nc 1.8 a 2.0

jakie są różnice

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2016, 10:55

Witam wszystkich, mogę prosić o różnice między 1.8 a 2.0 . Chodzi mi o plusy i minusy obu wersji. Czy dotyczy ich problem z rdzą jak w nbfl. Samochód ma mi służyć do normalnego użytkowania na co dzień, jak i na wypady w trasy i zloty. no i ile trzeba zapłacić za rocznik 05 , 06 w obu wersjach, zadbany egzemplarz.
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

05 sty 2016, 11:23

Jeden jest wolniejszy i tańszy, a drugi szybszy i droższy.
Problem z rdzą w mniejszym stopniu niż NBFl.

Nie ma za co :mrgreen:
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

05 sty 2016, 15:15

1.8
- 126 KM
- 5 biegowy manual
- brak szpery
- brak B6

2.0
- 160 KM
- opcjonalny 6 biegowy manual
- opcjonalna szpera
- opcjonalne B6

Ogólnie rzecz biorąc, wersja 2.0 z pakietem sport w skład którego wchodzi szpera + b6 będzie szybszy, lepiej się trzymał niż wersja 1.8 .
Jeśli ma to być tylko dupowóz, to 1.8 może wystarczyć, ja słabszym silnikiem nie jeździłem, ale ludzie są ponoć pozytywnie zaskoczeni, że nie jest to taki muł, jak mogło by się wydawać.
Problemy ze rdzą są, niektórzy mówią że gniją bardziej od NB inni, że mniej. Ilu ludzi tyle wersji.
Odnośnie cen, myślę, że za 38k dostaniesz całkiem wypasioną 2.0 z PRHT, xenonem, LSD, b6 i 6b.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2016, 21:51

Tyle nie mam a co z rocznikiem 05 - 07 i skrzynia 5
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

05 sty 2016, 22:06

Hmm, trochę chyba przeceniłem wartość NC , tutaj kolega adino1 viewtopic.php?f=29&t=18109&view=unread#unread sprzedawał swoją NC ze wszystkim prócz PRHT za 33333, więc może 33-35k jest realne.
Najlepiej śledź giełdę na forum i w razie czego podrzucaj oferty z otomoto/allegro w tym temacie viewtopic.php?f=18&t=10408&
wtedy więcej osób będzie się w stanie wypowiedzieć.
Ja bym radził odczekać/przyoszczędzić i kupić już wersję 2.0 6MT z B6 i LSD, bo różnicy aż tak znacznej przy zakupie nie będzie, a zawsze 30 koni więcej, to 30 koni więcej ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 1:49

Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.

Ustawiałem się też z Ignacym (5MT, bez Torsena) na kresce i te 140 kuni w NB vs 125 w NC widać dopiero powyżej 120-130 km/h (działo się to na zamkniętym torze) - tak to NC 1.8 się po prostu lepiej zbiera. Silnik nowej generacji, inaczej rozwijana moc...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

06 sty 2016, 3:00

ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.

Problem jest taki, że nie są to zbyt przetarte szlaki w Polsce.
Poza tym, 2.0 ma raczej większy potencjał jeżeli chodzi o potencjalne mody, a biorąc gołe 1.8 i dozbrajając je, koszt końcowego rezultatu może być porównywalny z 2.0 wyposażonym w 6mt i LSD.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 5:36

Ostatnio wstawiłem posta kto zna wątek z 1 stycznia (nie wiem jak skopiować wątek i wstawić go tutaj ) , nie dostałem żadnej odpowiedzi. Jest on na 265 stronie " czy ktoś zna " nc czarna z 2005.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 sty 2016, 10:35

ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.

Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
zb
Donator
Donator
Posty: 136
Rejestracja: 01 sie 2013, 12:14
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 10:48

Podzielę się moimi wrażeniami. Jazda bulwarowa i wakacyjna
Przesiadłem się z NB 1.6 na NC 2.0, a w tym roku z NC 2.0 ma MN 1.8 w wersji spring (w DE nazywa się hamaki). Obie z pięciobiegową skrzynią. Dlaczego się przesiadłem ? bo się trafił mało używany egzemplarz w bardzo godnej cenie i do tego nadzwyczaj ładny
Pierwsza różnica - 2.0 miało LSD, a 1.8 nie, więc zainstalowałem B12 i bardzo sobie chwalę.
W mieście, w codziennej jeździe naprawdę nie czuję różnicy. Spalanie na tym samym poziomie i bardziej zależy od stylu jazdy.
Brakuje mi tych 36 koni tylko na autostradzie w wypakowanym samochodzie, powyżej 120km/h - rzeczywiście brakuje!!
Zaskoczony jestem mile elastycznością silnika 1.8
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 11:30

No to chyba zmierzamy ku 2.0. TEraz mam accorda 2,0 , 155km i nie chce by był slabszy. Ma ktoś namiary gdzie można znaleźć zadbanego nc, oprócz allegro i otomoto . Dzięki za pomoc.
zb
Donator
Donator
Posty: 136
Rejestracja: 01 sie 2013, 12:14
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 12:42

126KM napędzające 1050kg to ciągle więcej niż 155KM napędzające 1350kg
chyba się nie mylę?
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 13:16

No nie zgadza sie. Zobaczymy jak wyjdzie .
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

06 sty 2016, 13:46

mlody pisze:No nie zgadza sie. Zobaczymy jak wyjdzie .

