Czy ktoś zna tę Mazdę z Otomoto/Allegro ?

PATRZ 1.POST. Tutaj pytamy o egzemplarze MX-5 z ogłoszeń w internecie

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

01 cze 2009, 8:55

Guardi, ta Miata wisi od ponad dwóch lat i nie może się sprzedać :wink:

Przez ten czas nawet zdjęcia są te same.
.
meiselp
Posty: 151
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

01 cze 2009, 9:06

Skoro tak starannie zadbana to co robi dziura po antenie? Do tego brak oznaczeń na tyle, może była jakas "przygoda"
PanKolczyk
Posty: 457
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
Model: NB
Wersja: miracle
Lokalizacja: Łódź

01 cze 2009, 10:09

Misza pisze:Może skontaktuj się ze sprzedającym, żeby same felgi Ci wycenił? :)


Są gusta i guściki. Nie wiem, wtedy mi się bardzo podobały, może teraz jakbym po roku spojrzał to bym miał inne wrażenia. Fakt jest taki, że nie chcę już 16 calowych felg i pozostaję na tym co mam (lekko podkolorowanym zestawie felg)

pozdrawiam
tedek
Posty: 197
Rejestracja: 01 cze 2009, 9:08
Lokalizacja: W-wa /czasami E-g :)

01 cze 2009, 10:13

vader pisze:Witam
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=635405421
ktos moze z forumowiczów oglądał i ma zdanie co do faktycznej wartości takiego samochodu?


Sprawa troszkę dziwna... ale osoby, które widziały to ogłoszenie proszę o również zobaczenie tego:
http://www.allegro.pl/item642667570_toyota_mr2_roadster.html

W rzeczy samej to bezpośrednio nad to Toyota MR2 - chodzi mi tylko i wyłącznie o sformułowanie dwóch ogłoszeń. Akapit nr 2 w MX-5 i opis MR-2 są łudząco "podobne". Pytanie, kto od kogo zerżnął, a może taki opis krąży po internecie, bo ciekawie napisany uwiarygodnia sprzedawcę...?
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

01 cze 2009, 14:56

PanKolczyk pisze:Fakt jest taki, że nie chcę już 16 calowych felg i pozostaję na tym co mam (lekko podkolorowanym zestawie felg)


No te Twoje są bardzo fajne i ładnie pasują do Twojego Miracle'a :)
marius-p
Posty: 44
Rejestracja: 05 kwie 2009, 19:54
Lokalizacja: Olsztyn

04 cze 2009, 8:57

Witam,
czy może ktoś z doświadczonych kolegów rzucić okiem ,
wybieram sie dzisiaj obejrzeć to autko :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8888993
z góry dziękuje za info
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 cze 2009, 20:05

marius-p powiem tak : ale tanio ! Tylko dlaczego tak tanio ? Okazja ?? Nie wierze w okazje. Zalecana daleko posunięta ostrożność !! Dziwny dach z boku , straszne nakładki na pedały.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
marius-p
Posty: 44
Rejestracja: 05 kwie 2009, 19:54
Lokalizacja: Olsztyn

05 cze 2009, 14:53

Tomai , dziękuje za odzew.
Auto oglądałem , sporo rzeczy do roboty ale w tej cenie nie spodziewam sie cudu.
Auto badałem miernikiem , maska i tylna klapa ma dużo więcej grubości od reszty,
to raczej wskazuje na przygody w przeszłości.
Póki co , zastanawiam sie . .
bejs
Posty: 36
Rejestracja: 06 cze 2009, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2009, 21:57

Witam!
czy wiecie coś na temat tej mazdy?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8761944
Za każdą informację będę bardzo wdzięczna:)
pozdrawiam!
Bejs
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 cze 2009, 22:38

marius-p pisze:Tomai , dziękuje za odzew.
Auto oglądałem , sporo rzeczy do roboty ale w tej cenie nie spodziewam sie cudu.
Auto badałem miernikiem , maska i tylna klapa ma dużo więcej grubości od reszty,
to raczej wskazuje na przygody w przeszłości.
Póki co , zastanawiam sie . .


Może szukaj dalej....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

06 cze 2009, 22:40

bejs pisze:Witam!
czy wiecie coś na temat tej mazdy?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8761944
Za każdą informację będę bardzo wdzięczna:)
pozdrawiam!


