Strona 3 z 39

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 9:08
autor: cra3y
Wojtek Wawa pisze:
20 gru 2019, 9:03
... Moderator miata.net Werner nawet tego nie robi - zostawia samochód z otwartym dachem w garażu i temat rozwiązany. ....
Werner to ściemniacz 8-) Jemu wszystko i zawsze działa (czym nieźle trolluje Amerykanów, dla który wszystko, nawet drobne przebarwienie na dachu jest "sky is falling")
Wojtek Wawa pisze:
20 gru 2019, 9:03
To nie tak, jak skrzynia biegów, która wymagała koła dwumasowego, by temat ostatecznie rozwiązać.
Tego nikt obecnie nie wie, czy na pewno. Brian Goodwin "załatwił" skrzynię w ND2 ....

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 9:12
autor: Wojtek Wawa
... tak jak w nie jednym NC.

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 9:24
autor: M4rc1nnn
kolega zdzicha pisze:
19 gru 2019, 19:35
Jestem użytkownikiem MX5 od maja 2018. To moja pierwsza Mazda. Lubię ją bardzo ale moim zdaniem to samochód adresowany nie do mojej osoby. Nie wpisuje się w grupę docelową, dla której Mazda robi ten model. Ten model jest dla osób szukających niby dużej zmiany ALE przy zachowaniu wszelkich pozorów, że wszystko jest normalne jak zawsze. Nie wiem jak to opisać. Taki trochę fake. Albo jedziemy po bandzie albo nie. Tutaj raczej pokazujemy, że jesteśmy inni ale raczej jesteśmy tacy sami. Może kiedy indziej znajdę lepszy sposób na opisanie tego.
Jest dużo racji w tym co piszesz i jak najbardziej rozumiem Twoje zdanie ale... Bogu dzięki, że nie zrobili z MX5tki czegoś w stylu Caterhama czy innego KTM X-bow. Przypomina mi się tutaj jakiś odcinek Grand Toura chyba kręconego w Maroko, gdzie był spór między Hammondem (MX5) Mayem (KTM) i Clarksonem (Alfa 4c). Mazda zawsze była jak to już ktoś napisał Roadsterem dla ludu, który oferuje fajne wrażenia ale bez ekstremalnych rozwiązań i myślę, że większości bardzo się to podoba. A biznes robisz na większości (albo większej mniejszości w tym przypadku) nie na zupełnej mniejszości. Mimo, iż nie jestem mega fanem bajerów w stylu pakietów safety, i-eloopów, rozwiązań bezkluczykowych itd to wciąż chciałbym w samochodzie mieć takie cuda jak np. dach, drzwi, radio żeby posłuchać czegoś jak już gnije w korku. Pół żartem pół serio, jak chcesz ekstremy i opcje po bandzie to zawsze możesz kupić Ferrari FXX, którego nigdy nie zabierzesz do domu ALE! to będzie Twój samochód i możesz zadzwonić do Farelki, żeby podrzucili Ci je odrazu na tor gdzieś tam wybrany :)

Ktoś wcześniej pisał, że podniesienie opłat wynika z przepisów UE odnośnie aut jakie producent ma w ofercie itd. Też coś takiego słyszałem i dealer mi powiedział, że po prostu Mazda bierze kary na klatę bo wymogów nie spełni (na klatę czyli przerzuca na klientów :lol: ). Nie mniej żeby jednak coś tam zmienić ofertę wypluli na szybko MX-30, ale nie wiem kto kupi to auto bo nie oszukujmy się to chyba 1 próba Mazdy z elektrykiem, także jest ryzyko, że to może nie być zbyt udana konstrukcja, ale czas pokaże. Czemu oni to nazwali "MX" to nie rozumiem. Tak samo jak nie rozumiem tych idiotycznych przepisów i tego eko-świryzmu. Ten prąd trzeba jakoś wygenerować, baterie wyprodukować, jak zacznie się utylizacja tych baterii to też będzie jazda. Skończy się jak historia z plastikiem...

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 9:35
autor: TerminatorPi
M4rc1nnn pisze:
20 gru 2019, 9:24

Jest dużo racji w tym co piszesz i jak najbardziej rozumiem Twoje zdanie ale... Bogu dzięki, że nie zrobili z MX5tki czegoś w stylu Caterhama czy innego KTM X-bow. Przypomina mi się tutaj jakiś odcinek Grand Toura chyba kręconego w Maroko, gdzie był spór między Hammondem (MX5) Mayem (KTM) i Clarksonem (Alfa 4c).
W kwestii formalnej - to nie był KTM, tylko Zenos E10S

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 11:05
autor: cra3y
Wojtek Wawa pisze:
20 gru 2019, 9:12
... tak jak w nie jednym NC.
.... tylko, że to NC miało coś w granicach 300KM, a tu mówimy o mocy stockowej ....

