Strona 3 z 3

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 12:26
autor: ntr
pirul, nie wiesz o czym gadasz niestety i Twoje gadanie jest tylko wątpliwej jakości rozrywką dla tych, którzy ND czy ND2 znają tylko z Internetu.
Tak się obecnie składa, że mnie rano wita taki widok jak na zdjęciu.
I mimo całej miłości jaką nabrałem do wczesnych generacji... to jednak jakoś nie żałuję tych ponad 120tys na ND2.
Może jak kiedyś sobie też kupisz to zmienisz zdanie :-)
Pozdrawiam!

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 13:02
autor: MastaMarek
tak tylko przeglądnąłem caly watek ale mamy tutaj chyba dwie dyskusje :) 1) kasa 2) jakosc ND ... i tutaj dochodzimy do pewnego paradoksu :D bo gdybyśmy rozmawiali o aucie cywilnym to koszty sa bardzo ważne ale, ze to jest auto sportowe to tutaj "koszty" to interpretacja własna. Dla jednego tyle to mało a dla kogoś innego to sporo :)

Ja do ND podchodzę tak :) Jest to moje auto marzenie ale ... nigdy nie kupie go nowego z salonu. Nie dlatego, ze ma wady. Bo je ma ale dlatego, ze Mazda Polska ma w d**pie klientów którzy chcą wydać 150tys na takie auto. Chociaż maja meeeega leasingi. Naprawdę ... sa świetne. Ale serwis ASO i sama sprzedaż to dla mnie jakas paranoja. O wszystko trzeba sie prosić i błagać jakby ... to ja mam dla nich pracować ;] Mieszkałem 10 lat w Los Angeles i wiem jak tam ASO mazdy działa :) nie wspomnę juz ze każde ASO tam ma dostep do części MAZDASPEED z Japoni :) zyc, nie umierac.

Dlatego ja wole poczekać te 2-3 lata az używki ND2 stanieją, BBR nowe części zrobi do nich i wtedy jechac z tym wszystkim do Kokona i pokazac środkowy palec mazda polska :) Polecam moje podejście bo wtedy mniej rzeczy wkur**a :) czy to skrzynie czy serwis czy cena :) nie ma to znaczenia bo mazdy mimo wszystko duzo traca na wartości i zaoszczędzona $$ można wydać na mody i zabezpieczanie nadwozia od rdzy. dla mnie win-win situation :)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 13:57
autor: Wojtek Wawa
Nic nie mam z promowania mojego ASO, mimo "sprzedanych" przeze mnie kilku nowych ND (przez polecenie) nie dostałem żadnego rabatu, ani voucheru Ambasador, ale naprawdę warto popytać na forum o ASO w Warszawie i przyjaznych serwisantów.
Z ASO przy krakowskiej jestem bardzo zadowolony - może tak trafiłem, ale nie bierze mnie k... jak gdy muszę cokolwiek załatwić w ASO forda przy popularnej.
Do tego Arvi pisał, że Oddysey chce się nam jakoś podlizać - ja mam do nich nie po drodze, ale możesz spróbować, czy rzeczywiście chcą nas, z mx5klubpolska, dopieścić. BTW wątek po pierwszym poście umarł, więc sam zostaję, gdzie mi dobrze :-)
Natomiast na miata.net czytałem dziesiątki historii o bardzo złym serwisie i ostatnio podejściu Mazda North America do klientów - więc zapewne w LA miałeś szczęście. Do tego w Mazda USA zmieniła się większość kierownictwa, wg Marka Bootha z miata.net, na gorszą.
Trochę nie rozumiem dlaczego ND2 nie jest dla Ciebie warta ceny, bo to najtańszy samochód sportowy na rynku, a wielu kategoriach jedyny. Ale na pewno nie jesteś sam (vide pirul).
I to prawda, że ND2 nie jest zabezpieczona przed korozją, obecny na forum Krystek sprawdzał już u blacharza - progi suche. Nie rozumiem też biadolenia na dodatkowe koszty zabezpieczenia - fakt, to trochę skandal, że nie robi tego fabryka, ale koszt tego to 4 baki dobrego paliwa.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 15:19
autor: pirul
ntr pisze:
26 kwie 2019, 12:26
pirul, nie wiesz o czym gadasz niestety i Twoje gadanie jest tylko wątpliwej jakości rozrywką dla tych, którzy ND czy ND2 znają tylko z Internetu.
Skoro tak uważasz to musi tak być :)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 15:20
autor: MastaMarek
No jestem ciekaw co mazda oddsey zrobi dla naszego klubu :) nie spisuje nikogo na straty jeszcze :) niech sie staraja.
No ja mialem rx8 w LA ale to bylo juz .... jeezuussiieee ... 2008? :D haha.

