Kilka pytań przed zakupem Mx-5 ND

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

31 sie 2016, 19:04

Filipx57 pisze:Wszedzie jako rabat dostaje kilkaset zlotych na alarmie, dywanikach, i oczywiscie 5lat ubezp gwar serwisowej.

Zapytaj o felgi i opony na zimę :mrgreen:
Filipx57 pisze:Zbychersky - wejdzie tam kurtka zima? Czy cos w tym stylu?

Spokojnie i to nie jedna :D
Filipx57 pisze:Jaki wybraliscie alarm?

http://tytangps.com/
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

31 sie 2016, 19:14

MX5 w czerwieni, SkyPassion zamówiona.
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć, jak u was wygląda sprawa z ubezpieczeniem AC i 2 zabezpieczeniami auta, czy musi być Immo fabryczne + alarm akcesoryjny czy może być 2x immo - 1x fabryczne + 1x akcesoryjne ? Jak to u was wygląda ?
Napiszcie mi proszę PW.
Awatar użytkownika
Tommaso
Posty: 51
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:34
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyFreedom
Lokalizacja: Kalisz

04 wrz 2016, 16:17

W PZU teraz nie musisz mieć dodatkowego zabezpieczenia, wystarczy fabryczny immobilizer.
Ubezpieczałem na firmę, w przypadku auta prywatnego może być inaczej.
Łosiek
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:51
Model: Inny

13 wrz 2016, 8:58

Cześć,

Nie chcę zakładać nowego tematu dlatego chciałbym zadać pytanie na temat zawieszenia. Zastanawiam się generalnie pomiędzy wersję SkyPassion a SkyFreedom.

Jak duża jest różnica pomiędzy zawieszeniem ze SkyPassion a sportowym z SkyFreedom ?

Czy ktoś z was zamawiał akcesoryjne obniżenie zawieszenia ? Jest to zwykłe obniżenie na sprężynach tzn. to jedyna zmiana ? Zastanawiam się, może wiedzie, jak wyglądałoby porównanie SkyPassion + obniżenie vs SkyFreedom ?

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i komentarze.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1918
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

13 wrz 2016, 9:18

różnica jest w amortyzatorach- w sky freedom masz bilsteiny (są twardsze od serii)
Łosiek
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2016, 8:51
Model: Inny

13 wrz 2016, 9:22

Dzięki. Domyślam się że amortyzatory są inne ale np. wysokość jest taka sama i jedyna różnica to właśnie amortyzatory ?

Miał okazję ktoś jeździć i czy różnica jest warta dopłaty prawie 10k ? Wolałbym właśnie te pieniądze zainwestować np. w obniżenie + wydech który bardzo mi się spodobał (a gwarancji nie stracę).
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

13 wrz 2016, 11:38

Lucas Z pisze:różnica jest w amortyzatorach- w sky freedom masz bilsteiny (są twardsze od serii)

Tak potwierdzam, jeździłem testówką bez bilsteinów i bardziej się wychylała niż teraz moja z bilsteinami :) Co do wysokości to trudno mi powiedzieć.

Jeżeli patrzysz tylko na zawiech to chyba lepiej brać niższa wersję i dołożyć samemu. No chyba, że zależy Ci na nagłośnieniu, czujnikach parkowania, automatycznych światłach i innych bzdetach typu istop czy bezkluczykowy system.
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

14 wrz 2016, 12:45

Okazało sie ze niestety nie mozna dostac pokrowca na kabine. Warto wziasc zamiast tego oswietlenie powitalne wnetrza?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 wrz 2016, 13:38

Proponuję jeszcze sprawdzić czy wysokość zawieszenia jest ok z tyłu między stronami - u mnie różnica wynosiła ok 1 cm, w serwisie powalczyli i zeszli do 2mm ale po jeździe próbnej problem wrócił.

Do tego mam podejrzenie że fotel kierowcy (recaro) zaczyna trzeszczec w 2/3 wysokości oparcia, a nie jestem wagi ciężkiej.

Do tego spasowanie elementów blacharskich pozostawia wiele do życzenia...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

15 wrz 2016, 13:58

Zawieszenie pomiedzy SkyPassion a SkyFreedom rozni sie wylacznie amortyzatorami (SF ma Billstein B6). Sprezyny sa te same, wiec i wysokosc jest identyczna.
Pod katem obnizania aftermarketowymi sprezynami zdecydowanie lepsza bedzie wersja z Billsteinami. IMO wkladanie obnizajacych sprezyn do seryjnych amorkow to porazka.

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

01 paź 2016, 21:44

Zbychersky pisze:I jeszcze jedno nie wierz w bajki, że samochód w porcie jest od spodu zabezpieczany antykorozyjnie, jak sobie zobaczysz samochód od spodu to okazuje się, że jest maźnięte w paru miejscach i tyle z tego zabezpieczenia by było, także po zakupie proponuję zrobić we własnym zakresie.

