Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
Klima to zbędny balast, zresztą wspomaganie i abs też. Roadster niech będzie roadsterem. Może i mam manię odciążania auta - ale to własnie z niskiej masy i tego czego auto 'nie ma' wynika jego charakter. A konieczne są: koła sztuk 4, silnik i kierownica. Jeśli jest szpera i więcej niż 115 koni - spoko, jeśli nie ma - to można dołożyć.
Oczywiście - każdy ma swoje potrzeby i wymagania ale skoro wiadomo, że po 600km i tak będzie niewygodnie... lepiej się z tym pogodzić na początku
Oczywiście - każdy ma swoje potrzeby i wymagania ale skoro wiadomo, że po 600km i tak będzie niewygodnie... lepiej się z tym pogodzić na początku
Uadrol, myślę, że różnica między nami w PL, a Tobą w UK jest taki, że Ty możesz wyjść na miasto i przebierać w mx-5 do woli, więc możesz sobie wybrzydzać, że ta nie ma klimy, a ta nie ma hardtopa, a tamta ma brzydki kolor, a my w PL wybór mamy 100x mniejszy i w danym czasie w całym kraju może być dosłownie 1, 2 czy 3 mieszczące się w budżecie i wyglądające na sensowne egzemplarze, więc jeśli żaden z nich nie ma klimy (bo rzadko ona występuje) to co zrobić? Nie kupować i czekać Bóg wie ile czasu aż coś się pojawi i modlić, żeby na następny dzień ktoś nam jej nie zwinął sprzed nosa? Po prostu w PL mamy inny rynek mx-5 i często trzeba iść na kompromis i kupić coś ze zdrową blachą i sprawnego mechanicznie, ale nie koniecznie w full opcji czy z najmocniejszym silnikiem. Oczywiście że fajnie jak jest klima (choćby się jej używało raz do roku), fajnie jak też jest dużo innych rzeczy, ale nie wszystko jest niezbędne i nie do każdej pierdoły należy przykładać dużą wagę przy zakupie, bo są inne ważniejsze rzeczy w samochodzie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Jedna uwaga - klima nie chroni przed udarem. Masz słońce, klime i top down - bez kapelusza udar gwarantowany.
Z mojej strony jedna uwaga - klimy brakowało mi jedynie jak przez jedno lato byłem zmuszony dojeżdżać samochodem do pracy (korki na słońcu bez klimy = masakra). W trasie problemów nigdy nie miałem
Na autostradach także problemu nie widziałem, bo niezależnie od drogi nie lubię jeździć top down szybciej niż 100km/h - trudno się wtedy rozmawia...
Z mojej strony jedna uwaga - klimy brakowało mi jedynie jak przez jedno lato byłem zmuszony dojeżdżać samochodem do pracy (korki na słońcu bez klimy = masakra). W trasie problemów nigdy nie miałem
Na autostradach także problemu nie widziałem, bo niezależnie od drogi nie lubię jeździć top down szybciej niż 100km/h - trudno się wtedy rozmawia...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
W zeszlym roku dalo rade do Chorwacji bez klimy i w tym tez jest plan takze da sie
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Alan pisze:Uadrol, myślę, że różnica między nami w PL, a Tobą w UK jest taki, że Ty możesz wyjść na miasto i przebierać w mx-5 do woli, więc możesz sobie wybrzydzać, że ta nie ma klimy, a ta nie ma hardtopa, a tamta ma brzydki kolor, a my w PL wybór mamy 100x mniejszy i w danym czasie w całym kraju może być dosłownie 1, 2 czy 3 mieszczące się w budżecie i wyglądające na sensowne egzemplarze, więc jeśli żaden z nich nie ma klimy (bo rzadko ona występuje) to co zrobić? Nie kupować i czekać Bóg wie ile czasu aż coś się pojawi i modlić, żeby na następny dzień ktoś nam jej nie zwinął sprzed nosa? Po prostu w PL mamy inny rynek mx-5 i często trzeba iść na kompromis i kupić coś ze zdrową blachą i sprawnego mechanicznie, ale nie koniecznie w full opcji czy z najmocniejszym silnikiem. Oczywiście że fajnie jak jest klima (choćby się jej używało raz do roku), fajnie jak też jest dużo innych rzeczy, ale nie wszystko jest niezbędne i nie do każdej pierdoły należy przykładać dużą wagę przy zakupie, bo są inne ważniejsze rzeczy w samochodzie.