126/1050 = 0.12
155/1350 = 0.11
???
EDIT: W sumie to zdanie można rozumieć na dwa sposoby, albo tak jak jest napisane, albo "No nie, zgadza się" .
Ostatnio zmieniony 06 sty 2016, 13:49 przez unaimed1337, łącznie zmieniany 1 raz.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 sty 2016, 13:47

Ja jednak polecam kupienie samochodu z mocniejszym silnikiem. Jak kupisz słabszy to zawsze będziesz myślał "szkoda, że to nie 2,0". Mocy nigdy dość, no chyba, że będziesz używał mx-5 tylko do spokojnej jazdy top down to może nie warto płacić więcej. Jak ma to być zabawka i lubisz pojeździć dynamicznie to kupuj 2,0. Dodatkowy plus, że 2,0 są dużo bardziej poszukiwane na rynku wtórnym, więc łatwiej będzie taką sprzedać w przyszłości.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

06 sty 2016, 20:54

w uproszczeniu - z 2.0 można kręcić bączki - oto najważniejsza różnica.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

06 sty 2016, 21:22

Alan pisze:
ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.

Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze ;)


Będzie nie będzie - Dr. Kokon w zeszłym roku wykręcił najlepszy unofficial laptime na którymś Ułężu właśnie NCkiem 1.8 w tym modzie.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
MKubaM
Posty: 330
Rejestracja: 07 cze 2013, 22:28
Model: NC
Wersja: Niseko 2.0
Lokalizacja: POS

06 sty 2016, 22:00

Są też NC 2.0 bez Bilsteinów i 6MT ale z LSD - np. wersja Niseko :). Poza tym 2.0 w odróżnieniu od 1.8 ma seryjnie rozpórkę z przodu.
Pozdrawiam, Kuba

NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
Awatar użytkownika
mlody
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2015, 6:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2016, 5:42

Dzięki wielkie za pomoc. Teraz trzeba coś znaleść w dobrym stanie. :shock:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 sty 2016, 8:37

ciupas pisze:
Alan pisze:
ciupas pisze:Szczerze mówiąc, jakby podobał mi się NC, to wziąłbym 1.8 i dozbroiłbym go w 6MT i Torsena. Miałem okazję jechać w zeszłym roku takim i byłem w szoku, jak to idzie.

Może idzie, ale wciąż w 2,0 będzie 36KM więcej i osiągi lepsze ;)


Będzie nie będzie - Dr. Kokon w zeszłym roku wykręcił najlepszy unofficial laptime na którymś Ułężu właśnie NCkiem 1.8 w tym modzie.

Teoretycznie w 2,0 powinien zrobić jeszcze lepszy czas :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

14 sty 2016, 21:36

Że tak głupio spytam i wtrące się do wątku. Do tej pory wierzyłem, że każda 2.0 ma torsena/szperę/lsd... mylę się?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

14 sty 2016, 22:14

irekJ pisze:Że tak głupio spytam i wtrące się do wątku. Do tej pory wierzyłem, że każda 2.0 ma torsena/szperę/lsd... mylę się?

Tak, mylisz się. Nie każda ma LSD.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2655
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

15 sty 2016, 6:32

jqb pisze:
irekJ pisze:Że tak głupio spytam i wtrące się do wątku. Do tej pory wierzyłem, że każda 2.0 ma torsena/szperę/lsd... mylę się?

Tak, mylisz się. Nie każda ma LSD.

Potwierdzam, nie każda...... Najszybszy przykład - moja nie posiada :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 sty 2016, 9:15

No to żyłem w błędzie, to kolejne moje pytanie jak najszybciej (wykluczając jazdę bokiem), sprawdzić, że jest Torsen na pokładzie? Akurat aktywnie szukam 2.0 i LSD musi być.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

15 sty 2016, 9:41

VIN, albo bączek na parkingu. NC nie ma torsena, ma Fuji LSD.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 sty 2016, 9:54

Dzieki za info, bardzo się przyda :)
Po VIN wyjdzie w jakimś dekoderze, że jest LSD, czy w ASO trzeba pytać?
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

15 lut 2016, 16:59

Wg mnie zasada jest prosta. Przy samochodzie który ma sprawiać frajdę, kupujesz najmocniejszą wersję z najlepszym wyposażeniem na jakie Cię stać. kropka!
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

15 lut 2016, 17:11

jqb pisze:VIN, albo bączek na parkingu. NC nie ma torsena, ma Fuji LSD.

najłatwiej to na żwirowej/piaskowej drodze ostro ruszyć. Jeżeli zostawia po obu stronach ślady równej długości to jest LSD. Jeśli ślad jest tylko po jednej to dyferencjał normalny/ ewentualnie zepsuty.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

15 lut 2016, 20:41

paratasman pisze:Wg mnie zasada jest prosta. Przy samochodzie który ma sprawiać frajdę, kupujesz najmocniejszą wersję z najlepszym wyposażeniem na jakie Cię stać. kropka!


+10000 :kciuk:
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

17 lut 2016, 16:36

Po niedawnej przesiadce z NC 1,8 na NCFL 2,0 potwierdzam, że różnica w osiągach nie jest powalająca (na korzyść 2,0). W moim przypadku dodatkowym czynnikiem jest PRHT, który dodaje (o ile pamiętam) 37 kg, a zatem i pogarsza osiągi. Natomiast zdecydowanie przyjemniej jeździ się ze skrzynią 6-biegową, bo przy piątce bodaj 3500 obr./min przy 100 km/h trochę dawało po uszach, no i ze szperą. Co ciekawe, zużycie paliwa w mieście mam nieco niższe w 2,0 niż w 1,8, co wydaje się mało logiczne. Wydaje mi się, że to zasługa tej szóstki, bo trochę jeżdżę obwodnicą Wawy albo innymi szybkimi trasami i wtedy mniej pali dzięki niższym obrotom przy stałej szybkości rzędu powiedzmy 100 - 120 km/h, a niekiedy nieco więcej.
ODPOWIEDZ