MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Znajomy z forum @krystek, ale chyba tu nie bywa od lat, właśnie zamówił nd3, choć ma nd2. Też czerwoną soft top(dla mnie ciągle to ideał i widać nie tylko dla mnie), ale tym razem z bilsteinami i recaro.
Dla mnie wariat, bo ja wciąż nie widzę zmian wartych dopłaty, ale bardzo szanuję
Dla mnie wariat, bo ja wciąż nie widzę zmian wartych dopłaty, ale bardzo szanuję
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Co do klasy B szukam cichego i w pełni wyposażonego (choćby automatyczne parkowanie, czy dobre audio) samochodu i takich już nie robią. Możliwe, że lexus lbx (premiera w czerwcu) za około 200 k będzie podobny do fiesty z 2017, ale to suv hybryda, zero szans na dobre prowadzenie i lekkość. I ma ekran w złym miejscu, hud wszystkiego nie załatwi.
Jeździłem clio i bagażnik za mały, wielu opcji brakuje, nie ufam też tej marce. Fiesta przeszła wczoraj przegląd 95000 km, zero usterek po 6.5 roku (mam filmik z ASO). Ostatnio widziałem nowe zepsute clio przy drodze i sobie pomyślałem, że pewne rzeczy się nie zmieniają.
Yaris jest nie wyciszony, a szkoda bo mazda 2 to byłaby opcja.
Mogę tak długo pisać, generalnie jest dramat.
Fit rodzina 2+1 nie potrzebuje niczego więcej niż fiesta, wchodzą nam do środka nawet narty, ale producenci uznali, że tylko suvy mają sens. Fiesta ma legendarnie dobre prowadzenie, gdybym miał jechać na czas to bym ją brał zamiast mojego ND (potwerdzają to choćby testy łosia na kmh77 czy jak się nazywa ten kanał), więc jadąc z rodziną, gdy dojeżdżam w góry mam ogromną frajdę. Nie ma czegoś takiego w suvach (poza AygoX), zjeździłem Sycylię Seatem Aroną i pierwsze rondo to było ciche "o k...". Gdy wracałem z nart fiestą ten nawrót w tunelu przed lotniskiem zrobiłem z rodziną w środku +35 kmh i nikt nie poczuł się niekomfortowo.
Wybaczcie OT ale musiałem sobie trochę ponarzekać. Choć rowerowym lewakiem, to wciąż jestem Polakiem.
Jeździłem clio i bagażnik za mały, wielu opcji brakuje, nie ufam też tej marce. Fiesta przeszła wczoraj przegląd 95000 km, zero usterek po 6.5 roku (mam filmik z ASO). Ostatnio widziałem nowe zepsute clio przy drodze i sobie pomyślałem, że pewne rzeczy się nie zmieniają.
Yaris jest nie wyciszony, a szkoda bo mazda 2 to byłaby opcja.
Mogę tak długo pisać, generalnie jest dramat.
Fit rodzina 2+1 nie potrzebuje niczego więcej niż fiesta, wchodzą nam do środka nawet narty, ale producenci uznali, że tylko suvy mają sens. Fiesta ma legendarnie dobre prowadzenie, gdybym miał jechać na czas to bym ją brał zamiast mojego ND (potwerdzają to choćby testy łosia na kmh77 czy jak się nazywa ten kanał), więc jadąc z rodziną, gdy dojeżdżam w góry mam ogromną frajdę. Nie ma czegoś takiego w suvach (poza AygoX), zjeździłem Sycylię Seatem Aroną i pierwsze rondo to było ciche "o k...". Gdy wracałem z nart fiestą ten nawrót w tunelu przed lotniskiem zrobiłem z rodziną w środku +35 kmh i nikt nie poczuł się niekomfortowo.