No w tym wypadku masz w 100% racje. Mysle, ze jak bedzie mozna rejestrowac RHD to sytuacja sie troche zmieni o ile ktos bedzie w stanie jezdzic takim autem i nie miec z tym problemow. Ja nie mam - wrecz przeciwnie no ale to kwestia gustu i przyzwyczajenia glownie. Pewnie czesc osob rowniez nie bedzie mialo z tym problemu.
Sigma pisze:Jedna uwaga - klima nie chroni przed udarem. Masz słońce, klime i top down - bez kapelusza udar gwarantowany.
Z mojej strony jedna uwaga - klimy brakowało mi jedynie jak przez jedno lato byłem zmuszony dojeżdżać samochodem do pracy (korki na słońcu bez klimy = masakra). W trasie problemów nigdy nie miałem
Na autostradach także problemu nie widziałem, bo niezależnie od drogi nie lubię jeździć top down szybciej niż 100km/h - trudno się wtedy rozmawia...
Tutaj tez nie moge sie nie zgodzic ale przeciez pisalem (moze zle mnie zrozumiano) ze wlasnie na dluzszych trasach szczegolnie podczas upalu trzeba podniesc dach zeby nie dostac udaru a wtedy jest mega goraco w srodku. Z top down powyzej 100km/h trudno sie nawet krzyczy a muzyki mozna sluchac jedynie w sluchawkach na uszach takze rowniez wtedy klima sie przydaje jesli jest goraco.
Jaro pisze:W zeszlym roku dalo rade do Chorwacji bez klimy i w tym tez jest plan takze da sie
Nie no pewnie, ze sie da. Nikt nie mowi, ze sie nie da. Lepiej bez klimy niz jakby sie dachy nie dalo wcale otworzyc.
Moj kuzyn byl Maluchem we Wloskich alpach w zimie a moj ojciec w latach 80-tych byl w Norwegii Tarpanem z napedem na tyl
There's someone in my head but it's not me.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2655
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Z top down powyzej 100km/h trudno sie nawet krzyczy a muzyki mozna sluchac jedynie w sluchawkach na uszach
Nie no, nie przesadzajmy..... Ostatnio grubo powyżej 150 km/h z kumplem owszem musieliśmy już mieć dość podniesione głosy i fakt o spokojnej rozmowie nie ma co pisać ale ... ale.... Natomiast glosniejsza muzyka jak najbardziej. Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
There's someone in my head but it's not me.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2655
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
"Pink Floyd - Wish you were here" i cała dyskografia Mam nadzieję, że wybaczy się "OT"
Peecer pisze:Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
"Pink Floyd - Wish you were here" i cała dyskografia Mam nadzieję, że wybaczy się "OT"
piotr-gka pisze:Peecer pisze:Uadrol pisze:Peecer pisze:Wiadomo wiatr robi swoje ale Vivaldi i Pink Floyd było rozkoszą dla ucha przeszywane szumem wiatru i nie było problemem posłuchać....
Bo Pink Floyd zawsze dobrze brzmi nawet jak nic nie slychac
"Pink Floyd - Wish you were here" i cała dyskografia Mam nadzieję, że wybaczy się "OT"
A myslicie koledzy, ze moj Avatar to niby skad sie wzial? Nie poznajecie?
A tutaj jeszcze filmik z ostatniej podrozy MX5 - ciekawe kto rozpozna okladke albumu?
https://www.youtube.com/watch?v=VLdkJXJJJDo
There's someone in my head but it's not me.
Uadrol pisze:No w tym wypadku masz w 100% racje. Mysle, ze jak bedzie mozna rejestrowac RHD to sytuacja sie troche zmieni o ile ktos bedzie w stanie jezdzic takim autem i nie miec z tym problemow. Ja nie mam
Mam nadzieję,że to nigdny nie nastąpi! Takich myślących,że ja nie mam problemu będzie tysiące-problem to posiadacze normalnych aut będą mieli jak jakiś wariat mu wyjedzie, bo sobie lusterko źle ustawił...i nie widział dobrze samochodu na przeciwległym pasie.