Nie wiem co ci sprzedawca za bajki naopowiadał, ale akurat MX-5 jest jedynym modelem mazdy, który po dostawie do portu w EU nie przechodzi procesu zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Wszystkie inne modele mają to zrobione przed dostarczeniem do dealera.
Dlatego przy MX-5 najlepiej zrobić to we własnym zakresie.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

02 paź 2016, 7:57

szymon1984 pisze:
Zbychersky pisze:I jeszcze jedno nie wierz w bajki, że samochód w porcie jest od spodu zabezpieczany antykorozyjnie, jak sobie zobaczysz samochód od spodu to okazuje się, że jest maźnięte w paru miejscach i tyle z tego zabezpieczenia by było, także po zakupie proponuję zrobić we własnym zakresie.

Nie wiem co ci sprzedawca za bajki naopowiadał, ale akurat MX-5 jest jedynym modelem mazdy, który po dostawie do portu w EU nie przechodzi procesu zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia. Wszystkie inne modele mają to zrobione przed dostarczeniem do dealera.
Dlatego przy MX-5 najlepiej zrobić to we własnym zakresie.

Aha... dobrze wiedzieć :mrgreen:
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

09 paź 2016, 8:24

Proponują mi opony Falken z 2015r za 1600zl. Opony są z samochodu demonstracyjnego, stojącego na salonie. Warto? Gdybym chciał kupić opony w internecie, to koszt ich wymiany w Mazdzie to 190zl..
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3405
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

09 paź 2016, 8:40

Filipx57 pisze:Gdybym chciał kupić opony w internecie, to koszt ich wymiany w Mazdzie to 190zl..

To nie wymieniaj ich w Maździe, po co? U nas wymiana opon gdziekolwiek poza ASO to max 60 złotych... No a co do samej opony, to chyba zależy od tego jaka dokładnie to opona, jaką ma szerokość i profil - sprawdź w sieci ile takie nowe kosztują. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1438
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 paź 2016, 9:20

chyba nie warto. lepiej dolozyc nawet te 200zl ale miec nowa opone z nowej serii.warto poczytac testy i wybrc najlepsze na rynku. roznica w cenie zadna, a stare opony zawsze trzymaja duzo gorzej niz nowe chocby mialy taka sama wysokosc bieznika. nie liczy sie stan bieznika a ilosc nagrzan gumy. im ich wiecej tym opona twardsza, a przyczpenosc jej mniejsza.
ogolnie rzecz biorac sprzedaz uzywanych opon za cene 80% nowej to najwiekszy wkret na jaki mozna nabrac chyba kupujacego. uzywana opona chocby miala stan beiznika 90% nie jest warta wiecej jak 50% ceny nowej (bo moze miec ukryte bable ktorych nie widac na pcozatku, gwozdz ktorego nie widac, moze byc przegrzana przy stopkach, zle byc przechowywana w minusowych temperaturach przez co opona straci 30% przyczepnosci wyjsciowej itd). nie warto.warto kupic nowa i sprzedac po roku, dwoch opone jak nowa nieswiadomym uzytkownikom.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

11 paź 2016, 19:27

A jakie opony byście polecili? Widziałem fajne hankooki za 400zl sztuka na zimę.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1438
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 paź 2016, 20:12

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Filipx57
Posty: 24
Rejestracja: 29 sie 2016, 15:52
Model: Inny
Wersja: Nd / 2,0 Skypassio

21 paź 2016, 11:28

I stało się to co się miało stać ;) nareszcie odebrana :)
Załączniki
IMG_20161021_121249080.jpg
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

21 paź 2016, 13:31

Graty :winner: :winner:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 453
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

30 gru 2016, 11:24

Ktoś próbował zakładać na ND 2.0 felgi 16-stki z NB/NBFL?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1918
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

30 gru 2016, 11:26

w tą stronę chyba nikt, na NB zakładali za to z ND

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=600539

parametry bardzo zbliżone
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 453
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

01 sty 2017, 21:46

Ktoś z Was ma bezpośrednie porównanie między ND z Bilsteinami a standardowym zawieszeniem? Warto próbować dołożyć OEM Bilsteiny czy lepiej pójść w coś zupełnie customowego a może w ogóle nie warto nic robić i pozostać przy serii? (auto weekendowe, jazda po mieście, do pracy, czasem wypad na tor)
Wszystkie testówki na jakie trafiłem były na Bilsteinach i raczej sztywnością nie grzeszyły, więc mam pewne obawy przed standardowym zawieszeniem...
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 sty 2017, 0:02

Lucas Z pisze:w tą stronę chyba nikt, na NB zakładali za to z ND

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=600539

parametry bardzo zbliżone


Mamy nawet jednego osobnika na naszej ziemi co tak zrobił ;)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 sty 2017, 23:47

heretic pisze:Ktoś z Was ma bezpośrednie porównanie między ND z Bilsteinami a standardowym zawieszeniem? Warto próbować dołożyć OEM Bilsteiny czy lepiej pójść w coś zupełnie customowego a może w ogóle nie warto nic robić i pozostać przy serii? (auto weekendowe, jazda po mieście, do pracy, czasem wypad na tor)
Wszystkie testówki na jakie trafiłem były na Bilsteinach i raczej sztywnością nie grzeszyły, więc mam pewne obawy przed standardowym zawieszeniem...