PS: może nie ciągnijmy tego dłużej? Dobrze wiesz, że potrzeba czasu (i nawiniętych kilometrów - ND2 jest tylko rok na rynku), żeby się przekonać, czy skrzynia V5 + dwumasa w ND2 da spokój użytkowania dla typowego użytkownika MX5 (czytaj - bez hardcorzenia na torze itp).

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 14:17
autor: mojo
Wojtek Wawa pisze:
20 gru 2019, 7:24
Mam ogromną zniżkę na BMW, ale czy chciałbym płacić za sportowy samochód, który nie ma szpery i waży pół tony więcej, a jego dach składa i rozkłada się 10 razy dłużej do tego ma drogie opony- balony na nieproporcjonalnie małych felgach? I jest w mieście wolniejszy? I zawsze brzydszy?
A moc maksymalna osiągania jest jak w dieslu przy 4500 rpm zamiast 7 k z 7.5 k rpm redline ND2? I niby samochód nie do sportu, ale za kasę ND2 bez wyposażenia. Plus legendarna awaryjność BMW.
Zaiste świetny pomysł.

Oczywiście szanuję z4 bardziej niż jakiekolwiek BMW. Dla emeryta to musi być świetny wóz. Taki współczesny SL.
Ja rozumiem że MX5 może dla kogoś być super autem, dla mnie 124 jest też super i nie zamierzam go zmieniać przynajmniej w najbliższym, dość długim czasie. BMW to jednak inna liga i inny krąg odbiorców. Mazda jest dla szarego człowieka BMW to jednak auta premium i odczuje się to choćby przy odsprzedaży. Kupując za porównywalną kwotę Mazdę co podobne BMW trzeba rzeczywiście być super fanem japońskiego auta. Moja konkluzja taka że z cenami Mazda raczej przegina ale jak będzie w praktyce zobaczymy :)

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 14:45
autor: M4rc1nnn
TerminatorPi pisze:
20 gru 2019, 9:35
W kwestii formalnej - to nie był KTM, tylko Zenos E10S
Tak, dokładnie! Dzięki za sprostowanie.

Z tą z4 to też pytanie o spalanie, koszt ubezpieczenia i serwisu. Kupić to wciąż jedno a utrzymać to drugie. Ja w koszty tego nie upchnę i leci z własnej kieszeni więc cieszę się, że wybrałem MX5 bo przy tych 5/6/7k obrotów wciąż jestem poniżej 9l i ubezpieczenie aż tak nie bolało.

Re: MX5 2020

: 20 gru 2019, 18:58
autor: phillass
Odnośnie skrzyń z NC. Goodwin na jednym z wątków wspomina, że zajeździli wiele skrzyń na autocrossach i 5 biegowe są w jego ocenie wiele mocniejsze od "6". Inna kwestia: zarówno GWR i FM polecają chłodnice skrzyni biegów

M4rc1nnn pisze:
20 gru 2019, 9:24
kolega zdzicha pisze:
19 gru 2019, 19:35
Czemu oni to nazwali "MX" to nie rozumiem.
Bardzo proste: Mazda eXperimental.

Re: MX5 2020

: 21 gru 2019, 21:24
autor: tytusr
Nowe ceny MX5 to strzał w kolano. Głównym atutem tego auta byl dobrze zbalansowany stosunek frajda z jazdy/cena. Sorry, ale żądać 140-150 tys. PLN za tego typu samochód to gruba przesada. Jeśli Mazda myśli, że po prostu przerzuci koszty niedostosowania się do wymogów emisji CO2 na klienta to bardzo szybko może w EU stać się jedynie marką-ciekawostką

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 0:40
autor: danielski
https://amazon.cartests.net/2020/01/05/ ... rsche-718/
Kolejna ciekawostka, ciekawe jaka będzie cena vs ND2..

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 1:05
autor: waran
Teraz Koreańczycy się cenią, to już nie czasy Daewoo Nexii czy Hyundaya Pony ;)

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 6:46
autor: AaaA
Jezdzilem paroma nowymi koreanskimi autami (w tym stingerem i i30N) jestem, wydaje mi sie ze to koreanczycy juz dogonili Japonie i Niemcow z pomyslami i jakoscia, ceny ciagle nizsze. Szczerze mowiac bardzo dopinguje kazdy taki projekt, zeby tylko powstalo z tego seryjne auto.

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 7:44
autor: cra3y
Jeżeli będzie to hybryda, to będzie do ciężkie auto (1400kg wzwyż, a na pewno około 1800kg), więc cechą wspólną z MX5 będzie tylko to, że dach się otwiera ...

