ND2, fotele Recaro

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

qajteq
Posty: 11
Rejestracja: 17 sty 2023, 21:39
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz

15 mar 2023, 17:56

Cześć forum,

Mam dosyć krótkie zapytanie - jestem na rynku za ND2 i o ile pogodziłem się już, że nie kupię z drugiej ręki takiej która ma felgi BBS, tak bardzo zależy mi na fotelach Recaro. Niestety przeglądając masę ofert aut po 2018, facelifcie, przysięgam, że nigdy nie widziałem auta z dokupionymi fotelami Recaro.

Moje pytanie do was, czy tam był jakiś problem z dostępnością, że żadna Miata ich nie ma, czy są po prostu tak rzadkie?
Jeżeli była jakaś logistyczna przeszkoda, to po prostu zejdę ze swoich wymagań i odpuszczę kolejny dodatek…

Pozdrawiam
Kajetan
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

15 mar 2023, 18:24

Odpusc sobie takie niepotrzebne zawezanie poszukiwan. Wymiana foteli to sa 4 srubki, wymiana trwa jakies 15min dla obu foteli.
A Recaro ND mozna na luzie dokupic, pojawiaja sie czesto na forum, olx czy allegro.
Chyba ze musisz miec te z bialym obszyciem, to wtedy jest to wyzwanie.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1220
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

15 mar 2023, 19:05

qajteq pisze:
15 mar 2023, 17:56
Cześć forum,

Mam dosyć krótkie zapytanie - jestem na rynku za ND2 i o ile pogodziłem się już, że nie kupię z drugiej ręki takiej która ma felgi BBS, tak bardzo zależy mi na fotelach Recaro. Niestety przeglądając masę ofert aut po 2018, facelifcie, przysięgam, że nigdy nie widziałem auta z dokupionymi fotelami Recaro.

Moje pytanie do was, czy tam był jakiś problem z dostępnością, że żadna Miata ich nie ma, czy są po prostu tak rzadkie?
Jeżeli była jakaś logistyczna przeszkoda, to po prostu zejdę ze swoich wymagań i odpuszczę kolejny dodatek…

Pozdrawiam
Kajetan
Te fotele to 8 cud świata nie są - swoje auto zamawiałem jako nowe i po przejażdżce testowej autem z pakietem recaro odpuściłem, okazały się niewygodne (kąt pochylenia zagłówka powodował że głowa była niewygodnie przygięta do przodu) - seryjne pod tym względem są o wiele lepsze.

Inna rzecz że jakbym wtedy dopłacił do nich to pewnie po zamianie na seryjne i sprzedaży recarosów jeszcze bym zarobił ;)
jd45das
Posty: 94
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

15 mar 2023, 20:03

bjorm pisze:
15 mar 2023, 18:24
Wymiana foteli to sa 4 srubki, wymiana trwa jakies 15min dla obu foteli.
A Recaro ND mozna na luzie dokupic, pojawiaja sie czesto na forum, olx czy allegro.
Tylko jeszcze dodaj za komplet foteli to wydatek 10+ tys zł. :kciukdol:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

15 mar 2023, 20:11

jd45das pisze:
15 mar 2023, 20:03
bjorm pisze:
15 mar 2023, 18:24
Wymiana foteli to sa 4 srubki, wymiana trwa jakies 15min dla obu foteli.
A Recaro ND mozna na luzie dokupic, pojawiaja sie czesto na forum, olx czy allegro.
Tylko jeszcze dodaj za komplet foteli to wydatek 10+ tys zł. :kciukdol:
No i co z tego? :)
To nadal latwo wymienialna czesc, ktora niepotrzebnie zaweza wybor auta. O wiele to latwiej zmienic niz silnik (drozej), dach (podobnie) czy kolor auta (podobnie drogo) :)

Pomijam juz fakt o ktorym pisal mike wyzej ze te fotele nie sa warte nawet 1/4 swojej ceny... bo materialowe Cluby z USA biją je na glowe.
Ale to juz kwestie indywidualne.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mufasa
Posty: 527
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

