[NB, NBFL] Pomoc przy kupnie.
Kilka pytań zagubionego forumowicza.
Moderator: Moderatorzy
Cześć,
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Miatki, ale niestety nie jestem obeznany ze środowiskiem.
Chciałbym nabyć wersję NBFL, ponieważ, jak czytałem, posiada sztywniejsze nadwozie.
Moim największym wymaganiem jest silnik 1.8, lecz jakby do tego trafiła się skrzynia 6b i torsen to by było cudownie. Ile potrzeba wydać na kupno takiego egzemplarza, który byłby zdrowy, nie bity, nie zajechany itd. Widziałem w Polsce i za granicą oferty za 10 tyś. zł, 15 tyś, ale również i za 25 tyś.
Lepiej szukać na własną rękę czy przez firme roadstery.pl (chodzi mi o stosunek ceny do jako takiej pewności)? No i jak wygląda kwestia sztywności budy po ewentualnej wymianie zezartych elementów?
Dodatkowo zastanawia mnie, czy jest możliwość sprawdzenia w Mazdzie historii pojazdu po numerze VIN? Robił to ktoś kiedyś?
Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Miatki, ale niestety nie jestem obeznany ze środowiskiem.
Chciałbym nabyć wersję NBFL, ponieważ, jak czytałem, posiada sztywniejsze nadwozie.
Moim największym wymaganiem jest silnik 1.8, lecz jakby do tego trafiła się skrzynia 6b i torsen to by było cudownie. Ile potrzeba wydać na kupno takiego egzemplarza, który byłby zdrowy, nie bity, nie zajechany itd. Widziałem w Polsce i za granicą oferty za 10 tyś. zł, 15 tyś, ale również i za 25 tyś.
Lepiej szukać na własną rękę czy przez firme roadstery.pl (chodzi mi o stosunek ceny do jako takiej pewności)? No i jak wygląda kwestia sztywności budy po ewentualnej wymianie zezartych elementów?
Dodatkowo zastanawia mnie, czy jest możliwość sprawdzenia w Mazdzie historii pojazdu po numerze VIN? Robił to ktoś kiedyś?
Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dziula pisze:Cześć,
Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem Miatki, ale niestety nie jestem obeznany ze środowiskiem.
Chciałbym nabyć wersję NBFL, ponieważ, jak czytałem, posiada sztywniejsze nadwozie.
Moim największym wymaganiem jest silnik 1.8, lecz jakby do tego trafiła się skrzynia 6b i torsen to by było cudownie. Ile potrzeba wydać na kupno takiego egzemplarza, który byłby zdrowy, nie bity, nie zajechany itd. Widziałem w Polsce i za granicą oferty za 10 tyś. zł, 15 tyś, ale również i za 25 tyś.
Lepiej szukać na własną rękę czy przez firme roadstery.pl (chodzi mi o stosunek ceny do jako takiej pewności)? No i jak wygląda kwestia sztywności budy po ewentualnej wymianie zezartych elementów?
Dodatkowo zastanawia mnie, czy jest możliwość sprawdzenia w Mazdzie historii pojazdu po numerze VIN? Robił to ktoś kiedyś?
Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
w dużym skrócie:
tak buda jest sztywniejsza w NBFL ale, jeżeli nadwozie jest skorodowane to ze zwiększonej sztywności nici. Po drugie prawdopodobnie nie beziesz w stanie wyczuć/wykorzystać bardziej sztywnej budy na początkowym etapie.
Jeżeli chcesz 18 vvt, torsena i szesciobiegową skrzynię to szukaj wersji sportive albo którejś z limitowanych edycji. Torsen wystepował w egzemplarzach wyprodukowanych do początku 2003 roku.
Co do ceny to wszystko zalezy od konkretnego egzemplarza. Nie spodziewałbym się auta bez korozji za mniej niż 20tys.
Sztywność po naprawie podłużnic jest taka sama jak fabryczna jeżeli naprawa była wykonana prawidłowo. Jeżeli przy okazji naprawy podłużnic obspawane zostaną specyficzne punkty to może byc nawet lepsza od fabrycznej.
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
6 biegowa skrzynie odpuść - nie jest to nic co dawałoby jakąkolwiek korzyść.
Polecam cierpliwości i rozsądku, czy kupisz na forum, czy u marcina z roadsterów czy z ogłoszenia to w sumie nie ma większego znaczenia. zawsze możesz zapytać o konkretny egzemplarz na forum.
Unikaj tylko handlarza z Nysy i bardzo uważnie oglądaj egzemplarze u handlarza w Kobierzycach
jakby co to służę pomocą (możesz doglądnąć moja i zobaczyć jak powinien wyglądać zadbany egzemplarz (szkoda że trochę się spóźniłeś bo moja była jeszcze chwile temu na sprzedaż )
Polecam cierpliwości i rozsądku, czy kupisz na forum, czy u marcina z roadsterów czy z ogłoszenia to w sumie nie ma większego znaczenia. zawsze możesz zapytać o konkretny egzemplarz na forum.
