Mazda szuka pomocy u japońskich banków. Potrzebuje 300 miliardów

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

LikelyJupiter8

12 maja 2020, 14:55

Agencja Reuters opublikowała informację pochodzącą z anonimowego źródła w japońskiej firmie. Mazda zwróciła się z prośbą o udzielenie pożyczek w wysokości 300 miliardów jenów (2,8 mld USD) do trzech największych japońskich banków. Pieniądze mają pomóc wyjść firmie z kryzysu.

Zdaniem Nikkei bilans finansowy Mazdy nawet przed globalnym kryzysem w gospodarce nie wyglądał dobrze. Oprocentowane zadłużenie firmy wynosiło 650 miliardów jenów (ponad 6 miliardów dolarów) i przekraczało sumę aktywów firmy.

Mazda ma ogłosić swoje wyniki finansowej za 2019 r. w najbliższy czwartek - 14 maja 2020 r.

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25937891 ... ardow.html
Awatar użytkownika
WORCIK
Posty: 230
Rejestracja: 12 wrz 2016, 15:51
Model: NC
Wersja: Limited Edition
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

12 maja 2020, 15:33

2,8 to dużo a zarazem i mało . Wszystko zależy do czego się porównujemy . w przypadku Mazdy powinniśmy odnieść się do wielkości sprzedaży lub planowanych zysków.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 217
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

12 maja 2020, 17:51

Chętnie bym pomógł ale nie mam tyle ;)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

12 maja 2020, 18:11

To już chyba koniec. Pewnie poczekają aż upadnie i wykupią markę, albo los Saaba
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 maja 2020, 19:23

tytusr pisze:
12 maja 2020, 18:11
To już chyba koniec. Pewnie poczekają aż upadnie i wykupią markę, albo los Saaba
Raczej dostaną kredyt na te miliardy dzięki rządowej gwarancji i będą hulać dalej, produkować, zatrudniać, płacić podatki i składki.
To tylko w naszym państwie kartoflanym nie opłaca się troszczyć o przedsiębiorstwa z kapitałem krajowym.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

12 maja 2020, 19:31

Ale przecież wybitni POlscy ekonomiści po 89 (Balcerowicz, Rostowski) twierdza że kapitał nie ma narodowości. Czyli albo oni albo rząd Japonii się mylą...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 maja 2020, 21:08

tytusr pisze:
12 maja 2020, 19:31
Ale przecież wybitni POlscy ekonomiści po 89 (Balcerowicz, Rostowski) twierdza że kapitał nie ma narodowości. Czyli albo oni albo rząd Japonii się mylą...
Albo ja dotychczas pracowałem w firmach których właściciel jest znany z imienia i nazwiska, mieszka w okolicy i czasem można spotkać go w windzie. I takie przedsiębiorstwa są 1000 razy lepsze (dla pracowników, kontrahentów i gospodarki) od tych, w których akcjonariat jest rozsiany od Aruby po Izrael, w szczególności zaś tych, gdzie radą nadzorczą steruje jakiś krewny wiceministra.
Wszystkim to wychodzi na zdrowie. Ale co ja tam wiem 8-)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

16 maja 2020, 7:38

tytusr pisze:
12 maja 2020, 18:11
To już chyba koniec. Pewnie poczekają aż upadnie i wykupią markę, albo los Saaba
tytusr pisze:
15 maja 2020, 21:37
piwo pisze:
10 maja 2020, 7:54
Czyli jednak cena zakupu ważniejsza od przyczepnosci. No cóż raczej nie ma czego gratulować.
To samo można odnieść do samochodu 🤣
Jaki samochód takie opony...
tytusr pisze:
15 maja 2020, 21:18
W nc chyba jest chyba tylko automatyczne opuszczanie. Domykanie już przekracza budżet podobnie jak timer do wycieraczek. To nie Skoda Fabia, żeby były takie luksusy 😂
Coś chyba nie lubisz swojego samochodu...
Może czas na zmianę?