Wojtek jezeli chodzi o ND to moja opinie znasz. Kocham to auto, poprostu kocham, i po cocaine, wejdzie ND2 na 100% :) natomiast ja musze miec pakiet recaro :) musze. a to wydatek w NDRF te 146tys zl. Spoko, to i tak w leasing wiec najwyzej rok dluzej splacasz. Tylko tak obiektywnie na to patrzac to w tej cenie to mozesz i Mustanga 5.0L juz kupic z V8. ale spooko, gdyby mazda polska dopieszczala klientow to jeszcze ok, bo kocham to auto. Ale, pytalem 2 rozne ASO i kazde na wymiane skrzyni na gwarancji ... to ... musi paść i wtedy w tydzien naprawia. Tak to moze zgrzytac itp i nic ... powiedza ci ze nie umiesz jezdzic najwyzej. Nie chce takim ludziom, dawać mojej kasy.

Sama mazda ND jest rewelka ale niestety wydajac taka $$, licz sie tez serwis i ASO. Jezeli natomiast kupuje uzywane auto to ja sam sie licze z kosztami naprawy i mi to nie przeszkadza :) 140tys to tez cena GT86, ktore nowe z salonu ma wiecej sensu. To toyota, z pokolenia na pokolenie mozna to auto dawać potem.

... ale ciesze sie ze sa osoby ktore wspieraja mazda i kupuja nowe :) bo coraz mniej takich aut. No i jakby nikt nie kupował nowych to potem by uzywek nie bylo :D wiec, kupujcie, kupujcie :)

Ja jestem gdzies pomiedzy w tej rozmowie. Absolutnie rozumiem osoby ktore kupuja nowe bo milosc jest tylko jedna, ale kurcze sam nie moge sie zmusic do tego a leasing czekal gotowy na podpis u mnie juz w ND :) aleeeee, mnie wku***li w tym ASO i ich olalem. Moze jak wyjdzie NE to mazda sporo poprawi ? chociaz honda tez olala problem skrzyni typer R :(

Nie wiem, ja nie umiem jakoś wspierać finansowo marki które olewają klientów. Jak super by ich produkty nie byly.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 19:39
autor: MMRS
Pozeczkowy pisze:
27 lis 2018, 14:11
to taki wpisik który dzisiaj dostałem od znajomego ;)
http://www.wykop.pl/artykul/4664043/zab ... zywistosc/
O fuck że tak powiem...

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 26 kwie 2019, 21:17
autor: rout

MastaMarek pisze: Moze jak wyjdzie NE to mazda sporo poprawi ? chociaz honda tez olala problem skrzyni typer R :(
NE to chyba wyszło z logo Fiata

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_N_platform#NE/NF

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 05 maja 2019, 14:26
autor: francmiko
Moja Miata ma już prawie 2gie urodziny :) z tej okazji chyba zmienię jej imię z Czarnej na Rudą ;) auto mam jakieś 4 miesiące kupiłem jak miała 13k u dealera zamieniłem 1.5 na 2.0. Jestem właśnie przed drugim przeglądem - pierwszym moim. Jako że nie miałem zbytnio czasu zaglądać pod auto to kilka dni temu zajrzałem przy okazji wymieniając klocki przednie. Dla ciekawych mam więcej fotek ;)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 05 maja 2019, 20:40
autor: cra3y
Kurde .... 2letnie auto ....

