trzymanie w zakrętach: Civic vs MX5

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2008, 3:10

Ben_sage pisze:hmm Zmieniłbyś na s2000 lub z3 np 2.8 ze względu na motor czy może cos innego?
s2000 ma fajny motorek ale jak cala reszta itp to nie wiem.
Bmw z3 ma wiekszy motorek jest napewno ciezsza pewnie bezpieczniejsza i ma mocny naped swietnie sie nadaje do palenia gumy lub driftu.

Mnie sie bardzo podoba s2000 ale cenowo duza roznica miedzy z3 np 2.8.
Za 40-50 tys tyle ile najtansze s2000 można miec prawie NC miate.
Robileś jakieś porównanie mx-5 z z3 ?

Lub w internecie wiesz gdzie są jakieś fajne testy ? porównania

mx-5 vs s2000 vs z3

narazie mojej Mazdy nie zmieniam bo jestem bardzo zadowolony, chce miec 2 auto na zla pogode. Nie mialem niestety mozliwosci porownania MX5tki do S2000 czy Z3....
zyzy
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2008, 10:15
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

13 lip 2008, 9:46

s2000 wraz z clio v6 i mr2 należy do grona najgorzej prowadzących się aut, potrafi zaskoczyć nawet dobrego kierowcę cięzka do przewidzenia
mx5 10th Anniversary
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2008, 11:30

zyzy pisze:s2000 wraz z clio v6 i mr2 należy do grona najgorzej prowadzących się aut, potrafi zaskoczyć nawet dobrego kierowcę cięzka do przewidzenia

Clio V6 to napewno ale S2000 byla wysoko oceniana w artykulach i zachwalano ja tez podczas na torze Poznan, gdzie wykrecila swietny czas
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

13 lip 2008, 12:24

Bardzo ciekawi mnie ocena porównanie z3 2.8

Jak wiadomo bmw zawsze slyneły z pancernego napedu i ukladu kierowniczego.
Myślę że jest ciup cięższa z przodu ale mocny silnik i drift po torze może za to odplacić.
Napewno jest też bezpieczniejsza a spalanie w z3 na silniku 2.8 jest o niebo mniejsze jak w 3"2,8" coupe które też mi sie podoba niestety wiekowe juz :(

Ciekaw jestem jak pracuje skrzynia biegów ? Czy faktycznie tak pieknie i lekko wszystko chodzi ?
Jak ktoś jechał tym autem i ma możliwość szczerej wypowiedzi bardzo prosze.
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2008, 13:07

Ben_sage pisze:Bardzo ciekawi mnie ocena porównanie z3 2.8

Jak wiadomo bmw zawsze slyneły z pancernego napedu i ukladu kierowniczego.
Myślę że jest ciup cięższa z przodu ale mocny silnik i drift po torze może za to odplacić.
Napewno jest też bezpieczniejsza a spalanie w z3 na silniku 2.8 jest o niebo mniejsze jak w 3"2,8" coupe które też mi sie podoba niestety wiekowe juz :(

Ciekaw jestem jak pracuje skrzynia biegów ? Czy faktycznie tak pieknie i lekko wszystko chodzi ?
Jak ktoś jechał tym autem i ma możliwość szczerej wypowiedzi bardzo prosze.

Z3 2.8 nie jechalem ale kilku znajomych ma BMW 3tki z motorem 2.8 (to ten sam) i sa bardzo zadowoleni silnik pali relatywnie malo przyspokojnej jezdzie, skrzynia jesli jest w dobrym stanie chodzi perfekcyjnie - jak dla mnie lepiej niz 6tka w moje MX5, osiagi sa super juz w ciezkiej limuzynie a lzejszym roadsterze Z3 ten silnik 2.8 pewnie robi z auta potworka.
Nie dlugo byc moze bede mial mozliwosc przetestowania 328i cabrio to opisze wrazenia.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

13 lip 2008, 13:24

Ceny z3 nie sa jeszcze jakieś makabryczne jak s2000 nie wiem czemu taka cene dali...
Przyznam ze zainteresowalo mnie to auto w motorze wlasnie 2.8
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2008, 13:41

Ben_sage pisze:Ceny z3 nie sa jeszcze jakieś makabryczne jak s2000 nie wiem czemu taka cene dali...
Przyznam ze zainteresowalo mnie to auto w motorze wlasnie 2.8

S2000 byla bardzo droga jako nowa i dlatego duze ceny maja uzywki, bierze sie to z kilu powodow, jest bardzo ladna, Honda ma renome ma unikatowy silnik krecocy sie do 9 tys obr ktory bez doladowania osiaga 240KM z poj 2L i jest w ten sposob exlusywnym autem.
Z3 z motorem 2.8 to dobry bardzo wybor w relacji cena osiagi, ze slabszymi silnikami 2.0 2,3 bym jej nie kupil chyba ze po taniosci taka 1.9 140KM bo jest tania w eksploatacji
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

13 lip 2008, 15:08

Powiem tak gdybym mial kupować z3 z mniejszym silnikiem to bym też jej nie kupił wolalbym bez wachania wtedy mx-5.

