Koniec produkcji Fiata 124

Smutne, ale tak musiało się stać

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2019, 11:39

Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji

Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.

Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.

Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.

Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 gru 2019, 12:28

Wojtek Wawa pisze:
06 gru 2019, 11:39
Ale mnie to zasmuciło:
https://autogaleria.pl/fiat-124-spider-koniec-produkcji

Do artykułu dodałbym jeszcze punkt 4 (a raczej usunął punkt drugi - słaba sprzedaż to tylko efekt innych problemów) - "legendarna" obsługa klienta serwisów Fiata.

Nigdy nie zrozumiem, jak można było sprzedawać słabszego i cięższego Fiata bez LSD za cenę wypasionej MX5 ze wszystkim na pokładzie. A od czasu ND2 124 przestał mieć jakikolwiek sens. Ale popatrzcie na niego - w dobie SUVów to był jeden z ostatnich fajnych samochodów na codzień. Naprawdę klasa pracująca potrzebuje takich samochodów, szkoda że sam Fiat ich nie chciał sprzedawać, a teraz produkować.

Gdy zbierałem kasę na mx5 (wtedy myślałem, że na NC/NCFL) pamiętam jak cieszyło mnie, że powstanie 124. Byłem przekonany, że nowy będzie kosztował około 80 k zł. Co było potem, wszyscy wiemy.

Gratuluję wszystkim posiadaczom 124 - macie naprawdę wyjątkowy samochód.
Rynek udowodnił, że klasa pracująca nie potrzebuje takich samochodów ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

06 gru 2019, 12:59

mutra pisze:
06 gru 2019, 12:28
Rynek udowodnił, że klasa pracująca nie potrzebuje takich samochodów ;)
1. To nie polityka Fiata, nie rynek, tylko kary za emisję zniechęciły do sprzedawania takiego auta w Europie. :roll: Wiemy już przecież z lepiej poinformowanych źródeł, że ceny Mx-5 od stycznia poszybują.

2. Klasa pracująca nie chce roadsterów... :kciukdol:

3. Klasa pracująca nawet takich zgrabnych kabrio nie chce: :omgomg:
imagesM99OA76G.jpg
imagesM99OA76G.jpg (8.63 KiB) Przejrzano 2332 razy

4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
hqdefault.jpg (24.09 KiB) Przejrzano 2332 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2019, 13:07

Pod względem designu nie dorasta Miacie do pięt - wygląda jak buła, nudny i przyciężkawy. Trochę lepiej jest w przypadku Abartha, ale też dupy nie urywa. Tę ostatnią urywa za to cena, więc się w sumie nie dziwię takiemu finałowi...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 gru 2019, 13:17

Swoją drogą, jeszcze zanim kupiłem Dyzię, byłem w salonie Fiata żeby może przejechać się 124 i zobaczyć co to. Jakoś koło marca 2017 dowiedziałem się, że "panie, może koło września coś w Warszawie będzie". I jak tu się dziwić sprzedaży?
Inna sprawa, że to był Carserwis piaseczno, który później, już po przeniesieniu się na Połczyńską, ponownie wykazał się tracąc klienta, który niemalże przyszedł z portfelem na wierzchu. A do tego trzeba mieć zdolności.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

06 gru 2019, 13:30

To jest szerwy problem mam wrażenie (jesli chodzi o "wynalazki" w ramach danej marki).

O ile mogłem się przejechać Mustangiem w salonie Forda w Poznaniu to już o cabrio nie było mowy - nie i koniec.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

06 gru 2019, 14:01

mike_d pisze:
06 gru 2019, 13:30
To jest szerwy problem mam wrażenie (jesli chodzi o "wynalazki" w ramach danej marki).