🤣😂
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2020, 8:04

Kocha, kocha, to po prostu jedna z tych trudnych , skomplikowanych miłości 😂😂😂
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

16 maja 2020, 8:15

MMRS pisze:
16 maja 2020, 8:04
Kocha, kocha, to po prostu jedna z tych trudnych , skomplikowanych miłości 😂😂😂
Chyba tylko ten co nie zmienia po fabryce czegoś nie zaznał zawiłości tych emocji względem swojego samochodu.
Ja już chciałem podpalić, zezłomować, pociąć, przerobić na wykałaczki, a najchętniej na opał do pieca, w którym przetapiają inne MX-5... ale kurde, tu widzę, że niechęć jest potężna :)
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 maja 2020, 13:55

Auto jest ok, ale niektóre rzeczy mocno rażą. Szybki które nie jadą do góry w automacie, brak regulowanego przerywacza wycieraczek (to akurat można łatwo naprawić) i jakość plastików przywodząca na myśl złote lata Skody Rapid w podstawowej wersji dla ubogich. Mógłbym jeszcze powyzywac się na jednostce napędowej 1.8 126km, ale to już robiłem wielokrotnie. Auto fajna baza do ulepszeń. Przynajmniej nie boli, jak wymieniamy sprawne elementy na lepsze.

..acha i ta kierownica z autobusu..🤣
..acha i te pasy, które się nie zwijają...
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

17 maja 2020, 16:48

z drugiej strony, tuszę, może jednak taka współczesna škodovka w fest wersji by Ci podpasowała? ;)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

18 maja 2020, 10:47

Mattia pisze:
17 maja 2020, 16:48
z drugiej strony, tuszę, może jednak taka współczesna škodovka w fest wersji by Ci podpasowała? ;)
Fabie mam, ale kombi zamiast cabrio

😁
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

23 maja 2020, 17:58

tytusr pisze:
17 maja 2020, 13:55
Auto jest ok, ale niektóre rzeczy mocno rażą. Szybki które nie jadą do góry w automacie, brak regulowanego przerywacza wycieraczek (to akurat można łatwo naprawić) i jakość plastików przywodząca na myśl złote lata Skody Rapid w podstawowej wersji dla ubogich. Mógłbym jeszcze powyzywac się na jednostce napędowej 1.8 126km, ale to już robiłem wielokrotnie. Auto fajna baza do ulepszeń. Przynajmniej nie boli, jak wymieniamy sprawne elementy na lepsze.

..acha i ta kierownica z autobusu..🤣
..acha i te pasy, które się nie zwijają...
z jednej strony zgodzę się, ale z drugiej strony gdyby ten samochód miał super mocny, bezawaryjny silnik z świetnej jakości blachą, ze wszystkimi dodatkami jak w autach klasy premium, to próg wejścia do zabawy byłby tak zachęcający, że to forum by się nazywało BMW Z3 Klub Polska (bo nawet beema wyszła by taniej)
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2020, 18:07

wromiata pisze:
23 maja 2020, 17:58
tytusr pisze:
17 maja 2020, 13:55
Auto jest ok, ale niektóre rzeczy mocno rażą. Szybki które nie jadą do góry w automacie, brak regulowanego przerywacza wycieraczek (to akurat można łatwo naprawić) i jakość plastików przywodząca na myśl złote lata Skody Rapid w podstawowej wersji dla ubogich. Mógłbym jeszcze powyzywac się na jednostce napędowej 1.8 126km, ale to już robiłem wielokrotnie. Auto fajna baza do ulepszeń. Przynajmniej nie boli, jak wymieniamy sprawne elementy na lepsze.

..acha i ta kierownica z autobusu..🤣
..acha i te pasy, które się nie zwijają...
z jednej strony zgodzę się, ale z drugiej strony gdyby ten samochód miał super mocny, bezawaryjny silnik z świetnej jakości blachą, ze wszystkimi dodatkami jak w autach klasy premium, to próg wejścia do zabawy byłby tak zachęcający, że to forum by się nazywało BMW Z3 Klub Polska (bo nawet beema wyszła by taniej)
W 100% się zgadzam, serce nawet nie boli jak wycinam bez skrupułów to co mi nie jest potrzebne. Gdyby to auto było 1.5 lub 2 razy droższe to pewnie bym się zaczął nad tym zastanawiać. Patrząc jednak na to jakie swoimi mechanicznymi modyfikacjami uzyskałem odczyty z EcuTeka nie żałuję ani jednego poczynionego kroku. Niech mi ktoś pokaże wykres jakiegoś ND1 z mocą maksymalną przy ponad 7200 rpm. Nie wydaje mi się uzyskać taki stan rzeczy bez cięcia i przeróbek 😈
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 maja 2020, 7:54

Ja cały czas mam wrażenie, że jest kilku na tym świecie właścicieli MX-5, którzy chyba jeszcze nie zasmakowali o co do końca chodzi z tym samochodem. Wypad na tor - jasne - pomaga, ale czasami pusta droga, dobra opona i ciepły asfalt ... i nagle okazuje się, że kierowca dostaje objawienia ... i rozumie dlaczego inżynierowe zdecydowali się na takie, a nie inne zabiegi projektując kolejną generację.

