ND2, fotele Recaro
Moderator: Moderatorzy
Cześć forum,
Mam dosyć krótkie zapytanie - jestem na rynku za ND2 i o ile pogodziłem się już, że nie kupię z drugiej ręki takiej która ma felgi BBS, tak bardzo zależy mi na fotelach Recaro. Niestety przeglądając masę ofert aut po 2018, facelifcie, przysięgam, że nigdy nie widziałem auta z dokupionymi fotelami Recaro.
Moje pytanie do was, czy tam był jakiś problem z dostępnością, że żadna Miata ich nie ma, czy są po prostu tak rzadkie?
Jeżeli była jakaś logistyczna przeszkoda, to po prostu zejdę ze swoich wymagań i odpuszczę kolejny dodatek…
Pozdrawiam
Kajetan
Mam dosyć krótkie zapytanie - jestem na rynku za ND2 i o ile pogodziłem się już, że nie kupię z drugiej ręki takiej która ma felgi BBS, tak bardzo zależy mi na fotelach Recaro. Niestety przeglądając masę ofert aut po 2018, facelifcie, przysięgam, że nigdy nie widziałem auta z dokupionymi fotelami Recaro.
Moje pytanie do was, czy tam był jakiś problem z dostępnością, że żadna Miata ich nie ma, czy są po prostu tak rzadkie?
Jeżeli była jakaś logistyczna przeszkoda, to po prostu zejdę ze swoich wymagań i odpuszczę kolejny dodatek…
Pozdrawiam
Kajetan
Odpusc sobie takie niepotrzebne zawezanie poszukiwan. Wymiana foteli to sa 4 srubki, wymiana trwa jakies 15min dla obu foteli.
A Recaro ND mozna na luzie dokupic, pojawiaja sie czesto na forum, olx czy allegro.
Chyba ze musisz miec te z bialym obszyciem, to wtedy jest to wyzwanie.
A Recaro ND mozna na luzie dokupic, pojawiaja sie czesto na forum, olx czy allegro.
Chyba ze musisz miec te z bialym obszyciem, to wtedy jest to wyzwanie.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Te fotele to 8 cud świata nie są - swoje auto zamawiałem jako nowe i po przejażdżce testowej autem z pakietem recaro odpuściłem, okazały się niewygodne (kąt pochylenia zagłówka powodował że głowa była niewygodnie przygięta do przodu) - seryjne pod tym względem są o wiele lepsze.qajteq pisze: ↑15 mar 2023, 17:56Cześć forum,
Mam dosyć krótkie zapytanie - jestem na rynku za ND2 i o ile pogodziłem się już, że nie kupię z drugiej ręki takiej która ma felgi BBS, tak bardzo zależy mi na fotelach Recaro. Niestety przeglądając masę ofert aut po 2018, facelifcie, przysięgam, że nigdy nie widziałem auta z dokupionymi fotelami Recaro.
Moje pytanie do was, czy tam był jakiś problem z dostępnością, że żadna Miata ich nie ma, czy są po prostu tak rzadkie?
Jeżeli była jakaś logistyczna przeszkoda, to po prostu zejdę ze swoich wymagań i odpuszczę kolejny dodatek…
Pozdrawiam
Kajetan
Inna rzecz że jakbym wtedy dopłacił do nich to pewnie po zamianie na seryjne i sprzedaży recarosów jeszcze bym zarobił
No i co z tego?
To nadal latwo wymienialna czesc, ktora niepotrzebnie zaweza wybor auta. O wiele to latwiej zmienic niz silnik (drozej), dach (podobnie) czy kolor auta (podobnie drogo)
Pomijam juz fakt o ktorym pisal mike wyzej ze te fotele nie sa warte nawet 1/4 swojej ceny... bo materialowe Cluby z USA biją je na glowe.
Ale to juz kwestie indywidualne.
Chwilowo jest "susza" z autami w specyfikacji jakiej szukasz, ale one są, istnieją. Nie wyginęły, tylko po prostu taki moment na rynku. Trzeba śledzić rynek i pilnować.
-
- Posty: 682
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Nie ma się co dziwić. Auto z Recaro jest na rynku bardzo mało, ND2 na rynku jest mało, raz że to wciąż stosunkowo młode auto, a dwa że sprzedało się tego w Polsce mało ze względu na cenę. Jak połączysz te dwa czynniki, to masz odpowiedź dlaczego nie ma na rynku wtórnym ND2 z Recaro.
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 13 maja 2019, 17:06
- Model: ND RF
- Wersja: 2.0 184KM
- Lokalizacja: Warszawa
Jako posiadacz ND2 z Recaro od stycznia 2019 powiem tylko że pomimo impregnacji (plus mam 67kg na 174cm więc jestem chudy raczej) przy 28tys przebiegu skóra zaczyna chcieć pękać.
Jak na moje w zasadzie główna zaleta Recaro to wygląd, więc zastanów się czy warto.
Jak na moje w zasadzie główna zaleta Recaro to wygląd, więc zastanów się czy warto.
Szukałem ND2 z Recaro ale po przymiarce dałem sobie spokój. 180cm i 90kg i się nie mieściłem z udami. Boczki siedziska wbijały mi się boleśnie w uda. Napalony byłem jak szesnastolatek ale przeszło. Z moimi rozmiarami to standardowy fotel na winkle nadaje się bardziej niż wystarczająco.
Dla węższych sprawa może wyglądać odrobinę inaczej.
Dla węższych sprawa może wyglądać odrobinę inaczej.