O ile mogłem się przejechać Mustangiem w salonie Forda w Poznaniu to już o cabrio nie było mowy - nie i koniec.
No wiesz, ale przynajmniej jakiś Mustang był. A tu się dowiedziałem, że przez pół roku w ogóle Fiaty miało nie być w okolicach.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2019, 14:32

Normy emisji pojawią się w styczniu. Fiat porażkę ze 124 zaliczył już wcześniej.
124 jest cięższy w wyglądzie niż ND, ale też niektórym może się przez to bardziej podobać. Niedawno pokazałem zdjęcia ND obok F type, ciekawe jakby tam wypadł abarth...
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 gru 2019, 15:54

Przy obecnej sprzedaży Fiata 124 i w świetle gwałtownego wzrostu cen aut w 2020 roku nikogo taka decyzja nie powinna dziwić.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 gru 2019, 22:02

Warto zauważyć, że są osoby, którym nc bardziej leży niż nd. I tym bardziej 124 powinien Ulm się podobać. Do tego 124 ma skrzynię biegów z ncfl. Same zalety dla krytyków nd. Jednak widać to nie wystarczyło.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2019, 0:37

Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 gru 2019, 6:56

Fifkers pisze:
07 gru 2019, 0:37
Pomyłką było robienie tego samochodu pod marką fiat. Marką kojarzącą się z seicento i innymi tanimi i tandetnymi popierdółkami i przy tym wycena grubo powyżej ceny legendy jaką jest mx-5. Trzeba było wypuścić roadstera jako alfa romeo (jak głosiły pierwsze pogłoski o współpracy mazdy z koncernem fiata) i wtedy miałby szansę się dobrze sprzedawać. Poza tym poszli na łatwiznę i nie zrobili swojego wnętrza tylko wrzucili to z ND. Trochę lipa we włoskim samochodzie, a przecież Włosi potrafią robić fajne wnętrza.
I tak, i nie. Gdyby to była alfa, z jednej strony kanibalizowałaby 4c (mimo różnic konstrukcyjnych), a z drugiej strony cierpiałaby marka, bo jako alfa musiałby ten samochód być jeszcze droższy, a ze względu na skojarzenie 'toż to zwykła mazda' nie byłoby aż tylu klientów (coś jak x358 i opinia, że to przepłacone mondeo).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 gru 2019, 14:23

Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że w tle może być coś, o czym nie wiemy. Pamiętajmy, że i Miata i Fiata były produkowane w tej samej fabryce. Mogło być również coś na rzeczy w sensie umowy pomiędzy dwoma koncernami i podejścia wykonawców do niej. Ale to już wybitne spekulacje z kapelusza.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

07 gru 2019, 14:45

E tam. Fiat miał kilka małych sportowych aut w historii, w tym i 124 właśnie.
Włosi maja problem z marketingiem i tożsamością i tyle.
Gdyby była to alfa to by kosztowała jeszcze 2 razy tyle co fiat i sprzedawała się jeszcze gorzej.
Szkoda, ale pozostaje rynek wtorny
Mnie się podoba i 124 i Nd, ale nie jestem może takim stylistycznym smakoszem
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

07 gru 2019, 20:50

Szkoda, moglby zostac przynajmniej jako abarth;)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2019, 12:48

Zgadzam się z powyższym - fiat ma piękną kartę zapisaną małymi sportowymi samochodami, abarth tym bardziej. Gdyby był na dzień dobry 10% tańszy od Mazdy (czego każdy oczekiwał) to nie byłoby tego wątku, tematu, całej porażki. Drogie samochody słabych marek nie odnoszą wielkich sukcesów.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

11 gru 2019, 18:21

Taką grafikę opublikował SAMAR - jako ciekawostka ;)
Załączniki
79950328_2766151016741619_5156829381036867584_o.png
79950328_2766151016741619_5156829381036867584_o.png (259.9 KiB) Przejrzano 1985 razy
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

11 gru 2019, 18:49

Szokująco "dużo" Abarthów w stosunku do wersji tańszych o ponad 50000zł. Szkoda że kończą ale Fiat jest sam sobie winien.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 gru 2019, 20:05

No to taki z Polską historią, rocznik 2016 to prawdziwy jaktajmer będzie...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2019, 9:39

pistenbully pisze:
06 gru 2019, 12:59
4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą: Obrazek

Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.