Dla mnie MX-5 jest samochodem idealnym pod tym względem - kurde, to taka dobra konstrukcja jest, że nawet liftem, nawet na Geolandar g015 (przypominam - to są opony All Terrain) robię większość samochodów w zakrętach - w tym ostatnio bidek w kolejnym E39 znowu spina zaliczył siedząc mi na ogonie gdy dodałem gazu.
Ale NCFL Gohy, który stoi obok to dzieło geniusza, jak zjedziesz z głównej drogi i wbije się człowiek na boczne kręte drogi prowadzące przez środek lasu, mijając stawy, jeziorka i małe rzeczki. Wystarczył ProKit i AD08R.

Dlatego jak ktoś porównuje technologię zawartą w samochodzie z przełomu wieku do najnowszego hatchbacka ... to albo mamy do czynienia ze złym dopasowaniem kierowcy do samochodu, albo ... co spotyka się o wiele częściej ... złym dopasowaniem trasy do samochodu :)

Z trzeciej strony to nie fura dla każdego... bo jednak sporo kompromisów zostało w niej zastosowanych, by dać tą frajdę właśnie w momentach, w których potrzebujesz za kółkiem podładować baterie (co MX-5 robi fenomenalnie i na wiejskich drogach, na górskich, nad morzem ... i na torach wyścigowych). Ale tak ... w mieście, w korku ... może wydawać się dziwnym rozwiązaniem, szczególnie, jeżeli człowiek nie zna jej innych zastosowań.

Może przesadzam, może zapędziłem się ... ale to trochę tak, jak narzekać na Lotusa Elise za to, że ... w środku jest głośno, skoro w Hondzie Civic Type R jest o wiele ciszej.
No jest.
Polecam w takim razie zmienić Lotusa na Hondę, bo chyba Lotus to zły wybór był, skoro ma służyć do miasta i na trasę...
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2020, 8:35

A ja kocham ten samochód, z jego wszystkimi zaletami i wadami, nie jest ważne że w mieście jazda to szarpaczka i czujesz się jakbyś taczką jechał, że śmierdzi benzyną jak stoisz w korku, że hałas jak w boeingu 737. Wystarczy że wyjedziesz na jakiś szybszy kawałek trasy i zaczniesz mieszać biegami automatycznie wszystkie bolączki gdzieś umykają 😁😁😁
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 maja 2020, 8:50

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

24 maja 2020, 9:20

Piszecie Mazda - myślicie Mx-5. Ale, te 300 miliardów jenów, to jest potrzebne, żeby utrzymać firmę, która powinna zarabiać na Flair kei-carach w Japonii (Arvi kocha to!), wozach użytkowych dla Azji południowej (Isuzu Dmax), a także pozostałych modelach światowych. Z jednej strony, ukłony, że seriami 2, 3 i 6 udaje się wpasować w upodobania klientów od Montevideo, przez Monterey, Mumbai po Murmańsk. Z drugiej, spoglądając na gamy modelowe innych ogólnoświatowych koncernów - jednak one różnicują przynajmniej jednostki napędowe, żeby do warunków lokalnych się dostosować. Mazda idzie swoją drogą (a to, że USDM mają 2,5T, a my nie, to nie dlatego, że specjalnie dla Amerykanów je skonstruowano, tylko u nas już legalnie nie dałyby się pewnie do obrotu wprowadzić, lub byłoby to nieopłacalne). Ceną za tę konserwatywną konsekwencję, była w Europie od dawna sprzedaż poniżej możliwości i na skraju rentowności. Bo cła były na japońszczyznę, bo akcyza na pojemności luksusowe w Polsce, bo producenci europejscy otrzymywali pomoc publiczną.
Wielką nadzieją miał być SkyactiveX, ładnie, nowocześnie i eko. I bez turbo. I niestety słabo wypada w testach porównawczych z wozami po downsizingu. Kolejną nadzieją na odzyskanie rentowności ma być nowa Mazda 6, na platformie RWD z sześciocylindrową rzędówką.
Dlaczego tak? Bo zamiast zwiększać wolumen sprzedaży, lepiej zwiększyć cenę jednostkową produktu. Zwłaszcza jak jest się producentem egzotycznym, a nie lokalnym. Stąd próba wdarcia do premium. Nie mam nic przeciwko. Mazdy wyglądają ładnie na swoją cenę. Ale, kto jeszcze pamięta Alfa Romeo Giulię? To taki sedan RWD. I jest jeszcze SUV RWD Stelvio (mniam...) i gdzie są te wspaniałe auta, w cenach premium? No właśnie, na stocku u dealerów.
Lepiej żeby Mazda nie podzieliła tego losu. Wygląda na to, że 3ka i cx-30 zażarły. Ale najwyższy czas na Cx-5, na 2kę, na 6kę. Zainwestować w r&d już!
I niestety, stworzyć 3 cylindrowy 1.5 turbo, pod klienta chińskiego.
I cóż, jeśli miałaby być szansa na Mx-5 NE(?) to właśnie z takim motorkiem i silniczkiem elektrycznym przy skrzyni. Tylko ile to będzie ważyć? Na pewno nie 990kg :(
(Btw. Jak opracują R6, to R3 się stworzy jednym sprawnym samurajskim cięciem).