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 9:59
autor: bonito
Ojej - ale taka uroda japończyków niestety. Na miejscu kolegi przy pozostawieniu auta podniesionego żabą na pewien czas, użyłbym kobyłki - podnośnik hydrauliczny zawsze może odpuścić i kłopot gotowy (szczególnie jeżeli jesteśmy wtedy pod samochodem). ;)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 14:05
autor: mojo
To teraz dylemat czy aby tak szybko degradacja nie postępowała to lepszy Korwin czy klasyczne zabezpieczenie? Skoro łapie w tak widocznych miejscach to nie bardzo wierzę że nie ma tego w innych.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 14:20
autor: mutra
mojo pisze:
06 maja 2019, 14:05
To teraz dylemat czy aby tak szybko degradacja nie postępowała to lepszy Korwin czy klasyczne zabezpieczenie? Skoro łapie w tak widocznych miejscach to nie bardzo wierzę że nie ma tego w innych.
Wszystko lepsze niż zostawić tak jak jest. Tradycyjna na zawieszenie nadkola i progi + wosk/ACF na całą resztę i w profile

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 14:26
autor: Hookie
Wyczyścić, zabezpieczyć, mieć spokój. Moja też miała nalot tu i ówdzie.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 14:45
autor: mojo
mutra pisze:
06 maja 2019, 14:20
mojo pisze:
06 maja 2019, 14:05
To teraz dylemat czy aby tak szybko degradacja nie postępowała to lepszy Korwin czy klasyczne zabezpieczenie? Skoro łapie w tak widocznych miejscach to nie bardzo wierzę że nie ma tego w innych.
Wszystko lepsze niż zostawić tak jak jest. Tradycyjna na zawieszenie nadkola i progi + wosk/ACF na całą resztę i w profile
Jeżeli ja dobrze rozumiem to zabezpieczenie Korwinem polega na laniu tym preparato-olejem po wszystkim oprócz zewnętrznej karoserii łącznie nawet z elektryką natomiast klasyczne to tylko spód + profile. Tak sobie myślę że w sumie Korwin wszystko zabezpiecza lepiej tylko jest mniej trwały. W moim przypadku auto nie będzie eksploatowane codziennie a w przypadku śnieżnej zimy w cale bo mam inne auta do tego więc może w takim wypadku to "oblewanie" spełni lepiej swoją rolę. Tak kombinuję :)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 14:56
autor: TerminatorPi
mojo pisze:
06 maja 2019, 14:45
mutra pisze:
06 maja 2019, 14:20
mojo pisze:
06 maja 2019, 14:05
To teraz dylemat czy aby tak szybko degradacja nie postępowała to lepszy Korwin czy klasyczne zabezpieczenie? Skoro łapie w tak widocznych miejscach to nie bardzo wierzę że nie ma tego w innych.
Wszystko lepsze niż zostawić tak jak jest. Tradycyjna na zawieszenie nadkola i progi + wosk/ACF na całą resztę i w profile
Jeżeli ja dobrze rozumiem to zabezpieczenie Korwinem polega na laniu tym preparato-olejem po wszystkim oprócz zewnętrznej karoserii łącznie nawet z elektryką natomiast klasyczne to tylko spód + profile. Tak sobie myślę że w sumie Korwin wszystko zabezpiecza lepiej tylko jest mniej trwały. W moim przypadku auto nie będzie eksploatowane codziennie a w przypadku śnieżnej zimy w cale bo mam inne auta do tego więc może w takim wypadku to "oblewanie" spełni lepiej swoją rolę. Tak kombinuję :)
Krown (nie Korwin ;)) polega na opaćkaniu samochodu gruntownie od dołu i ew. wtryśnięciu w profile jeśli zgodzisz się na wiercenie.
Trzeba pamiętać, że na początku może gorzej hamować i dymić, a przez jakiś tydzień obcieka, więc dobrze parkować na stałym miejscu np. na kartonach, żeby syfu nie zostawiać.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 15:05
autor: mojo
TerminatorPi pisze:
06 maja 2019, 14:56
Krown (nie Korwin ;)) polega na opaćkaniu samochodu gruntownie od dołu i ew. wtryśnięciu w profile jeśli zgodzisz się na wiercenie.
Trzeba pamiętać, że na początku może gorzej hamować i dymić, a przez jakiś tydzień obcieka, więc dobrze parkować na stałym miejscu np. na kartonach, żeby syfu nie zostawiać.
No jak sam zauważyłeś oni wszystko oblewają (przynajmniej tak jest w opisie) łącznie z hamulcami. Co do ściekanie to nie mam z tym problemu bo nie parkuje na parkingu dostępnym dla innych. W tej metodzie jeżeli dobrze rozumiem to nawet śrubka nie zardzewieje tylko jest to mniej trwalsze więc w przypadku ciągłej eksploatacji szybciej straci ta powłoka właściwości. Trochę to taka metoda bardziej dla auto zabytkowych - popraw mnie jak coś źle interpretuję.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 15:11
autor: TerminatorPi
mojo pisze:
06 maja 2019, 15:05
TerminatorPi pisze:
06 maja 2019, 14:56
Krown (nie Korwin ;)) polega na opaćkaniu samochodu gruntownie od dołu i ew. wtryśnięciu w profile jeśli zgodzisz się na wiercenie.
Trzeba pamiętać, że na początku może gorzej hamować i dymić, a przez jakiś tydzień obcieka, więc dobrze parkować na stałym miejscu np. na kartonach, żeby syfu nie zostawiać.
No jak sam zauważyłeś oni wszystko oblewają (przynajmniej tak jest w opisie) łącznie z hamulcami. Co do ściekanie to nie mam z tym problemu bo nie parkuje na parkingu dostępnym dla innych. W tej metodzie jeżeli dobrze rozumiem to nawet śrubka nie zardzewieje tylko jest to mniej trwalsze więc w przypadku ciągłej eksploatacji szybciej straci ta powłoka właściwości. Trochę to taka metoda bardziej dla auto zabytkowych - popraw mnie jak coś źle interpretuję.
Zgadza się, to nie jest metoda na lata, tylko na jeden sezon. Powinno się co roku ponawiać konserwację. Inna sprawa, że w przeciwieństwie do typowego 'baranka' tu nie powinieneś mieć sytuacji, że powłoka niby cała, a pod spodem, przez pęknięcia powłoki, rdzewieje.
Ja u siebie stosuję Krowna od dwóch zim i na razie jeszcze dziur w progach nie mam ;)
A na poważnie - to dość nowe rozwiązanie u nas na rynku i dopiero się okaże czy rzeczywiście daje radę tak, jak mówią. (Ja mam nadzieję, że tak, bo zimą normalnie jeżdżę, choć ekstremalnych pluch staram się unikać, bo strasznie szybko się auto brudzi po dach).