Wybaczcie OT ale musiałem sobie trochę ponarzekać. Choć rowerowym lewakiem, to wciąż jestem Polakiem.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Tak jak czytam Twoje wymogi i budżet 200k, to namawiał bym Cię na przymierzenie się do Merca klasy B. Wiem, że van i że nie prowadzi się jak Fiesta, ale jest nad wyraz kompetentny jak na swój segment i też pewnie wkrótce zniknie.Wojtek Wawa pisze: ↑08 lut 2024, 9:08Co do klasy B szukam cichego i w pełni wyposażonego (choćby automatyczne parkowanie, czy dobre audio) samochodu i takich już nie robią. Możliwe, że lexus lbx (premiera w czerwcu) za około 200 k będzie podobny do fiesty z 2017, ale to suv hybryda, zero szans na dobre prowadzenie i lekkość. I ma ekran w złym miejscu, hud wszystkiego nie załatwi.
Jeździłem clio i bagażnik za mały, wielu opcji brakuje, nie ufam też tej marce. Fiesta przeszła wczoraj przegląd 95000 km, zero usterek po 6.5 roku (mam filmik z ASO). Ostatnio widziałem nowe zepsute clio przy drodze i sobie pomyślałem, że pewne rzeczy się nie zmieniają.
Yaris jest nie wyciszony, a szkoda bo mazda 2 to byłaby opcja.
Mogę tak długo pisać, generalnie jest dramat.
Fit rodzina 2+1 nie potrzebuje niczego więcej niż fiesta, wchodzą nam do środka nawet narty, ale producenci uznali, że tylko suvy mają sens. Fiesta ma legendarnie dobre prowadzenie, gdybym miał jechać na czas to bym ją brał zamiast mojego ND (potwerdzają to choćby testy łosia na kmh77 czy jak się nazywa ten kanał), więc jadąc z rodziną, gdy dojeżdżam w góry mam ogromną frajdę. Nie ma czegoś takiego w suvach (poza AygoX), zjeździłem Sycylię Seatem Aroną i pierwsze rondo to było ciche "o k...". Gdy wracałem z nart fiestą ten nawrót w tunelu przed lotniskiem zrobiłem z rodziną w środku +35 kmh i nikt nie poczuł się niekomfortowo.
Wybaczcie OT ale musiałem sobie trochę ponarzekać. Choć rowerowym lewakiem, to wciąż jestem Polakiem.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/m ... G2ZYD.html
Bardzo satysfakcjonujący napęd.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, klasa A też jest rozważana, po konfiguracji mi wyszła 220 k zł. Za fiestę wyszło w 2027 85 k zł i jeszcze był rabat 17 k zł.
Dla porównania tańsza jest podobnie wyposażona tesla model 3, tylko o co najmniej pół metra za długa. I biorąc na firmę dostaje się jeszcze po roku 27 000 zł dopłaty.
Będę kombinował gniazdko na osiedlu, bo autostradowy zasięg zimowy 400 km modelu LR mi wystarczy. Ale pewnie się nie uda z tym gniazdkiem. Nie spieszy mi się też, bo za fiestą chyba będę płakał, gdy będę sprzedawał.
Dla porównania tańsza jest podobnie wyposażona tesla model 3, tylko o co najmniej pół metra za długa. I biorąc na firmę dostaje się jeszcze po roku 27 000 zł dopłaty.
Będę kombinował gniazdko na osiedlu, bo autostradowy zasięg zimowy 400 km modelu LR mi wystarczy. Ale pewnie się nie uda z tym gniazdkiem. Nie spieszy mi się też, bo za fiestą chyba będę płakał, gdy będę sprzedawał.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Fit rodzina 2+1, fiesta, co ? Co ja czytam. Chyba "Eko" rodzina miało być
Zamówiona '24 - przypływ w czerwcu. NC czeka na nowego Pana.
Zamówiona '24 - przypływ w czerwcu. NC czeka na nowego Pana.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Jadę jutro oglądać Toyoty... Patrząc racjonalnie to tylko Yaris lub Yaris Cross zostaje, oczywiście hybryda. Albo Clio/Sandero w LPG. To chyba najtańsze w użytkowaniu auta. Najgorsze jest to, że 100k zł na hybrydę już nie wystarczy, chyba pozostanie szukanie używki...
Moje daily (Fiat Bravo 1.4 90km) spala mi 8l/100km LPG i serio nie ma nic na rynku czym możnaby go zastąpić... W uczciwych pieniądzach, i przerobić na gaz. Ciut lepszy kompakt to teraz wydatek rzędu 130-150k zł.
