota , ale z drugiej strony odkręca się go w 2s
Generalnie 2 minusy jakie mi się nasuwają to
1. czasami drgało w duecie z osłoną roll bara (trzeba było dokręcać/ odginać) -nic strasznego, trochę ciężko wytłumaczyć - musiałbym pokazać. Obecnie wyeliminowałem defekt przez 2 gumowe podkładki.
2. latem po mieście wolałbym nie mieć żadnego windshota , ale z drugiej strony odkręca się go w 2s
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Sebof01 pisze:2. latem po mieście wolałbym nie mieć żadnego windshota , ale z drugiej strony odkręca się go w 2s
Zgadzam się z Tobą w 100% po mieście ale ostatnio a dokładnie przyjeżdżając właśnie na PRS 2014 i jadąc za Fouropac dawniej zwanym Fiveopac po autostradzie Top Down odczułem dość znacznie pęd wiatru omiatający mą łysinę. A zapewniam Was, że za wolno nie przemieszczał się ów w/w prowadzący
A tak jak piszesz, zawsze można szybko dokonać demontażu i być bez.
Przeźroczysty wysoki masz na myśli wersje swoją czyli siatkową czy wersje "pleksi" czy z czego ona tam wykonana - biorąc pod rozwagę widoczność we wstecznym i łatwość czyszczenia z owadów
Myślę o pleksi, ponieważ zasłonięcie wstecznego lusterka bywa uciążliwe. Trzeba czasem spojrzeć w nie dwa razy - raz pod belką, drugi raz nad belką - żeby dobrze ocenić odległość i szybkość samochodu nadjeżdzającego z tyłu.
Latem po mieście - pewnie można bez, tyle, że po odkręceniu nie bardzo i nie zawsze jest gdzie go schować.
A tak w ogóle, to w długi majowy weekend przejechałem 1500km po Polsce i Żona jest bardzo zadowolona
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
zb pisze:Przeźroczysty wysoki masz na myśli wersje swoją czyli siatkową czy wersje "pleksi" czy z czego ona tam wykonana - biorąc pod rozwagę widoczność we wstecznym i łatwość czyszczenia z owadów
Myślę o pleksi, ponieważ zasłonięcie wstecznego lusterka bywa uciążliwe.
Tak, tylko zwróć uwagę, że pleksi wypełnia tylko przestrzeń między oparciami i owszem widoczność masz jak bez niego. Jednak nie wiem jak jest w praktyce i czy pozostawienie luk między oparciem a boczną szybą nie będzie dalej powodowało większych odwiedzin wiatru w kabinie. Jednak "szmatką" zasłaniasz większą przeszteń. Choć tu też nie wiem dokąd sięga i czekał będę na Twe fotki.
zb pisze:Myślę o pleksi, ponieważ zasłonięcie wstecznego lusterka bywa uciążliwe. Trzeba czasem spojrzeć w nie dwa razy - raz pod belką, drugi raz nad belką - żeby dobrze ocenić odległość i szybkość samochodu nadjeżdzającego z tyłu.
buuuuuuuuu....
z tyłu to się auta powinny oddalać
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Sebof01 pisze:zb pisze:Myślę o pleksi, ponieważ zasłonięcie wstecznego lusterka bywa uciążliwe. Trzeba czasem spojrzeć w nie dwa razy - raz pod belką, drugi raz nad belką - żeby dobrze ocenić odległość i szybkość samochodu nadjeżdzającego z tyłu.
buuuuuuuuu....
z tyłu to się auta powinny oddalać
Może chodzi o samo włączenie się do ruchu.... Dajmy ludziom szansę
Ostatnio zmieniony 08 maja 2014, 16:37 przez Peecer, łącznie zmieniany 1 raz.
chyba, że się jedzie z Damą w pięknych okolicznościach przyrody
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
A atak na 100% serio to mi siatka nie przeszkadza w lusterku, choć faktycznie przy zamkniętym dachu mam wrażenie że gorzej widać - podkreślę jedynie wrażenie, ale to może być kwestia dokładnej wysokości na której znajdują się oczy
Ignacy pisze:Sebof01 pisze:ja mam ten siatkowy oryginalny - dostałem z autem.