Kilka osób testowało na własnym tyłku zarówno Bilsteiny i nieBilsteiny w dniu prezentacji ND odbywającej się nad Zegrzem, i wniosek był zwykle taki, że oszałamiającej różnicy nie da się zauważyć. Osobiście mogę się pod tym podpisać.
Bilstein daje Ci natomiast tę przewagę, że za kilka stówek możesz dozbroić go w ProKit oferowany przez Eibacha, co prawdopodobnie da Ci optymalną charakterystykę pod kątem przytoczonych zastosowań. Oczywiście nieBilsteiny również możesz połączyć z ProKitem, ale patrząc przez pryzmat doświadczeń z poprzednich generacji - nie będzie to już tak skuteczny zestaw jak połączenie Bilstein + ProKit.
Cenowo: używane Bilsteiny + ProKit będą zapewne o połowę tańsze od taniego gwintu.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 453
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

10 sty 2017, 0:27

Dżunior pisze:
heretic pisze:Ktoś z Was ma bezpośrednie porównanie między ND z Bilsteinami a standardowym zawieszeniem? Warto próbować dołożyć OEM Bilsteiny czy lepiej pójść w coś zupełnie customowego a może w ogóle nie warto nic robić i pozostać przy serii? (auto weekendowe, jazda po mieście, do pracy, czasem wypad na tor)
Wszystkie testówki na jakie trafiłem były na Bilsteinach i raczej sztywnością nie grzeszyły, więc mam pewne obawy przed standardowym zawieszeniem...

Kilka osób testowało na własnym tyłku zarówno Bilsteiny i nieBilsteiny w dniu prezentacji ND odbywającej się nad Zegrzem, i wniosek był zwykle taki, że oszałamiającej różnicy nie da się zauważyć. Osobiście mogę się pod tym podpisać.
Bilstein daje Ci natomiast tę przewagę, że za kilka stówek możesz dozbroić go w ProKit oferowany przez Eibacha, co prawdopodobnie da Ci optymalną charakterystykę pod kątem przytoczonych zastosowań. Oczywiście nieBilsteiny również możesz połączyć z ProKitem, ale patrząc przez pryzmat doświadczeń z poprzednich generacji - nie będzie to już tak skuteczny zestaw jak połączenie Bilstein + ProKit.
Cenowo: używane Bilsteiny + ProKit będą zapewne o połowę tańsze od taniego gwintu.

Myślałem raczej o wymianie standardowych amortyzatorów na prokit + B8 (lub odpowiednik Koni) albo B12. Używanych oem Bilsteinów do ND póki co nie widziałem nigdzie więc tej opcji nie rozważałem. W moim przypadku, gdzie z wyposażenia skyfreedom zależałoby mi tylko na tym zawieszeniu, obecna dopłata 16 tyś. brzmi bezsensownie.
ponury
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2017, 20:10
Model: Inny
Wersja: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 sty 2017, 20:21

Cześć,
Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z ew. rabatem na auto? Czy można liczyć na taki, po który warto jechać na drugi koniec Polski ;-). Z tego co wiem polityka firmy raczej nie zakłada specjalnych upustów.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 732
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

10 sty 2017, 21:16

Z tego co się orientuje to raczej kiepsko u nich z rabatami, prędzej możesz wytargować coś w akcesoriach ale nie za wiele. Przy innych markach to spokojnie można 10-15% wytargować ale w moim wypadku Mazda nie zeszła ani grosza :cry:


EDIT: Bardziej tutaj szukaj jakiś ogólnych promo: http://www.mazda.pl/oferta/mazda-mx-5/mazda-mx-5-2016/
Awatar użytkownika
2451
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 07 sty 2017, 10:45
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

10 sty 2017, 21:20

ponury pisze:Cześć,
Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z ew. rabatem na auto? Czy można liczyć na taki, po który warto jechać na drugi koniec Polski ;-). Z tego co wiem polityka firmy raczej nie zakłada specjalnych upustów.

Pozdrawiam.

Obrazek

Jeśli chciałbyś uzyskać rabat, to teraz niby jest najlepszy moment. Najlepiej podzwonić, napisać maile do kilku dilerow i czekać na odpowiedź. Jak bedziesz miał na ręku kilka ofert, łatwiej się rozmawia.
ponury
Posty: 12
Rejestracja: 10 sty 2017, 20:10
Model: Inny
Wersja: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

11 sty 2017, 9:05

Dzięki bardzo za odpowiedź.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 453
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

11 sty 2017, 9:42

Badałem sytuację pod koniec grudnia, 2-3% to było maks na co niektórzy dealerzy chcieli pójść - sam oceń czy warto się wtedy fatygować na drugi koniec kraju ;)
ODPOWIEDZ