@Konioczynka Gratulacje! Pochwalisz się na jaki konfig się zdecydowałeś, czy będziesz nas trzymał w niepewności do czerwca?
Moje daily (Fiat Bravo 1.4 90km) spala mi 8l/100km LPG i serio nie ma nic na rynku czym możnaby go zastąpić... W uczciwych pieniądzach, i przerobić na gaz. Ciut lepszy kompakt to teraz wydatek rzędu 130-150k zł.
@Konioczynka Gratulacje! Pochwalisz się na jaki konfig się zdecydowałeś, czy będziesz nas trzymał w niepewności do czerwca?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Z tym gniazdkiem, to byś był mistrzem, jakbyś tego dokonał. Policz tylko koszty tankowania z gniazdka "na mieście" zanim kupisz Teslę.Wojtek Wawa pisze: ↑08 lut 2024, 11:16Tak, klasa A też jest rozważana, po konfiguracji mi wyszła 220 k zł. Za fiestę wyszło w 2027 85 k zł i jeszcze był rabat 17 k zł.
Dla porównania tańsza jest podobnie wyposażona tesla model 3, tylko o co najmniej pół metra za długa. I biorąc na firmę dostaje się jeszcze po roku 27 000 zł dopłaty.
Będę kombinował gniazdko na osiedlu, bo autostradowy zasięg zimowy 400 km modelu LR mi wystarczy. Ale pewnie się nie uda z tym gniazdkiem. Nie spieszy mi się też, bo za fiestą chyba będę płakał, gdy będę sprzedawał.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
To będzie RF w barwach Zircon Sand w takim razieKonioczynka pisze: ↑08 lut 2024, 14:13Nie, bo konfiguracja po całości pod prąd "nie tak jak powinno"
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ok, nie miałem aż tak bujnej wyobraźni
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Wczoraj byłem w salonie Mazdy z Katowicach i pan sprzedawca mnie poinformował, że już nie ma możliwości zamawiania ND3 z silnikiem 2.0
Powiedział, że ma zamówione 3 sztuki na stock i ewentualnie mógłby je odstąpić
Powiedział, że ma zamówione 3 sztuki na stock i ewentualnie mógłby je odstąpić
Była: 2002 NBFL Emerald Mica
Była: 2007 NC 2.0 Sunlight Silver
Jest: 2024 ND3 2.0 Homura Aero Grey
Była: 2007 NC 2.0 Sunlight Silver
Jest: 2024 ND3 2.0 Homura Aero Grey
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ci, którzy wzięli ND3 2.0
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Psychologia sprzedaży... Panowie w Maździe zawsze mają do sprzedania tylko egzemplarze spod lady...
To i tak pikuś w porównaniu z Jimny, na którego możliwość zamówienia w salonie Suzuki była niegdyś lista kolejkowa założona w zeszycie w kratkę, A4, 96 kartkowym;)
Niedawno objeżdżałem demówkę, bo chciałem porównać ND z moim ex NC i jeśli wierzyć sprzedawcy to faktycznie Mazda zakończyła przyjmowanie zamówień na auta do produkcji na początku lutego (zostało to niby skrócone przez duże zainteresowanie w EU ), ale nie powinno być problemu żeby zamówić gotowe konfiguracje które przypłyną w czerwcu.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Mazda pl ponad tydzień temu kazała zamawiać wszystkim to co klienci chcieli + stock z silnikiem 2.0 bo później nie będzie się dało. Więc po prostu ile mieli zamówień to zamówili, a resztę dopchali na siłę bo w sumie trochę musieli.msc pisze: ↑09 lut 2024, 9:22Niedawno objeżdżałem demówkę, bo chciałem porównać ND z moim ex NC i jeśli wierzyć sprzedawcy to faktycznie Mazda zakończyła przyjmowanie zamówień na auta do produkcji na początku lutego (zostało to niby skrócone przez duże zainteresowanie w EU ), ale nie powinno być problemu żeby zamówić gotowe konfiguracje które przypłyną w czerwcu.
Więc fury raczej będą tylko że gotowe konfigi. Nie wierzę że aż tyle się tego sprzedało nagle u nas ciekawe tylko czy nie zaczną kręcić z ceną.