Uadrol pisze:A myslicie koledzy, ze moj Avatar to niby skad sie wzial? Nie poznajecie?
Polecam regulamin:
VI. Avatar i Miejscowość
1. W miejsce avataru (obrazek pod twoim nickiem) obowiązkowo wrzucamy zdjęcie swojej MX-5, w celu łatwiejszej identyfikacji klubowiczy spotykanych to tu to tam.
Jeśli jej jeszcze nie mamy ignorujemy ten punkt.
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Rafa1981 pisze:Uadrol pisze:No w tym wypadku masz w 100% racje. Mysle, ze jak bedzie mozna rejestrowac RHD to sytuacja sie troche zmieni o ile ktos bedzie w stanie jezdzic takim autem i nie miec z tym problemow. Ja nie mam
Mam nadzieję,że to nigdny nie nastąpi! Takich myślących,że ja nie mam problemu będzie tysiące-problem to posiadacze normalnych aut będą mieli jak jakiś wariat mu wyjedzie, bo sobie lusterko źle ustawił...i nie widział dobrze samochodu na przeciwległym pasie.
Pozdr
Rafa
To praktycznie juz nastapilo i bardzo dobrze. W calej europie mozna rejestrowac RHD tylko nie w Polsce i nie na Litwie. w UK mozesz tez bez problemu rejestrowac LHD.
Wariatow to w Polsce jak na razie nie brakuje i to nie ma znaczenia czy maja kierownice po prawej, po lewej stronie czy po srodku. Jesli nie jezdziles nigdy RHD dluzej niz kilka dni to mysle, ze nie powinienes sie wypowiadac bo wiekszosc osob zabiera glos w tej sprawie wylacznie na bazie swoich wyobrazen a nie doswiadczen z jazdy takim autem. Poza tym najwazniejsze jest to kto siedzi za kierownica a nie po ktorej stronie ona jest.
There's someone in my head but it's not me.
Uadrol pisze:
To praktycznie juz nastapilo i bardzo dobrze. W calej europie mozna rejestrowac RHD tylko nie w Polsce i nie na Litwie. w UK mozesz tez bez problemu rejestrowac LHD.
Wariatow to w Polsce jak na razie nie brakuje i to nie ma znaczenia czy maja kierownice po prawej, po lewej stronie czy po srodku. Jesli nie jezdziles nigdy RHD dluzej niz kilka dni to mysle, ze nie powinienes sie wypowiadac bo wiekszosc osob zabiera glos w tej sprawie wylacznie na bazie swoich wyobrazen a nie doswiadczen z jazdy takim autem. Poza tym najwazniejsze jest to kto siedzi za kierownica a nie po ktorej stronie ona jest.
Kolego mam prawo jazdy z UK-tam robiłem i tam mieszkałem, jeździłem i wiem na ten temat wystarczająco
Dalej nie dyskutuję z Tobą, bo widziałem Twoje posty-i szkoda mi czasu odpisywać.
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Rafa1981 pisze:Kolego mam prawo jazdy z UK-tam robiłem i tam mieszkałem, jeździłem i wiem na ten temat wystarczająco
Dalej nie dyskutuję z Tobą, bo widziałem Twoje posty-i szkoda mi czasu odpisywać.
Pozdr
Rafa
Skoro tak to pewnie doskonale wiesz, ze poruszanie takimi autami po Polsce bylo, jest i bedzie legalne. Chodzi tylko i wylacznie o mozliwosc rejestracji i ubezpieczania w Polsce a nie o to czy bedzie mozna jezdzic RHD w kraju bo bylo mozna i nadal mozna. W tej kwestii nic sie nie zmieni. Natomiast nie ma ZADNYCH NEGATYWNYCH statystyk jesli chodzi o ilosc wypadkow z udzialem samochodow RHD. Ciezko uwierzyc? Sprawdz na stronie Komendy Glownej Policji:
http://statystyka.policja.pl/st/ruch-dr ... oczne.html
Powtarzam - nie wazne po ktorej stronie jest kierownica tylko kto za nia siedzi. Bez wzgledu na to gdzie robil prawo jazdy. Nie od tego zalezy bezpieczenstwo na polskich drogach. Wyrok w Trybunale UE w Luksemburgu w tej sprawie juz zapadl 20-go marca 2014 i jest ostateczny. Polska musi rejestrowac takie pojazdy podobnie jak cala reszta UE czy Ci sie to podoba czy nie.
