Kilka pytań przed zakupem Mx-5 ND
Moderator: Moderatorzy
a w Europie dalej będzie pabieda w temacie wyboru kolorów tapicerki itp.
Ten brązowy dach + brązowe wnętrze mysle fajnie by wyglądał z Soul Red
Ten brązowy dach + brązowe wnętrze mysle fajnie by wyglądał z Soul Red
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Warto jednak czekać na NDFL. 185 KM i odcinka pod 7500 zapewne. WOW. Sam jednak poczekam na NE w mojej ND. Zawsze liftingi mx5 były zacne. Ale zmiany modeli potężne. Z tym, że NB to dla mnie lifting NA.
oo czyli bedzie konkret moc wstrzymali produkcje I beda klepac tera lifta
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Troszkę nowych przecieków z Kanady:
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2018, 6:13 przez Zbychersky, łącznie zmieniany 1 raz.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Nie trzeba będzie już diesla swapować
Ktoś wie o co chodzi z tą "teleskopową kierownicą" - czyżby regulacja odsadzenia?
A na poważnie to poprawiona moc, wyższe wyższe obroty i lepszy dźwięk brzmią smakowicie
Jakby jeszcze do modeli EU dodali lusterko wsteczne z pilotem do garazu i kompasem... <rozmarzył się>
Ktoś wie o co chodzi z tą "teleskopową kierownicą" - czyżby regulacja odsadzenia?
A na poważnie to poprawiona moc, wyższe wyższe obroty i lepszy dźwięk brzmią smakowicie
Jakby jeszcze do modeli EU dodali lusterko wsteczne z pilotem do garazu i kompasem... <rozmarzył się>
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:Nie trzeba będzie już diesla swapować
Ktoś wie o co chodzi z tą "teleskopową kierownicą" - czyżby regulacja odsadzenia?
Regulacja odległości od kierowcy.
Jakby jeszcze do modeli EU dodali lusterko wsteczne z pilotem do garazu i kompasem... <rozmarzył się>
Na początek mogliby dać możliwość łatwego wyłączenia "advanced keyless"
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mi się ND2 bardzo podoba. Ale ciągle brak oficjalnego Android Auto. Ale testówką ND2 przejadę się na pewno. Spodziewam się jej za rok.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 05 lut 2018, 10:15
- Model: ND RF
- Wersja: SkyEnergy
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Moja mam dostac pod koniec miesiaca i czytajac to o ND2 mam mieszane uczucia - czy warto czekac rok na 20 dodatkowych koni?
W moim przypadku sprawa i tak jest juz przesadzona, wiec to tylko takie bezprzedmiotowe rozwazania
W moim przypadku sprawa i tak jest juz przesadzona, wiec to tylko takie bezprzedmiotowe rozwazania
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Uważam, że zdecydowanie nie warto czekać roku na ND2. Życzę Tobie by każdy dzień w ND sprawiał Tobie tyle frajdy co mi.
Ale bardzo zacny lifting robi Mazda. Mam nadzieję, że na nim zarobią mnóstwo pieniędzy, by za 6 lat pokazać NE (choć oznaczenie będzie inne, chyba NE to fiat 124)
Ale bardzo zacny lifting robi Mazda. Mam nadzieję, że na nim zarobią mnóstwo pieniędzy, by za 6 lat pokazać NE (choć oznaczenie będzie inne, chyba NE to fiat 124)
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Dodałem jeszcze dodatkowe info
- mike_d
- Donator
- Posty: 1186
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Pewnie i tak nie będzie można u nas dostać tapicerki Tan ani Chroma Brown
Z ciekawości, w czym Ci to przeszkadza? Mam to (chyba) u siebie, auto i tak otwieram pilotem a jak mam zajęte ręce to żona ogarnia drzwi bez konieczności grzebania po kieszeniach.
Kradzieże MX-5 się w praktyce nie zdarzają więc kwestie bezpieczeństwa (problem chociażby z Mazdą 6) tu pomijam.
TerminatorPi pisze:Na początek mogliby dać możliwość łatwego wyłączenia "advanced keyless"
Z ciekawości, w czym Ci to przeszkadza? Mam to (chyba) u siebie, auto i tak otwieram pilotem a jak mam zajęte ręce to żona ogarnia drzwi bez konieczności grzebania po kieszeniach.
Kradzieże MX-5 się w praktyce nie zdarzają więc kwestie bezpieczeństwa (problem chociażby z Mazdą 6) tu pomijam.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:Pewnie i tak nie będzie można u nas dostać tapicerki Tan ani Chroma Brown
Po ostatnich doświadczeniach - nigdy więcej jasnej tapicerki. Ciemna brązowa od biedy ujdzie.
TerminatorPi pisze:Na początek mogliby dać możliwość łatwego wyłączenia "advanced keyless"
Z ciekawości, w czym Ci to przeszkadza? Mam to (chyba) u siebie, auto i tak otwieram pilotem a jak mam zajęte ręce to żona ogarnia drzwi bez konieczności grzebania po kieszeniach.
Kradzieże MX-5 się w praktyce nie zdarzają więc kwestie bezpieczeństwa (problem chociażby z Mazdą 6) tu pomijam.
Ja robię w bezpieczeństwie, więc sama świadomość, że samochodem można odjechać przy użyciu sprzętu za kilkaset złotych (który pewnie sam byłbym w stanie zrobić, jakbym trochę nad tym popracował ), trochę mnie boli.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 724
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
TerminatorPi pisze:mike_d pisze:Pewnie i tak nie będzie można u nas dostać tapicerki Tan ani Chroma Brown
Po ostatnich doświadczeniach - nigdy więcej jasnej tapicerki. Ciemna brązowa od biedy ujdzie.TerminatorPi pisze:Na początek mogliby dać możliwość łatwego wyłączenia "advanced keyless"
Z ciekawości, w czym Ci to przeszkadza? Mam to (chyba) u siebie, auto i tak otwieram pilotem a jak mam zajęte ręce to żona ogarnia drzwi bez konieczności grzebania po kieszeniach.
Kradzieże MX-5 się w praktyce nie zdarzają więc kwestie bezpieczeństwa (problem chociażby z Mazdą 6) tu pomijam.
Ja robię w bezpieczeństwie, więc sama świadomość, że samochodem można odjechać przy użyciu sprzętu za kilkaset złotych (który pewnie sam byłbym w stanie zrobić, jakbym trochę nad tym popracował ), trochę mnie boli.
Dokładnie, imo ta opcja powinna być dobrowolna, chcesz to bierzesz, nie chcesz to nie bierzesz. W Maździe mnie np. denerwuje to że autka są w pakietach, wolałbym coś na kształt grupy VAG gdzie większość można wybrać samemu.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Zbychersky pisze:Dokładnie, imo ta opcja powinna być dobrowolna, chcesz to bierzesz, nie chcesz to nie bierzesz. W Maździe mnie np. denerwuje to że autka są w pakietach, wolałbym coś na kształt grupy VAG gdzie większość można wybrać samemu.
Inna sprawa, że w ten sposób jest po prostu taniej i łatwiej trafić na stanie taką konfigurację, jaką chcesz, a nie czekać na produkcję+transport.
Natomiast co do konfiguratorów - VAG ma przyzwoity konfigurator na stronie. Natomiast histerycznym śmiechem zawsze napełnia mnie konfigurator na stronie MB - wybierasz opcję, która jest podpisana "0zł", ale nagle okazuje się, że żeby wybrać opcję za 0zł trzeba przekonfigurować pół samochodu i dodać opcji za 45kzł (o czym wcześniej nie było słowa)
mili pisze:Moja mam dostac pod koniec miesiaca i czytajac to o ND2 mam mieszane uczucia - czy warto czekac rok na 20 dodatkowych koni?