A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2 :D
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

12 gru 2019, 10:20

Lepsze niz 2.0 z ND/ND2 do Abarth'a 124 to rzędowa 5ka z fiata coupe, uwspółcześniona (fajnie brzmi i fajnie się odpycha). Już w fiacie coupe miało to 200KM+
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 gru 2019, 10:54

SeraphPL pisze:
12 gru 2019, 9:39
pistenbully pisze:
06 gru 2019, 12:59
4. Klasa pracująca pragnie pięknych coupe. Najlepiej z wtryskiem pośrednim i LPG. O takich: :facepalm:
hqdefault.jpg
Śmiechy, chichy, ale Renault ma coś takiego w ofercie za naszą wschodnią granicą: Obrazek

Zaczyna się od miliona rubli i wolnossącego 1.6 idealnego pod gaziwo (dla porównania Duster od 720 mln rubli).
Nie mam pojęcia, czemu tego nie pchają na Europę, przecież by nie miało żadnej konkurencji i żarłoby jak wściekłe.

A 124 mi szkoda, podoba mi się bardziej niż ND. Idealnym projektem byłaby prawdziwa Fiata, czyli buda 124 i 2.0 z ND2 :D
No ale milion rubli, to jakieś 60 tysięcy złotych + 10% cła + ułamek akcyzy + 23% VAT-u =~ 80 tysięcy złotych --> Ja to chcę do firmy. Dają z automatem?? [Moja klasa pracująca się ucieszy...]
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 gru 2019, 12:16

Po sukcesie tego auta w RU Renault poinformował, że będzie je sprzedawał też w Europie.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 13:01

ace pisze:
12 gru 2019, 12:16
Po sukcesie tego auta w RU Renault poinformował, że będzie je sprzedawał też w Europie.
Ładniejszy, modniejszy Duster. Nie dziwota, dostanie 1.33 i jazda. Ciekawe jak go wycenią.
cra3y pisze:
12 gru 2019, 10:20
Lepsze niz 2.0 z ND/ND2 do Abarth'a 124 to rzędowa 5ka z fiata coupe, uwspółcześniona (fajnie brzmi i fajnie się odpycha). Już w fiacie coupe miało to 200KM+
Niby tak, ale prawdopodobnie graty z ND byłyby łatwiejsze do przerzucenia.
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

14 gru 2019, 20:36

No to teraz będzie dylemat czy jeździć od wiosny czy wyciągnąć z garażu dopiero za 20 lat jako unikat :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

15 gru 2019, 8:36

mojo pisze:
14 gru 2019, 20:36
No to teraz będzie dylemat czy jeździć od wiosny czy wyciągnąć z garażu dopiero za 20 lat jako unikat :)
Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady :D
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
mojo
Posty: 249
Rejestracja: 27 kwie 2019, 15:25
Model: Inny
Wersja: 124 Spider
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2019, 20:41

pistenbully pisze:
15 gru 2019, 8:36
Jeździć, dbać i naprawiać. Aż taaaki unikat to nie będzie, żeby opłacało się grzać garaż i płacić OC przez dwie dekady :D
heheh
Fiat miał zawsze jakieś dwa obozy, jedni chcieli coś sportowego i nietypowego inni patrzyli na auto dla ludu i w sumie żadne auto pod tą marką nie będące pandą czy tipo nie utrzymało się zbyt długo. Włoska fantazja vs włoska rzeczywistość :D
Ja lubię rzeczy nietypowe jak perfumy Noir'e i najzabawniejsze w 124 jest to że mnie ludzie pytali kilka razy "jaka to marka" choć jak wół jest znaczek i na masce i na klapie bagażnika widać ciężko uwierzyć że to Fiat.
Mnie osobiście nie dziwi że ta bajka się skończyła :D
ODPOWIEDZ