Edit: bo myśl przewodnia umknęła - eMiX jako wybryk natury ma prawo istnieć tak długo jak ma bogaty mecenat w postaci modeli cywilnych. A bieżąco, nie ma rynku na coupe ani hatchbacki. Niestety, teraz seria Cx powinna być we wszystkich segmentach jako SUV, a Rx powinien reinkarnować w SUV-coupe. Rx-2, Rx-4, Rx-6, Rx-8 - już nazewnictwo ustawia je dobrze wśród konkurencji...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2020, 13:26

Mazda ma ciezko, bo przespala postep silnikowy brnac w slepa uliczke. Nie pierwszy i nie ostatni raz w swoim zyciu. Ale te ich wariactwa to przyczyna, dla ktorej kazdego dnia nie moge sie przestac cieszyc, co czeka na mnie pod domem. Bo naprawde nikt niczego lepszego w motoryzacji nie wymyslil niz mx5, nie pomimo jej wad, a wlasnie jako calosc. Wady wynikaja z tego, co napisal Arvi. To tak jakby narzekac, ze stabilnosc na sniegu jest slaba w samochodzie, ktory sluzy do ruszania tylem.
A co do watku z modyfikacjami, to jak zwykle skontruje. Obecnie mieszkam w gorach i jest super, koncze prace i 10 min pozniej jezdze gorskimi serpentynami, na ktorych czesto lataly rozne rajdowki oraz odbywaly sie wyscigi gorskie. I cierpie, ze mam przyczepne opony, bo na ciasnych eSach nawet cegla na gazie bez ESP nie robi niczego (na nawrocie moze 2 m na 1. biegu uda sie zadriftowac). Brat jechal za mna normalnym samochodem i mowil, ze to niesamowite jak na tych zakretach ND szybko znika. A ja znacznie wolalem to co Mazda w Hiroshimie wymyslila - samochod, ktorym nie uciekniemy w zakrecie, ale zrobimy cos takiego:

https://youtu.be/gdjhJw7_5Mw

Wiem, ze nie reprezentuje nawet promila klubu, ktory powinen nazywac sie "modyfikujemy mx5 klub Polska", ale tych narzekan na mx5 bez komentarza nie zostawie, a moze ktos chcacy kupic ten samochod bedzie mial mylny oglad, ze rzeczywiscie bez modyfkacji nie da sie jezdzic. Sam spotkalem sie z ludzmi, ktorzy w ogole kupowanie ND sobie darowalo, bo przeciez skrzynia slaba, zawias slaby, wszystko slabe. Pamietam gdy z milosci do tego modelu zalozylem sobie u Was konto, na moje pytanie co robic z mx5 NC dostalem liste obowiazkowych zmian. I zanim kupilem samochod juz ogladalem staby z ReXa na allegro ;-) Zalozylem za lepkie opony do ND i mam do wyboru zmienic teraz caly samochod, czy wrocic z oponami do serii. Wybor dla mnie jest oczywisty.

100 lat Mazdzie zycze, za te wszystkie wspaniale samochody, ktore produkuje i produkowala - zasluzyla!
stpman
Posty: 630
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

27 maja 2020, 6:56

Jeśli kolejna generacja MX-5 powstanie to bardzo możliwe, że nie trafi już na rynek UE.

W Europie nie ma miejsca na lekkie, mocne auta z dużym silnikiem - tak Bruksela skonstruowała przepisy...
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2020, 19:40

To w ogóle jest skandal i mi się w głowie nie mieści.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2020, 20:07

Samochody kastrują a elektrownie cisną energię z węgla aż duden idzie z komina 😂😂😂
stpman
Posty: 630
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

27 maja 2020, 20:53

Unia Europejska stworzyła przepisy, które promują tzw. hybrydy plug-in (no i elektryki oczywiście).
Dlatego też ogromne hybrydowe SUVy z wielkim benzynowym silnikiem i układem plugin ładnie obniżają spalanie w gamie. Dopuszczalne spalanie (a raczej emisja CO2)jest powiązane z wielkością auta. Im większe auto, tym więcej CO2 może wypluć.