Felgi od NA.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 cze 2009, 1:33

bejs pisze:czy wiecie coś na temat tej mazdy?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8761944

Jak już Tomai zauważył - felgi. :wink: Auto ma (jak na MX-5) spory przebieg. Z jednej strony świadczy to o względnej uczciwości sprzedającego, z drugiej może być źródłem ogólnego zmęczenia pojazdu (przetarte boczki i wygniecione gąbki siedzeń). Zwróć na to uwagę przy ewentualnych oględzinach... Spasowanie klapy bagażnika na fotkach wygląda kiepsko, ale może to tylko złudzenie.
Poza tym cena - auto świeżo sprowadzone, a przy aktualnych cenach tego rocznika na zachodzie egzemplarz należy do ścisłej czołówki w kategorii "najtańsze" - okazja albo niezła mina, zatem wskazana wzmożona czujność. :wink:

Ps. A z powitaniem zapraszamy do [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1192&start=210]odpowiedniego tematu.[/URL] :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
bejs
Posty: 36
Rejestracja: 06 cze 2009, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2009, 8:54

dzięki za odzew:)
wczoraj oglądałam tą mazdę i rzeczywiście fotel kierowcy jest przetarty a tylna klapa od środka jest mocno zardzewiała. Ponad to delikatnie wychodzi rdza na tylnym lewym błotniku. Ale ogólnie ok, zastanawiam się czy jej nie kupić.
Powiedzcie mi na co mam zwrócić szczególną uwagę i jakie są możliwości regulacji geometrii z przodu i z tyłu, bo mam wrażenie, że auto delikatnie ściąga a nie widać od spodu, że było coś robione ani żadnych uszkodzeń...
Pozdrawiam
Bejs
uczen79
Posty: 130
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:28

07 cze 2009, 10:03

Basia możesz sobie regulować wszystko jak chcesz :razz:
Szkoda, że dowiedziałem sie o tym autku dzisiaj, bo kilka dni temu byłem w Łodzi i mogłem rzucić okiem.
Myśle że jeśli nie znasz się na autkach to powinnaś zaproponować właścicielowi wycieczke do jakiegoś serwisu na sprawdzenie Mazdy. To że ściąga może mieć swoje przyczyny w oponach geometrii lub skrzywieniu/uszkodzeniu elementów jezdnych auta lub podwozia.
Po takim przebiegu warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach i zrobić tzw. próbe olejową, chociaż jeśli MX-5 było poprawnie eksploatowane to taki przebieg nie jest problemem.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 20:31 przez uczen79, łącznie zmieniany 1 raz.
bejs
Posty: 36
Rejestracja: 06 cze 2009, 21:51
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2009, 11:45

Dziękuję;)
i jeszcze ostatnie pytanie...
Progi i dolny kawałek drzwi są pokryte "barankiem". Handlarz twierdzi, że występuje on w każdym modelu ale wolę się z Wami skonsultować. Czy w waszych Miatkach też tak jest? Wybaczcie moją nadgorliwość ale kto jak nie Wy;)
pozdr
Bejs
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 cze 2009, 16:00

U mnie jest baranek.
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

07 cze 2009, 17:00

Tak baranek taki jest w każdej macie :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

07 cze 2009, 17:36

Witam,

To, że wychodzi rdza na klapie i progach to jak najbardziej zdrowy objaw :) Przynajmniej wiesz, że auto nie było tam malowane :P
Niestety są to najbardziej czułe punkty miatek i już w zdecydowanie nowszych autach potrafi wyjść korozja. Nie są to punkty konstrukcyjne, a i koszty naprawy nie są jakieś przerażające (progi w zależności od stanu ok 500-1500zł, klapa 500zł - przynajmniej w Wawie)

Co do przebiegu - lepsze pewne 220 tysięcy niż kręcone 90 :D Wystarczy przecież prosty przelicznik 10 lat x 20 tys rocznie (średnio) ;) Przynajmniej wiesz na czym stoisz i liczysz się, że będzie trzeba coś naprawić. Osobiście wolę kupić auto w stanie "do poprawek" niż pozornie dobrego, a w rezultacie odświeżanego trupa.

Przez ostatnie 1,5 roku obejrzałem w Polsce kilkanaście mx-5 do sprzedania. Przez ten czas wyrobiłem sobie opinię, że takie auto należy kupować od zaufanego sprzedawcy lub klubowicza (co prawda doświadczenia niektórych uczą, że także w drugim przypadku należy zachować ostrożność). Auta ściągane przez przypadkowych handlarzy niestety najczęściej mają zatajoną przeszłość. Przecież nikt nie będzie sprzedawał zdrowego auta taniej niż średnie ceny w Niemcowie (a gdzie do tego jeszcze opłaty?? :D )

Zwróć uwagę na:
- Stan dachu, czy nie jest popękany, czy nie cieknie woda spod uszczelek, czy kanaliki odpływowe są drożne
- Czy zaczepy od lamp i wiatraka chłodnicy nie są klejone, a przedni pas prostowany
- Czy jest płyta pod silnikiem
- Czy skrzynia biegów mocno nie hałasuje po puszczeniu sprzęgła
- Poza tym standardowo - luzy w zawieszeniu, hamulce, łożyska, wycieki z silnika, kompresja, badanie powłoki lakierniczej miernikiem :)

Powodzenia :)
Łoś
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

08 cze 2009, 23:07

Ważniak, trafne uwagi, z jednym się tylko nie do końca zgadzam - 20 000 km przebiegu rocznie to wg mnie można liczyć przy konserwie, ale wiele osób ma miatę jako autko tylko weekendowe/na lato (zwł. na Zachodzie), więc z całą pewnością nie wyrabiają takiego przebiegu.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2009, 0:33

Ja własnie taki zrobiłam przez rok :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