Ja mam 184cm i 100kg. Miałem zwykłe skórzane fotele przez kilka tys km od zakupu mazdy. Pozycja za kółkiem była fatalna. Kupiłem recaro + szyny obniżające fotel i auto zrobiło się rozmiar większe (wchodzę z kaskiem z zamkniętym dachem). Polecam obserwować wątek "lowering seat brackets". Ale niestety muszę potwierdzić, przy moich gabarytach uda po kilku godzinach jazdy czują trochę boczne wsporniki
Eufemistycznie ujęte Mnie boczki uwierają i przeszkadzają już po 30min jazdy... a mam tylko 75kg przy 178cm
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2170
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też nie pasowałem do recaro, po 15 minutach jazdy drętwiała mi lewa noga. 180 cm, 77 kg.
Dla mnie recaro zdecydowanie lepsze od serii. W standardowych fotelach nie ma dobrego trzymania lędźwi, z oszczędności nie ma żadnego podparcia w tym miejscu oprócz naciągniętej skóry - stąd często zgłaszane bóle pleców. Recaro to normalny fotel bez żadnych "ulepszeń" - fakt, jest wąsko, ale przy bardziej sportowej jeździe można to docenić. Dodatkowo robiłem już w tych fotelach jednym ciągiem trasy po 500-1000km bez problemu, naturalnie z przerwami na rozprostowanie nóg. Ważę ponad 80kg, 182cm wzrostu.
Samo wsiadanie do auta z Recaro i z OEM to juz jest mega plus OEMow, mozna wsiasc do auta bez wkladania najpierw nog do auta, niemalze wsunac sie do auta ze stojaka W recaro to niemozliwe, o ile sie dba o fotele i boczki.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z tego co zdarzyłem zaobserwować to fotele w ND to bardzo indywidualna sprawa. Ile dup tyle opinii. Ciasno upakowane wnętrze bynajmniej nie pomaga.
Już pisałem kilkukrotnie, że ja po pierwszej trasie na oem stołku znienawidziłem NDeka, pojechałem prosto do Kępna i na kolanach błagałem o ostatnie fotele.
Teraz robię trasy jednego dnia po 10-12h jazdy i wychodzę żywy z auta. A dodam, że mam fest obniżony fotel i wsiadanie/wysiadanie z poczwary praktycznie jak z kubła. Jak mam krawężnik za drzwiami, to łatwiej na czworaka. I nadal nigdy nie zamienię na oem czy nawet oem szyny + Recaro.
I tak jak już pisał @flatline nie rozumiem czemu Mazda, mając patent na Recaro z NC które są najgenialszymi fotelami ever zwyczajnie z nich nie skorzystała.
Już pisałem kilkukrotnie, że ja po pierwszej trasie na oem stołku znienawidziłem NDeka, pojechałem prosto do Kępna i na kolanach błagałem o ostatnie fotele.
Teraz robię trasy jednego dnia po 10-12h jazdy i wychodzę żywy z auta. A dodam, że mam fest obniżony fotel i wsiadanie/wysiadanie z poczwary praktycznie jak z kubła. Jak mam krawężnik za drzwiami, to łatwiej na czworaka. I nadal nigdy nie zamienię na oem czy nawet oem szyny + Recaro.
I tak jak już pisał @flatline nie rozumiem czemu Mazda, mając patent na Recaro z NC które są najgenialszymi fotelami ever zwyczajnie z nich nie skorzystała.
Co genialnego jest w Recaro w NC? Mialem je przez chwile. Dla mnie to bardziej ciasne, mniej wygodne niz te w ND. Na tor moze i dobrze by dzialaly ale w daily? Klapa. tak wąskie na wysokości pleców ze nie wiem kto sie tam mieści, chyba tylko szczypiory. Probowalem je nawet kolanami, na leząco troche porozpychac na wysokosci plecow ale nic to nie dalo.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Dla mnie był to wzór ergonomii, komfortu i designu. Szczerze to jesteś bardzo pierwszą osobą, która miała okazje się w tym wozić i twierdzi, że są nie ok. Przy moich 65kg/172cm były skrojone niemal na miarę. Na tor się kompletnie nie nadają ani te z ND, ani z NC. Przy czym w NC ten materiał na środku mega skutecznie zatrzymywał człowieka na swoim miejscu. Do tego też przy temperaturach powyżej 30 stopni jakoś tam skóra oddychała, bo materiał jest bardziej porowaty... w tych z ND na patelni pływam zawsze.
Moze te 10kg miedzy nami robilo roznice. Bo o ile ND mnie cisna na dole za mocno, co jest do przezycia, to NC Recaro po prostu mnie uwieraly w lopatki.irekJ pisze: ↑24 mar 2023, 17:43Dla mnie był to wzór ergonomii, komfortu i designu. Szczerze to jesteś bardzo pierwszą osobą, która miała okazje się w tym wozić i twierdzi, że są nie ok. Przy moich 65kg/172cm były skrojone niemal na miarę. Na tor się kompletnie nie nadają ani te z ND, ani z NC. Przy czym w NC ten materiał na środku mega skutecznie zatrzymywał człowieka na swoim miejscu. Do tego też przy temperaturach powyżej 30 stopni jakoś tam skóra oddychała, bo materiał jest bardziej porowaty... w tych z ND na patelni pływam zawsze.
- emixfajf
- Donator
- Posty: 656
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive Turbo
- Lokalizacja: Kępno
Bo to trzeba mieć panowie 58kg/170cm..
Nie trzeba stołków obniżać, w recaro mam nawet luz
Nie trzeba stołków obniżać, w recaro mam nawet luz
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A