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 16:44
autor: pawel934
Jeśli coś takiego faktycznie powstanie, to obstawiam cenę podjeżdżającą pod 200k.

Re: MX5 2020

: 09 sty 2020, 19:34
autor: LikelyJupiter8
Kiedyś w którymś TOP GEAR Clarkson mówił, że oglądał jakiś model Hyundai w salonie i mówi sprzedawcy, że to przecież identyczny model jak w KIA ale 1000 funtów droższy - DLACZEGO? - zapytał - a sprzedawca mus spokojnie opowiedział - to HYUNDAI - musi być droższy, to lepsza marka . A teraz nie wiem jak jest - chyba KIA "lepsza".
Koreańczycy budują renomę dla młodego pokolenia - ja nigdy się nie nauczę, że to coś lepszego - jestem już na to za stary.

Ja jestem z czasów kiedy made in Japan i made in Germany było top.

Re: MX5 2020

: 15 sty 2020, 20:04
autor: mytrixx
Jest nowy cennik i SkyEnergy oraz SkyPassion juz nie ma w ofercie. :lipa:
Teraz najtansza wersja to wydatek prawie 140.000 zlotych. :shock:

https://pl.cdn.mazda.media/1dedd9846aa ... pdf?48e3e3

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 7:42
autor: dudek_t
Jedyne co mogę to życzyć Mazdzie powodzenia. W tych cenach (mimo że wersja 100 z porządną tapicerką jest fajna) kroki z automatu kieruję do BMW. Szkoda.

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 8:48
autor: MMRS
mytrixx pisze:
15 sty 2020, 20:04
Jest nowy cennik i SkyEnergy oraz SkyPassion juz nie ma w ofercie. :lipa:
Teraz najtansza wersja to wydatek prawie 140.000 zlotych. :shock:

https://pl.cdn.mazda.media/1dedd9846aa ... pdf?48e3e3
Dla mnie osobiście granica bólu przy tym aucie to 100k
Wiadomo, że tym autem o dzwona nie trudno, więc pakiet AC obowiązkowo.
Skoro OC/AC od 100k to jakieś 7k (składka) to ile od 140k?

To już nie jest auto dla człowieka z przeciętnym budżetem.

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 8:53
autor: TerminatorPi
No tak. Czyli za RF z Recaro w fancy kolorze robi się 160 :shock:

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 9:31
autor: dudek_t
W automacie, z fajną tapicerką i fantastycznymi osiągami (7,9 do 100 :D ) jedyne 170000zł :D No i tyle fascynujących kolorów i możliwości konfiguracji. Spadłem z fotela :D Ciekawe czy dealerzy jeszcze przyjmują zamówienia czy już wszystko wyprzedane :D

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 10:16
autor: Fifkers
Teraz ruszy masowy import używek z USA :)

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 10:59
autor: mojo
Chyba za słabo się w PL MX sprzedawała i im nie zależy. W DE gdzie oferta jest po pierwsze primo bogatsza bo można mieć i z 1.5 to się zaczyna od 23590 euro a kończy na 33000 euro a w PL od 33000 euro (przeliczając po 4,25) się zaczyna a kończy na 39300 euro.
https://de.cdn.mazda.media/0d91c3cea0b6 ... pdf?4a2f15

Także uważam że to auto do 100 tys zł.

Za 105 tys zł można też mieć podstawowe Mini w Cabrio (136KM).

Spadek wartości MX po wyjeździe z salonu to chyba będzie na poziomie 40-50 tys zł :twisted:

Teraz za to posiadacze ND będą mogli się uważać za naprawdę majętnych ludzi co dla większości społeczeństwa będzie oznaczać że "na pewno kradnie" :D :D :D

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:30
autor: MMRS
mojo pisze:
16 sty 2020, 10:59
Chyba za słabo się w PL MX sprzedawała i im nie zależy. W DE gdzie oferta jest po pierwsze primo bogatsza bo można mieć i z 1.5 to się zaczyna od 23590 euro a kończy na 33000 euro a w PL od 33000 euro (przeliczając po 4,25) się zaczyna a kończy na 39300 euro.
https://de.cdn.mazda.media/0d91c3cea0b6 ... pdf?4a2f15

Także uważam że to auto do 100 tys zł.

Za 105 tys zł można też mieć podstawowe Mini w Cabrio (136KM).

