zakup pierwszej MX-5

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

fd12
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 11:50
Model: NA

16 sty 2017, 12:29

witam klubowiczów! mam na imię przemek . skończyłem 50-tkę , szukam alternatywy dla moich wyjazdów motocyklowych i padło na mx-5 . proszę o rzeczową poradę w sprawie kupna tego samochodu gdyż moja wiedz jest w tym temacie bardzo skromna.chodzi mi o konkretny model z jakich lat produkcji , jaka skrzynia,poj.silnika,szpera,ITP.chciałbym zmieścić się ( wliczając w to drobne poprawki) w 20.000 zł.rozumiem że moja prośba brzmi dość infantylnie,lecz od czegoś trzeba zacząć, a najlepsze będą suche fakty z odrobiną sugestii z waszej strony które sam i z waszą pomocą będę musiał zasymilować . pozdrawiam!
Awatar użytkownika
lukasjogabonito
Posty: 132
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Pel/Bdg

16 sty 2017, 14:03

Z takim budzetem mozesz liczyc na NA lub NB. Wybral bym sie na Twoim miejscu na najblizszy spot mx5 i zobaczyl z bliska/wybral ktory model Ci sie bardziej podoba.
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 sty 2017, 14:14

jak to mawiają: NB jest lepszym autem, NA jest lepszą miatą. Wszystko zależy czego szukasz. Jeżeli chcesz auto potrzymać dłużej to celowałbym w NA - teraz bedą już tylko droższe. NB jest bardziej cywilizowane i (porównując niemodyfikowane wersje) mimo wszystko chyba lepiej jeździ - chociaż pewnie wielu sie ze mną nie zgodzi ;)
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

16 sty 2017, 17:32

Bralbym technicznie sprawne NA 1.8 pozosyaly budzet w blache/srodek/dach i zrobic tip top. Da sie ;)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

16 sty 2017, 17:38

Ilu ludzi, tyle opinii- skupiłbym się na szukaniu NBFL w wersji Sportive (najlepiej z klimą), jednakże zakładając budżet 20K + w przyszłości 3 do 5K na ewentualne poprawki/prace "uszlachetniające" + XXK na mody :mrgreen:.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

16 sty 2017, 19:26

jak mówią chłopaki, idź na spota i się przymierz. Ja najpierw chciałem kupić NA, pojechałem do KyRyego oglądać merlotkę i stwierdziłem, że z zewnątrz jest ekstra ale wnętrze mi kompletnie nie pasuje. Miesiąc później kupiłem NB i jestem zadowolony.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3686
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

16 sty 2017, 22:01

Psychotulanek pisze:skupiłbym się na szukaniu NBFL w wersji Sportive

mam, polecam :kciuk:
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

16 sty 2017, 22:11

Jeśli szukasz czegoś na wyjazdy w ciekawe okolice i dynamiczne poruszanie się po nich to chyba jakikolwiek model byś nie wybrał, raczej nie powinieneś żałować - czy NB czy NA to już bym sobie zostawił wybór na zasadzie co mi bardziej pasuje i się podoba, tak jak poprzednicy napisali musisz się przymierzyć i podjąć decyzję :)

Osobiście polecam NA z przedliftowym wnętrzem i bez ABSu i wspomagania - ma bardzo fajny klimat (przedlift zawsze przypomina mi lekko styl retro z prostą deską i ogrągłymi wycięciami), a wrażenia z jazdy są niesamowite.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ansayamina
Posty: 91
Rejestracja: 28 paź 2016, 11:17
Model: NB

17 sty 2017, 13:58

fd12 pisze:witam klubowiczów! mam na imię przemek . skończyłem 50-tkę , szukam alternatywy dla moich wyjazdów motocyklowych i padło na mx-5 . proszę o rzeczową poradę w sprawie kupna tego samochodu gdyż moja wiedz jest w tym temacie bardzo skromna.chodzi mi o konkretny model z jakich lat produkcji , jaka skrzynia,poj.silnika,szpera,ITP.chciałbym zmieścić się ( wliczając w to drobne poprawki) w 20.000 zł.rozumiem że moja prośba brzmi dość infantylnie,lecz od czegoś trzeba zacząć, a najlepsze będą suche fakty z odrobiną sugestii z waszej strony które sam i z waszą pomocą będę musiał zasymilować . pozdrawiam!

Prośba jak najbardziej sensowna, zwłaszcza w tych rejonach internetu - w końcu jaki dorosły wybiera Miatę, jak nie ten z dużą ilością dziecka w duszy.

NA bardziej przypomina jednoślad - jest bardziej surowa, daje lepszy kontakt z drogą, tak samo wymaga uwagi na zakrętach, bo mimo czterech kół lubi zarzucić.
NB jest w porównaniu cywilizowana, ma wspomaganie kierownicy, ABS, takie tam cuda techniki - ale właśnie, w porównaniu. Gdy postawić ją obok typowego wozidła samochodowego, obie Miaty są ostre jak żyletki. Obie kręcą się, jak na samochód osobowy i cywilny, wysoko, obie lubią pozostawać w wysokim zakresie obrotów.
Jak przedmówcy radzili, dopaść ludzi na spocie i przejechać się każdą z opcji. Już nawet nie ze względu na osiągi, ale na tak mały detal jak kompatybilność z kokpitem :twisted: .
Obrazek
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

17 sty 2017, 18:06

Pozwolę sobie tylko dodać, że nie każda NB ma ABS ;-). I dzięki bogu, bo akurat wspomaganie to mi się jednak przydaje :mrgreen:.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
ODPOWIEDZ