NA vs NB

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 lut 2013, 17:42

Witam!
Za jakiś czas mam nadzieję, że uzbieram odpowiedni budżet i stanę przed trudnym zadaniem zakupu wymarzonej mazdy.
Mój budżet określiłbym na poziomie 12`000zł – co jest już taką kwotą że pojawia się wybór NA czy NB?
Chciałbym poprosić Was o radę, czy lepiej kupić dopieszczoną NA, czy może młodszą NB?
Które z tych aut będzie łatwiejsze w serwisowaniu, mniej awaryjne? Do której części będą tańsze etc… Jest to o tyle dla mnie ważne, że nie jestem miłośnikiem mechaniki samochodowej i wolę autem jeździć niż go serwisować...
Oczywiście nie chodzi o dyskusję które jest ładniejsze, chodzi mi tylko o aspekt techniczny.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

27 lut 2013, 17:57

technologicznie NA i NB są na bardzo zbliżonym poziomie. Co za tym idzie, ceny części nie odbiegają aż tak od siebie. Najlepiej zrób sobie tabelkę w excelu z listą najpopularniejszyc części eksploatacyjnych (komplet rozrządu, klocki hamulcowe, filtry, amortyzator, tarcza sprzegla, tarcza hamulcwoa....) i zobacz ile kosztuja do jednego i ile do drugiego w interesującej wersji silnikowej. Na przykład w internetowym sklpepie InterCars, będziesz miał porównanie czy w ogóle się różnią. Tu bardziej jest wybr, czy zadowolą Cię na przykład klocki hamulcowe "normalne" za kilkadziesiąt PLN, czy kupisz takie za 350 PLN. I tak można z każdą częścią.
Także raczej szukaj zadbanego auta, które Ci się podoba, różnica w kosztach utrzymania na tych samych częściach nie jest duża o ile w ogóle jest. A dodatkowo wybierasz czy kupujesz części za XX PLN czy za XXX PLN.
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

27 lut 2013, 17:58

wysil sie troche a do czasu jak uzbierasz juz sumke na pewno wszystko tu znajdziesz, nawet po pare razy.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 lut 2013, 18:17

polokokt pisze:technologicznie NA i NB są na bardzo zbliżonym poziomie. Co za tym idzie, ceny części nie odbiegają aż tak od siebie. Najlepiej zrób sobie tabelkę w excelu z listą najpopularniejszyc części eksploatacyjnych (komplet rozrządu, klocki hamulcowe, filtry, amortyzator, tarcza sprzegla, tarcza hamulcwoa....) i zobacz ile kosztuja do jednego i ile do drugiego w interesującej wersji silnikowej. Na przykład w internetowym sklpepie InterCars, będziesz miał porównanie czy w ogóle się różnią. Tu bardziej jest wybr, czy zadowolą Cię na przykład klocki hamulcowe "normalne" za kilkadziesiąt PLN, czy kupisz takie za 350 PLN. I tak można z każdą częścią.
Także raczej szukaj zadbanego auta, które Ci się podoba, różnica w kosztach utrzymania na tych samych częściach nie jest duża o ile w ogóle jest. A dodatkowo wybierasz czy kupujesz części za XX PLN czy za XXX PLN.


wielkie dzięki za te informacje, właśnie na takiej opinii mi zależało.
A czy korozja jest w takim samym stopniu problemem w NA oraz w NB?
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

27 lut 2013, 18:30

nozda pisze:A czy korozja jest w takim samym stopniu problemem w NA oraz w NB?


Tak,
Polecam wątek:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2920
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 lut 2013, 18:46

polokokt pisze:
nozda pisze:A czy korozja jest w takim samym stopniu problemem w NA oraz w NB?


Tak,
Polecam wątek:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2920


o! dziękuje za link :)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

27 lut 2013, 18:49

to reasumując, ten link odpowie pewnie na 95% Twoich nastepnych pytan:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5537
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 lut 2013, 19:59

Robienie tabelek nie ma sensu. Konstrukcyjnie NA i NB to w 95% to samo auto, więc różnica w cenach gratów będzie znikoma (biorąc pod uwagę np. podstawowy set: filtry, płyny, hamulce, rozrząd).
Za 12kPLN będzie ciężko o sensowną NB nie wymagającą wkładu finansowego, ale dostępność dobrze utrzymanych egzemplarzy NA także ostatnimi czasy nie powala.
Przewidujesz jakiś budżet na podstawowe naprawy, wymiany i ewentualne "kwiatki" jakie wyjdą przy zakupie?
Jeśli nie, celuj raczej w NA do 10kPLN i resztę zostaw sobie na duży serwis. Jeśli będziesz w stanie dorzucić zaraz po zakupie 2-3kPLN na ewentualne poprawki lakiernicze (progi), nowy dach czy podstawowe czynności obsługowe, szukaj NB.

Generalnie temat wałkowany wielokrotnie, więc przyłączam się do sugestii rafała i polokokta...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

27 lut 2013, 20:03

polokokt pisze:to reasumując, ten link odpowie pewnie na 95% Twoich nastepnych pytan:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=5537


:poklony:
stokrotne podziękowania - niech orlen Ci to wynagrodzi w tańszym paliwie!

Dżunior pisze: (...)
Jeśli nie, celuj raczej w NA do 10kPLN i resztę zostaw sobie na duży serwis. Jeśli będziesz w stanie dorzucić zaraz po zakupie 2-3kPLN na ewentualne poprawki lakiernicze (progi) (...)


słuszna uwaga. :) zabieram się za przeglądanie linku od polokokta :)
ODPOWIEDZ