There's someone in my head but it's not me.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Akurat statystykami Policji wspierać się nie warto. Powielamy tylko mit, że w Polsce przytłaczającą przyczyną wypadków jest prędkość...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Nigdzie w raporcie nie ma rozróżnienia na auto LHD i RHD. Nie wmawiaj nam, że jazda jest tak samo bezpieczna RHD i LHD. Tego się nie da czytać.
Naprawdę uważasz, że wprowadzenie szrotu z UK i pozwolenie na rejestracje nie zmieni poniższych danych? Prędkość zawsze będzie na pierwszym miejscu, bo najłatwiej ją przypisać i zamknąć sprawę.
Naprawdę uważasz, że wprowadzenie szrotu z UK i pozwolenie na rejestracje nie zmieni poniższych danych? Prędkość zawsze będzie na pierwszym miejscu, bo najłatwiej ją przypisać i zamknąć sprawę.
Główne przyczyny wypadków na prostych odcinkach to:
- niedostosowanie prędkości do warunków ruchu - 4 326 wypadków,
- nie udzielenie pierwszeństwa przejazdu - 2 232 wypadki,
- nieprawidłowe zachowanie się wobec pieszego - 2 158 wypadków,
- nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 1 445 wypadków
- nieprawidłowe wyprzedzanie - 1 222 wypadki.
(...)
W 2013 roku zdecydowana większość wypadków miała miejsce na drogach jedno- jezdniowych, dwukierunkowych – zdarzeń tych było 29 208, co stanowi 81,5% wszystkich wypadków, zginęło w nich 2 938 osób (87,5% ogółu zabitych), a 35 905 osób zostało rannych (81,5%).
(...)
miatasm.com
Uadrol pisze:Natomiast nie ma ZADNYCH NEGATYWNYCH statystyk jesli chodzi o ilosc wypadkow z udzialem samochodow RHD.
No pewnie że nie, bo udział samochodów RHD w wypadkach jest marginalny. Powód tego jest dość prosty. Wypadków dużo, aut z RHD stosunkowo mało, więc takich statystyk penwie się nie prowadzi.
Uadrol pisze:Powtarzam - nie wazne po ktorej stronie jest kierownica tylko kto za nia siedzi.
Nieótrzy powtarzają to jak mantrę, tak samo z motocyklami..ważne są umiejętności a nie bla bla bla..najczęściej takie dyrdymały opowiadają Ci, którzy nie mają innego argumentu. Jest w tym trochę racji, ale idąc tym tropem należałoby w ogóle dopuścić taką możliwość, by zlikwidować w ogóle prawo jazdy kategorii A, uznając, że ludzie pokierują się rozsądkiem. Haha...
Już na ten temat dyskutowaliśmy, i do Ciebie nic nie trafia, więc w sumie nie bede sie wdawał w ponowną dyskusję. My nie mamy warunków, by jeździć takimi samochodami w polsce. I tyle. To jest niebezpieczne tak samo jak jazda chociażby 500ccm motocyklem bez posiadania podstawowych umiejętności zdobytych na kursie kat A.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Alan pisze:Panowie, ta dyskusja już była niedawno, nie ma co bić piany
Zgadza się...dlatego odpuściłem...bo czytałem te wypowiedzi kolegi.
I prosiłbym o używanie polskich znaków...jest różnica kolego Uadrol:
czy robisz LASKE czy ŁASKĘ
Dziękuję,
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Statystyk odnośnie wypadków z autami RHD nie ma i nie bedzie bo w karcie statystycznej którą wypełniania policjant na kolizji nie ma takiej rubryki
Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu. Nie ja ja zaczalem. Z wieloma argumentami zgodzic sie nie moge. Co do polskiej czcionki pisalem juz, że mogę jej zacząć używać niemniej jednak nie będzie ona możliwa do odczytania przez każdego na każdym urządzeniu dlatego zamiast robic %ask# wolę już robić laske Tylko proszę Cię nie pisz mi znowu jak ustawić polską klawiaturę w Windowsie bo wiedziałem to już w 1995 po premierze Windows 95 a w 1996 robiąc stronę www dowiedziałem się po raz pierwszy o problemach ze stroną kodową, o których Ty być może nigdy nie słyszałeś. Nie używam polskich czcionek tylko dlatego żeby każdy mógł bez problemu przeczytać to co napisałem bez względu w jakim kraju się znajduje i z jakiego urządzenia korzysta co w przypadku używania polskich czcionek wcale nie jest takie oczywiste. Więcej z tego tłumaczyć się nie zamierzam. Możecie na mnie nasłać ruch narodowy lub pogromców tęczy.