15 mar 2023, 21:08

Chwilowo jest "susza" z autami w specyfikacji jakiej szukasz, ale one są, istnieją. Nie wyginęły, tylko po prostu taki moment na rynku. Trzeba śledzić rynek i pilnować. ;)
Obrazek
stpman
Posty: 682
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

16 mar 2023, 10:58

Nie ma się co dziwić. Auto z Recaro jest na rynku bardzo mało, ND2 na rynku jest mało, raz że to wciąż stosunkowo młode auto, a dwa że sprzedało się tego w Polsce mało ze względu na cenę. Jak połączysz te dwa czynniki, to masz odpowiedź dlaczego nie ma na rynku wtórnym ND2 z Recaro.
4ndr3_pl
Posty: 42
Rejestracja: 13 maja 2019, 17:06
Model: ND RF
Wersja: 2.0 184KM
Lokalizacja: Warszawa

17 mar 2023, 15:41

Jako posiadacz ND2 z Recaro od stycznia 2019 powiem tylko że pomimo impregnacji (plus mam 67kg na 174cm więc jestem chudy raczej) przy 28tys przebiegu skóra zaczyna chcieć pękać. :)
Jak na moje w zasadzie główna zaleta Recaro to wygląd, więc zastanów się czy warto.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 485
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

17 mar 2023, 16:32

Szukałem ND2 z Recaro ale po przymiarce dałem sobie spokój. 180cm i 90kg i się nie mieściłem z udami. Boczki siedziska wbijały mi się boleśnie w uda. Napalony byłem jak szesnastolatek ale przeszło. Z moimi rozmiarami to standardowy fotel na winkle nadaje się bardziej niż wystarczająco.
Dla węższych sprawa może wyglądać odrobinę inaczej.
Awatar użytkownika
maras
Posty: 17
Rejestracja: 02 maja 2019, 10:54
Model: ND
Lokalizacja: Ożarow Mazowiecki

18 mar 2023, 15:16

Ja mam 184cm i 100kg. Miałem zwykłe skórzane fotele przez kilka tys km od zakupu mazdy. Pozycja za kółkiem była fatalna. Kupiłem recaro + szyny obniżające fotel i auto zrobiło się rozmiar większe (wchodzę z kaskiem z zamkniętym dachem). Polecam obserwować wątek "lowering seat brackets". Ale niestety muszę potwierdzić, przy moich gabarytach uda po kilku godzinach jazdy czują trochę boczne wsporniki ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 mar 2023, 15:59

maras pisze:
18 mar 2023, 15:16
Ale niestety muszę potwierdzić, przy moich gabarytach uda po kilku godzinach jazdy czują trochę boczne wsporniki ;)
Eufemistycznie ujęte :) Mnie boczki uwierają i przeszkadzają już po 30min jazdy... a mam tylko 75kg przy 178cm
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2170
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

18 mar 2023, 21:05

Ja też nie pasowałem do recaro, po 15 minutach jazdy drętwiała mi lewa noga. 180 cm, 77 kg.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 706
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

19 mar 2023, 6:37

Mnie fabryczne skóry średnio leżą, po 2-3h boli mnie kręgosłup :facepalm:
SliwkaPL
Posty: 12
Rejestracja: 15 cze 2022, 10:51
Model: ND
Lokalizacja: Polska

21 mar 2023, 23:42

Dla mnie recaro zdecydowanie lepsze od serii. W standardowych fotelach nie ma dobrego trzymania lędźwi, z oszczędności nie ma żadnego podparcia w tym miejscu oprócz naciągniętej skóry - stąd często zgłaszane bóle pleców. Recaro to normalny fotel bez żadnych "ulepszeń" - fakt, jest wąsko, ale przy bardziej sportowej jeździe można to docenić. Dodatkowo robiłem już w tych fotelach jednym ciągiem trasy po 500-1000km bez problemu, naturalnie z przerwami na rozprostowanie nóg. Ważę ponad 80kg, 182cm wzrostu.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 mar 2023, 7:36