Unikaj tylko handlarza z Nysy i bardzo uważnie oglądaj egzemplarze u handlarza w Kobierzycach
jakby co to służę pomocą (możesz doglądnąć moja i zobaczyć jak powinien wyglądać zadbany egzemplarz (szkoda że trochę się spóźniłeś bo moja była jeszcze chwile temu na sprzedaż )
- Filipbug
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 10 maja 2017, 21:15
- Model: NB FL
- Wersja: Silver blues
- Lokalizacja: Będzin
Ja osobiście jak szukałem samochodu, to również miałem takie same wymagania, 1.8 torsen. Osobiście przeglądałem ogłoszenia przez jakieś pół roku, byłem oglądać kilka miatek w przedziale 10-15k, ale większość mi nie podpasowala, głównie przez rdze, progi, nadkola itp. Z każdą był ten sam problem, chyba że mam takiego pecha unikał bym handlarzy, moze dlatego ze sie kiedys przejechalem. Ja za swój egzemplarz trochę dołożyłem, i jestem zadowolony w 100% mimo że 1.6 to podczas jazdy banan nie schodzi, ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro
Za zadbane NBFL 1.8 trzeba zapłacić bliżej 20tyś, jesli się ogląda auta z przedziału 10-15tyś to nic dziwnego ze są pognite itd.
Inna sprawa ze w tym momencie nie ma nic godnego uwagi w ogłoszeniach ze sportivów czy lepiej wyposażonych ładnych 1.8.
Pzdr
Inna sprawa ze w tym momencie nie ma nic godnego uwagi w ogłoszeniach ze sportivów czy lepiej wyposażonych ładnych 1.8.
Pzdr
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Filipbug pisze:Ja osobiście jak szukałem samochodu, to również miałem takie same wymagania, 1.8 torsen. Osobiście przeglądałem ogłoszenia przez jakieś pół roku, byłem oglądać kilka miatek w przedziale 10-15k, ale większość mi nie podpasowala, głównie przez rdze, progi, nadkola itp. Z każdą był ten sam problem, chyba że mam takiego pecha unikał bym handlarzy, moze dlatego ze sie kiedys przejechalem. Ja za swój egzemplarz trochę dołożyłem, i jestem zadowolony w 100% mimo że 1.6 to podczas jazdy banan nie schodzi, ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro
różnica między 1.6 a 1.8 (jeżeli mówimy o NBFL) jest dosyć wyczuwalna IMO.
Co do problemów z krozją: w wiekszości egzemplarzy progi i nadkola albo były już zrobione albo będą wymagać naprawy. Bardziej istotny jest stan podłogi i podłużnic - szczególnie z przodu, w komorze silnika.
Filipbug pisze:ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro
Przepaści może nie ma (choć co to znaczy), ale różnica jest wyczuwalna i w zabawce jaką jest mx-5 zawsze lepiej kupić mocniejszy silnik, żeby nie pluć sobie później w brodę, że się jednak wzięło słabszy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Fifkers pisze:Filipbug pisze:ale zaś jak rozmawiałem to jakieś przepaści pomiędzy 1.6 a 1.8 nie ma Aczykolwiek też miałem problem z rdza, pod wlewam paliwa, klapa, pas przedni. Pozdro
Przepaści może nie ma (choć co to znaczy), ale różnica jest wyczuwalna i w zabawce jaką jest mx-5 zawsze lepiej kupić mocniejszy silnik, żeby nie pluć sobie później w brodę, że się jednak wzięło słabszy
Nawet ten 1.8 szybko się nudzi
Co do ceny to mojego niepognitego sportiva w takiej konfiguracji jak szukasz udało mi się trafić za 15,5k jakieś 3 lata temu, ale nie liczyłbym na to. Ceny bliższe 20k są bardziej realne...
Gdybyś chciał zapytać o jakiś konkretny egzemplarz TU masz temat
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
- Lokalizacja: Łódź
Cześć. Zastanów się czy nie potrzebujesz klimy, gdy kupowałem moją sztukę (w Roadstery.pl) długo się nad tym tematem zastanawiałem. Jeśli będziesz jeździć po mieście, spędzać sporo czasu w korkach, to poszukaj egzemplarza z klimatyzacją. Oczywiście jak wyżej: im mniej rdzy tym lepiej.
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 08 sie 2013, 16:17
- Lokalizacja: Łódź
Aha, jeszcze jedno: przebiegi auta zarejestrowanego w PL można sprawdzić w necie: historiapojazdu.gov.pl. Dane od 2014 roku.
Ja mojej szukałem ok roku. Ale pośpiechu nie było . szukałem to co chciałem i znalazłem. Wersja NBFL w wersji Sportive (1.8, skrzynia 6b i torsen, klima, skóra itp). Jeśli masz czym jeździć a emixa chcesz mieć takiego jak chcesz to lepiej szukać niż kupić "słabszego" i doposarzac - wyjdzie po prostu taniej.
Ale to moja opinia.......generalnie szukaj bez wypadku i jak najmniej rdzy.
To co mi się udało to brak rudej ale podrapany przedni zderzak, co jest o niebo lepszym rozwiązaniem:)
Powodzenia i cierpliwości w poszukiwaniach a na pewno znajdziesz;)
M.
Ale to moja opinia.......generalnie szukaj bez wypadku i jak najmniej rdzy.
To co mi się udało to brak rudej ale podrapany przedni zderzak, co jest o niebo lepszym rozwiązaniem:)
Powodzenia i cierpliwości w poszukiwaniach a na pewno znajdziesz;)
M.