Ostatnio zmieniony 09 lut 2024, 10:26 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 1 raz.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Rzeczywiscie, trafic ND3 2.0 bedzie ciezko a jak juz sie trafi to bedzie to ladnie trzymac cene.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 740
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Do czerwca spoko z ST (RF pewnie mało), nie ma już biednej wersji (a niektórzy takiej poszukiwali), więc co by nie zamówili to min exclusive line i więcej nie trzeba. Kolory pewnie tez pewniaczki, czerwony, szary, szarszy i niebieski. Także będzie można coś wybrać.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Miedzy 1.5 a 2.0 w ND nie ma takiej roznicy jaka jest miedzy 1.8 a reszta silnikow w NC... imo
Ale jesli juz ktos bedzie swapowac to chyba nawet latwiej technicznie to wykonac w ND niz NC.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dla mnie to piękne, że 9 lat po premierze ND ciągle się sprzedaje. Można zaklinać rzeczywistość, ale to wciąż praktycznie ten sam samochód. Mazda zrobiła dobry interes go produkując, zastanawiam się tylko co teraz robi ich dział projektowy. Poza cx60 nie ma nic nowego, a mx5 przyszła do nas kilka lat po nowej 6 i 3...
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Muszę znaleźć czas aby przejść się do dealera Mazdy w CH i zapytać co można zamawiać. Tak np GR86 ma tu homo ale zaslyszalem, że nie można już składać zamówień. Niemniej sporo aut jest na stocku.
Śmiesznie by było jakby 2.0 się uchowało w CH, przed wyprowadzka mógłbym kupić kilka i pociągnąć jako mienie przesiedleńcze bez cla
Śmiesznie by było jakby 2.0 się uchowało w CH, przed wyprowadzka mógłbym kupić kilka i pociągnąć jako mienie przesiedleńcze bez cla
- mike_d
- Donator
- Posty: 1185
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Eks-szwajcarskie CX-9 też miały europejskie życie po życiu, więc...
Może będzie kiedyś okazja przejechać sie 1.5, ale patrząc na to że w ND (po przesiadce z NBFL 1.8) urzekł mnie moment na dole (rzadko zdarza mi się kręcić do odcinki nawet w "wolnoobrotowym" przeliftowym 2.0, więc charakterystyka 1.5 ma raczej wszystko to czego zwykle NIE szukam w autach do cywilnego przemieszczania się ) to nie spodziewam się cudów
Też się nad tym ostatnio zastanawiałem . Biorąc pod uwagę że Mazda zadała sobie trud uzyskania homologacji w EU na 2024, co w praktyce sprowadziło się do upgrade'u elektroniki na tą z obecnej generacji M3 to mam wrażenie że następca może obecnie nie powstawać i czekają aż pojawi się optymalny napęd do mx'a Mam też wrażenie że sporym wyzwaniem może być przejście testów zderzeniowych jeśli będą się upierali przy obecnych wymiarach/masie.
Nie pamietam czy masz kolektor i strojenie w swoim 2.0 ale stockowe 2.0 przedliftowe rzeczywiscie jest bardzo diesel'owe.mike_d pisze: ↑09 lut 2024, 14:30Może będzie kiedyś okazja przejechać sie 1.5, ale patrząc na to że w ND (po przesiadce z NBFL 1.8) urzekł mnie moment na dole (rzadko zdarza mi się kręcić do odcinki nawet w "wolnoobrotowym" przeliftowym 2.0, więc charakterystyka 1.5 ma raczej wszystko to czego zwykle NIE szukam w autach do cywilnego przemieszczania się ) to nie spodziewam się cudów
I wlasnie na tym polega caly czar 1.5, ze jest mega angazujace, mega fajnie i lekko sie wkreca co samo zacheca do krecenia wyzej, i nie po to by szukac tam mocy, tylko dla samych obrotow, dzwieku i feelingu chociaz pozniej jak pomodowalem 2.0 przedliftowe z wirusem i kolektorem to tez dostalo lekkosci... niemniej, 1.5 to drugi najlepszy ever silnik w MX5, zaraz po 2.0 ND2, ktore potrzebowalo liftu bo przedliftowe nie mialo charakterystki 1.5 wlasnie