Samo wsiadanie do auta z Recaro i z OEM to juz jest mega plus OEMow, mozna wsiasc do auta bez wkladania najpierw nog do auta, niemalze wsunac sie do auta ze stojaka :) W recaro to niemozliwe, o ile sie dba o fotele i boczki.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2730
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

24 mar 2023, 14:53

Z tego co zdarzyłem zaobserwować to fotele w ND to bardzo indywidualna sprawa. Ile dup tyle opinii. Ciasno upakowane wnętrze bynajmniej nie pomaga.
Już pisałem kilkukrotnie, że ja po pierwszej trasie na oem stołku znienawidziłem NDeka, pojechałem prosto do Kępna i na kolanach błagałem o ostatnie fotele.
Teraz robię trasy jednego dnia po 10-12h jazdy i wychodzę żywy z auta. A dodam, że mam fest obniżony fotel i wsiadanie/wysiadanie z poczwary praktycznie jak z kubła. Jak mam krawężnik za drzwiami, to łatwiej na czworaka. I nadal nigdy nie zamienię na oem czy nawet oem szyny + Recaro.

I tak jak już pisał @flatline nie rozumiem czemu Mazda, mając patent na Recaro z NC które są najgenialszymi fotelami ever zwyczajnie z nich nie skorzystała.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 mar 2023, 17:10

irekJ pisze:
24 mar 2023, 14:53
I tak jak już pisał @flatline nie rozumiem czemu Mazda, mając patent na Recaro z NC które są najgenialszymi fotelami ever zwyczajnie z nich nie skorzystała.
Co genialnego jest w Recaro w NC? Mialem je przez chwile. Dla mnie to bardziej ciasne, mniej wygodne niz te w ND. Na tor moze i dobrze by dzialaly ale w daily? Klapa. tak wąskie na wysokości pleców ze nie wiem kto sie tam mieści, chyba tylko szczypiory. Probowalem je nawet kolanami, na leząco troche porozpychac na wysokosci plecow ale nic to nie dalo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2730
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

24 mar 2023, 17:43

Dla mnie był to wzór ergonomii, komfortu i designu. Szczerze to jesteś bardzo pierwszą osobą, która miała okazje się w tym wozić i twierdzi, że są nie ok. Przy moich 65kg/172cm były skrojone niemal na miarę. Na tor się kompletnie nie nadają ani te z ND, ani z NC. Przy czym w NC ten materiał na środku mega skutecznie zatrzymywał człowieka na swoim miejscu. Do tego też przy temperaturach powyżej 30 stopni jakoś tam skóra oddychała, bo materiał jest bardziej porowaty... w tych z ND na patelni pływam zawsze.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3738
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 mar 2023, 17:56

irekJ pisze:
24 mar 2023, 17:43
Dla mnie był to wzór ergonomii, komfortu i designu. Szczerze to jesteś bardzo pierwszą osobą, która miała okazje się w tym wozić i twierdzi, że są nie ok. Przy moich 65kg/172cm były skrojone niemal na miarę. Na tor się kompletnie nie nadają ani te z ND, ani z NC. Przy czym w NC ten materiał na środku mega skutecznie zatrzymywał człowieka na swoim miejscu. Do tego też przy temperaturach powyżej 30 stopni jakoś tam skóra oddychała, bo materiał jest bardziej porowaty... w tych z ND na patelni pływam zawsze.
Moze te 10kg miedzy nami robilo roznice. Bo o ile ND mnie cisna na dole za mocno, co jest do przezycia, to NC Recaro po prostu mnie uwieraly w lopatki.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 656
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

06 kwie 2023, 7:47

Bo to trzeba mieć panowie 58kg/170cm..
Nie trzeba stołków obniżać, w recaro mam nawet luz😃
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1220
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

06 kwie 2023, 7:52

Zawsze powtarzam że MX-5 to zemsta Japończyków nad ludźmi którzy śmieją się z ich wzrostu ;)
ODPOWIEDZ