Zobaczcie w jakie tarapaty wpadł Fiat, gdzie większość jego sprzedaży stanowiła malutka 500 z poczciwym 1.2 69KM. Żeby się ratować przed ogromnymi karami za nademisję Fiat musiał się fikcyjnie połączyć z Teslą i odkupić od niej jej prawa do emisji. Kary miały być na tyle wysokie, że bardziej się opłacało zapłacić bajońskie sumy Tesli...

A teraz połączcie co się dzieje z Mazdą... Dlaczego te auta tak podrożały? Bo trzeba placić kary za nademisję CO2. MX-5 zdrożała, "2" także.
Z tego co kojarzę to Mazda jakoś nie bardzo ma technologie hybrydową.

Liczyłbym się z tym, że Mazda będzie musiała się wycofać z Europy, albo jej auta będą bardzo drogie.

A MX-5? Popatrzcie sami... Jest bardzo lekkie, ma ogromny silnik bez turbo, relatywnie dużo pali.
Koszmar senny każdego ekoświra z unii...
Silników turbo u Mazdy brak. Jak zrobią z tego hybrydę lub hybrydę plugin to szlag trafi niską masę i świetne prowadzenie.
Osobiście obstawiłem, że jeśli nowa MX-5 powstanie to albo do Europy nie trafi, albo będzie absurdalnie droga, albo nie będzie to MX-5 jaką znamy.

A Mazda... Oj będzie jej ciężko zostać niezależnym producentem...
Awatar użytkownika
Gecko
Donator
Donator
Posty: 145
Rejestracja: 23 wrz 2011, 0:00
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

27 maja 2020, 21:05

stpman pisze:
27 maja 2020, 6:56
W Europie nie ma miejsca na lekkie, mocne auta z dużym silnikiem - tak Bruksela skonstruowała przepisy...
W Europie już nie ma miejsca po prostu na normalne auta które są fajne. Dotknęło to mocno Suzuki Jimmy, za chwilę dotknie też Mazdę z MX-5...

A USA, Indie, Chiny, dalej będą walić do atmosfery więcej pojedynczo niż cała Europa razem ;) Chory świat...
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2020, 21:31

Nie przesadzajmy z hejtem na Indie, czy Chiny. Emisje trzeba przeliczyć na mieszkańca i wtedy UE wychodzi lepiej niż USA i przegrywa z resztą świata i to sromotnie.

Problemem jest właśnie to, że promuje się teraz zupełnie nieekologiczne suvy plugin i ogólnie ogromne samochody, zamiast takich up i innych mx5, czy jimny. A przy małych przebiegach to te samochody są bardziej eko niż choćby najtańsza tesla...
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

28 maja 2020, 14:34

Wojtek Wawa pisze:
27 maja 2020, 21:31
Nie przesadzajmy z hejtem na Indie, czy Chiny. Emisje trzeba przeliczyć na mieszkańca i wtedy UE wychodzi lepiej niż USA i przegrywa z resztą świata i to sromotnie.

Problemem jest właśnie to, że promuje się teraz zupełnie nieekologiczne suvy plugin i ogólnie ogromne samochody, zamiast takich up i innych mx5, czy jimny. A przy małych przebiegach to te samochody są bardziej eko niż choćby najtańsza tesla...
Przeliczanie per capita to jedna metoda. Ale można np. przeliczać per PKB (z całą niedoskonałością tego wskaźnika).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 630
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

28 maja 2020, 19:54

A najgorsze (a może najlepsze) jest to, że nadal brak sensownej alternatywy dla silnika spalinowego...

A wracając do Mazdy to chodzą jakieś plotki, że Euro 7 ma promować duże, niewysilone silniki... ?!
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

28 maja 2020, 20:35

stpman pisze:
28 maja 2020, 19:54
A najgorsze (a może najlepsze) jest to, że nadal brak sensownej alternatywy dla silnika spalinowego...

A wracając do Mazdy to chodzą jakieś plotki, że Euro 7 ma promować duże, niewysilone silniki... ?!
Ale to dopiero w drugiej połowie tej dekady, o ile się nie mylę?
LikelyJupiter8

01 cze 2020, 18:24

Patrzę sobie z nudów na otomoto na MX5 2020 i widzę, że tylko 4 sztuki i tylko RF
Załączniki
555bc063bdf24.jpg
555bc063bdf24.jpg (35.72 KiB) Przejrzano 2521 razy
ODPOWIEDZ