Z tego co wiem (a wiem to z tego forum -chyba ) to chyba robią identyczny w cabrio pietryga czy jakoś tak za coś koło 300zł
O to zobaczę u Ciebie na Kamieniu
Przecież ja z takim od ponad roku jeżdżę.
Ten z pleksy się podobno łatwo rysuje...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
zajcol pisze:Przecież ja z takim od ponad roku jeżdżę.
Ten z pleksy się podobno łatwo rysuje...
haha no tak faktycznie, tylko ostatnio sie zorientowałem że mogę zamykać dach z wysokim windshotem nie ruszając dupy z fotela
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
To tak delikatnie podsumowując pierwszy gadżet do NC - zakupić lepiej "Szybę czy typ Siatkowy" Nie ukrywał będę, że bardzo polegam na Waszej opinii i tym kierować się zamierzam przy zakupie.
Obiecałem zrobić zdjęcia. Oto i one
- Załączniki
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
zb - ogromne THX za foty. Na pewno każdy zainteresowany będzie miał z nich korzyść. I myślę, że zostanę z wyborem siatkowego. A nasuwa mi się pytanie jeszcze związane z czyszczeniem takich zabrudzeń jak zaprezentowałeś. Wydaje mi się, że wilgotną szmatką łatwo można doprowadzić to do stanu czystego. Czy się mylę?
A i na zdjęciu widać, że masz wiatrołap od Pietrygi czy się mylę? Bo mocowanie jak serwisowy a sam wspomniałeś w poście wcześniej
... a tu masz przykręcany ale widać znaczek "Made By Pietryga"
Ps. Do tego szklanego jakoś nie jestem przekonany, choć nie za bardzo mam do czego się odnieść gdyż nikt tu nic na jego temat nie zostawił.....
A i na zdjęciu widać, że masz wiatrołap od Pietrygi czy się mylę? Bo mocowanie jak serwisowy a sam wspomniałeś w poście wcześniej
Windshot ze strony Pietrygi ma inne mocowanie - na rzepy.
... a tu masz przykręcany ale widać znaczek "Made By Pietryga"
Ps. Do tego szklanego jakoś nie jestem przekonany, choć nie za bardzo mam do czego się odnieść gdyż nikt tu nic na jego temat nie zostawił.....
Pewnie, że się przydał (pozdrowienia dla Brata - nie obudziłem)
P.S.
Jak się dowiedziałem od Pana Pietrygi, produkuje on wiatrołapy mocowane na śruby, ale ich nie sprzedaję przez swoją stronę z powodów licencyjnych
P.S.
Jak się dowiedziałem od Pana Pietrygi, produkuje on wiatrołapy mocowane na śruby, ale ich nie sprzedaję przez swoją stronę z powodów licencyjnych
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Witam ponownie i proszę o podpowiedź - pomoc gdzie mogę znaleźć takie oto małe lub może nie małe ale mnie urzekające cudeńko.... Chodzi mi o fachowo chyba to się maskownica może "grill" nazywa ale taka jak na zdjęciach poniżej. Czy ktokolwiek wie, ktokolwiek widział ktokolwiek słyszał gdzie to można nabyć? Ważna jest dla mnie kwestia tych właśnie dwóch dodatkowych reflektorów....
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 1:00 przez Peecer, łącznie zmieniany 1 raz.
NC z tym wygląda jak wampir.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Wiem, że ktoś tu pytał o poszerzenie nadkoli jednak nie pamiętam czy tyczyło to NC gdyby jednak to jest teraz promocja z Reg. Price: $425.00 Sale Price: $395.00 Super20 Flares MX5 2006-2014:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0947.html?id=LjQ85Crw
I ponawiam prośbę o pomoc w znalezieniu tegoż grilla może ktoś się gdzieś natknął przypadkiem - tak jak dwa posty wyżej:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0947.html?id=LjQ85Crw
I ponawiam prośbę o pomoc w znalezieniu tegoż grilla może ktoś się gdzieś natknął przypadkiem - tak jak dwa posty wyżej: