[NB, NBFL] Pomoc przy kupnie.

Kilka pytań zagubionego forumowicza.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Dziula
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2017, 10:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław / Racibórz

11 gru 2017, 22:31

Cześć,
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Miatki, ale niestety nie jestem obeznany ze środowiskiem.
Chciałbym nabyć wersję NBFL, ponieważ, jak czytałem, posiada sztywniejsze nadwozie.
Moim największym wymaganiem jest silnik 1.8, lecz jakby do tego trafiła się skrzynia 6b i torsen to by było cudownie. Ile potrzeba wydać na kupno takiego egzemplarza, który byłby zdrowy, nie bity, nie zajechany itd. Widziałem w Polsce i za granicą oferty za 10 tyś. zł, 15 tyś, ale również i za 25 tyś.
Lepiej szukać na własną rękę czy przez firme roadstery.pl (chodzi mi o stosunek ceny do jako takiej pewności)? No i jak wygląda kwestia sztywności budy po ewentualnej wymianie zezartych elementów?

Dodatkowo zastanawia mnie, czy jest możliwość sprawdzenia w Mazdzie historii pojazdu po numerze VIN? Robił to ktoś kiedyś?

Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi... :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 gru 2017, 22:46

Dziula pisze:Cześć,
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Miatki, ale niestety nie jestem obeznany ze środowiskiem.
Chciałbym nabyć wersję NBFL, ponieważ, jak czytałem, posiada sztywniejsze nadwozie.
Moim największym wymaganiem jest silnik 1.8, lecz jakby do tego trafiła się skrzynia 6b i torsen to by było cudownie. Ile potrzeba wydać na kupno takiego egzemplarza, który byłby zdrowy, nie bity, nie zajechany itd. Widziałem w Polsce i za granicą oferty za 10 tyś. zł, 15 tyś, ale również i za 25 tyś.
Lepiej szukać na własną rękę czy przez firme roadstery.pl (chodzi mi o stosunek ceny do jako takiej pewności)? No i jak wygląda kwestia sztywności budy po ewentualnej wymianie zezartych elementów?

Dodatkowo zastanawia mnie, czy jest możliwość sprawdzenia w Mazdzie historii pojazdu po numerze VIN? Robił to ktoś kiedyś?

Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi... :)


w dużym skrócie:
tak buda jest sztywniejsza w NBFL ale, jeżeli nadwozie jest skorodowane to ze zwiększonej sztywności nici. Po drugie prawdopodobnie nie beziesz w stanie wyczuć/wykorzystać bardziej sztywnej budy na początkowym etapie.
Jeżeli chcesz 18 vvt, torsena i szesciobiegową skrzynię to szukaj wersji sportive albo którejś z limitowanych edycji. Torsen wystepował w egzemplarzach wyprodukowanych do początku 2003 roku.
Co do ceny to wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza. Nie spodziewałbym się auta bez korozji za mniej niż 20tys.
Sztywność po naprawie podłużnic jest taka sama jak fabryczna jeżeli naprawa była wykonana prawidłowo. Jeżeli przy okazji naprawy podłużnic obspawane zostaną specyficzne punkty to może byc nawet lepsza od fabrycznej.
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

12 gru 2017, 12:41

6 biegowa skrzynie odpuść - nie jest to nic co dawałoby jakąkolwiek korzyść.

Polecam cierpliwości i rozsądku, czy kupisz na forum, czy u marcina z roadsterów czy z ogłoszenia to w sumie nie ma większego znaczenia. zawsze możesz zapytać o konkretny egzemplarz na forum.

Unikaj tylko handlarza z Nysy i bardzo uważnie oglądaj egzemplarze u handlarza w Kobierzycach :D

jakby co to służę pomocą (możesz doglądnąć moja i zobaczyć jak powinien wyglądać zadbany egzemplarz (szkoda że trochę się spóźniłeś bo moja była jeszcze chwile temu na sprzedaż ;) )
Awatar użytkownika
Filipbug
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 10 maja 2017, 21:15
Model: NB FL
Wersja: Silver blues
Lokalizacja: Będzin

12 gru 2017, 14:36

Ja osobiście jak szukałem samochodu, to również miałem takie same wymagania, 1.8 torsen. Osobiście przeglądałem ogłoszenia przez jakieś pół roku, byłem oglądać kilka miatek w przedziale 10-15k, ale większość mi nie podpasowala, głównie przez rdze, progi, nadkola itp. Z każdą był ten sam problem, chyba że mam takiego pecha :lol: unikał bym handlarzy, moze dlatego ze sie kiedys przejechalem. Ja za swój egzemplarz trochę dołożyłem, i jestem zadowolony w 100% mimo że 1.6 to podczas jazdy banan nie schodzi, ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma :D Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro :)
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2017, 15:13

Za zadbane NBFL 1.8 trzeba zapłacić bliżej 20tyś, jesli się ogląda auta z przedziału 10-15tyś to nic dziwnego ze są pognite itd.
Inna sprawa ze w tym momencie nie ma nic godnego uwagi w ogłoszeniach ze sportivów czy lepiej wyposażonych ładnych 1.8.
Pzdr
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 gru 2017, 16:09

Filipbug pisze:Ja osobiście jak szukałem samochodu, to również miałem takie same wymagania, 1.8 torsen. Osobiście przeglądałem ogłoszenia przez jakieś pół roku, byłem oglądać kilka miatek w przedziale 10-15k, ale większość mi nie podpasowala, głównie przez rdze, progi, nadkola itp. Z każdą był ten sam problem, chyba że mam takiego pecha :lol: unikał bym handlarzy, moze dlatego ze sie kiedys przejechalem. Ja za swój egzemplarz trochę dołożyłem, i jestem zadowolony w 100% mimo że 1.6 to podczas jazdy banan nie schodzi, ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma :D Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro :)


różnica między 1.6 a 1.8 (jeżeli mówimy o NBFL) jest dosyć wyczuwalna IMO.
Co do problemów z krozją: w wiekszości egzemplarzy progi i nadkola albo były już zrobione albo będą wymagać naprawy. Bardziej istotny jest stan podłogi i podłużnic - szczególnie z przodu, w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 gru 2017, 19:28

Filipbug pisze:ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma :D Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro :)

Przepaści może nie ma (choć co to znaczy), ale różnica jest wyczuwalna i w zabawce jaką jest mx-5 zawsze lepiej kupić mocniejszy silnik, żeby nie pluć sobie później w brodę, że się jednak wzięło słabszy ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

13 gru 2017, 8:51

Fifkers pisze:
Filipbug pisze:ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma :D Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro :)

Przepaści może nie ma (choć co to znaczy), ale różnica jest wyczuwalna i w zabawce jaką jest mx-5 zawsze lepiej kupić mocniejszy silnik, żeby nie pluć sobie później w brodę, że się jednak wzięło słabszy ;)


Nawet ten 1.8 szybko się nudzi :lol:

Co do ceny to mojego niepognitego sportiva w takiej konfiguracji jak szukasz udało mi się trafić za 15,5k jakieś 3 lata temu, ale nie liczyłbym na to. Ceny bliższe 20k są bardziej realne...
Gdybyś chciał zapytać o jakiś konkretny egzemplarz TU masz temat ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 gru 2017, 14:04

Oczywiście, że 1,8 to też po chwili mało, ale tym co mają turbo i 200km też zaraz mało mocy ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 gru 2017, 7:23

>200KM brakuje przyczepności niz kucy ;)
callmesnake
Posty: 128
Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
Lokalizacja: Łódź

14 gru 2017, 12:18

Cześć. Zastanów się czy nie potrzebujesz klimy, gdy kupowałem moją sztukę (w Roadstery.pl) długo się nad tym tematem zastanawiałem. Jeśli będziesz jeździć po mieście, spędzać sporo czasu w korkach, to poszukaj egzemplarza z klimatyzacją. Oczywiście jak wyżej: im mniej rdzy tym lepiej.
callmesnake
Posty: 128
Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
Lokalizacja: Łódź

14 gru 2017, 12:26

Aha, jeszcze jedno: przebiegi auta zarejestrowanego w PL można sprawdzić w necie: historiapojazdu.gov.pl. Dane od 2014 roku.
Dziula
Posty: 13
Rejestracja: 27 lis 2017, 10:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Wrocław / Racibórz

15 gru 2017, 20:56

Dzięki wielkie!
Nie spodziewałem się aż tylu odpowiedzi :D myślę, że juz powoli wszystko wiem i na wiosnę będzie nowa Miatka w kieszeni :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 gru 2017, 22:16

Dziula pisze:Dzięki wielkie!
Nie spodziewałem się aż tylu odpowiedzi :D myślę, że juz powoli wszystko wiem i na wiosnę będzie nowa Miatka w kieszeni :)

kupuj zimą, wiosna ceny idą w gore
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

24 gru 2017, 16:44

Ja mojej szukałem ok roku. Ale pośpiechu nie było . szukałem to co chciałem i znalazłem. Wersja NBFL w wersji Sportive (1.8, skrzynia 6b i torsen, klima, skóra itp). Jeśli masz czym jeździć a emixa chcesz mieć takiego jak chcesz to lepiej szukać niż kupić "słabszego" i doposarzac - wyjdzie po prostu taniej.
Ale to moja opinia.......generalnie szukaj bez wypadku i jak najmniej rdzy.
To co mi się udało to brak rudej ale podrapany przedni zderzak, co jest o niebo lepszym rozwiązaniem:)
Powodzenia i cierpliwości w poszukiwaniach a na pewno znajdziesz;)

M.
ODPOWIEDZ