W moim przypadku sprawa i tak jest juz przesadzona, wiec to tylko takie bezprzedmiotowe rozwazania
Nie martw się o te 20koni... kupujesz program do ND i tam masz właśnie te dodatkowe 20koni i można wyzej kręcić silnik.... Jeśli chodzi o ND2 to myslałem że bedą jakieś zmiany stylistyczne, ale widać w tej kwestii chyba się nic nie zmieni?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
galex pisze:mili pisze:Moja mam dostac pod koniec miesiaca i czytajac to o ND2 mam mieszane uczucia - czy warto czekac rok na 20 dodatkowych koni?
W moim przypadku sprawa i tak jest juz przesadzona, wiec to tylko takie bezprzedmiotowe rozwazania
Nie martw się o te 20koni... kupujesz program do ND i tam masz właśnie te dodatkowe 20koni i można wyzej kręcić silnik....
Teoretycznie, pod to miały być też zmiany konstrukcyjno-materiałowe, żeby przy "rozkręceniu" silnik się nie rozleciał za szybko.
Nie sztuką jest dołożyć do silnika 20 koni. Sztuką jest zrobić to sensownie i bezpiecznie.
TerminatorPi pisze:galex pisze:mili pisze:Moja mam dostac pod koniec miesiaca i czytajac to o ND2 mam mieszane uczucia - czy warto czekac rok na 20 dodatkowych koni?
W moim przypadku sprawa i tak jest juz przesadzona, wiec to tylko takie bezprzedmiotowe rozwazania
Nie martw się o te 20koni... kupujesz program do ND i tam masz właśnie te dodatkowe 20koni i można wyzej kręcić silnik....
Teoretycznie, pod to miały być też zmiany konstrukcyjno-materiałowe, żeby przy "rozkręceniu" silnik się nie rozleciał za szybko.
Nie sztuką jest dołożyć do silnika 20 koni. Sztuką jest zrobić to sensownie i bezpiecznie.
hmmm... to znaczy uważasz że program zwiększający moc o 20koni jest niebezpieczny? a fabrycznie będzie bezpiecznie? to tylko 20koni
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Mazda zmieniła wszystko co się kręci w silniku plus dolot i głowicę, by wykrzesać te 25 koni i wyższe obroty. Przy okazji dorzucili dwumas, by ochronić skrzynię biegów. Trudno to porównać z programem. Program na ND2 też może dać 20 koni i tak samo będzie kosztem trwałości.
Wojtek Wawa pisze:Mazda zmieniła wszystko co się kręci w silniku plus dolot i głowicę, by wykrzesać te 25 koni i wyższe obroty. Przy okazji dorzucili dwumas, by ochronić skrzynię biegów. Trudno to porównać z programem. Program na ND2 też może dać 20 koni i tak samo będzie kosztem trwałości.
Wojtek nie wierze że program w ND wiąże sie z krótszą żywotnością silnika, skrzyni...
w ND2 zmienią wszystko co się kręci i znowu może być historia że pierwsi klienci bedą królikami doświadczalnymi tak jak była ta historia ze skrzyniami w roczniku 15-16
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
galex pisze:Wojtek Wawa pisze:Mazda zmieniła wszystko co się kręci w silniku plus dolot i głowicę, by wykrzesać te 25 koni i wyższe obroty. Przy okazji dorzucili dwumas, by ochronić skrzynię biegów. Trudno to porównać z programem. Program na ND2 też może dać 20 koni i tak samo będzie kosztem trwałości.
Wojtek nie wierze że program w ND wiąże sie z krótszą żywotnością silnika, skrzyni...
w ND2 zmienią wszystko co się kręci i znowu może być historia że pierwsi klienci bedą królikami doświadczalnymi tak jak była ta historia ze skrzyniami w roczniku 15-16
Praw fizyki pan nie zmienisz... itd.