09 cze 2009, 1:28

Karolina pisze:Ja własnie taki zrobiłam przez rok :mrgreen:


Ale jeździsz na codzień praktycznie tylko Niunią, prawda? A mi chodziło o to, że na Zachodzie ludzie zwykle mają "konserwę" na codzień i dodatkowo kabriolet dla zabawy/na weekend/wakacje, więc ten sam kilometraż rozkłada się na dwa samochody.
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
turin
Posty: 12
Rejestracja: 13 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2009, 9:34

Które wersje nie miały światła stopu w bagażniku? Tylko walnięte egzemplarze, w których je zaszpachlowano? Pierwsze podejrzenia wzbudziło u mnie nowe logo mazdy absolutnie nie na miejscu, a potem zauważyłem, że prawie wszystkie mx5 NA i NB i Miaty mają ten stop.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=637906316
1,000,000 lemmings can't be wrong!
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

09 cze 2009, 10:32

callum pisze:Ważniak, trafne uwagi, z jednym się tylko nie do końca zgadzam - 20 000 km przebiegu rocznie to wg mnie można liczyć przy konserwie, ale wiele osób ma miatę jako autko tylko weekendowe/na lato (zwł. na Zachodzie), więc z całą pewnością nie wyrabiają takiego przebiegu.


Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Niektorzy z moich znajomych w DE maja auta, ktorymi wprawdzie jezdza tylko kilka miesiecy w roku (sa dopuszczone do ruchu np. w przedziale od kwietnia/maja do wrzesnia), ale w tym okresie jezdza praktycznie tylko i wylacznie tymi autami - do pracy, na wypady w weekend itp. (sporadycznie na wyjazd z dzieciakami biora duze auto). W takim przypadku przebieg 20tys km rocznie (a wlasciwie w ciagu pol roku), to ledwie 3300-4000km miesiecznie. Jezeli ktos pracuje w DE w duzym miescie a mieszka pod miastem (lub odwrotnie) to taki przebieg jest mozliwy. Osobiscie robilem kiedys ok 150 km dziennie do pracy i w prawie kazdy weekend jezdzilem do dziewczyny do Szwajcarii (600 km w obie strony). W ciagu roku zrobilem cos ok 50 tys km :mrgreen: Wiec przebieg 20tys km w ciagu pol roku jest wprawdzie malo prawdopodobny, ale jednak mimo wszystko mozliwy. :grin:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

09 cze 2009, 11:40

Zerknijcie na windshota w tej Miacie:
[URL=http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8942830]http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8942830[/URL]

Spotkaliście się z czymś takim, czy to domowa robota?
.
uczen79
Posty: 130
Rejestracja: 09 maja 2009, 23:28

09 cze 2009, 13:50

Widziałem na "ibeju" :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

09 cze 2009, 15:19

turin pisze:Które wersje nie miały światła stopu w bagażniku? Tylko walnięte egzemplarze, w których je zaszpachlowano? Pierwsze podejrzenia wzbudziło u mnie nowe logo mazdy absolutnie nie na miejscu, a potem zauważyłem, że prawie wszystkie mx5 NA i NB i Miaty mają ten stop.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=637906316


Wymóg formalny montowania fabrycznego 3 światła stop w nowych autach, UE wprowadziła w 1996 roku. Niestety nie wiem od kiedy w NA w Europie je zakładano. Na pewno pierwsze modele go nie miały.
Łoś
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 cze 2009, 15:49

callum pisze:Ważniak, trafne uwagi, z jednym się tylko nie do końca zgadzam - 20 000 km przebiegu rocznie to wg mnie można liczyć przy konserwie, ale wiele osób ma miatę jako autko tylko weekendowe/na lato (zwł. na Zachodzie), więc z całą pewnością nie wyrabiają takiego przebiegu.


Spoko od listopada 2008 mam nastukane 18kkm..... :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

09 cze 2009, 16:37

Moja NA w ciągu ostatnich ponad 4 lat zrobiła bodaj niecałe 20 tys. (musiałbym sprawdzić dokładnie)... Więc, jak widać, "to zależy"...
Sebi
Posty: 373
Rejestracja: 31 lip 2008, 18:28
Lokalizacja: Koło

10 cze 2009, 20:13

Ważniak, jeszcze ja się wtrącę bo jeżdżę miatką na co dzień, ale nie wyjdzie mi 20Kkm na rok w ogóle nie ma na to szans. Po prostu mało jeżdżę i nie mam takich potrzeb więc to nie reguła.
Sorki za OT
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 cze 2009, 8:33

ehhh chyba się troszkę nie rozumiemy. Miałem na myśli, że przy zakupie auta należy przyjąć średni przebieg roczny ok. 20 tys km. Niektóre auta będą miały trochę więcej, niektóre trochę mniej. Oczywiście zdarzają się samochody, które robią po 5 tys. km rocznie. Tylko niech właściciel ma to dobrze udokumentowane (przynajmniej dla mnie). W cuda u handlarzy nie wierzę :P
Łoś
ODPOWIEDZ