Spadek wartości MX po wyjeździe z salonu to chyba będzie na poziomie 40-50 tys zł :twisted:

Teraz za to posiadacze ND będą mogli się uważać za naprawdę majętnych ludzi co dla większości społeczeństwa będzie oznaczać że "na pewno kradnie" :D :D :D
Ja mam teraz dwie na stanie :lol:

Kradnę podwójnie :omgomg:

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:31
autor: AaaA
mytrixx pisze:
15 sty 2020, 20:04
Jest nowy cennik i SkyEnergy oraz SkyPassion juz nie ma w ofercie. :lipa:
Teraz najtansza wersja to wydatek prawie 140.000 zlotych. :shock:

https://pl.cdn.mazda.media/1dedd9846aa ... pdf?48e3e3
Chyba kogos pozajaczkowalo z cenami:) do tego oferta bardzo uboga, wszystkie tansze opcje odpadly a do tego malo kolorow (ale kolory to juz wiadomo bylo od jakiegos czasu, podobno globalnie troche uprosci to process produkcji - prawie jak sprawa z cannary yellow a pozniej sunburst yellow za starych dobrych czasow kiedy zolty NA byl originalnie bialy i przemalowywany pozniej w fabryce). https://youtu.be/nTpnB4wvdoc?t=42m53s

Sprobuje sie jeszcze dowiedziec ale przy zamowieniu do produkcji mojego auta dowiedziaem sie ze to byl najprawdopodobniej ostatni wyprodukowany ND2 w kolorze ceramic w 2019 (wiecej zamowien na ten kolor nie bylo przyjmowanych - pewnie dlatego mam takie zacieki na bagazniku...), o ile kolor jest/bedzie kontynuowany w 2020 to z mojego auta prawdziwa limitowana edycja:) :winner: nic tylko dostac ceryfikat albo order z ziemniaka:)

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:42
autor: MMRS
AaaA pisze:
16 sty 2020, 11:31
mytrixx pisze:
15 sty 2020, 20:04
Jest nowy cennik i SkyEnergy oraz SkyPassion juz nie ma w ofercie. :lipa:
Teraz najtansza wersja to wydatek prawie 140.000 zlotych. :shock:

https://pl.cdn.mazda.media/1dedd9846aa ... pdf?48e3e3
Chyba kogos pozajaczkowalo z cenami:) do tego oferta bardzo uboga, wszystkie tansze opcje odpadly a do tego malo kolorow (ale kolory to juz wiadomo bylo od jakiegos czasu, podobno globalnie troche uprosci to process produkcji - prawie jak sprawa z cannary yellow a pozniej sunburst yellow za starych dobrych czasow kiedy zolty NA byl originalnie bialy i przemalowywany pozniej w fabryce). https://youtu.be/nTpnB4wvdoc?t=42m53s

Sprobuje sie jeszcze dowiedziec ale przy zamowieniu do produkcji mojego auta dowiedziaem sie ze to byl najprawdopodobniej ostatni wyprodukowany ND2 w kolorze ceramic w 2019 (wiecej zamowien na ten kolor nie bylo przyjmowanych - pewnie dlatego mam takie zacieki na bagazniku...), o ile kolor jest/bedzie kontynuowany w 2020 to z mojego auta prawdziwa limitowana edycja:) :winner: nic tylko dostac ceryfikat albo order z ziemniaka:)
Lub medal z czekolady 😜

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:45
autor: AaaA
MMRS pisze:
16 sty 2020, 11:42
Lub medal z czekolady 😜
Tyle wygrac:D

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:51
autor: M4rc1nnn
Wymienię NDka na 3 NCki. Igły (koniecznie!) :lol: :lol: :lol:

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 11:56
autor: turbo pchała
Ceny wszystkich aut idą w górę. Muszą już sobie wyliczać kary za emisję, nowe stawkiitp. Wczorwj o tym wywiad byl z przedstawicielem Volvo.
Ogólnie auta maja zdrożeć nawet do 15%. Kupno kompakta za 65-70 tys już jest mało realne.

Dzięki Greta!

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 12:18
autor: Wojtek Wawa
Jakbym popatrzył na ostatnie 5 lat i podwyżki niemal wszystkiego, to ceny ND wpisują się idealnie w dostrzeganą przeze mnie inflację (a nie tę podawaną przez GUS). Zeszły rok, to była okazja, ale oczywiście jako naród nie zawiedliśmy - narzekania na ND2 też nie brakowało :-)

Re: MX5 2020

: 16 sty 2020, 12:31
autor: turbo pchała
Tanio już było. Przez te nowe normy mamy jakieś śmieszne auta plugin z zasięgami 20km.
Mówi się, że i tak na koniec roku kary się posypią. Dwa - trzy lata i przestanie się opłacać robić spalinowe miejskie auta. Ale alternatywy nie ma.
Elektryki też mają pójść w górę bo nie mogą wszystkich nowych kosztów związanych z normami zrzucić na spaliniaki bo im mocno popyt spadnie.