Większa moc to wyższe obroty, lub wyższe ciśnienie robocze. A to większe siły działające na elementy silnika, więc potencjał do skrócenia żywotności jest. Owszem, możliwe, że obecna konstrukcja zrobiona jest z marginesem, który spokojnie przejdzie te 20KM, a może i 40. Tego nie wiemy. Ale równie dobrze może być tak, że nagle zaczną się pojawiać dziwne uszkodzenia, które przy normalnej eksploatacji nie miały szans się pojawić (chociaż przy 20KM więcej nie sądzę, żeby świece wypluło ).
A to, że możliwe, że znowu pierwszy rocznik NDFL ujawni problemy wieku dziecięcego, to zupełnie inna sprawa.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie. Szkoda mi było nawet pisać oczywistości. A potem pomyślałem, że galex może mieć rację. Dlaczego? Bo ND powstała przy maksymalnej redukcji masy. I dotyczy się to wszystkiego poza silnikiem 2.0, który wzięto z samochodów rodzinnych.
Stąd może mieć spory margines bezpieczeństwa, którego ND2 raczej nie będzie mieć.
Stąd może mieć spory margines bezpieczeństwa, którego ND2 raczej nie będzie mieć.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Wojtek Wawa pisze:Dokładnie. Szkoda mi było nawet pisać oczywistości. A potem pomyślałem, że galex może mieć rację. Dlaczego? Bo ND powstała przy maksymalnej redukcji masy. I dotyczy się to wszystkiego poza silnikiem 2.0, który wzięto z samochodów rodzinnych.
Stąd może mieć spory margines bezpieczeństwa, którego ND2 raczej nie będzie mieć.
A może wręcz przeciwnie, bo np. trójka nie jest przeznaczona do upalania na torze. I silnik mógł mieć zapas, ale w kontekście jazdy po bułki...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Otóż to. Czyli nic nie wiadomo, z drugiej strony uwielbiam, gdy ludzie zakładają, że garażowy spec zrobi coś, czego fabryce się nie chciało, a na luzie mogla zrobić. Czasem to ma sens, np silniki ford ecoboost 1.0 100 i 125 KM różnią się tylko programem. Albo mazdy 6 2.0 145 i 165 KM (tego akurat nie jestem pewien). Ale w ND prawdopodobnie dali ile mogli.
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Wojtek Wawa pisze:Otóż to. Czyli nic nie wiadomo, z drugiej strony uwielbiam, gdy ludzie zakładają, że garażowy spec zrobi coś, czego fabryce się nie chciało, a na luzie mogla zrobić. Czasem to ma sens, np silniki ford ecoboost 1.0 100 i 125 KM różnią się tylko programem. Albo mazdy 6 2.0 145 i 165 KM (tego akurat nie jestem pewien). Ale w ND prawdopodobnie dali ile mogli.
A ja przekornie napiszę że nie wierzę w to, że ten silnik nie ma w sobie potencjału do wyciśnięcia czegoś więcej "w rozsądnym zakresie". Czyżby tacy fachowcy jak BBR kosztem swojej renomy pchali się w kanał turbiąc NDka wyciskając przy tym 248 km i 310 Nm? Kupujesz u nich nowe, uturbione auto otrzymujesz 3letnią gwarancję. Nie wierzę że tego nie przetestowali. Skoro sprawdzili że turbo nie wydmucha silnika przy 248 km to czymże jest te dodatkowe "niewinne" 20 km. Osobiście programu z neta to bym sobie nie wgrał, ale strojenie u Disiego zrobiłbym jak najbardziej. Gdyby nie to że przymierzam się do Super 200 BBRa to już dawno bym swoje ND wystroił u Michała. Nie dość że minimum 10-12 Koni byłoby więcej to jeszcze auto by mniej paliło.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To dobry argument. Dzięki.