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 15:20
autor: mojo
TerminatorPi pisze:
06 maja 2019, 15:11
Inna sprawa, że w przeciwieństwie do typowego 'baranka' tu nie powinieneś mieć sytuacji, że powłoka niby cała, a pod spodem, przez pęknięcia powłoki, rdzewieje.
Dokładnie to mam na myśli.

:D :D :D jak nie masz dziur na wylot po 2 latach to nic tylko takie auto brać, prawie niezniszczalne :D :D :D a w kabriolecie im więcej wiatr piźdźi tym większy fan :) z drugiej strony :)

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 06 maja 2019, 16:52
autor: francmiko
Mój plan to Fertan na początek potem epoxy podkład na to farba polimerowa a na koniec chciałem tectyl do profili plus ten drugi multipurpose czy jakoś tak na całą resztę
Co lepsze tectyl czy Krown ? ma ktoś jakieś doświadczenie ?
tutaj znalazłem ruski test kilku powłok https://www.youtube.com/watch?v=KbFTA9eEqVE

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 08 maja 2019, 13:11
autor: cra3y
Ciekawy ten Mercasol - jeszcze bardziej ciekawe jest to, że powłoka 4S jest w zasadzie tylko na Rosję.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 08 maja 2019, 14:39
autor: mojo
francmiko pisze:
06 maja 2019, 16:52
Co lepsze tectyl czy Krown ?
Korwin zabezpiecza wszystkie najmniejsze śrubki a tectyl to co najważniejsze, tak rozumiem. Korwin spłynie po roku i trzeba ponawiać, tectyl na dłużej. Najpierw tectyl na to korwin i auto tak upaciane że komuna prędzej wróci niż coś przerdzewieje :D

A tak serio to też siedzę i myślę bo z drugiej strony to nie Ferrari za milion żeby tyle dokładać do zabezpieczeń.

Re: mx5 ND zapewne jest obustronnie ocynkowana

: 08 maja 2019, 16:14
autor: Fifkers
Cokolwiek dasz będzie ok przy Twoim sposobie eksploatacji. Ja zrobiłbym to raz czymś trwalszym niż Krown. Najważniejsze, że nie trzeba czyścić żadnych ognisk rdzy. Rób zabezpieczenie jak najszybciej póki jeszcze nic się nie pojawiło.