Integre type R czy civic type R też można kręcić do 9 tys ale silnik też pancerny nie jest chodz ma potencjal do wysokich obrotów , chodz seryjnie myśle ze s2000 ma wczesniej odciecie zaplonu chyba ze kompa ustawimy ale jak nie jezdzimy w sporcie to bez sensu.Czy 240 koni to 2 litrowego auta oznacza ze jest ekskluzywne? jest to napewno bardzo oszczedne auto w stosunku do tej mocy porównując inne auta albo np amerykanskie gdzie jest czysta i uczciwa moc z wiekszej poj....

Ekskluzywny to byl spider na allegro power bemowo fajnie mykał i fajnie wył jak wkur...ny :)))
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2008, 22:47

zyzy pisze:s2000 wraz z clio v6 i mr2 należy do grona najgorzej prowadzących się aut, potrafi zaskoczyć nawet dobrego kierowcę cięzka do przewidzenia


Mr2 świetnie się porwadzi. Rozstaw kół prawie taki sam jak w mx5, rozkład mas podobnie (silnik z tyłu przez co ma odrobinę cięższy tył od mx5) - jest to neutralne w prowadzeniu auto. Silnik 1.8 vvti ma moc rzędu 140 km czyli porównywalnie do mx5. Jak dla mnie to bliźniacza siostra miaty :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

14 lip 2008, 0:04

Moim zdaniem tylko pozornie bliżniacze. Mr-ka ma silnk centralnie a to duża różnica. Prowadzi sie nie tyle źle co nerwowo. Wymaga szybkiego kierowcy :)
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

28 lip 2008, 10:20

Hehe - jak sie przejade Miatką to dam komentarz z pierwszeje ręki :razz:
Co do samej emerki to quench ma jak najbardziej racje - wóz ma niesamowite trzymanie, ale jak już przekraczasz ten moment przyczepności to - robi się baaardzo nerwowo...
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

30 lip 2008, 23:14

Różnica między delikatną podsterownością i nadsterownością w prowadzeniu - miata ma cięższy odrobinę przód a mr2 tył :smile:
tel: 500294594 skype: lediable86
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

30 lip 2008, 23:48

miata ma proporcje wagowe 50:50, nie grzesz :twisted:
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

31 lip 2008, 11:01

leDiable pisze:Różnica między delikatną podsterownością i nadsterownością
w MR2 nie ma raczej czegoś takiego jak delikatna nadsterowność - albo w momencie początku uślizgu błyskawicznie odbijasz kierownice i trzymasz odpowiednio gaz, albo ...jedziesz tyłem do przodu :razz:
miata ma proporcje wagowe 50:50
- dlatego pokładam w Miatce nadzieje na "spokojniejszą" jazde :smile:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

31 lip 2008, 13:28

Zbliżone 50-50 :wink: Nigdy nie będzie idealnego 50-50. Mazda rx7 jest bliżej 50-50 od mx-5 :sad:
tel: 500294594 skype: lediable86
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

31 lip 2008, 14:39

leDiable, ważyłeś?

ile wyszło?
ile miałeś paliwa?
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

31 lip 2008, 20:58

NA 1.6 ma podobno idealne fifti-fifti :) 1.8 już 51:49 z tego co pamiętam :razz:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

01 sie 2008, 22:36

Nie ważyłem - czytałem. Poza tym idąc na logikę to rozkład masy się zmienia poprzez obecność pasażera, ilość paliwa, bagaże, koła itd :wink: Rx-7 ma lepszy rozkład masy niż mx-5 i podobno także prowadzenie. Niestety nie dane mi było nigdy przejechać się tym kultowym autem.

BORO, której generacji mr2? Ja cały czas myślę o tej ostatniej produkowanej od 2000. Wydawało mi się że dobrze się prowadzą i z poślizgami jest podobnie jak w mx-5 :oops:
tel: 500294594 skype: lediable86
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

04 sie 2008, 10:10

Aha to fakt - MK III dobrze się podobno prowadzą. Ja miałem na myśli te najpopularniejsze (i chyba najbardziej kultowe) - MK II (1989-1999, tzw SW20). Trzecia generacja wróciła do idei lekkiego silnika i dzięki temu podobno jest rzeczywiście mniej nerwowa od poprzednika. Oczywiście zbiera się tez inaczej.. :razz:
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

04 sie 2008, 18:07

Jest bardzo neutralna i ma 1.8 vti 140 konne. Bardzo podobne autko do mx-5 nbfl :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
ODPOWIEDZ