There's someone in my head but it's not me.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21
WItam jeszcze raz,
szukam informacji na temat mazdy mx-5 w wersji unplugged.... z silnikiem 1.8 czy tam jest szpera standardowo ? ten torsen czy jak to się zwie... bo jest kilka ogloszeń ale nigdzie takiej informacji nie widzę
szukam informacji na temat mazdy mx-5 w wersji unplugged.... z silnikiem 1.8 czy tam jest szpera standardowo ? ten torsen czy jak to się zwie... bo jest kilka ogloszeń ale nigdzie takiej informacji nie widzę
Torsen zazwyczaj byl montowany jako wyposazenie dodatkowe. Czesto nawet sami sprzedajacy nie wiedza czy ich egzemplarz go ma czy nie - mowie z doswiadczenia. Czasami wiedza i wtedy zazwyczaj o tym pisza (chwala sie). W niektorych wersjach byl w standardzie jak na przyklad w wersji Sport takiej jak tutaj:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... SS:PL:3160
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... SS:PL:3160
There's someone in my head but it's not me.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Rafa1981 pisze:Dalej nie dyskutuję z Tobą, bo widziałem Twoje posty-i szkoda mi czasu odpisywać.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21
a jak poznac i sprawdzic czy dane auto ma szpere ? na kanal trzeba i cos rozbierac czy takie zwykle ogledziny wystarcza
grzegorz87 pisze:a jak poznac i sprawdzic czy dane auto ma szpere ? na kanal trzeba i cos rozbierac czy takie zwykle ogledziny wystarcza
http://www.miata.net/garage/diffguide/
Ogolnie albo wyciagasz polosie, ale patrzysz przez korki.
Ps. Wszystkie techniki z paleniem laka, kreceniem kol na lewarku itd, mozesz sobie od razu darowac.
Panowie jaka jest w przypadku Mx5 zasada wyprowadzenia auta gdy zaczyna iść bokiem ? Ściągnąć nogę z gazu i skontrowac kierownicą ? Przydarzyła mi się taka sytuacja podczas pokonywania w dość agresywny sposób sekwencji kilku krótkich zakrętów, na domiar złego na asfalcie były gruzelki po naprawie nawierzchni co chyba bylo główną przyczyną tego że auto straciło trakcję. Wyprowadzilem auto ale szczerze mówiąc sam nie wiem jak.. Zrobiłem to automatycznie, bo działo się to w ułamkach sekundy.
Mam zwykly most bo silnik 1.6 i
Mam zwykly most bo silnik 1.6 i
NBFL po raz trzeci
Witam.
Przymierzam się do kupna mx5 NBFL, zależy mi na 1.8, a z tego co już się dowiadywałem można się naciąć i zamiast 1.8 kupić 1.6. Są jakieś wizualne cechy szczególne tych silników ? Przeglądając ogłoszenia, tak na pierwszy rzut oka nie widać specjalnie różnicy albo po prostu ja nie widzę. O NA znalazłem jak się rozpoznaje jaki jest silnik (te wklęsłe czy wypukłe napisy), ale o NB nic takiego konkretnego no nie udało mi się znaleźć . Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam Jacek.
Przymierzam się do kupna mx5 NBFL, zależy mi na 1.8, a z tego co już się dowiadywałem można się naciąć i zamiast 1.8 kupić 1.6. Są jakieś wizualne cechy szczególne tych silników ? Przeglądając ogłoszenia, tak na pierwszy rzut oka nie widać specjalnie różnicy albo po prostu ja nie widzę. O NA znalazłem jak się rozpoznaje jaki jest silnik (te wklęsłe czy wypukłe napisy), ale o NB nic takiego konkretnego no nie udało mi się znaleźć . Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam Jacek.